Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
29-05-2007, 22:47
[EA6A 2.0D] wibracje auta od silnika - nagle sie zaczely
Autor Wiadomość
RIP
[Usunięty]

  Wysłany: 16-02-2007, 11:25   [EA6A 2.0D] wibracje auta od silnika - nagle sie zaczely

Witam. Problem jest taki że gdy przyspieszam tak od 80 km\h to auto dostaje drgań (czuć je też na kierownicy) jak zdejme noge z gazu to sie uspokaja. Rozważam narazie 3 wersje
- kola dostaja bicia (ale wyważałem je i założyłem nowe opony)
-przegub wewnetrzny
-peknięty pasek od balansu
Dajcie mi jeszcze prosze jakiś link do dobrego sklepu z częściami do miśka
Aha i jeszcze jedno przełacznik siły nawiewu działa mi tylko na max na niższych obrotach cisza czy kombinować nowy czy dałoby rade jeszcze zrobić coś ze starym.POZDRO dla MitsuManiaków
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 29-05-2007, 22:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 16-02-2007, 12:14   

RIP napisał/a:
-peknięty pasek od balansu


Jeżeli drgania pojawiły się nagle to stawiam na balans, ale byłoby słychać inną pracę silnika nawet bez obciążenia

Cytat:
-przegub wewnetrzny


Na przegub wskazywałoby zanikanie drgań bez obciążenia

RIP napisał/a:
Aha i jeszcze jedno przełacznik siły nawiewu działa mi tylko na max na niższych obrotach cisza czy kombinować nowy czy dałoby rade jeszcze zrobić coś ze starym.


Problem raczej nie tkwi w przełączniku tylko z Blower resistor pack'u czyli w opornikach dzielących napięcie dla silnika dmuchawy
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
RIP
[Usunięty]

Wysłany: 16-02-2007, 20:19   

gdzie znalezc te Blower resistor pack i jak to naprawić.
 
 
kkkarol 
Mitsumaniak
nie ma amatorki


Auto: Galant 2,5 V6 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2007
Posty: 81
Skąd: Kalisz
Wysłany: 16-02-2007, 22:53   

drgania pojawiaja sie tylko przy 80 km/h ?? A przy wyzszych predkosciach tzn ponad 100 km/h znikaja?
_________________

 
 
 
RIP
[Usunięty]

Wysłany: 17-02-2007, 11:47   

Witam.Problem drgań już rozwiązany. Okazało sie ze był pekniety pasek od balansu.POZDRO
 
 
wisnia2204
[Usunięty]

Wysłany: 16-04-2007, 00:26   

sorki a gdzie jest tem pasek balansu dalo by zrobic fotke i pokazac ciekawi mnie ten element bo tez mam lekkie drgania dzieki z gory :lol:
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 16-04-2007, 06:47   

pasek balansowy masz przy rozrządzie, po zdjęciu obudowy, będą 2 paski, jeden gruby duży - rozrządu, cieńszy-balansowy
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
lambe 
Nowy Forumowicz

Auto: EA6A GLS 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 24
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-04-2010, 08:31   

Witam, odświeżę nieco temat...

Od niedawna rekin zaczął mi podczas jazdy poszarpywać / wpadać w wibrację. Drgania są dość nieregularne i trudno wyczuć w jakich sytuacjach występują:
1) Szarpie podczas jazdy ze stałą prędkością
2) Odczuwam wibracje całej budy na nawet niewielkich nierównościach jezdni
Może zresztą przypadek 1 wynika z 2, ale jak mówiłem trudno to rozstrzygnąć

Zauważyłem też, że na jałowym biegu, w okolicach 1,5tys. obrotów buda wpada w dość dobrze odczuwalne wibracje - ale może to naturalne dla EA6?

Zastanawiałem się nad kilkoma przyczynami:
a) jeśli wibracje pochodzą od silnika, to czy może to być nierówna praca zaworów? - akurat powinienem je wyregulować po 30kkm
b) od dłuższego czasu mam naderwaną gumę środkowej, przedniej poduszki silnika - może uszkodzenie pogłębiło się i wibracje są od tego?

Macie może jakieś sugestie?
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 16-04-2010, 09:37   

lambe, poszarpywać czy wpadać w wibracje? Bo to troszkę dwie różne sprawy :) Ale rozumiem, że to i to.

lambe napisał/a:
ale może to naturalne dla EA6?


Nie, patrz:

lambe napisał/a:
od dłuższego czasu mam naderwaną gumę środkowej, przedniej poduszki silnika - może uszkodzenie pogłębiło się i wibracje są od tego?


Wkład u Japaneze kosztuje 50zł, wymiana na prasie. U mnie pomogło, ale w pewnym zakresie nadal mi rezonuje... zaworów jeszcze nie ruszałem. Są cicho, a także nie odczuwam niepokojących objawów.

Poza tym ogólne wibracje mogą wynikać z zerwania paska balansu. Kiedy robiłeś rozrząd i czy wymieniałeś pasek balansu? Bo to dość często zaniedbywany problem.

Odnośnie poszarpywania. Przyczyn może być wiele. Ciężko powiedzieć co u Ciebie jest problemem. Czyściłeś może kiedyś dolot, podejrzewam, że jest tam sporo oleju z odmy...
 
 
lambe 
Nowy Forumowicz

Auto: EA6A GLS 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 24
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-04-2010, 10:55   

Cytat:
lambe, poszarpywać czy wpadać w wibracje? Bo to troszkę dwie różne sprawy :) Ale rozumiem, że to i to.

dokładnie, nie bardzo idzie rozeznać :?
Cytat:
Wkład u Japaneze kosztuje 50zł, wymiana na prasie. U mnie pomogło, ale w pewnym zakresie nadal mi rezonuje... zaworów jeszcze nie ruszałem. Są cicho, a także nie odczuwam niepokojących objawów.

kiedyś pytałem o całą poduszkę, ale cena była mało zachęcająca; nie wiedziałem, że można wymienić sam wkład... ale co, myślisz że wibracje w trakcie jazdy mogą się brać właśnie od poduszki? Wibracje są odczuwalne nawet na małych nierównościach, tak jakby w ogóle nie były tłumione...

A zaworki to chyba powinno się regulować co 30kkm z tego co słyszałem... :)

Cytat:
Poza tym ogólne wibracje mogą wynikać z zerwania paska balansu. Kiedy robiłeś rozrząd i czy wymieniałeś pasek balansu? Bo to dość często zaniedbywany problem.

Rozrząd robiłem zaraz po zakupie. Wymieniony został raczej komplet - wszystkie rolki i paski. Czy uszkodzony pasek balansowy może uszkodzić rozrząd? :?
Cytat:
Odnośnie poszarpywania. Przyczyn może być wiele. Ciężko powiedzieć co u Ciebie jest problemem. Czyściłeś może kiedyś dolot, podejrzewam, że jest tam sporo oleju z odmy...

Nie, nie czyściłem jakoś nie mogę się do tego zabrać. Zasyfiony dolot może powodować nierówną pracę silnika?
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 16-04-2010, 10:59   

U mnie rezonowała cała deska przy 1,5 tys obrotów, dlatego wymieniłem ten wkład. Te wibracje podczas jazdy raczej nie od tego. A z kołami jest ok wszystko? Czy tylko na nierównościach drży...?

Może, ale raczej jak ma uszkodzić to od razu :)

Zerknij do dolotu... Ogólnie trzeba by się temu przyjrzeć. Ciężko dywagować czemu szarpie. Kontrolka od komputera się nie zapala?
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 16-04-2010, 11:29   

lambe napisał/a:

A zaworki to chyba powinno się regulować co 30kkm z tego co słyszałem... :)

Taka opcja występuje w mazdach ditd co 30 tys...
W galach nie ma takiej potrzeby.
A co do wibracji ja bym na sam początek wymienił wkład tej poduszki.
Swego czasu w poprzednim galu w pewnym zakresie obrotów miałem wibracje całej budy. Oddałem auto na wymianę rozrządu i od tamtej pory przestało. Na wysokości rozrządu była poducha mocująca silnik i po zdjęciu i założeniu jej drgania ustały :)
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
tadek8826 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 16v 1997 mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 8
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 16-04-2010, 11:35   

mam takie poduszki:) do 2.0 nie wiem czy sa takie same jak w dieslu. moge sie z nimi rostac

[ Dodano: 16-04-2010, 11:36 ]
RIP napisał/a:
gdzie znalezc te Blower resistor pack i jak to naprawić.

jak szukasz to znajdziesz. jesli musisz wymienic sluze pomoca
 
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 16-04-2010, 11:59   

tadek8826 napisał/a:
RIP napisał/a:
gdzie znalezc te Blower resistor pack i jak to naprawić.

jak szukasz to znajdziesz. jesli musisz wymienic sluze pomoca


Kolego popatrz na datę posta... Użytkownik RIP ma usunięte konto na forum...
Pozdrawiam.
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
lambe 
Nowy Forumowicz

Auto: EA6A GLS 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 24
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-04-2010, 12:37   

Cytat:
Taka opcja występuje w mazdach ditd co 30 tys...
W galach nie ma takiej potrzeby.

hmm, informację o konieczności okresowej regulacji zaworów otrzymałem od mechanika klubowego :?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.