 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
szarpie gdy mało paliwa |
Autor |
Wiadomość |
mazda10000
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 593 Skąd: Szczecin/Gdańsk
|
Wysłany: 10-04-2011, 20:48 szarpie gdy mało paliwa
|
|
|
Zauważyłem że gdy jest mało paliwa (jakieś 6-8 litrów) i depnę ostro to auto szarpie i nie ciągnie, no ale rzadko taki stan rzeczy się utrzymywał więc mnie to mało interesowało. Ale ostatnio nawet na postoju przestał się wkręcać na obroty, po zalaniu paliwa do baku problem znika, a oprócz tego strasznie mi ssie paliwo z baku ( 20 l /100 przy mega muleniu, jakieś 20 % w korkach) i zauważyłem problem (prawdopodobnie) z silniczkiem krokowym - szarpie po dodaniu gazu po hamowaniu silnikiem. Czy winny całemu zamieszaniu jest tylko silniczek krokowy? Jeżeli tak to czy da się go naprawić/przeczyścić, jak? |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 11-04-2011, 15:43
|
|
|
Standardowo sczytaj błędy z ECU. Potem będziemy myśleć dalej. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
adamovicius [Usunięty]
|
Wysłany: 11-04-2011, 19:40
|
|
|
To normalne że szarpie przy tak małej ilości paliwa,6-8 litrów to już rezerwa,a jak depniesz paliwo przemieszcza sie na tył zbiornika,jezeli ssak jest na srodku,albo z przodu zbiornika to po prostu nie ma czego zasysać.Jak będziesz jezdził z tak niskim stanem paliwa i masz jakies paprochy w zbiorniku to bedziesz miał problemy z zassaniem tego syfu do filtra paliwa,albo zatka ci sie sitko na pompce w zbiorniku.A z tym silniczkiem krokowym to nie sądze zeby to był on bo on tylko działa na biegu jałowym,jak hamujesz silnikiem to podejrzewam,że nie az do tak niskich obrotów.
Na początek trzymaj troche wiecej paliwa w zbiorniku,a przyczyną zbyt wysokiego spalania może być sonda lambda. |
|
|
|
 |
mazda10000
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 593 Skąd: Szczecin/Gdańsk
|
Wysłany: 11-04-2011, 22:33
|
|
|
No dobra, ale skąd to szarpanie przy dodawaniu gazu (hamuję silnikiem, następnie dodaje gazu i jest takie szarpnięcie, a następnie jedzie już normalnie) Błędy sczytam jak przyjdzie do mnie voltomierz |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 12-04-2011, 12:09
|
|
|
może to skrzynia szarpie a nie silnik ? masz automat ? możepoduchy pod silnikiem ? |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
adamovicius [Usunięty]
|
Wysłany: 12-04-2011, 18:34
|
|
|
A to moim zdaniem normalne w tak wiekowym samochodzie,u mnie też szarpie jak odpuszczam gazu i dodaje,raczej na niższych biegach i przy wyższych obrotach.Nie chodzi mi o jakieś tłuczenie,ale o pojedyncze szarpniecie samochodem. |
|
|
|
 |
mazda10000
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 593 Skąd: Szczecin/Gdańsk
|
Wysłany: 12-04-2011, 19:54
|
|
|
Skrzynia manualna 12v bez gazu, nie szarpie przy wysokich obrotach, ale w każdym zakresie obrotów, dodaję gazu i jest szarpnięcie i dalej normalnie ciągnie( nawet przy 1500 obr/min) Skrzynia ma nowe- stare bebechy sam je widziałem i są całkiem niezłe. Zastanawia mnie ta sonda lambda, myślę również nad zaworem zwrotnym
[ Dodano: 14-04-2011, 19:09 ]
Dobra kupiłem na allegro sondę lambda, słyszałem że do tego trzeba mieć specjalny klucz... nie lepiej zrobić to oczkowym kluczem? Przecież ten kabel i tak trzeba uciąć, a zalutować to wszystko można po zakręceniu sondy. Czyż nie? |
|
|
|
 |
|
|