 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.9TD] Szarpanie na zimnym silniku |
Autor |
Wiadomość |
Werwolf
Mitsumaniak
Auto: CARISMA 1.9TD '98 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 180 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 27-03-2011, 11:22 [Cari 1.9TD] Szarpanie na zimnym silniku
|
|
|
Witam!
Temat wałkowany już wielokrotnie, ale nie znalazłem na forum takich objawów jakie mam u siebie.
Sprawa wygląda tak:
jak silnik jest zimny samochód odpala, ale tak jakby pracował na jednym, dwóch cylindrach, po kilku sekundach gaśnie. PO drugim albo trzecim odpaleniu pracuje, ale obroty skaczą od 0 (prawie gaśnie) do 1000, dodatkowo chmury dymu (według mnie biało - siwego). Jak odepnę zawór korekcji wtrusku silnik "szczeka" obroty stają sie stabilne i znika dymienie. Po zagrzaniu wszystko jest OK.
Stary zawór korekcji wtrysku wymyty w myjce ultradźwiękowej, nie pomogło, wymieniony na nowy nie pomogło.
Mechanik odpalał silnik z odłączonymi świecami (silnik zaskakiwał po czym po dwóch trzech obrotach gasł - wniosek mechanika wtryski sa OK - problemem jest pompa).
Pompiarz sprawdził kąt statyczny - OK, stwierdził że uszkodzona jest elektronika znaczy ECU.
Dodatkowo ostatnio zauważyłem, że bez względu na temperaturę silnika i otoczenia kontrolka świec zapala się na sekundę i gaśnie, no i przez terkotanie zaworu korekcji jest tylko jedno - podejrzewam jakiś czujnik temperatury ale nie wiem gdzie ich szukać i jak sprawdzać.
Sprawdziłem potencjometr gazu - OK, cewkę na pierwszym wtrysku (112R) OK i wymigałem błędy:
11 - czujnik temperatury płynu chłodzącego
12 - potencjometr (chyba stary bo jest OK)
14 - czujnik temperatury powietrza zasysanego
18 - czujnik prędkości jazdy
21 - elektrozawór korekcji wtrysjku (był odłączany pewnie stąd)
26 - elektrozawór podwyższenia biegu jałowego (kiedyś był padnięty teraz jest wymieniony chyba Okbo działa jak załącze klime)
31 - znowu temp. płynu chłodżacego
46 - elektrozawór podwyższenia biegu jałowego
53, 54 - przekaźnik świec
Nie wiem czy jak odepnę akumulator na jakiś czas to nieaktualne błędy znikną?
Mial ktoś podobny problem????
Pozdrawiam
Werwolf |
|
|
|
 |
carisma1 [Usunięty]
|
Wysłany: 27-03-2011, 13:20
|
|
|
odepnij mu wtyczkę z czujnika temp czynnika chłodniczego -ten z tyłu i zobacz czy mu pomoże, będzie grzał okło 15 sekund bez względu na temp silnika. |
|
|
|
 |
Werwolf
Mitsumaniak
Auto: CARISMA 1.9TD '98 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 180 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 27-03-2011, 15:35
|
|
|
OK tylko gdzie go znajdę, bo "ten z tyłu" nic mi nie mówi
Możesz podać więcej szczegółow?
Werwolf |
|
|
|
 |
carisma1 [Usunięty]
|
Wysłany: 27-03-2011, 19:09
|
|
|
to poszukaj troszkę, było tego od groma... |
|
|
|
 |
|
|