Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Nie rusza :(
Autor Wiadomość
casa
[Usunięty]

Wysłany: 24-03-2011, 22:49   [Cari 1.8 GDI] Nie rusza :(

Witam wszystkich Mitsumaniaków
Jeżdżę moją Cari już ponad 4 lata i poza zawieszeniem złego słowa powiedzieć nie mogę. Dzisiaj jednak zdarzyła mi się mała awaria.. Jadę na trasie, trochę ponad stówką, nagle utrata mocy, na pedał gazu nie reaguje, wydaje mi się że zdechł w locie ale pewności nie mam, bo radio było włączone, w każdym razie wspomaganie kierownicy i hamulców też przestało działać, zjeżdżam na pobocze i dalej nic. Rozrusznik kręci, ale nie odpala :( Myślałem że może benzyna bo rezerwę miałem, biegnę na stację, wlewam, ale dalej nic :( Autko zholowałem pod bramę mechanika, jeszcze z nim nie rozmawiałem, bo zdarzyło mi się to dosłownie godzinę temu.. O co kaman..?
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 24-03-2011, 23:14   

Jak zachowuje się lampka Check Engine?
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
casa
[Usunięty]

Wysłany: 24-03-2011, 23:17   

Nie zwróciłem uwagi, ale myślę, że kontrolki zapalały się przy odpaleniu tak jak zawsze
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 24-03-2011, 23:29   

Bez tej informacji mogę Cię odesłać tylko na forum.jasnowidze.pl ;) . Możliwe scenariusze:

1. zapowietrzyłeś układ paliwowy - rozwiązanie - nalej min. 20 l paliwa i kręć aż załapie ;)
2. padł czujnik położenia wału - wymiana czujnika
3. padł czujnik położenia wałka rozrządu - wymiana czujnika
4. padła przepustnica - tu mogę conieco pomóc ;)
5. zerwał się pasek rozrządu - nie życzę
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
casa
[Usunięty]

Wysłany: 24-03-2011, 23:35   

Nie mam w tej chwili dostępu do auta więc nie potrafię powiedzieć jak zachowuje się kontrolka. Nie wiem dlaczego (nie znam się w ogóle na mechanice) ale wcześniej przez myśl przeszedł mi pasek rozrządu. Mam nadzieję, że to nie jest to. Bardzo dziękuję za sugestie, jutro myślę że dowiem się więcej i dam znać co się stało..

[ Dodano: 24-03-2011, 23:37 ]
Jak w sprawnym aucie powinna zachowywać się ta kontrolka?
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 24-03-2011, 23:37   

Jeżeli rozrusznik kręci normalnie, a nie dziwnie lekko, to duża szansa, że nie pasek jest winowajcą ;)

[ Dodano: 24-03-2011, 23:42 ]
W momencie przekręcenia kluczyka powinna się zapalić na 5-10 s. potem zgasnąć i nie zapalić się więcej ;) ....

Jeżeli podczas ciągłego kręcenia rozrusznikiem ponad 10 s. zapali się - uwalony czujnik położenia wału, jeżeli po 10s. zaczyna pulsować - uwalona przepustnica. W innych przypadkach trzeba sczytać kod błędu za pomocą spinacza biurowego i forum :)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
casa
[Usunięty]

Wysłany: 25-03-2011, 15:19   

przekręcam kluczyk, lampka "check engine" zapala się, po chwili gaśnie, odpalam i po 10s kręcenia lampka się zapala i cały czas świeci.
Jest szansa że to nie rozrząd? Samochód odstawiłem do elektromechanika, w poniedziałek do niego zajrzy
 
 
kozaR 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Carisma GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 78
Skąd: Pakość
Wysłany: 25-03-2011, 16:34   

heh ja niestety obstawiam pasek rozrządu czego nie życzę a kiedy wymiana była???
_________________
"... życie jest za krótkie żeby jeździć dieslem ..."
 
 
 
casa
[Usunięty]

Wysłany: 25-03-2011, 16:49   

Właśnie dzwonił mechanik - pasek rozrządu :( Wymiana była 80.000km temu.......

[ Dodano: 25-03-2011, 17:01 ]
Czy to auto w ogóle opłaci się naprawić?
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 25-03-2011, 17:31   

Zawsze możesz poszukać używanego silnika.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
kozaR 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Carisma GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 78
Skąd: Pakość
Wysłany: 25-03-2011, 22:31   

bardziej się opłaci używany silnik kupić i założyć
_________________
"... życie jest za krótkie żeby jeździć dieslem ..."
 
 
 
casa
[Usunięty]

Wysłany: 26-03-2011, 23:55   

Mogę założyć silnik z nowszego rocznika?
 
 
kozaR 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Carisma GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 78
Skąd: Pakość
Wysłany: 27-03-2011, 12:25   

raczej nie bo w nowszym modelu jest przepustnica elektryczna znaczy się w carisma 2 po liftingu już przepustnica elektryczna jest i inny troche układ ...
_________________
"... życie jest za krótkie żeby jeździć dieslem ..."
 
 
 
casa
[Usunięty]

Wysłany: 27-03-2011, 21:35   

Mechanik mi powiedział, że jest taka opcja, że silnik wcale może nie wymagać remontu. Zalecił mi najpierw założyć nowy pasek. Ma ktoś jakieś doświadczenie w naprawie tego modelu po zerwanym pasku rozrządu?
 
 
kozaR 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Carisma GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 78
Skąd: Pakość
Wysłany: 27-03-2011, 21:51   

z tego co wiem remont silnika nie unikniony :/ masz 2 wałki rozrządu i nie ma takiej opcji że jak zerwał się pasek nic się nie stało bo poszło po zaworach, uszczelki dostają po dupie jest inny układ silnika bo tutaj masz dohc 2 wałki rozrządu a co innego jakbyś miał sohc 1 wałek rozrządu to nic by się nie stało bo w momencie zerwania paska nie pójdzie po zaworach bo jak pamięć mnie nie myli jeden obrót wałka rozrządu równa się 2 obrotom wału korbowego i w momencie pękniecia na 2 wałkach rozrzadu rozrząd staje w miejscu ale wał krobowy się kręci :/

[ Dodano: 27-03-2011, 22:10 ]
chociaż nie bronię ci remontować tego silnika co masz ale taniej wyjdzie kupić używke i przełożyć
_________________
"... życie jest za krótkie żeby jeździć dieslem ..."
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.