Okopcone świece GDI 98r |
Autor |
Wiadomość |
Kedzior181
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lis 2008 Posty: 12 Skąd: Opolskie
|
Wysłany: 06-04-2011, 22:14 Okopcone świece GDI 98r
|
|
|
Witajcie Mitsumaniacy!
Od początku borykam się z problemami silnika GDI.
Nie chciałbym się rozpisywać zbytnio bez potrzeby więc opiszę pokrótce.
Ostatnimi czasy poszła mi pompa wysokiego ciśnienia. Szczęście w nieszczęściu kupiłem na giełdzie w Gliwicach dobrą (sprawdzałem w ASO w Opolu) za ok 450zł. Bardzo tanio moim zdaniem. Wymienił mi domorosły mechanik, autko śmigało jak trzeba. Niestety, po ok 3 miesiącach znów się zaczęło. Brak mocy spadek obrotów na jb itp.Znajomy sprawdzał fajkocewki i okazało się że 2 z nich są walnięte(stwierdził to przekładając je na inną świecę).Zamówiłem nowe lecz to nie pomogło.Serwis ASO wyregulował mi ww. pompę, wymienili mi filtry paliwa i okazało się, że nagle zaczęły kopcić wszystkie świece. Chcieli zdejmować głowicę, sprawdzać katalizator i jeszcze kilka propozycji padło z ich strony. Niestety jak zaśpiewali cenę to macki mi opadły. Co mam teraz diagnozować? Czy przepustnica może mieć znaczenie w tej zabawie ?
Bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam Adam
Edit. Zapomniałem, że w ASO powiedzieli mi o ssaniu lewego powietrza gdzieś w okolicach przepustnicy. Nie wiem jednak dlaczego nie naprawili tej usterki. Znajomy mechanik uszczelnił to tymczasowo sylikonem i cari jakoś się kula. Straciłem zaufanie do ASO |
|
|
|
 |
SHARK1979
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 3029 Skąd: Łęczyca
|
Wysłany: 06-04-2011, 22:26
|
|
|
Kedzior181 napisał/a: | że w ASO powiedzieli mi o ssaniu lewego powietrza gdzieś w okolicach przepustnicy. |
Jeśli jest nieszczelność to będzie łykał lewe powietrze i pracował nierówno więc wypada to uszczelnić
Co do świeczek moje też były okopcone, ale od zakupu auta z niemczech nie były ruszane przez 30 tyś jazdy w kraju, tam nie wiem przez ile km i taki efekt |
_________________ Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł
Najładniejsza Cari zlotu 2011
Najładniejsza Cari zlotu 2012
Najładniejsza Cari zlotu 2013
Najładniejszy Colt zlotu 2014 |
|
|
|
 |
Kedzior181
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lis 2008 Posty: 12 Skąd: Opolskie
|
Wysłany: 06-04-2011, 23:01
|
|
|
@SHARK1979 ,
Ta nieszczelność została zatkana sylikonem dla sprawdzenia. Chyba nawet osadził przepustnicę na sylikonie. Świeczki mają przejechane ok 14000km, są to oryginały. |
|
|
|
 |
Grahamos
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Lis 2008 Posty: 87 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 07-04-2011, 11:55
|
|
|
Okopcone na czarno świece w Gdi to chyba standard, czytałem że to efekt pracy na ubogiej mieszance. 2 lata temu wymieniałem i stare były czarne, po wymianie na nowe zrobiłem kilka tyś km i było to samo. |
|
|
|
 |
Kedzior181
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lis 2008 Posty: 12 Skąd: Opolskie
|
Wysłany: 07-04-2011, 17:56
|
|
|
Wszystko byłoby w porządku kolego, jeżeli nie odczuwałbym spadku mocy i falujących obrotów. Wydaje mi się, że to przez te świece. Po przejechaniu kilkunastu km samochód gaśnie i ciężko go zapalić
Edit.
Czy po wymianie przepustnicy potrzebna jest ingerencja w komputer i ustawianie czegoś ? |
|
|
|
 |
|