Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zgrzyt przy wrzucaniu drugiego biegu...
Autor Wiadomość
klimek 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 34
Skąd: Zagórzany
Wysłany: 23-04-2011, 15:16   Zgrzyt przy wrzucaniu drugiego biegu...

Witam mam taką sprawę na zimnym silniku ruszając w trasę podczas normalnej zmiany biegu z pierwszego na 2 daje się słyszeć zgrzyt w skrzyni biegów, póki co unikam tego ale trzeba przy ruszaniu zrobić tak jak by przerwę z jedynki wrzucić na luz i dopiero delikatnie wkładać dwójkę, problem pojawia się tylko przy przerzucaniu biegu w górę u dół z 3 na 2 jest wszystko ok, i tylko na zimnym silniku jak przejadę parę km domniemam ze po lekkim zagrzaniu skrzyni mankament ten znika i można przy ruszaniu dwójką posługiwać się bez żadnych obaw o zgrzytanie, wiem że był już podobny temat ale mam pytanie czy można to jakoś wyleczyć a mianowicie zalać skrzynię jakimś gęstszym olejem? jakiś półsyntetyk czy może to coś pomóc? (odnośnie bieżącego oleju nie jestem w stanie powiedzieć czy jest syntetyk czy pół syntetyk autko ma przejechane 190tyś) jeśli wymiana mogła by coś pomóc to jaki najlepiej by było wlać olej?
 
 
Kamilofone 
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Kwi 2008
Posty: 157
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 23-04-2011, 17:04   

Hey za płynną i bezproblemową zmianę biegów odpowiedzialne są tzw. synchronizatory i to one są odpowiedzialne za ewentualne zgrzytanie. Równie ważne jest oby w skrzyni znajdował się odpowiedni olej i żeby go nie brakowało oczywiście. We wcześniejszym autku też miałem podobny problem i pomogło zmiana oleju na nowy, ale taki sam jak zaleca producent auta !
 
 
 
klimek 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 34
Skąd: Zagórzany
Wysłany: 25-04-2011, 00:06   

Kamilofone napisał/a:
Hey za płynną i bezproblemową zmianę biegów odpowiedzialne są tzw. synchronizatory i to one są odpowiedzialne za ewentualne zgrzytanie. Równie ważne jest oby w skrzyni znajdował się odpowiedni olej i żeby go nie brakowało oczywiście. We wcześniejszym autku też miałem podobny problem i pomogło zmiana oleju na nowy, ale taki sam jak zaleca producent auta !


no tak fakt ale wydaje mi się ze przecież w miarę zużycia podzespołów że czym większy przebieg to leje się już coraz gęstszy olej no nie? tak jest w przypadku silnika więc chciałem zapytać czy tak samo skrzynia? ma przejechane troszkę km więc jest już troszkę zużyta prawie 200tyś więc troszkę się już poobracała i pojawił się taki objaw jak zgrzytanie 2, więc teraz pytanie czy zmiana oleju na klasę gorszy (gęstszy) nie rozwiąże problemu? skrzyni co może się więcej stać? skoro będzie olej to raczej się nie zarżnie źle mówię? chciałbym zaryzykować pozbyć się przypadłości zgrzytającej dwójki tańszym sposobem niż robota skrzyni więc jak myślicie zmiana oleju na gorszy czy to tylko pogorszy sytuację?
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 25-04-2011, 00:27   

po mojemu jak się bawić z olejem to zacząć od tego, który zaleca producent, jak to po jakimś czasie nie poprawi sytuacji to dopiero bawić się w gęstsze czy coś.
 
 
 
daron64 
Mitsumaniak

Auto: S40 2.0 bez T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 275
Skąd: szerokopojete okolice Elblaga/Braniewa
Wysłany: 25-04-2011, 08:23   

witam
Mam bardzo podobny problem - przy zmianie biegu na 2ke bardzo latwo o zgrzyt. Bardzo latwo tzn wystepuje dosc czesto. Bez znaczenia czy auto zimne czy juz nagrzane. Zeby nie bylo zgrzytu trzeba albo pomalutku wrzucac bieg i pod koniec skoku dzwigni trzeba troszke sily przylozyc albo pedal sprzegla maxymalnie w podloge, ale wtedy tez czuc wyrazny opor. Taki problem jest tylko z 2ka i tylko przy wrzucaniu na wyzszy bieg(tzn z 1 na 2, a przy redukcji bezproblemowo wchodzi). Zjawisko wystepuje czesto, ale nie zawsze. Bylem u mechanika ze zbieznoscia po zimie i przy okazji spytac o te 2ke i mechanior po przejechaniu sie stwierdzil, ze pierwsze co to trzeba zmienic olej i ze powinno pomoc/zalatwic sprawe. Tylko u mnie jeszcze jest taka sprawa ze cala skrzynia(tzn nie skrzynia tylko polozenie drazka zmiany biegow) jest jakby przesunieta w prawo-w miejscu, gdzie normalnie jest 3-4 u mnie jest 1-2. Bede jechal do niego z tym najpewniej albo teraz przed majowka albo zaraz po, wiec dam znac czy wymiana cokolwiek pomogla.
 
 
 
Kamilofone 
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Kwi 2008
Posty: 157
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 25-04-2011, 14:24   

Ze zgrzytami przy zmianie biegów miałem problem w dwóch autach: Renault 19 16V oraz Colt z 1998r. W obu przypadkach objawy były takie same, na zimnym problem z płynną i bezproblemową zmianą biegu z 2 na 3. Rozwiązaniem była wymiana oleju w skrzyni i tu zaznaczam ta taki sam jak org. zalewa producent najczęściej 75W80. Dodam, że w przypadku pierwszego autka czyli renóweczki objaw nie ustąpił od razu tylko po kilku dniach, ale w przypadku colcika jak ręką odjął praktycznie od razu :)
Nie polecam do skrzyni zalewać gęstszy olej, gdyż można jeszcze pogorszyć sprawę :(
 
 
 
viader 
Mitsumaniak


Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 770
Skąd: warszawa
Wysłany: 26-04-2011, 13:56   

Tak jak pisali poprzednicy, wymienić olej na świerzy, zalecany przez producenta. Pomysłu z wlewaniem jakiegoś mazutu nie skomentuję. Nadmienię, że olej w skrzyni należy wymieniać co jakiś interwał czasu określony przez producenta (w przypadku mojego auta co 45tyś km) a nie dopiero jak skrzynia zaczyna wyć, czy przestają wchodzić biegi.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.