LPG do Mitsu Outlander 2.3 |
Autor |
Wiadomość |
Eskimski
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 2.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sty 2015 Posty: 9 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-01-2015, 14:30 LPG do Mitsu Outlander 2.3
|
|
|
Hej, ostatnio pomyślałem żeby zamontować LPG do mojego auta - Outlander 2.3. Chodzi mi op głowie ciekły wtrysk albo sekwencja. I tu moje pytanie, byłbym wdzięczny za pomoc w wyborze instalacji, opinie kogoś kto ma u siebie LPG oraz za polecenie jakiegoś dobrego warsztatu z Warszawy który ogarnia takie nowsze instalacje;) |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 05-01-2015, 14:40
|
|
|
Wybór dobrych pasujących podzespołów jest dość duży i tak na prawdę lepiej skupić się nad dobrym gazownikiem który dobrze zamontuje odpowiednie podzespoły i właściwie wszystko wyreguluje. W 5 generację nie warto się pchać jeśli silnik nie ma bezpośredniego wtrysku, 4 generacja czyli sekwencja spokojnie wystarczy. |
|
|
|
 |
Eskimski
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 2.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sty 2015 Posty: 9 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-01-2015, 21:12
|
|
|
W sumie pewnie masz rację, tylko ostatnio trafiłęm gdzieś na artykuły o V generacji że jest podobno mniej awaryjna praktycznie bezobsługowa i lepsza dla silnika, a w sumie chciałbym trochę pojeździć tym autem;) |
|
|
|
 |
Mjuszor
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer X 1.6 2011
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2014 Posty: 46 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-01-2015, 22:29
|
|
|
Z tym się nie zgodzę że nie warto iść w V generację jeżeli silnik nie ma bezpośredniego wtrysku. To jest zupełnie co innego. Do bezpośredniego wtrysku są inne specjalne instalacje jak BRC SDI albo Vialle (które kosztuje do bezpośredniego wtrysku dwa razy tyle co do zwykłego). V generacja jest lepsza pod wieloma względami, dla motoru i eksploatacji auta. W dodatku jest dużo nowsza. Ale co do gazownika to tu się zgodzę. Nie ma wielu którzy znają się i dobrze montują ciekły wtrysk.
Zresztą sam mam Vialle u sibie (na forum są fotki) i nie zamienię jej na nic innego... |
_________________ PB+LPG Vialle, to nie wiocha tylko postęp... |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 06-01-2015, 22:56
|
|
|
Dobrze zamontowana i wystrojona IV generacja spokojnie posłuży bezawaryjnie od 100 nawet do 200 tys km. Następnie wystarczy wymienić wtryski gazowe oraz reduktor i kolejne 100 - 200 tys przed nami. Przy poprawnie zamontowanej i wystrojonej IV generacji nie da się poznać różnicy po między benzyną a gazem więc według mnie nie ma co przepłacać za V generację której montaż w przypadku silnika z pośrednim wtryskiem jest czystą fanaberią. |
|
|
|
 |
Mjuszor
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer X 1.6 2011
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2014 Posty: 46 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-01-2015, 20:33
|
|
|
Z tą fanaberią to bym nie przesadzał, jak kolega chce to czemu nie;) Zresztą z LPG tak jest zawsze jak był monowtrysk to każdy mówił że sekwencja to nie ma sensu, tak samo teraz z ciekłym wtryskiem;) |
_________________ PB+LPG Vialle, to nie wiocha tylko postęp... |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 08-01-2015, 06:51
|
|
|
W jednopunktowym wtrysku w tamtych czasach sekwencja nie miała sensu bo nie było tak szybkich wtrysków gazowych aby dały radę przy takiej strategii wtrysku benzynowego jaki tam występuje. Sekwencja nie działała by tam poprawnie jak zresztą było też w wielopunktowych silnikach z wtryskiem półsekwencyjnym czy typu full group. |
|
|
|
 |
Mjuszor
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer X 1.6 2011
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2014 Posty: 46 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-01-2015, 11:20
|
|
|
Sądzę że jest to temat na osobną rozmowę w innym wątku:) Bo można o tym dyskutować tak jak o istocie posiadania LPG w aucie;) Chociaż w sumie z monowtryskiem masz racje. |
_________________ PB+LPG Vialle, to nie wiocha tylko postęp... |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 08-01-2015, 11:25
|
|
|
Masz rację, odeszliśmy troszkę od tematu
A co do V generacji, to też nie jest pozbawiona wad i też czasem trafiają się kosztowne awarie chociażby np. pompy LPG a dodatkowo cena samej instalacji jest sporo wyższa. Najlepszym rozwiązaniem było by podawanie ciekłego LPG i benzyny tymi samymi wtryskami ale to tez nie jest takie proste do wykonania i dodatkowo wymaga odpowiednich zmian w przepisach. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10669 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 08-01-2015, 12:59
|
|
|
Mjuszor napisał/a: | Zresztą sam mam Vialle u sibie (na forum są fotki) i nie zamienię jej na nic innego... |
Pogadamy jak przekroczysz na niej 200 tyś km. Wtryski trochę kosztują, tak samo trzeba robić regenerację pompy... |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
paweldm
Forumowicz

Auto: Outlander 2.2 did 2008r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Gru 2011 Posty: 325 Skąd: GST
|
Wysłany: 09-01-2015, 16:52
|
|
|
Skoro chcesz założyć gaz, to znasz ceny instalacji, ile zamierzasz przejechać autem, więc musisz sam wyliczyć co ci bardziej pasuje. Dobra będzie instalacja IV i V generacji. |
|
|
|
 |
Eskimski
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 2.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sty 2015 Posty: 9 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-01-2015, 14:04
|
|
|
Ok, dzięki za waszą pomoc;) A jest jakaś inna marka V generacji jak Vialle? |
|
|
|
 |
markos007
Forumowicz Think. Feel. Drive
Auto: Lanos
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Paź 2012 Posty: 56 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 13-01-2015, 19:49
|
|
|
Eskimski, Prins robi już instalacje V generacji |
|
|
|
 |
Eskimski
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 2.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sty 2015 Posty: 9 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-01-2015, 18:31
|
|
|
A mam do was jeszcze pytanie, znacie warsztat Energy Gaz z Warszawy? Bo na hasło ciekły wtrysk akurat wyskoczył mi ten warsztat i widziałem że trochę aut już tą instalacją zagazowali??? |
|
|
|
 |
Mjuszor
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer X 1.6 2011
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2014 Posty: 46 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-01-2015, 10:53
|
|
|
Ja znam Energy, gazowałem tam kilka aut. Poszukaj gdzieś w temacie o Mitsu Lancer X tam są moje zdjęcia i kolegi który też w Energy montował, sam jak widzisz mam ciekły wtrysk, montowany właśnie u nich;) Zresztą oni trochę tych aut z ciekłym wtryskiem tam mają, Mitsu, Renault, Lexus itp.;) |
_________________ PB+LPG Vialle, to nie wiocha tylko postęp... |
|
|
|
 |
|