Zakup MSS |
Autor |
Wiadomość |
traksmetal
Nowy Forumowicz
Auto: Honda
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2010 Posty: 1 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 31-12-2010, 18:55 Zakup MSS
|
|
|
Witam
Przymierzam się do zakupu MSS, raczej skłaniam się ku silnikowi 1,6 + założenie gazu, nigdy nie miałem diesla i raczej obawiam się takiego samochodu, tym bardziej że będzie to starsze auto. No chyba że się mylę:) Ale tu liczę na waszą pomoc.
Generalnie mam prośbę, na początku roku czytałem artykuł o MSS w motorze bodaj był to nr 4/2010. Czy ktoś ew. może mi podesłać linka gdzie odnajdę te artykuł lub może sam artykuł? |
|
|
|
 |
Manuela
Mitsumaniak Blue Gwiazdeczka

Auto: Space Star 1,9 DID JAM '02
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 2 razy Dołączyła: 02 Gru 2009 Posty: 699 Skąd: Warszawa - Grochów
|
Wysłany: 03-01-2011, 10:06
|
|
|
Ja tam bym Ci radziła jednak Diesla Kupiłam w listopacdzie 2009, zrobiłam 26 tysięcy, w sumie przebieg 219 000 i nic póki co - olejek, filterki, paliwko.
Artykuł chyba był gdzieś na forumie, poszukaj dobrze. |
_________________
 |
|
|
|
 |
ZbujMadej
Forumowicz
Auto: Dacia Duster Ph2 1.6PB 4x2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2010 Posty: 68 Skąd: WM
|
Wysłany: 03-01-2011, 21:52
|
|
|
Dyskusja na temat "Diesel vs Benzyna/LPG" to temat rzeka. Pododbna ilość zwolenników, jak i przeciwników. Wszystko zależy od stanu silnika. Jak trafisz na "zajeżdzoną" benzynę, to na gazie będzie się sypał. Jak założysz słabą instalację gazową, to będziesz miał problemy. Tak samo z Dieslem. Wtryski i turbina to spory wydatek.
Rozglądaj się za autem, co do którego historii i serwisowania będziesz miał najmniej zastrzeżeń.
1.6 benzyna w okresie zimowym, w cyklu mieszanym, pali w okolicy 9L i nic na to nie poradzisz. Diesel na pewno będzie palił mniej, ale koszty usunięcia awarii będą na pewno większe niż w benzynie i możliwe są problemy z uruchamianiem, jak nie masz garażu.
Jeśli do tej pory nie zdecydowałeś pomiędzy dieslem a benzyną, to masz problem. Ja się na dieslu raz sparzyłem (10tys w plecy na aucie w ciągu roku - ford) i chyba już nigdy się nie przekonam. Już wolę większe spalanie |
_________________ Mój były Space Star >> http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=55754 |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 03-01-2011, 23:00
|
|
|
ZbujMadej napisał/a: | Diesel na pewno będzie palił mniej .... i możliwe są problemy z uruchamianiem, jak nie masz garażu. | Tu można polemizować
Sprawny aku, sprawne świece żarowe, wtryski, dobre paliwo i nie powinno być problemu
Jakoś tak jak czytam Forum to nie wiem czy nie więcej pojawiło się tematów, że "benzyna" nie odpaliła
ZbujMadej napisał/a: | Rozglądaj się za autem, co do którego historii i serwisowania będziesz miał najmniej zastrzeżeń. | A to jak najbardziej słuszna rada. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
drtymf
Mitsumaniak

Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 21 Wrz 2009 Posty: 819 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 04-01-2011, 12:58
|
|
|
JCH napisał/a: |
Jakoś tak jak czytam Forum to nie wiem czy nie więcej pojawiło się tematów, że "benzyna" nie odpaliła |
Hehe dokładnie. Szczególnie że zazwyczaj w benzynie problemy są na linii układ zapłonowy czyli - świece, przewody, aparat zapłonowy itp. a kiedy zainstaluje się LPG to ten zakres zaczyna się robić krytyczny dla pracy silnika.
W/g mnie jest dokładnie to co w dieslu - jak dbasz i wymieniasz regularnie to działa jak nie - masz problemy.
Co do odpalania w zimie to ja akurat uważam że DID jest pod tym względem super - przez 2 zimy nie miałem żadnych problemów z paleniem a przez mrozy w zeszłym roku sporo diesli stało Może to zasługa systemu podgrzewaczy.
Ale jak towarzystwo u góry pisze - jak ci się trafi marna sztuka to z każdym systemem będziesz miał masę kłopotów. |
_________________ Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 05-01-2011, 12:33
|
|
|
JCH napisał/a: | Jakoś tak jak czytam Forum to nie wiem czy nie więcej pojawiło się tematów, że "benzyna" nie odpaliła | mój diesel odpala na fabrycznym aku, które ma już 8 lat |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
Manuela
Mitsumaniak Blue Gwiazdeczka

Auto: Space Star 1,9 DID JAM '02
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 2 razy Dołączyła: 02 Gru 2009 Posty: 699 Skąd: Warszawa - Grochów
|
Wysłany: 07-01-2011, 10:36
|
|
|
cns80 napisał/a: | mój diesel odpala na fabrycznym aku, które ma już 8 lat | Mój fabryczny tez przeżył 8 lat Padł w lipcu 2010 |
_________________
 |
|
|
|
 |
lord_broncoo
Nowy Forumowicz
Auto: eclipse. MSS-DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2009 Posty: 13 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 31-01-2011, 22:34
|
|
|
Ja mam MSS DiD od lata kupiłem osobiście w Berlinie z przebiegiem 283tys.km
teraz autko ma 297tys.km ,w zimie bezawaryjny(przy mrozach odpalał bez problemu)
jedyny wkład to wymieniłem tydzień temu klocki i manszetkę z tyłu za 160zł z robocizną.
SUPER AUTKO POLECAM DIESLA ,nie ma się czego bać , a tym bardziej dużego przebiegu.
Lepszy znany około 300tys.niż skręcony na 140tys. |
|
|
|
 |
rajmund35
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2010 Posty: 16 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-02-2011, 15:57
|
|
|
Ja mam 1.6 z gazem BRC. Jeżdżę już z 6 miesięcy codziennie dwie godziny jazdy w korkach.
Nic się nie psuje i jest ok. Bierz gaz i ciesz się niskimi opłatami. Będzie ci palił w bardzo dużych korkach około 9.5-11. Na trasie 8-9 litrów gazu na 100km. |
|
|
|
 |
tremba
Forumowicz
Auto: Pajero II 2,8 Long AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 41 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 31-03-2011, 22:40
|
|
|
Ja od 3 lat hulam 1,6 z gazem. Autko kupione od Mitsumaniaka z tego forum. Poza wymiana zarowek, klockow itp. historii nie dzieje sie absolutnie nic. Fakt ze jezdze do zaufanego serwisu i troche na to trzeba kaski wydac, ale raz na 15 tysi kmow mozna-autko hula jak nowe. Teraz kupilem drugie i druga polowa naciska zeby sie pozbyc, ale niezawodnosc miska sklania mnie do trzymania go jeszcze przez jakis czas-przynajmniej dopoki nie przekonam sie do nastepnego nabytku. |
|
|
|
 |
|