Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Matejko
14-01-2007, 16:01
[Cari 1.9DI-D] DID, brak paliwa, odpowietrzanie ukladu paliw
Autor Wiadomość
slawek st 
Forumowicz

Auto: carisma DI-D+/2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 391
Skąd: pomorze
  Wysłany: 13-01-2007, 20:38   [Cari 1.9DI-D] DID, brak paliwa, odpowietrzanie ukladu paliw

Mam takie zapytanie czy całkowite zużycie paliwa może spowodować jakieś problemy w silniku DID. Sporo czasu jeździłem volkswagenem z silnikiem TD, miałem kilka przypadków że zabrakło mi paliwa, po dolaniu paliwa i dłuższym troszkę kręceniu rozrusznikiem silnik odpalał i wszystko było OK. Przeglądając forum przeczytałem gdzieś że przy silniku DID w przypadku wyjechania paliwa do końca konieczna jest wizyta w serwisie. Czy po uzupełnieniu paliwa nie da się normalnie uruchomic silnika, czy to jest niebezpieczne dla silnika. Proszę o opinie lub podanie linku do tematu gdzie jest to wyjaśnione. Przy okazji, rezerwa zapala się a komputer pokazuje że paliwa wystarczy jeszcze na 180-200km. Czy można kierować się wskazaniami komputera czy bardziej lamka rezerwy?.
Ostatnio zmieniony przez glina 24-01-2013, 10:55, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 13-01-2007, 22:29   DID i brak paliwa

slawek st napisał/a:
Przy okazji, rezerwa zapala się a komputer pokazuje że paliwa wystarczy jeszcze na 180-200km. Czy można kierować się wskazaniami komputera czy bardziej lamka rezerwy?
Dziwne :shock: Bo do tej pory każdy zgłaszał, że jest odwrotnie :arrow: komputer pokazuje 0 km a rezerwa albo się właśnie zapala albo za chwilę się zapali. :?
Krótko masz swój samochód więc nie ryzykuj - zapali się rezerwa jedź i zatankuj a będziesz wiedział ile paliwa miałeś jeszcze w baku.

Co do braku paliwa w DID pamiętam tylko 1 taki wątek, że skończyło się to wizytą w serwisie (laweta?) i fakturą na dość znaczną kwotę. Niestety nie pamiętam na którym to forum było.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
Colto
[Usunięty]

Wysłany: 13-01-2007, 22:29   

Z tego co się orientuję w przypadku wyjeżdżenia paliwa w DiD'ie jest procedura odpowietrzania układu paliwowego, nie wystarczy kręcić silnikiem. Z tego co pamiętam to trzeba pompować pompką ręczną w komorze silnika, potem kręcic, potem znowu pompować i tak aż do momentu odpowietrzenia układu. Nie jest to proste i trwa dosyć długo :roll:
Jeżeli chodzi o komputer, to gdyby wskazywał w 100% prawdę to po co miałbyś kontrolkę rezerwy :?: Nawet w instrukcji obsługi jest napisane, że wskazania komputera są orientacyjne, więc proponuje brać te wskazania z pewną tolerancją i patrzeć na rezerwę :wink:
 
 
dylson
[Usunięty]

Wysłany: 14-01-2007, 00:10   

Colto napisał/a:
Nie jest to proste i trwa dosyć długo

Jezeli masz osobe do pomocy to trwa to ok 2min i jest banalnie proste. Zreszta nawet jedna osoba da sobie rade i tez nie bedzie to strasznie trudne.
 
 
slawek st 
Forumowicz

Auto: carisma DI-D+/2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 391
Skąd: pomorze
Wysłany: 14-01-2007, 09:41   

Kol. dylson bardzo proszę o opisanie tej metody. Myślę że może się przydać to wszystkim . JCH napisał
Cytat:
Przy okazji, rezerwa zapala się a komputer pokazuje że paliwa wystarczy jeszcze na 180-200km. Czy można kierować się wskazaniami komputera czy bardziej lamka rezerwy?
Dziwne Bo do tej pory każdy zgłaszał, że jest odwrotnie komputer pokazuje 0 km a rezerwa albo się właśnie zapala albo za chwilę się zapali.
Sądzę że komputer jest bliski prawdy bo wlałem 50 l "pod korek" spalanie pokazuje 6,7 a przejechałem do dzisiaj 805 km ( połowa w mieście). Komputer pokazuje że mogę przejechać jeszcze 98 km. Rezerwa "mruga" od 200. Od 110 świeci stałym światełkiem. Chciałem wyjechać paliwo do końca aby te wskazania sprawdzić doświadczalnie ale obawiam się zapowietrzenia układu. Czy może to spowodować jakieś problemy? Proszę o opinię i kol. dylsona o opisanie sposobu odpowietrzania.
 
 
dylson
[Usunięty]

Wysłany: 14-01-2007, 10:28   

Miedzy filtrem powietrza a bezpiecznikami jest reczna pompka paliwa. Pierw trzeba ja podpompowac az zrobi sie twarda, nastepnie odpalic auto. Gdy odpalimy auto puszczamy gaz a druga osoba caly czas pompuje. Mysle ze po ok 30sek do minuty uklad powinien sie odpowietrzyc.
 
 
slawek st 
Forumowicz

Auto: carisma DI-D+/2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 391
Skąd: pomorze
Wysłany: 14-01-2007, 11:18   

Dzięki dylson, myślę że się ten sposób w razie konieczności sprawdzi oraz przyda nie tylko mnie. Mam jeszcze pytanie powiązane z tym tematem czy można auto z silnikiem DID odpalać na "zaciąg" lub "pych". Oczywiście w skrajnych sytuacjach, czy wywoła to negatywne skutki w silniku. Wiem że taki sposób jest nie wskazany bo można spowodować przeskoczenie paska rozrządu ale mam na myśli skrajne sytuacje. Czy powoduje to automatycznie jakieś spustoszenie w silniku.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 14-01-2007, 12:48   

Wyjeżdżanie paliwa do końca to nie jest dobry pomysł bo bardzo źle wpływa na pompę paliwową - po prostu może ją trafić szlak :)

Chcesz zaryzykować czy jednak wolisz zatankować jak się zapali kontrolka rezerwy? :twisted: :twisted: :twisted:
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 14-01-2007, 12:50   

slawek st napisał/a:
Dzięki dylson, myślę że się ten sposób w razie konieczności sprawdzi oraz przyda nie tylko mnie.


sprawdz najpierw czy masz owa pompke - byla ona na pewno w td a czy jest w did- wiesz gdzie szukac
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
slawek st 
Forumowicz

Auto: carisma DI-D+/2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 391
Skąd: pomorze
Wysłany: 14-01-2007, 15:52   

Pompka jest, myślę że producent przewidział wyjechanie paliwa do końca. Aby ułatwić zassanie paliwa i odpowietrzenie jest ta pompka. Dalej sądzę że nie nastąpi uszkodzenie pompy paliwa bo wtedy do czego ta pompka. W serwisie po wymianie czy naprawie pompy paliwa bez problemu by sobie poradzili bez pompki. Przejechałem dzisiaj kilkadziesiąt klilometrów i zauważyłem coś co mnie trochę poczatkowo zaniepokoiło. Przez kilkanaście kilometrów komputer pokazywał stałą ilość kilometrów pozostających do przejechania na paliwie będącym w zbiorniku.Potem wszystko wróciło do normy, myślę że było to związane ze zmianą średniego zużycia paliwa, rozpoczynałem jazdę przy średniej 6,7 l/100km a potem spadło do 6,6. Zaryzykuję i jeszcze będę jeździł do 10-15 km w/g komputera do opróżnienia zbiornika. Potem zaleję do pełna i zobaczę ile wchodzi.
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 14-01-2007, 15:59   




to dotyczy td ale pewnie w did jest tak samo, dysponuje tylko taka jakoscia zdjec,

temat przesuwam do FAQ
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
quota1
[Usunięty]

Wysłany: 14-01-2007, 19:25   

[quote="Matejko"]Obrazek
Obrazek

to dotyczy td ale pewnie w did jest tak samo, dysponuje tylko taka jakoscia zdjeć



W didach jest inny filtr p.(wkład) Odpowietrzanie filtra i ukladu kończy się przed pompą wysokiego ciśnienia.W rzeczoną pompe wąż paliwowy wpięty jest na szybkozłączu.
Wypinamy,pompujemy do wypływu paliwa,wpinamy i kręcimy rozrusznikiem......
Zapala. Powietrze z pompy wędruje do "listwyw spólnej"a dalej powrote do baku.
 
 
slawek st 
Forumowicz

Auto: carisma DI-D+/2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 391
Skąd: pomorze
Wysłany: 14-01-2007, 20:28   

No to teraz się rozjaśniło jak odpowietrzyć układ zasilania, wodę się spuszcza chyba we wszystkich filtrach do oleju nap. podobnie. Jeszcze tylko to mnie troszkę niepokoi
Cytat:
Dziwne Bo do tej pory każdy zgłaszał, że jest odwrotnie komputer pokazuje 0 km a rezerwa albo się właśnie zapala albo za chwilę się zapali.
Czy to normalne że rezerwa zapala się a komputer pokazuje jeszcze prawie 200 km do przejechania. To by znaczyło że u mnie lampka zaczyna migać przy około 12 litrach paliwa w zbiorniku. No i jeszcze czy można odpalać DID na "zaciąg' lub "pych". Pozdr.

[ Dodano: 16-01-2007, 17:48 ]
Od pokazania przez komputer 50 km do opróżnienia zbiornika za każdym uruchonieniem silnika rozlega się sygnał dźwiękowy. Zobaczymy czy przy "0" silnik się zatrzyma. Napiszę za dwa trzy dni bo muszę wyjechać służbowo innym autem.

[ Dodano: 20-01-2007, 21:42 ]
Przy 25 kilometrach na komputerze silnik parę razy przerwał i zgasł. Dolałem około 4 litrów paliwa które miałem zapobiegliwie w kanisterku , zakręciłem trochę rozrusznikiem , nie odpalił, lampka awarii świeci. Zwątpiłem ale pamiętając o radach z forum, odkręciłem kasetę bezpieczników aby zrobić dojście do pompki, podpompowałem aż zrobiła się twardsza ( bez zdejmowania przewodów i odkręcania korka w filtrze paliwa), zakręciłem dwa razy rozrusznikiem, silnik odpalił.Lampka awaryjna zgasła bez potrzeby kasowania. Zajechałem pod dystrybutor i wlałem dokładnie 60 l paliwa. Razem z tym dolanym z kanisterka . Od poprzedniego napełnienia zbiornika przejechałem 840 km,przeszło połowa po mieście.Średnie zuzycie w/g komputera przed zgaśnięciem silnika było 6,8 l/km.Wychodzi że komputer lekko przekłamuje. Dokonam sprawdzenia jeszcze raz aby sprawdzić dokładniej.Pozdrawiam.
 
 
bufor
[Usunięty]

Wysłany: 30-03-2007, 21:34   

jak kupiłem carisme did i wracałem do domku miałem mało paliwa po zapaleniu kontrolki ,komputer pokazał 50 km i tankowanie po jakimś czasie pokazało sie 25km. i tankowanie i po chwili motor zgasł .tal. do kolegi który leciał przodem nie mam paliwa odpowiedz tylko jej nie kręć i tak zrobiłem .Po dolaniu 5 l odpaliła za pierwszym razem po dłuższym przetrzymaniu na rozruszniku ,niestety nie pamiętam km. i ilości paliwa wlanego do pełna średnie zużycie 6,6-6,9
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 29-10-2008, 09:07   ryzykanci

do czasu - dla diesla każde wysuszenie pompy jest szkodliwe można ja po prostu zatrzeć olej napędowy smaruje i chłodzi pompę podczas jej pracy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.