 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[MSS DID] Turbosprężarka - opinie, doświadczenia, porady |
Autor |
Wiadomość |
Japko
Forumowicz Rabbit Star
Auto: MSS 1,9 Di-D 2001 Comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 107 Skąd: Polska
|
Wysłany: 30-04-2011, 13:42 [MSS DID] Turbosprężarka - opinie, doświadczenia, porady
|
|
|
Witam
Zakładam nowy temat, bo nie ma jakiegoś zbiorczego o turbosprężarkach z DIDa.
Wypowiedzcie się może o regeneracji - gdzie, za ile i ile kilometrów wytrzymała. Ja nic konkretnego na ten temat nie słyszałem, każda opinia inna.
Sam mam teraz problem. Zaczęło mi ubywać oleju, sporo (pół bagnetu po 12000km). Przymierzam się do kupna nowej. W przewodzie za intercoolerem mam olej, ale nie jakąś tam małą warstewkę czy "zapocenia". Po przejechaniu paluchem miałem go całego mokrego. Chcę to więc zrobić jak najszybciej. Myślicie że przejechanie jeszcze 200-300km z taką usterką ma szanse mocno uszkodzić silnik. Bo jeździć muszę, a trochę potrwa zanim turbinę załatwię.
A może zmienić olej z 5W30 na 5W40? Jest szansa, że zjawisko się ograniczy.
Nie wiem czym ja zawiniłem turbinie. Przebieg mam 118000 tylko, nogę mam lekką, bo wolę mieć małe spalanie. Myślę, że jazda po 3km w zimę przy -20 stopniach mogło zaszkodzić MSSowi.
Postujcie swoje uwagi/opinie/doświadczenia dotyczące turbinek. |
|
|
|
 |
constell
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star DiD 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Sie 2007 Posty: 52 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 30-04-2011, 20:52
|
|
|
Występowanie oleju w przewodzie za intercoolerem nie koniecznie wynika z faktu uszkodzenia turbo, gdzie mogą już puszczać uszczelniacze - pierwszy objaw, przyczyną mogą być również przedmchy w silniku lub zbyt wysoki stan oleju - francuska konstrukcja i podobnie jak w oplach nadmiar jest "wydmuchiwany". Olej może również znikać przez inne nieszczelności silnika (uszczelniacz na wale przy skrzyni biegów i z drugiej strony uszczelniacze na rozrządzie). Uszkodzenie turbiny przejawia się głównie w spadku mocy silnika.
Standardowo po 90 tys. km zalecane jest dokonanie przeglądu turbiny - ja tak zrobiłem u siebie, co prawda nie widziałem jakiś niepokojących objawów, poza znikomym przypoceniem, które sie nasilało ale tylko w przypadku gdy stan oleju w silniku był znacze powyżej połowy na bagnecie, utrzymując połowę stanu lub nie wiecej niż 2/3 praktycznie nie wystepuje - serwis (fachowcy od turbin z okolic Mielca, warto było pojechać z Lublina) stwierdził niewielkie zużycie uszczelniaczy, które zostały wymienione, zaś cała turbina przeszła proces czyszczenia, wyważania wirnika itp (duża konserwacja) - całkowity koszt wraz z montażem 700 PLN. Teraz mam na liczniku 146 tys. i wszystko jest w najlepszym porządku.
Polecam lekturę:
http://forum.mitsumaniaki...ghlight=turbina
http://forum.mitsumaniaki...light=turbo+did |
_________________ Constell |
|
|
|
 |
Japko
Forumowicz Rabbit Star
Auto: MSS 1,9 Di-D 2001 Comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 107 Skąd: Polska
|
Wysłany: 01-05-2011, 15:41
|
|
|
Wiem, że ten typ tak ma czasem, ale wcześniej mi nie ubywąło oleju, teraz nagle znikło ze 2litry. Stąd wydaje mi się, że już teraz można mowić o awarii. Dziwne jest to, że nie mam spadków mocy, wzrostu spalania, praktycznie żadnych objawów.
O specjach z Mielca słyszałem już kilka razy i mówię o opiniach pozytywnych. Może podasz jakiś namiar?
[EDIT]
Znalazłem fajne info o turbinach:
http://www.turbocompresso...rbochargers.htm
Dziś się zacząłem zastanawiać, co będzie gdy kupię nową turbinę, założę, wydam kupe kasy a olej nadal będzie ubywać... Na pewno się wk.....
Może najpierw zaleję 5W30 Elfa, taki jaki być powinien, a potem zobaczę ile tego ucieka...
Podzielę się doświadczeniami |
|
|
|
 |
drtymf
Mitsumaniak

Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 21 Wrz 2009 Posty: 819 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 04-05-2011, 12:52
|
|
|
W Ostrowcu mechanik u którego zawsze robię samochód otworzył jakiś czas temu regenerację turbin.
W sobotę przy okazji wymiany oleju oglądałem sprzęt i jak robią i może będzie to jak reklama wyglądać ale pełna profeska - wyważarki do 40 k RPM, jedna do wyważania samego wałka "na sucho" i potem na zmontowanej turbinie z olejem i napędzaniem sprężonym powietrzem ostateczne sprawdzenie , komputerowe wydruki bicia , gwarancja. Jak na razie podobno koło 60 szt zrobili i jedna reklamacja im przyszłą - z auta po tuningu z 100 na 180 KM.
Nie wiem jeszcze czy mogę ich polecić bo mi nie robili (jako mechaników z czystym sumieniem mogę) ale wygląda wszystko bardzo przyzwoicie i ruch spory mają. Tel: 041 266-22-71 zadzwoń , zapytaj. |
_________________ Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 |
|
|
|
 |
constell
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star DiD 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Sie 2007 Posty: 52 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 04-05-2011, 13:50
|
|
|
Witam
Moja przygoda z turbo miała miejsce jakiś czas temu, ale z tego co pamietam firma nazywała się TURBO-MOT (tel. 889 852 870). Poprzednio mieli warsztat w Mielcu przy ul. Rzochowskiej 187, obecnie przy ul. Wojsławskiej 96, nieco bliżej centrum (trasa wylotowa w kierunku Dębicy).
Ja jak już wspomniałem, ja jestem zadowolony z efektów ich pracy ale poczytaj opinie, mogło się coś zmienic, w okolicach Mielca podobnych firm jest sporo. |
_________________ Constell |
|
|
|
 |
|
|