 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Booster w 1.9 TD |
Autor |
Wiadomość |
nakla [Usunięty]
|
Wysłany: 02-11-2006, 18:56 Booster w 1.9 TD
|
|
|
Witam mechaników diesli.
Z tego co wiem to na każdym Turbo jest dźwignia kierownicy. Nakierowuje ona powietrze pod odpowienim kątem na łopatki tyrbiny. Dźwignią tą kieruje urządzenie zwane bosterem. Gdy dodajemy gazu powstaje podciśnienie w kolektrorze ssącym i kierownica turbiny się przestawia. Mój problem polega na tym że owa dźwignia się nie rusza, nawet nie drgnie gdzy go przegazowuje. Tym nie mniej musze dodać że reką moge ruszyć tą dzwignie na turbinie, co prawda z dużym wysiłkiem ale bez użycia narzędzi.
Mam pytanie czy dzwignia ta, rusza sie u was gdy przegazowujecie silnik? |
|
|
|
 |
carisma1 [Usunięty]
|
Wysłany: 02-11-2006, 22:05 Z tego co wiesz....
|
|
|
A skąd kolega ma takie wiadomości? delikatnie mówiąc nieprawdziwe. |
|
|
|
 |
nakla [Usunięty]
|
Wysłany: 04-11-2006, 20:01
|
|
|
Wdziałem kiedyś twoje posty Carisma1.
I wnioskuję po nich że sie znasz na tych silnikach. Więc, wytłumacz mi, i reszcie ludzi, jak to działo, to turbo i jego kierownica,proszę. Będę wdzięczny. |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 04-11-2006, 20:13
|
|
|
nakla masz jakis problem z turbo lub moca samochodu, czy poprostu sie czepiasz |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-11-2006, 20:16
|
|
|
nakla napisał/a: | Z tego co wiem to na każdym Turbo jest dźwignia kierownicy |
No to jest nieprawda - nie na każdym. O ile wiem z tego rozwiązania korzysta GRUPA VAG czyli VW i Spółka w dieslach oraz ostatnio Porsche w benzynówkach.
nakla napisał/a: | Nakierowuje ona powietrze pod odpowienim kątem na łopatki tyrbiny. | OK
nakla napisał/a: | Dźwignią tą kieruje urządzenie zwane bosterem. | Aktuatorem nakla napisał/a: | Gdy dodajemy gazu powstaje podciśnienie w kolektrorze ssącym i kierownica turbiny się przestawia. | Mniej więcej - trochę to bardziej skomplikowane
nakla napisał/a: | Mój problem polega na tym że owa dźwignia się nie rusza, nawet nie drgnie gdzy go przegazowuje. | Aktuator do wymiany i podciśnienia do sprawdzenia.
U Ciebie ta dźwignia steruje WG (Waste Gate) czyli klapą wewnątrz muszli częsci gorącej wypuszczjącą na zewnątrz nadmiar spalin.
jak jest zablokowana zamknięta - samochód lepiej jedzie ale można szybko zamordowac silnik jak otwarta - nie jedzie jest słaby. nakla napisał/a: | Tym nie mniej musze dodać że reką moge ruszyć tą dzwignie na turbinie, co prawda z dużym wysiłkiem ale bez użycia narzędzi. | Normalne - znaczy że klapa chodzi.
Co do ostatniego pytania - nie pamiętam ale bez obciążenia (na postoju) z tego co mi sie kojarzy nie rusza się. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
carisma1 [Usunięty]
|
Wysłany: 05-11-2006, 10:05 Re: Booster w 1.9 TD
|
|
|
nakla napisał/a: | Witam mechaników diesli.
Z tego co wiem to na każdym Turbo jest dźwignia kierownicy. Nakierowuje ona powietrze pod odpowienim kątem na łopatki tyrbiny. Dźwignią tą kieruje urządzenie zwane bosterem. Gdy dodajemy gazu powstaje podciśnienie w kolektrorze ssącym i kierownica turbiny się przestawia. Mój problem polega na tym że owa dźwignia się nie rusza, nawet nie drgnie gdzy go przegazowuje. Tym nie mniej musze dodać że reką moge ruszyć tą dzwignie na turbinie, co prawda z dużym wysiłkiem ale bez użycia narzędzi.
Mam pytanie czy dzwignia ta, rusza sie u was gdy przegazowujecie silnik? |
Ty masz stary motor F8Q- tam nie ma zadnej kierownicy spalin. Wspomniana dźwignia poruszana przez West gate actuator otwiera swojego rodzaju zawór bezpieczeństwa który nie pozwala na uzyskanie nadciśnienia większego niż zadane-przez fabrykę. Acha west gate sterowane jest nadciśnieneim a nie podciśnieniem-tak na marginesie- przecież turbina jest tam chyba po coś?. Przy normalnej przegazówce west gate nie otwiera klapki, działa przy skrajnych przypadkach gdy nadmiar spiętrzonych spalin chce zbytnio rozpędzić wirnik turbiny. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 06-11-2006, 13:45 Re: Booster w 1.9 TD
|
|
|
carisma1 napisał/a: | West gate |
pytanie kontrolne: West gate (brama zachodnia ) czy Waste gate (zawór upustowy)? |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 06-11-2006, 13:51
|
|
|
Waste Gate ( Marnotrawna Brama ) |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
carisma1 [Usunięty]
|
Wysłany: 06-11-2006, 18:38 west-waste-westa
|
|
|
muuu, meeee, miał- kurcze jak to było? |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-11-2006, 09:42
|
|
|
Turbina z kierownicą jest w F9Q, Pajero Sport/L200 4D56 Euro3 |
_________________
 |
|
|
|
 |
|
|