Zgrzyt przy wrzucaniu drugiego biegu... |
Autor |
Wiadomość |
klimek
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 34 Skąd: Zagórzany
|
Wysłany: 23-04-2011, 15:16 Zgrzyt przy wrzucaniu drugiego biegu...
|
|
|
Witam mam taką sprawę na zimnym silniku ruszając w trasę podczas normalnej zmiany biegu z pierwszego na 2 daje się słyszeć zgrzyt w skrzyni biegów, póki co unikam tego ale trzeba przy ruszaniu zrobić tak jak by przerwę z jedynki wrzucić na luz i dopiero delikatnie wkładać dwójkę, problem pojawia się tylko przy przerzucaniu biegu w górę u dół z 3 na 2 jest wszystko ok, i tylko na zimnym silniku jak przejadę parę km domniemam ze po lekkim zagrzaniu skrzyni mankament ten znika i można przy ruszaniu dwójką posługiwać się bez żadnych obaw o zgrzytanie, wiem że był już podobny temat ale mam pytanie czy można to jakoś wyleczyć a mianowicie zalać skrzynię jakimś gęstszym olejem? jakiś półsyntetyk czy może to coś pomóc? (odnośnie bieżącego oleju nie jestem w stanie powiedzieć czy jest syntetyk czy pół syntetyk autko ma przejechane 190tyś) jeśli wymiana mogła by coś pomóc to jaki najlepiej by było wlać olej? |
|
|
|
 |
Kamilofone
Mitsumaniak
Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Kwi 2008 Posty: 157 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 23-04-2011, 17:04
|
|
|
Hey za płynną i bezproblemową zmianę biegów odpowiedzialne są tzw. synchronizatory i to one są odpowiedzialne za ewentualne zgrzytanie. Równie ważne jest oby w skrzyni znajdował się odpowiedni olej i żeby go nie brakowało oczywiście. We wcześniejszym autku też miałem podobny problem i pomogło zmiana oleju na nowy, ale taki sam jak zaleca producent auta ! |
|
|
|
 |
klimek
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 34 Skąd: Zagórzany
|
Wysłany: 25-04-2011, 00:06
|
|
|
Kamilofone napisał/a: | Hey za płynną i bezproblemową zmianę biegów odpowiedzialne są tzw. synchronizatory i to one są odpowiedzialne za ewentualne zgrzytanie. Równie ważne jest oby w skrzyni znajdował się odpowiedni olej i żeby go nie brakowało oczywiście. We wcześniejszym autku też miałem podobny problem i pomogło zmiana oleju na nowy, ale taki sam jak zaleca producent auta ! |
no tak fakt ale wydaje mi się ze przecież w miarę zużycia podzespołów że czym większy przebieg to leje się już coraz gęstszy olej no nie? tak jest w przypadku silnika więc chciałem zapytać czy tak samo skrzynia? ma przejechane troszkę km więc jest już troszkę zużyta prawie 200tyś więc troszkę się już poobracała i pojawił się taki objaw jak zgrzytanie 2, więc teraz pytanie czy zmiana oleju na klasę gorszy (gęstszy) nie rozwiąże problemu? skrzyni co może się więcej stać? skoro będzie olej to raczej się nie zarżnie źle mówię? chciałbym zaryzykować pozbyć się przypadłości zgrzytającej dwójki tańszym sposobem niż robota skrzyni więc jak myślicie zmiana oleju na gorszy czy to tylko pogorszy sytuację? |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 25-04-2011, 00:27
|
|
|
po mojemu jak się bawić z olejem to zacząć od tego, który zaleca producent, jak to po jakimś czasie nie poprawi sytuacji to dopiero bawić się w gęstsze czy coś. |
|
|
|
 |
daron64
Mitsumaniak
Auto: S40 2.0 bez T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Mar 2011 Posty: 275 Skąd: szerokopojete okolice Elblaga/Braniewa
|
Wysłany: 25-04-2011, 08:23
|
|
|
witam
Mam bardzo podobny problem - przy zmianie biegu na 2ke bardzo latwo o zgrzyt. Bardzo latwo tzn wystepuje dosc czesto. Bez znaczenia czy auto zimne czy juz nagrzane. Zeby nie bylo zgrzytu trzeba albo pomalutku wrzucac bieg i pod koniec skoku dzwigni trzeba troszke sily przylozyc albo pedal sprzegla maxymalnie w podloge, ale wtedy tez czuc wyrazny opor. Taki problem jest tylko z 2ka i tylko przy wrzucaniu na wyzszy bieg(tzn z 1 na 2, a przy redukcji bezproblemowo wchodzi). Zjawisko wystepuje czesto, ale nie zawsze. Bylem u mechanika ze zbieznoscia po zimie i przy okazji spytac o te 2ke i mechanior po przejechaniu sie stwierdzil, ze pierwsze co to trzeba zmienic olej i ze powinno pomoc/zalatwic sprawe. Tylko u mnie jeszcze jest taka sprawa ze cala skrzynia(tzn nie skrzynia tylko polozenie drazka zmiany biegow) jest jakby przesunieta w prawo-w miejscu, gdzie normalnie jest 3-4 u mnie jest 1-2. Bede jechal do niego z tym najpewniej albo teraz przed majowka albo zaraz po, wiec dam znac czy wymiana cokolwiek pomogla. |
|
|
|
 |
Kamilofone
Mitsumaniak
Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Kwi 2008 Posty: 157 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 25-04-2011, 14:24
|
|
|
Ze zgrzytami przy zmianie biegów miałem problem w dwóch autach: Renault 19 16V oraz Colt z 1998r. W obu przypadkach objawy były takie same, na zimnym problem z płynną i bezproblemową zmianą biegu z 2 na 3. Rozwiązaniem była wymiana oleju w skrzyni i tu zaznaczam ta taki sam jak org. zalewa producent najczęściej 75W80. Dodam, że w przypadku pierwszego autka czyli renóweczki objaw nie ustąpił od razu tylko po kilku dniach, ale w przypadku colcika jak ręką odjął praktycznie od razu
Nie polecam do skrzyni zalewać gęstszy olej, gdyż można jeszcze pogorszyć sprawę |
|
|
|
 |
viader
Mitsumaniak

Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 770 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 26-04-2011, 13:56
|
|
|
Tak jak pisali poprzednicy, wymienić olej na świerzy, zalecany przez producenta. Pomysłu z wlewaniem jakiegoś mazutu nie skomentuję. Nadmienię, że olej w skrzyni należy wymieniać co jakiś interwał czasu określony przez producenta (w przypadku mojego auta co 45tyś km) a nie dopiero jak skrzynia zaczyna wyć, czy przestają wchodzić biegi. |
|
|
|
 |
|