Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] Klakson wyje i nie chce się wyłączyć.
Autor Wiadomość
Jacek Placek 
Nowy Forumowicz

Auto: Cari 1.6 16V 103KM 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2011
Posty: 10
Skąd: Góry Świętokrzyskie
Wysłany: 26-03-2011, 16:21   [Cari 1.6] Klakson wyje i nie chce się wyłączyć.

Witam,
problem dotyczy klaksonu, który po prostu nie wyłączył się. Musiałem wyjąć przekaźnik sygnału dźwiękowego w skrzynce bezpiecznikowej w komorze silnika. Wcześniej zdarzyło się, że klakson się zaciął i wył, jednak po kilkukrotnym klepnięciu w kierownicę wyłączył się. Po przeczytaniu kilku postów na forum odkręciłem (po odłączeniu akumulatora) dwie śruby mocujące środkową część kierownicy (tę w której jest poduszka) i wyjąłem ją. Zdjąłem kabelki "1" i "2" z konektorów i zmierzyłem rezystancję. Pokazało zero. Jeśli to są przewody zwierające przekaźnik klaksonu do masy, to jest zwarcie i dlatego trąba wyje. Czy moje wnioski są prawidłowe? Jeśli tak, to jak wyjąć poduszkę z plastiku "3". Czy jest ona lekko osadzona, czy zaprasowana na stałe? Czy trzeba najpierw odkręcić cztery nakrętki "4"? W środku poduszki jest złączka "5" umocowana dwoma zatrzaskami "6". Czy można ją odłączyć rozchylając zatrzaski (próbowałem, ale mocno się trzyma, a nie chciałem jej wyrwać za wszelką cenę, żeby nie dodać sobie kłopotów)? Dołączam fotkę z oznaczeniami. Carisma 1.6 16V 103KM 2003r. Proszę o pomoc, bo nie da się jeździć bez trąby :biggrin:






[ Dodano: 21-04-2011, 12:17 ]
Środek kierownicy mechanik wyjął i włożył bez odłączania aku. Przewody odłącza się normalnie, nic się nie dzieje. Element nierozbieralny, nie da się naprawić wyłącznika klaksonu. Jest tam jakaś francowata mata, której ściśnięcie powoduje podanie napięcia na przekaźnik klaksonu (sam tego nie widziałem, piszę to co usłyszałem od fachowca). Używany, kompletny środek kierownicy, czyli to co na zdjęciach powyżej, kupiłem na Allegro, sam założyłem i śmiga jak nówka. Temat uważam za zakończony.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.