[Cari 1.8 GDI] Brak ssania a sterownik przepustnicy. |
Autor |
Wiadomość |
SHELLER35
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.8 GDI 97'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lip 2010 Posty: 39 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 02-04-2011, 09:32 [Cari 1.8 GDI] Brak ssania a sterownik przepustnicy.
|
|
|
Witam wszystkich.W mojej cari przed liftowej(97') nie ma ssania.Przepustnica sprawdzona,krokowy i tps też.Z tego co znalazłem na forum, zostaje sterownik przepustnicy. W związku z tym mam pytanie:gdzie się znajduje,jak wygląda i na co zwrócić uwagę przy zakupie? Z góry dziękuję za wszystkie opinie. |
|
|
|
 |
aren195612
Forumowicz
Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 384 Skąd: Stargard Szczeciński
|
Wysłany: 02-04-2011, 10:13
|
|
|
SHELLER35 napisał/a: | zostaje sterownik przepustnicy | Dla przedliftowego GDI nie widzę na schemacie jakiegoś extra sterownika przepustnicy. Zresztą sam zobacz:
Sygnały do krokowca są wydawane bezpośrednio z ECU na podstawie informacji z czujników silnika. Przepustnica z ETV motorem taki osobny sterownik ma.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
SHELLER35
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.8 GDI 97'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lip 2010 Posty: 39 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 02-04-2011, 16:13
|
|
|
Na tym schemacie rzeczywiście go nie widzę,ale on nie jest chyba cały. Wydaje mi się,że jest gdzieś pod konsolą środkową.Po wyłączeniu zapłonu po chwili słychać takie kliknięcie,które prawdopodobnie pochodzi ze sterownika. Jeśli się mylę,to niech mnie ktoś poprawi. |
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 02-04-2011, 22:50
|
|
|
W wersji z przepustnicą na linkę chyba nie ma sterownika bo co on miałby tam robić skoro przepustnicę otwiera i zamyka linka? O problemie takim jak Twój już na forum pisano. W tamtych przypadkach winny był sterownik silnika, więc tu raczej szukaj rozwiązania. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
SHELLER35
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.8 GDI 97'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lip 2010 Posty: 39 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 03-04-2011, 06:59
|
|
|
Znalazłem coś takiego: http://moto.allegro.pl/ca...1537372386.html
Jest napisane "sterownik przepustnicy" Więc trochę się pogubiłem
[ Dodano: 03-04-2011, 07:31 ]
Chyba,że facet się pomylił i jest to sterownik do wersji po lifcie?!
A w takim wypadku pewnie będziesz miał rację,że jest tam tylko ecu silnika.
Jeśli tak,to czy będę mógł wymienić sam komp,czy muszę kupić cały kpl. z immobilizerem,stacyjką i zamkami? Czego wolałbym oczywiście uniknąć. |
|
|
|
 |
aren195612
Forumowicz
Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 384 Skąd: Stargard Szczeciński
|
Wysłany: 03-04-2011, 07:31
|
|
|
SHELLER35 napisał/a: | "sterownik przepustnicy" | Taki jak w moim aucie, przepustnica z ETV. Podaj mail adres na priva, wyślę ci cały schemat instalacji silnika GDI dla twojego rocznika. |
|
|
|
 |
SHELLER35
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.8 GDI 97'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lip 2010 Posty: 39 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 03-04-2011, 07:56
|
|
|
Poszło.Wielkie dzięki. |
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 03-04-2011, 12:32
|
|
|
SHELLER35 napisał/a: | Znalazłem coś takiego: http://moto.allegro.pl/ca...1537372386.html
Jest napisane "sterownik przepustnicy" Więc trochę się pogubiłem
[ Dodano: 03-04-2011, 07:31 ]
Chyba,że facet się pomylił i jest to sterownik do wersji po lifcie?!
A w takim wypadku pewnie będziesz miał rację,że jest tam tylko ecu silnika.
Jeśli tak,to czy będę mógł wymienić sam komp,czy muszę kupić cały kpl. z immobilizerem,stacyjką i zamkami? Czego wolałbym oczywiście uniknąć. |
To jest sterownik do wersji z elektroniczną przepustnicą.
Co do wymiany ECU to różne głosy słychać było. Ja wymieniałem (mam wersję po lifcie) i trzeba było wymienić wszystko - ECU, immo i kluczyk, ale koledzy z wersjami przed liftem mówili, że wymieniali samo ECU i wszystko grało. Nie wiem jak to do końca jest. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
SHELLER35
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.8 GDI 97'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lip 2010 Posty: 39 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 03-04-2011, 14:37
|
|
|
Zanim zabiorę się za wymianę ecu, chciałbym jeszcze dokładnie sprawdzić czujnik temperatury.Czy wiecie jak to zrobić za pomocą omomierza? Jakie wartości powinien pokazywać sprawny,a jakie uwalony?
A tak swoją drogą ten sterownik znajduje się pod schowkiem pasażera ,po prawej stronie,dwa pudełka jedno większe a drugie mniejsze.Dobrze kombinuję? |
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 03-04-2011, 15:56
|
|
|
Zajrzyj do działu download. Znajdziesz tam instrukcje serwisowe, a w nich wartości jakie powinien posiadać czujnik w określonych temperaturach.
Co do umiejscowienie sterownika przed liftem to nie wiem. Po lifcie jest gdzieś po prawej stronie obok schowka. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
SHELLER35
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.8 GDI 97'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lip 2010 Posty: 39 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 03-04-2011, 16:24
|
|
|
OK.Niestety elektryka nie jest moją mocną stroną, więc gdybyś mógł jeszcze napisać jak podłączyć miernik do tego czujnika,to byłbym bardzo wdzięczny. |
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 03-04-2011, 16:35
|
|
|
SHELLER35 napisał/a: | OK.Niestety elektryka nie jest moją mocną stroną, więc gdybyś mógł jeszcze napisać jak podłączyć miernik do tego czujnika,to byłbym bardzo wdzięczny. |
Tego to ja też nie wiem. Nie robię tego sam tylko wynajduję wiadomości i informuję majstrów co i jak ma być. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
SHELLER35
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.8 GDI 97'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lip 2010 Posty: 39 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 04-04-2011, 11:37
|
|
|
Nikt nie wie??? Nie żartujcie |
|
|
|
 |
kozaR
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2011 Posty: 78 Skąd: Pakość
|
Wysłany: 04-04-2011, 16:06
|
|
|
może walnięty czujnik temperatury silnika ten 2 pinowy ja za 50 zeta taki kupiłem i śmiga ssanie działa |
_________________ "... życie jest za krótkie żeby jeździć dieslem ..."
 |
|
|
|
 |
SHELLER35
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.8 GDI 97'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lip 2010 Posty: 39 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 04-04-2011, 16:19
|
|
|
Właśnie o tym czujniku myślałem,tylko chciałem go najpierw sprawdzić.
Czy oprócz braku ssania miałeś jeszcze jakieś objawy np. przy dojeżdżaniu do skrzyżowania,w momencie wciśnięcia sprzęgła,spadały szybko obroty do niższych niż powinny i podnosiły się dopiero po chwili? |
|
|
|
 |
|