Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Kilka pytań na temat misia
Autor Wiadomość
Manysh
[Usunięty]

Wysłany: 04-11-2006, 20:19   Kilka pytań na temat misia

a wiec mam pare pytań na temat misia

komputer : jak on liczy to spalanie bo nie rozumiem tego do konca Moj komputer ma pare opcij a wiec : Srednie spalanie , Spalanie w danym momencie , długosc tracy A i B i na tym konec ale problem jest jak on liczy te srednie skoro nie pokazuje spalania ( w danym momecie ) Np jak carsma jest na postoju ( koła sie nie toczą ) ??? czyli to jest nie dokładne ?

nastepne pytanie to te Sykanie z baku bo to dziwne dosyc : a wiec zalałem carisme pod korek i wskazówka nie drgneła dosyc długo po jakims czasie ( na czytałem sie na forum ) odkreciłem korek i wskazówka spadła do 3/4 ciekawe ( lepiej było nie ruszac :) )


kolejne pytanie to obroty a wiec : jak odpalam samochód to mam ok 1100 ale jak sie rozgrzeje pożądnie to mam ok 350 czy to normalne poza tym silnik troche chodzi jak dizel jak jest zimny potem jest ok ( jak jest gorący i jak stoje gdzies na swiatłach i słucham muzy to jest tak cicho ze patrze na kontrolki czy nie zgasł :) )
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 05-11-2006, 08:16   Re: Kilka pytań na temat misia

Manysh napisał/a:
komputer : jak on liczy to spalanie bo nie rozumiem tego do konca Moj komputer ma pare opcij a wiec : Srednie spalanie , Spalanie w danym momencie , długosc tracy A i B i na tym konec ale problem jest jak on liczy te srednie skoro nie pokazuje spalania ( w danym momecie ) Np jak carsma jest na postoju ( koła sie nie toczą ) ??? czyli to jest nie dokładne ?


liczniki A i B możesz niezależnie resetować i nie mają związku z AVG czy INST. U mnie AVG sam sobie liczy średnie spalanie niezależnie od A czy B i niezależnie mogę go zresetować więc zlicza średnią od poprzedniego resetu. A INST pokazuje chwilowe spalanie w kilkusekundowych interwałach i jak stoję to nic mi nie pokazuje aczkolwiek spalanie na postoju to już do AVG mi zalicza

Manysh napisał/a:
nastepne pytanie to te Sykanie z baku bo to dziwne dosyc : a wiec zalałem carisme pod korek i wskazówka nie drgneła dosyc długo po jakims czasie ( na czytałem sie na forum ) odkreciłem korek i wskazówka spadła do 3/4 ciekawe ( lepiej było nie ruszac :) )

A silnik miałes na chodzie jak to sprawdzałeś? U mnie jakoś tak jest że jak silnik pracuje to elegancko się zbiornik odpowietrza i nic nie syka a i wskaźnik dobrze pokazuje choc to fakt że nieliniowo opada pomimo iż skalę ma liniową. Na początku długo trzyma ,,do pełna'' póxniej szybko zaczyna zchodzić w dół gdzieś aż do drugiej długiej krechy od strony ,,pustego'' i od tego momentu juz zwalnia to spadanie a przy pierwszej długiej kresce to już tak długo stoi jak przy pełnym.

Manysh napisał/a:
kolejne pytanie to obroty a wiec : jak odpalam samochód to mam ok 1100 ale jak sie rozgrzeje pożądnie to mam ok 350 czy to normalne poza tym silnik troche chodzi jak dizel jak jest zimny potem jest ok ( jak jest gorący i jak stoje gdzies na swiatłach i słucham muzy to jest tak cicho ze patrze na kontrolki czy nie zgasł :) )


Mój na zimno też większe obroty przez jakiś czas trzyma a jak się nagrzeje to bardzo nisko zchodzi - tak nisko że nieraz prawie na zerze obotomierz jest. Wczoraj kontrolnie zresetowałem ECU odłączając na jakiś czas klemę i nauczyłem go trzymania obrotów na sezon zimowy ;) - odpaliłem auto z włączonymi odbiornikami prądu typu światła, klima, ogrzewanie tylnej szyby i lusterek, radio i skrzynia automat ustawiona na N (a nie na P) i tak pochodził od zimnego silnika jakieś 25 minut. Potem ponowne odpalenie, wyłaczenie no i teraz przy obciążeniu po nagrzaniu stoi z obrotami wg obrotomierza gdzieś mniej więcej połowie między 0 a 1 (imho na słuch to chyba gdzieś jakieś ze 600 obr/min)
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Manysh
[Usunięty]

Wysłany: 05-11-2006, 09:38   

z tym sykaniem to na zimno sprawdzałem , ale dzis zobacze co sie dzieje jak silnik chodzi .

jesze tylko mi powiedz czy ta dziwna praca silnika jak jest zimny to normalka bo klekocze jak dizel a potem jak sie rozgrzeje to jest cichy trwa to ok minuty moze mniej .


dzieki za odpowiedz
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 05-11-2006, 11:40   

Manysh napisał/a:
jesze tylko mi powiedz czy ta dziwna praca silnika jak jest zimny to normalka bo klekocze jak dizel a potem jak sie rozgrzeje to jest cichy trwa to ok minuty moze mniej


Normalka ale zależna od rodzaju, producenta i gęstości oleju bo to po prosze klekocze hydrauliczna regulacja zaworów a po trosze cykają wtryskiwacze. Po nagrzaniu hydraulika cichnie a samo cykanie wtryskiwaczy inaczej słychac bo silnik gorący to ciut inaczej wtrysk jest robiony w sumie bardziej miękko wtedy idzie. Póki nie hałasuje na gorąco to wszystko ok bo jak juz na gorąco zacznie klekotać to znaczy że nadchodzi powoli czas na wymianę klawiatury bo raczej nie jesteś w stanie namierzyć pojedynczych zaworów w sensie tych co klekoczą aczkolwiek ja bym pokombinował wtedy elektronicznie :) tzn. ponagrywał bym mikrofonem bardzo wąskokierunkowym dźwięk od każdego popychacza, potem na kompie zanalizował poziom sygnału odbiegający od reszty i tego wymienił (ale to takie teoretyczne gdybanie) jednak to już chyba przy silnikach z duuuużym przebiegiem.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
deadly
[Usunięty]

Wysłany: 05-11-2006, 12:36   

nie chce mi sie wierzyć w to 350 rpm.
pozdro
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 05-11-2006, 15:02   

Mnie też czasem tak działo jak stoję na światłach w korku i na biegu z wciśniętym heblem to obrotomierz lewdo ciut nad zero wychodził a czasem nawet szarpnięcie i przygaszenie silnika się zdarzało (coś jakby wypadnięcie zapłonu na ułamek sekundy) i dlatego zresetowałem gada i nauczyłem obrotów pod obciążeniem coby mi takich numerów nie robił no i nie robi. Nawet po nagrzaniu i pod obciążeniem ponad 500 ma.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 05-11-2006, 15:08   

Te 350 to chyba za niskie mi się wydaje.A co do cykania i pracy "troche" jak diesel to norma dla tego silnika widze z moich obserwacji. A co komputera to brakuje mi tylko opcji ile mozna przejchać na danej ilości paliwa.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 05-11-2006, 15:26   

Co do wskazań kompa to mnie brakuje możliwości wyświetlania naraz kilku wskazań np. zamiast licznika kilometrów (bo na co mi on) średniego AVG, chwilowego INST a na górze jeszcze temperatury zewnętrznej - nie trzeba by się przełączać między wskazaniami...
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Sienio 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 61
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-11-2006, 16:07   

Manysh czy jesteś pewien tych 350 rpm, bo u mnie na obrotomierzu pierwsza kreska po "0" to 500 rpm :roll:
_________________
Pozdrawiam Sienio
Carisma 1,8 GDI
 
 
Manysh
[Usunięty]

Wysłany: 06-11-2006, 20:04   

no w sumie to nie jestem pewien ale jest 0 potem taka kreseczka wydawało by sie ze na ok 100 -150 no i potem daleko do góry 1 czyli 1000 ? nie wiem czy dobrze kapuje !
 
 
Sienio 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 61
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-11-2006, 20:33   

Ta pierwsza kreseczka po "0" to właśnie 500 rpm i następna to 1000 rpm. Jeśli przy nagrzanym silniku masz wskazówkę obrotomierza powmiędzy tą drugą kreską a 1000 rpm to masz wolne obroty OK :D
_________________
Pozdrawiam Sienio
Carisma 1,8 GDI
 
 
Manysh
[Usunięty]

Wysłany: 06-11-2006, 20:46   

no i prosze jaki człowiek głupi czasem :)
 
 
Sienio 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 61
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-11-2006, 17:27   

To nie nasza głupota, bo i ja się kiedyś na to nabrałem, ale jeśli ja bym projektował ten zegar obrotomierza to bym dopisał przy tej pierwszej kresce po "0" liczbę 500 i wszystko by było OK. :shock:
_________________
Pozdrawiam Sienio
Carisma 1,8 GDI
 
 
Alek
[Usunięty]

Wysłany: 07-11-2006, 17:39   

Nie "500", a "0.5". Nie wyglądałoby to zbyt estetycznie, choć niewątpliwie zmniejszyłaby się liczba osób twierdząca że ich silnik ma wolne obroty na poziomie 200, czy 300.
 
 
Sienio 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 61
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-11-2006, 17:59   

Jeżeli pierwsza oznaczona cyfra jest 0 a następna 1000 to pomyśl co by oznaczało 0,5
_________________
Pozdrawiam Sienio
Carisma 1,8 GDI
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.