Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Owczar
24-03-2011, 23:38
Wymiana opon z zimowych na letnie PRZESTROGA
Autor Wiadomość
lsp 
Forumowicz

Auto: GALANT 2,5L V6 Automat Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 70
Skąd: Koszalin
Wysłany: 24-03-2011, 21:51   Wymiana opon z zimowych na letnie PRZESTROGA

a dokładniej...

temperatura wzrasta, postanowiłem założyć letnie gumki. Wybrałem się do wulkanizacji co by fachowcy się tym zajęli. Godzinka i zrobione.

Przed wczoraj wyjazd z dziećmi w trasę 150km w jedną stronę, 150km w drugą. Całe szczęście wróciłem do domu z maluchami.

Wczoraj ta sama trasa ale sam, większy pośpiech i z prędkością też nie za rozważnie, bo dużo, za dużo.
Ruszam w powrotną drogę i slysze dziwne równomierne stukanie, im szybciej jade tym szybciej stuka.
Zatrzymałem, obejrzałem, na oko wszystko ok. W połowie trasy walenie było takie że czułem się jak bym jechał bez tłumika. Dodam że strasznie gonił mnie czas więc pędziłem. Dojeżdżam pod dom podchodze z tyłu do koła i coś mnie tkneło żeby zobaczyć śruby.
Hmmm dokręciłem je palcami. A wszystko dlatego że jakiś burak z wulkanizacji nie ma na tyle oleju w głowie żeby je porządnie dokręcić.

Całe szczęście miałem farta i nic się nie stało... Ale...

Jak oddacie auta na wymianę gum posprawdzajcie co te fachury porobiły, kwestia 5 minut a może wiele kosztować.

Dziękuję
 
 
fergul11 
Mitsumaniak


Auto: EA2A-'98 2.0pb
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 2372
Skąd: Co.Clare
Wysłany: 24-03-2011, 21:57   

kolego nie ty pierwszy :!: :!: :!: ja juz od dawna sprawdzam nakretki po wyjezdzie od wulkanizatora :(
_________________
Mam oko na Ciebie
 
 
wilk88 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant EA6W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Wrz 2008
Posty: 613
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 24-03-2011, 22:09   

Ja już wymieniam samemu, poukręcane szpilki przez partaczy sprawiają, że nie dość że się płaci za samo przełożenie kół to jeszcze później u mechanika za wymianę szpilek. Samemu idzie mi lepiej i taniej ;)
_________________
"Jaka to bitwa? gdzie Biblia, ty mi powiedz
Europa sra przepychem by Afrykę żywić głodem
Co tydzień w poświęconej wodzie moczysz palce
Którymi oczy byś wydłubał za pięć złotych na klatce..."


(EX)-Toyota Corolla E8 DX- pierwszy samochód,wielki sentyment ;)

-Mitsubishi Galant EA6W
 
 
mystek 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sportback 2014
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1933
Skąd: Kraków
Wysłany: 25-03-2011, 09:42   

mój brat miał to samo, wulkanizatorzy to jacyś partacze :/
_________________
Mitsubishi Colt CJ4A 01.2010 - 01.2012
Mitsubishi Mirage Turbo 02.2012 - 10.2013
Rover 216 Tomcat 02.2014 - 09.2014
Volvo V40 T4 08.2014 - 01.2019
Toyota MR2 SW20 04.2017- ...
Mitsubishi Lancer Sportback 11.2018 - ...
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 25-03-2011, 09:46   

Kolega miał to samo. W każdym razie ja zawsze jestem przy samochodzie i zawsze obserwuję czy dobre opony z dobrej strony, czy dokręcą (nie za mocno) itd itp.
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 25-03-2011, 10:15   

krzychu napisał/a:
Kolega miał to samo. W każdym razie ja zawsze jestem przy samochodzie i zawsze obserwuję czy dobre opony z dobrej strony, czy dokręcą (nie za mocno) itd itp.
Dokręcanie dokręcaniem. Równie ważne jest jednak czy sprawdzają siłę kluczem dynamometrycznym. Bo jak pistoletem ciśnieniowym dokręca na chama, to i gwint zniszczą, szczególnie w alusach. Śrub nie wolno dokrecać mocniej niż 100Nm. 2-ga sprawa: Wiele warsztatów nadal stosuje pastę miedzianą jako zabezpieczenie piasty przed zapiekaniem. W przypadku alusów, efekt będzie wręcz odwrotny. Sprawdzone organoleptycznie. Szanujące się warszta powinny stosować pastę aluminiową do tego typu rzeczy.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
Ostatnio zmieniony przez mitsu00 25-03-2011, 10:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 25-03-2011, 10:16   

kiedyś z kumplem pojechalismy wymienic opony do wiekszego zakladu sie tym zajmujego
cel: wymienic koła z przodu
kumpel mowi: musze im patrzec na rece bo ostatnio mi opony zalozyli lewa na prawo i na odwrot
mowi do gosci: to i to do zrobienia, tylko prosze pamietac: PRZEDNIE, kapewu??
gosc mowi: jasne, prosze sobie usiasc w poczekalni, kawke wypic
wychodzimy z hali, obracamy sie, ostatni rzut oka na auto, auto juz w gorze i goscie łap za tylne koła

myslalem, ze padne

jedyny powod, dla ktorego tam jeszcze jezdzi, to to, ze w biurze pracuje nasza kolezanka, a ojciec jej jest wlascicielem i ma tam gratis + mila atmosfera przy kawie
ale partacze co tam pracuja :lol:

nie bede podawac adresu, bo nie chce robic antyreklamy
zreszta sam serwis maja wporzo, ale jesli chodzi o gosci od opon, to ...
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 25-03-2011, 10:50   

mitsu00 napisał/a:
Dokręcanie dokręcaniem. Równie ważne jest jednak czy sprawdzają siłę kluczem dynamometrycznym. Bo jak pistoletem ciśnieniowym dokręca na chama, to i gwint zniszczą, szczególnie w alusach.


Też to znam. W poprzednim aucie dokręcili pistoletem, po sezonie rozwiercali 3 śruby.... Tak że teraz uprzedzam że dokręcanie ręcznie. W Lancerze także kluczem dynamometrycznym (110Nm). Zresztą po paru dniach i tak ręcznie dokręcam. Na takim kluczu krzyżakowym jak pociągniesz mocniej to masz tak w sam raz ze 100Nm.
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 25-03-2011, 10:56   

krzychu napisał/a:
Też to znam. W poprzednim aucie dokręcili pistoletem, po sezonie rozwiercali 3 śruby.... Tak że teraz uprzedzam że dokręcanie ręcznie. W Lancerze także kluczem dynamometrycznym (110Nm). Zresztą po paru dniach i tak ręcznie dokręcam. Na takim kluczu krzyżakowym jak pociągniesz mocniej to masz tak w sam raz ze 100Nm.
Ja w lokalnym sklepie motoryzacyjnym w Szwecji zakupiłem pistolet ale elektryczny 950W + dodatkowo nasadkę dynamometryczną 100Nm i teraz wymieniam sam. Bez obawy że dokręcę za mocno bo nasadka sama reguluje siłę dokręcenia. Bajeczna sprawa i niedroga. Dałem jakieś 250zł w przeliczeniu.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 25-03-2011, 11:08   

lsp napisał/a:
A wszystko dlatego że jakiś burak z wulkanizacji nie ma na tyle oleju w głowie żeby je porządnie dokręcić.
mystek napisał/a:
mój brat miał to samo, wulkanizatorzy to jacyś partacze :/


Panowie, trochę pokory, koła zawsze się dokręca po wyjechaniu od wulkanizatora i przejechaniu kilkunastu km, wniosek - sami sobie jesteście winni.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 25-03-2011, 11:24   

robertdg napisał/a:
Panowie, trochę pokory, koła zawsze się dokręca po wyjechaniu od wulkanizatora i przejechaniu kilkunastu km, wniosek - sami sobie jesteście winni.
Poniekąd masz rację, ale np sugerujc się zapisami w instrukcji obsługi np Outlandera, to sprawdzenie i ew.dokręcenie powinno sie dokonac po przejechaniu 1000 km od wymiany. Ale jak taki partacz wogóle nie dokręci jak nalezy, to za co sie w takim warsztacie płaci...?
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 25-03-2011, 11:37   

mitsu00, jak dotąd nie spotkałem ię jeszcze z zakladem wulkanizacyjnym, który by po wymianie opon/kół nie wspomniał klientowi o konieczności sprawdzenia dokręcenia kół po przejechaniu kilkunastu km, dlaczego - ano najczęściej lubi się to dziac na felgach aluminiowych, zwłaszcza nowych, poprostu nakretka układa się pod felge, po wtóre, zawsze jest to jakiś "dupochron" chodź przeważnie widuje ekipe 2-3 osobową obsługującą jedno auto i po załapaniu szpilek i wkręceniu ich pneumatem (do pierwszego oporu) przychodzi jeszcze chłopaczek z dynamometrem i sprawdza. Nawet po takich zabiegach potrafi się koło odkręcić :-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
lsp 
Forumowicz

Auto: GALANT 2,5L V6 Automat Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 70
Skąd: Koszalin
Wysłany: 25-03-2011, 12:43   

Robertdg
Cytat:
Panowie, trochę pokory, koła zawsze się dokręca po wyjechaniu od wulkanizatora i przejechaniu kilkunastu km, wniosek - sami sobie jesteście winni.


Robert zasada zasadą warto przyjąć, ale skoro jedziesz płacisz a ryzykujesz zdrowiem to partacze więc jak tu mówić o pokorze.

Jak oddasz auto na wymianę hamulców to później też będziesz wszystko sam dokręcał?
W końcu po to wydajesz swoje ciężko zarobione pieniążki firmie żeby zrobili to dobrze.
[/code]
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 25-03-2011, 13:00   

lsp napisał/a:
Robert zasada zasadą warto przyjąć, ale skoro jedziesz płacisz a ryzykujesz zdrowiem to partacze więc jak tu mówić o pokorze.

Jak oddasz auto na wymianę hamulców to później też będziesz wszystko sam dokręcał?
W końcu po to wydajesz swoje ciężko zarobione pieniążki firmie żeby zrobili to dobrze.
Otóż to....
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 25-03-2011, 22:55   

Ta dyagacja nie ma sensu, pamiętam, że jak kolega kupił nowe oryginalne felgi w salonie, to 4 razy dokręcał książkowym momentem, bo śruby "siadały"
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.