Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9TD] Szarpanie na zimnym silniku
Autor Wiadomość
Werwolf 
Mitsumaniak

Auto: CARISMA 1.9TD '98 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 180
Skąd: Krosno
Wysłany: 27-03-2011, 11:22   [Cari 1.9TD] Szarpanie na zimnym silniku

Witam!
Temat wałkowany już wielokrotnie, ale nie znalazłem na forum takich objawów jakie mam u siebie.
Sprawa wygląda tak:
jak silnik jest zimny samochód odpala, ale tak jakby pracował na jednym, dwóch cylindrach, po kilku sekundach gaśnie. PO drugim albo trzecim odpaleniu pracuje, ale obroty skaczą od 0 (prawie gaśnie) do 1000, dodatkowo chmury dymu (według mnie biało - siwego). Jak odepnę zawór korekcji wtrusku silnik "szczeka" obroty stają sie stabilne i znika dymienie. Po zagrzaniu wszystko jest OK.
Stary zawór korekcji wtrysku wymyty w myjce ultradźwiękowej, nie pomogło, wymieniony na nowy nie pomogło.
Mechanik odpalał silnik z odłączonymi świecami (silnik zaskakiwał po czym po dwóch trzech obrotach gasł - wniosek mechanika wtryski sa OK - problemem jest pompa).
Pompiarz sprawdził kąt statyczny - OK, stwierdził że uszkodzona jest elektronika znaczy ECU.
Dodatkowo ostatnio zauważyłem, że bez względu na temperaturę silnika i otoczenia kontrolka świec zapala się na sekundę i gaśnie, no i przez terkotanie zaworu korekcji jest tylko jedno - podejrzewam jakiś czujnik temperatury ale nie wiem gdzie ich szukać i jak sprawdzać.
Sprawdziłem potencjometr gazu - OK, cewkę na pierwszym wtrysku (112R) OK i wymigałem błędy:
11 - czujnik temperatury płynu chłodzącego
12 - potencjometr (chyba stary bo jest OK)
14 - czujnik temperatury powietrza zasysanego
18 - czujnik prędkości jazdy
21 - elektrozawór korekcji wtrysjku (był odłączany pewnie stąd)
26 - elektrozawór podwyższenia biegu jałowego (kiedyś był padnięty teraz jest wymieniony chyba Okbo działa jak załącze klime)
31 - znowu temp. płynu chłodżacego
46 - elektrozawór podwyższenia biegu jałowego
53, 54 - przekaźnik świec

Nie wiem czy jak odepnę akumulator na jakiś czas to nieaktualne błędy znikną?

Mial ktoś podobny problem????

Pozdrawiam
Werwolf
 
 
 
carisma1
[Usunięty]

Wysłany: 27-03-2011, 13:20   

odepnij mu wtyczkę z czujnika temp czynnika chłodniczego -ten z tyłu i zobacz czy mu pomoże, będzie grzał okło 15 sekund bez względu na temp silnika.
 
 
Werwolf 
Mitsumaniak

Auto: CARISMA 1.9TD '98 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 180
Skąd: Krosno
Wysłany: 27-03-2011, 15:35   

OK tylko gdzie go znajdę, bo "ten z tyłu" nic mi nie mówi :?
Możesz podać więcej szczegółow?

Werwolf
 
 
 
carisma1
[Usunięty]

Wysłany: 27-03-2011, 19:09   

to poszukaj troszkę, było tego od groma...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.