Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Mój Colt CZ3
Autor Wiadomość
Grasshopper
[Usunięty]

Wysłany: 11-01-2009, 19:49   Mój Colt CZ3

Witam wszystkich Mitsumaniaków :)

Chciałbym przedstawić Wam moje auto - czyli znienawidzonego przez niektórych Colta CZ3 :) . Kupiłem go w maju 2006 i bezawaryjnie służy mi do tej pory, a przejechałem nim już ponad 55 tys. km. W czasie użytkowania postanowiłem dodać kilka "akcesoriów" i upiększyć go co nieco. Oto mały wykaz zmian (w miarę możliwości chronologicznie):
- wejście AUX audio w górnej ścianie wnęki pod radiem
- wejście AUX audio do nawigacji przy lewym słupku
- CB radio Uniden 520xl i antena Sirio Triflex
- rozpórka kielichów przednich
- malowanie zacisków (czerwone) i bębnów (czarne)
- felgi i opony z wersji CZT
- spoiler na tylną klapę CZT
- przyciemnienie 3 tylnych szyb
- srebrne nakładki na nawiewy

Wszystkie dotychczasowe modyfikacje robiłem sam od początku do końca z małą pomocą kolegi, więc służę radą :) .

Poniżej kilka fotek mojej skarbonki :lol:



Felga i zacisk :)


Jędrne pośladki :D


Dalsza perspektywa


Profil


Wieża łączności :D



Centrum dowodzenia światem



"Bez rozpóry nie ma fury" :mrgreen:


Mam nadzieję, że nie zanudziłem Was fotami
Pozdrowienia :)
Ostatnio zmieniony przez Grasshopper 18-04-2009, 22:38, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Gorzkim
[Usunięty]

Wysłany: 11-01-2009, 20:30   

ello,
ladnie wyglada. ja mam 2 pyt:
- poniewaz przed swietami prawie nabyłem taką rozpórkę (piszę prawie, bo niestety w ostatniej chwili ktos mi ja sprzątnal sprzed nosa :axe: ) chciałem zapytać czy jest jakaś różnica w zachowaniu auta?
- jeździsz na komplecie koł z czt (205/45/16)? jak silnik 1.3 daje sobie z tym radę? nie ma spadków osiągów?

jeszcze jedno - ponieważ widzę, że lubisz 'dopieszczać' auta po fabryce, polecam jeszcz obszycie kiery skóra - ja to zrobiłem u siebie jakoś rok temu w zakładzie (kosztowało ok 200 pln), ale efekt superowy, jak ori. generalnie różnica bardzo duza.

pozdrawiam!
 
 
Grasshopper
[Usunięty]

Wysłany: 11-01-2009, 20:43   

Co do osiągów to trudno mi się wypowiadać, bo przejechałem na tych kołach tylko 100 km, a potem dałem z powrotem zimówki. Uderzającej różnicy jednak nie było - w końcu to tylko 10 mm szerokości więcej :) .

Jeżeli chodzi zaś o rozpórkę to poprawa jest dość znaczna, plusy są takie, że:
- auto odczuwalnie pewniej prowadzi się w zakrętach
- lepiej pokonuje nierówności (wrażenie jakby mniej pracowała cała karoseria, a więcej zawieszenie)
- plastiki we wnętrzu znacząco umilkły (jako, że kielichy zawieszenia przedniego są niemal pod deską rozdzielczą)

To by było chyba na tyle. Ogólnie zakup trafiony, jeżeli coś mi się przypomni to jeszcze napiszę :)

Co do kierownicy to będę polował na fabryczną razem z gałką zmiany biegów pewnie. Koszt podobny.

PS. Kupiłem kilka dni temu bagażnik dachowy do Colta, jakie są Twoje wrażenia z użytkowania takowego Gorzkim?

Pozdrawiam
 
 
Gorzkim
[Usunięty]

Wysłany: 11-01-2009, 20:55   

Grasshopper napisał/a:
PS. Kupiłem kilka dni temu bagażnik dachowy do Colta, jakie są Twoje wrażenia z użytkowania takowego Gorzkim?


raczej pozytwne. ja mam thule, problemów z mocowaniem raczej nie ma, uważaj tylko na lakier pod tymi zaczepami/języczkami - u mnie niestety w jednym miejscu dość mocno się zdarł :? . teraz przed każdym założeniem bagażnika wyklejam te newralgiczne miejsca czarną taśmą wodoodporną.

jeżeli chodzi o jazdę z tym to bardzo ok - latem sporo jezdziłem z surfingiem (czesto nawet z dwoma) i to ze sporymi prędkościami. nic nie hałasuje, jest lekki spadek osiągów i trochę (0,5-1,0l) większe spalanie. trzyma sie za to bardzo dobrze.

pozdrawiam!
 
 
Grasshopper
[Usunięty]

Wysłany: 11-01-2009, 21:04   

Gorzkim napisał/a:
uważaj tylko na lakier pod tymi zaczepami/języczkamipozdrawiam!


Dzięki za ważną radę :) . Mnie udało się kupić oryginał z Mitsubishi, niestety barkowało 2 śrub do tych "łączników", ale dało się dopasować inne.

Pozdrawiam
 
 
pawela 
Mitsumaniak


Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 3478
Skąd: Lublin
Wysłany: 12-01-2009, 11:06   

CZT look wyszedł bardzo ładnie :)
Jak nie przepadam za tą generacją, tak Twój egzemplarz bardzo mi odpowiada ;)
_________________
 
 
 
michalp 
Mitsumaniak
Moderator CZx


Auto: Colt CZ5 1.3, Focus II TDCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 512
Skąd: Poznań
Wysłany: 14-01-2009, 13:52   

Bardzo ładny egzemplarz. Ze smakiem i nie przesadzony.
_________________
michalp
 
 
 
Grasshopper
[Usunięty]

Wysłany: 18-04-2009, 22:38   

Jako, że wiosna zawitała do naszego pięknego kraju, a mojemu Coltowi stuknie za niedługo 3 lata, postanowiłem zafundować mu małą kurację upiększającą i kupić mały prezent :) . Tym sposobem auto wzbogaciło się o srebrne nakładki na nawiewy.

Zacząłem od ponownego pomalowania zacisków, na których po zimie pojawiło się dość dużo odprysków - był to prawdopodobnie wynik malowania ich w zbyt niskiej temperaturze. Co ciekawe o wiele lepiej zimę zniósł Hammerite na bębnach z tyłu, niż specjalny lakier do hamulców. Bębny wymagały tylko przeczyszczenia szmatką, a powłoka na nich była w idealnym niemalże stanie. Po zakończeniu zabawy w lakiernika zainspirowany tym tematem zabrałem się do porządnego umycia Misia i zregenerowania mu w pewnym stopniu lakieru. Środki których użyłem do "operacji' to:
- szampon samochodowy rodem z Lidla :lol:
- CarPlan T-CUT Color Fast + polerka kątowa z czarnymi gąbkami Farecla
- Turtle Wax ORIGINAL Car Wax
- EXTREME NANO-TECH SPEED WAX
- EXTREME NANO-TECH TYRE GEL
- EXTREME NANO-TECH WAX FOR WHEELS
- Turtle Wax Black In a Flash Trim Wax
- kilka gąbek i szmatek :)

Po około 5 godzinach nakładania chemii uzyskałem efekt, który widać poniżej na zdjęciach. Nie spodziewałem się cudów, ale rezultat jest zadowalający jak na 3-letni lakier :) Z resztą sami oceńcie...











Tutaj więcej zdjęć dla chętnych :)
 
 
wilk88 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant EA6W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 26 Wrz 2008
Posty: 613
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 18-04-2009, 23:32   

Jak nowy :) Efekt super, trochę tej chemii nałożyłeś, na karoserie z jakieś 3 warstwy, regenerator lakieru i 2 rodzaje wosku. Tylko właściwie czemu 2 warstwy różnych wosków, jedna by nie wystarczyła?;)
_________________
"Jaka to bitwa? gdzie Biblia, ty mi powiedz
Europa sra przepychem by Afrykę żywić głodem
Co tydzień w poświęconej wodzie moczysz palce
Którymi oczy byś wydłubał za pięć złotych na klatce..."


(EX)-Toyota Corolla E8 DX- pierwszy samochód,wielki sentyment ;)

-Mitsubishi Galant EA6W
 
 
KowaliK 
Mitsumaniak
01339/KMM

Auto: JDM's
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 990
Skąd: Wrocław
Wysłany: 18-04-2009, 23:38   

Grasshopper, a tzw. hologramy (charakterystyczne prążki widoczne pod światło) pozostały na lakierze?
Od siebie tylko dodam, że to świetny Colcik, bardzo mi się podoba, zrobiony ze smaczkiem. :)
_________________
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 19-04-2009, 02:10   

Grasshopper,
Grasshopper napisał/a:
- CarPlan T-CUT Color Fast

jak używać tego T-CUTA normalnie nalożyc i polerowac??? Polcecasz go?
Co do twojego colta robi piorunujace wrażenie... Taki diabeł :twisted:
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Grasshopper
[Usunięty]

Wysłany: 19-04-2009, 09:56   

Widzę, że zainteresowanie tematem wzrosło :)

wilk88, chyba uległem marketingowemu bełkotowi producentów :D Chciałem po prostu zobaczyć jak będzie działał ten nanotechnologiczny wosk, który nałożyłem na koniec. Tradycyjnego "żółwika" chciałem mieć pod spodem, bo bardzo chwalę sobie ochronę, którą zapewnia lakierowi :)

KowaliK, hologramy nie pojawiły się w ogóle - T-CUT to bardzo lekkościerny środek, któremu daleko do past polerskich :) W sumie głównie dlatego go użyłem; nie chcę ścierać lakieru, bo mimo wszystko jeszcze młody jest.

rosomak1983, T-CUTa nakładałem na gąbkę polerki, rozprowadzałem na lakierze, a po krótkiej chwili tą samą gąbką spolerowywałem do połysku (T-CUT tworzy po pewnym czasie taką matową warstwę, jak niektóre woski) i to wszystko - tylko trochę pryska, więc tutaj uwaga :wink: .

PS. W nawiązaniu do T-CUTa od razu ostrzegam, że usunięcie jakichkolwiek rys, które są do podkładu odpada. Ogólnie efekt po jego zastosowaniu jest pozytywny, ale jak już wcześniej pisałem, cudów nie należy się spodziewać. :wink:

Pozdrawiam

dodano 26-05-2009, 22:10

Długo nic nie pisałem w tym wątku, więc wypada coś naskrobać po małej przerwie :) Jednocześnie chciałem podziękować za wszystkie przychylne opinie dotyczące Colta - nie zrobiłem tego wcześniej i przyznaję się - faux pas z mojej strony :roll:

Nowe wydarzenia dotyczące auta:
- do CB radia dokupiłem zewnętrzny głośnik Nokia HFS-12 i odsłuch poprawił się znacznie
- urwałem 2 zaczepy w listwie pod zderzakiem na jakimś wrednym krawężniku i musiałem ją wymienić
- no i wiadomość z ostatniej chwili... po zawiezieniu mnie już dwa razy posłusznie do Słowenii Colt dostał chyba naganę (nie ode mnie oczywiście) - wczoraj dopadło go gradobicie dosłownie kilka metrów od garażu :doubt: Szczęśliwie udało mi się szybko dobiegnąć i schować auto, ale kilka ran wojennych pozostało :evil: Wygląda na to, że będę musiał się zainteresować usługami magików od bezinwazyjnego usuwania wgnieceń...

Pozdrawiam
 
 
listus 
Nowy Forumowicz

Auto: colt 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 1
Skąd: Krk
Wysłany: 03-12-2009, 11:17   

Grasshopper, mam pytanie o wyciagniecie AUX z pz 2000, wiem ze pisales takiego posta ale niestety linki wygasly... :? glownie chodzi mi o kwestie podlaczenia do kostki bo tylko tego nie wiem... wiem ze miales problem z pinami ale mysle ze mozna sobie poradzic z tym domowym sposobem :wink:
 
 
placet 
Mitsumaniak
brat Londoluta!


Auto: Colt GLXi 1.6 CA0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2009
Posty: 228
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 03-12-2009, 12:46   

Świetny Colcik, a lakierek po tej regeneracji miód, świeci się jak psu jajca :finga:

Liczę że projekt będzie się rozwijał;)
_________________

 
 
ravusek 
Forumowicz


Auto: Colt cz3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Maj 2011
Posty: 34
Skąd: OKE
Wysłany: 07-05-2011, 11:56   

Grasshopper napisał/a:
Szczęśliwie udało mi się szybko dobiegnąć i schować auto, ale kilka ran wojennych pozostało :evil: Wygląda na to, że będę musiał się zainteresować usługami magików od bezinwazyjnego usuwania wgnieceń...

Mam takie małe wgięcie na przedniej masce ;\. Wiesz może jakie koszty takiego wyciągania wgięć. Brzydko to wygląda a nie ma uszkodzenia lakieru dlatego zastanawiam się nad takimi rozwiązaniem problemu :P
_________________
You take care of the car, the car will take care of you.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.