| 
            
               |  | Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki 
 
 
 |  |  
      
         
         | Ogłoszenie |  
         |   
 W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
 Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
 |  
 
	
			| Mitsubishi Galant GTI E33 by Maretzky85 |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | Maretzky85   Mitsumaniak
 Mod Galant E3x
 
  
 Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 67 razy
 Dołączył: 26 Gru 2006
 Posty: 2937
 Skąd: warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-08-2009, 16:48   Mitsubishi Galant GTI E33 by Maretzky85 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wczoraj około 21.30 dojechaliśmy do łodzi w celu dokonania zakupu. Bardzo dobrze zaplanowanego i świadomego zakupu w przeciwieństwie do poprzedniego Gala   
 Zakup ten planowałem już od chyba 2 miesięcy jak któregoś razu zobaczyłem na allegro Galanta E33 z gazową instalacją sekwencyjną i klimatyzacją - tym spełnił dwa podstawowe warunki zmiany wozidła - co szczerze mówiąc sądziłem, że nie nastąpi nigdy.
 W zasadzie pisząc zobaczyłem trochę przesadziłem, bo nie było zdjęć. Był tylko opis.
 Wtedy nadal ten Galant pozostawał w sferze gdybań, ale postanowiłem zadzwonić do sprzedającego i jakoś udało nam się dogadać
   Potem pojechaliśmy z Koszmarkiem obejrzeć auto.
 Było ciemno więc za dużo nie było widać. Widać było na pewno, że auto nie było bite - a przynajmniej nie w drastyczny sposób, kilka parkingowych farfocli, gdzieniegdzie ogniska korozji, ale do opanowania bez większego wysiłku.
 Silnik mocno zaniedbany, jak już pisałem w "chce powiedzieć, że" przewody zapłonowe w 3 różnych kolorach, przebicia wszędzie gdzie się da, silnik tapla się w oleju - nie jakoś dramatycznie, ale jednak - ogólnie niezbyt przyjemny widok. Facet mówił, że nie oddawał mechanikom samochodu bo po prostu nie umieli nic zrobić porządnie. Musiał tylko oddać na wymianę uszczelki pod głowicą.
 Generalnie nie napawało to zbytnim optymizmem. Ale przeszliśmy oglądać wnętrze. W miarę czyste, widać że zadbane i że przebieg jest oryginalny (262 tys). Kierownica w ogóle nie wytarta, fotele twardawe, aż za bardzo jak dla mnie. Wyposażenie.. tak właśnie, jest to to dlaczego się zdecydowałem na zakup tego auta. Pełna elektryka - szyby, lusterka, podgrzewane fotele, spryskiwacze reflektorów no i najważniejsze - klimatyzacja
  Co prawda ambitni mechanicy, prócz niedokręcenia podpory kolektora dolotowego nie dokręcili też napinacza klimy (alternatora z resztą też co się potem okazało), więc napinacz zginął po drodze wraz z paskiem. Po oględzinach pojechaliśmy do domu kombinować pieniążki.
 
 Minęło około 2 miesięcy - pojechaliśmy, obejrzeliśmy, kupiliśmy i wróciliśmy
   Muszę powiedzieć, że jestem zadowolony, mimo tych wszystkich niedomagań jest to dla mnie rarytas - z wszelkimi dokumentami szwedzkimi (instrukcja, książka serwisowa, jakaś karta przynależności do jakiegoś klubu serwisowego czy coś), sprowadzony w 2005 roku, z roczną instalacją gazową sekwencyjną, niedużym (względnie) przebiegiem i zdrowymi blachami :>
 W dniu zakupu okazało się, że:
 -przegub zewnętrzny wyzionął ducha praktycznie
 -elektryka silnika ma co najmniej 5 lat
 -końcówki drążków kierowniczych uniemożliwiają identyfikacje co jeszcze stuka w zawieszeniu
 Następnego dnia przy okazji przestawiania rozrządu na prawidłową pozycję okazało się, że:
 Ambitni mechanicy w łodzi:
 -Nie dokręcili łapy silnika od strony rozrządu i zgubili dwie śruby trzymające główną śrubę poduchy
 -Zgubili chyba 3 śruby od obudowy rozrządu
 -Nie dokręcili podpory kolektora dolotowego
 -Urwali trzpień czujnika wspomagania
 -Urwali kable od czujnika temperatury dwupinowego
 -Urwali blaszkę od czujnika temperatury jednopinowego
 
 Dziś poświęciłem mu chwilkę i sprawdziłem pasek rozrządu (prawie nówka). Okazało się, że to Gates i jako jedyny był zmieniony, napinacze prawdopodobnie nie ruszane w polsce tak jak i pasek balansowy, więc cały komplet rozrządu do wymiany będzie, przy robieniu głowicy mechanicy wymienili uszczelniacze zaworowe - zrobili to tak porządnie, że teraz auto kopci niesamowicie
  Sprawdziłem też jak wyglądają świece i kopułka .
 .
 .
 .
 
 Nie wyglądają - mają z 5 lat więc raczej się do niczego nie nadają. Na razie pożyczyłem kabelki z kopułką z mojego starego Galanta, świece niebawem pewnie zmienię.
 Z ciekawszych rzeczy jeszcze oczywiście tylne zaciski stoją (a przynajmniej  lewy) a ręcznego nima.
 
 Generalnie jest w nim sporo do zrobienia, ale nie ma tu nic czego bym nie dał rady zrobić
   Teraz tylko pozostaje zbierać pieniążki na części i powymieniać w pierwszej kolejności końcówki drążków, rozrząd, filtry, olej, hamulce ... i co tam jeszcze w praniu wyjdzie
   
 
 
   
 
   
 
   
 
   
 
   
 
   
 
  |  
				| _________________ Zawsze mogę się mylić
   
 "Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
 J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
 by Krzyżak
 
 -Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
 -Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC  Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
 (Obecny)
 
 -Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki
  ) - Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 
  |  
				| Ostatnio zmieniony przez Maretzky85 09-06-2011, 07:31, w całości zmieniany 3 razy |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Hubeeert   Mitsumaniak
 na urlopie
 
 Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 156 razy
 Dołączył: 21 Mar 2005
 Posty: 17695
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-08-2009, 17:28 |   
 |  
               | 
 |  
               | Fajny - masz zabawkę na długie wieczory zimowe   |  
				| _________________ 
 Thomas Jefferson said:
 1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
 2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
 Just think...
 
  . |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Slawciu   Mitsumaniak
 
 Auto: Dynamic 4'91r 2.0 16v
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 11 Lip 2009
 Posty: 69
 Skąd: Sandomierz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-08-2009, 17:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | Fajny   Trochę czasu, roboty i Galant długo pojeździ jeszcze.
 
 P.S.: Masz 2 rzeczy których ja nie mam
  Klime i Gaz. 
 Pozdrawiam
   |  
				| _________________ Mój Galant
 
 http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Serek   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Grand Voyager Limited AWD
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 36 razy
 Dołączył: 17 Maj 2005
 Posty: 1597
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-08-2009, 19:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | Slawciu, nie przesadzaj. Gaz to sobie kup i załaduj do...zapalniczki a nie do E39A.  Klimę zawsze można wykombinować za jakiś czas. Maretzky85, ogólnie fajny tylko ten tył, HB
  poza tym to super. |  
				| _________________ 
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Marcin-Krak   Mitsumaniak
 Senior Specialist ;)
 
  
 Auto: Mazda 3 1,6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 75 razy
 Dołączył: 06 Wrz 2006
 Posty: 11527
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-08-2009, 19:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | Widzę, że rocznik'85 staje się co raz wygodniejszy vide klima   Jednak jest to super sprawa
   
 Szerokości i powodzenia w doprowadzaniu auta do ładu
   |  
				| _________________ "Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | koszmarek   pure energy :-)
 ciotka koszmarek
 
  
 Auto: Focus MK1
 Kraj/Country: Polska
 Pomogła: 4 razy
 Dołączyła: 05 Kwi 2008
 Posty: 4805
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-08-2009, 22:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | już się nie mogę doczekać mojego powrotu  I wyjazdu na zlot nim   |  
				| _________________ Jestem absolutnie bardzo rozgadanym i wszędobylskim stworzeniem
   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | rosomak1983   Mitsumaniak
 werbalny terrorysta
 
  
 Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 40 razy
 Dołączył: 06 Lut 2008
 Posty: 7852
 Skąd: Łańcut
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-08-2009, 22:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | No niech sie sprawuje  ... PS Sprawdzałes czy klima działa??? |  
				| _________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
 -Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
 -Nie synku.... to Diesel.....
   Life is 2 short to drive boring cars
   6 bolt only...
 Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
   
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Wook@sH   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Galant E39A - 2.0 4x4 '89
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 6 razy
 Dołączył: 13 Sie 2006
 Posty: 432
 Skąd: Jaworzno
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-08-2009, 05:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jak już uruchomisz klimę to daj znać, będę miał z tysiąc pytań     Powodzenia w "reanimowaniu" samochodu.
   |  
				| _________________ 
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Maretzky85   Mitsumaniak
 Mod Galant E3x
 
  
 Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 67 razy
 Dołączył: 26 Gru 2006
 Posty: 2937
 Skąd: warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-08-2009, 06:28 |   
 |  
               | 
 |  
               | Hubeeert, do zimy to mam nadzieje, że większość będzie zrobiona   
 Slawciu, Klima i sekwencja to jedyne co mogło mnie skusić na zmianę samochodu
   No i masz, trafiło się
  Teraz trzeba robić, bo w swoim starym wszystko porobione i prowadzi się świetnie, a ten lata po całej drodze   
 Serek, mi zawsze się też podobały sedany, ale ten HB mnie uwiódł jakoś
  Strasznie mi się podoba  A ile miejsca z tyłu :> 
 Marcin-Krak, a pewnie, że tak
   
 rosomak1983, po wciśnięciu przycisku od klimy przez chwilkę dmucha zimniejszym powietrzem, ale z racji braku napinacza i paska limy nie mogłem sprawdzić czy wszystko działa
   
 Wook@sH, będę pamiętał
   |  
				| _________________ Zawsze mogę się mylić
   
 "Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
 J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
 by Krzyżak
 
 -Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
 -Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC  Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
 (Obecny)
 
 -Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki
  ) - Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | siwek   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 27 razy
 Dołączył: 18 Lis 2007
 Posty: 3382
 Skąd: Kozłów Biskupi
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-08-2009, 06:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | to gratulacje Maretzky85, mam nadzieję że już będziesz z niego zadowolony   
 gratuluje jeszcze raz i życze szybkiego doprowadzenia do idealnego stanu
   |  
				| _________________ "Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Kibloo   mod L200
 pomorski łącznik
 
  
 Auto: SS MY'15 1,2 INVITE
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 14 razy
 Dołączył: 22 Sie 2007
 Posty: 1640
 Skąd: Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-08-2009, 07:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | Maretzky85, co możesz to ze starego poprzekładaj- no wiesz, po co kasę pchac ekstra... 
 pozdro
 |  
				| _________________ "Dzisiaj jest owe jutro, o które martwiliśmy sie wczoraj i wszystko jest w porządku" [cytat]
 Żabol pozdrawia!!!
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Maretzky85   Mitsumaniak
 Mod Galant E3x
 
  
 Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 67 razy
 Dołączył: 26 Gru 2006
 Posty: 2937
 Skąd: warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-08-2009, 08:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | Kibloo, jak mitsumaniak będzie kupował ode mnie (bo wystawiłem do działu sprzedam) to nie będę nic przekładać   Jak ktoś z allegro się pokusi to się zobaczy, ale tak czy inaczej do przekładania to tam dużo niema
   
 Ktoś wie czy półośki z przegubami da się przełożyć z E32 albo E34 ?
 |  
				| _________________ Zawsze mogę się mylić
   
 "Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
 J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
 by Krzyżak
 
 -Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
 -Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC  Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
 (Obecny)
 
 -Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki
  ) - Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Pexu   Mitsumaniak
 
 Auto: Colt 1.3 | 1997
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 14 razy
 Dołączył: 25 Sty 2009
 Posty: 1267
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-08-2009, 09:09 |   
 |  
               | 
 |  
               | Maro...gratulki, mogę się wypowiadać bo widziałem na żywca "Lodówkę"   Sporo pracy, ale jak się już zrobi co jest do zrobienia, będzie pięknie
   Powodzonka tam!
 |  
				| _________________ 7,60/100
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Kibloo   mod L200
 pomorski łącznik
 
  
 Auto: SS MY'15 1,2 INVITE
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 14 razy
 Dołączył: 22 Sie 2007
 Posty: 1640
 Skąd: Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-08-2009, 09:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | no żartowałem przecież, sam bym tak nie zrobił nawet wrogowi... 
 pozdro
 |  
				| _________________ "Dzisiaj jest owe jutro, o które martwiliśmy sie wczoraj i wszystko jest w porządku" [cytat]
 Żabol pozdrawia!!!
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Maretzky85   Mitsumaniak
 Mod Galant E3x
 
  
 Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 67 razy
 Dołączył: 26 Gru 2006
 Posty: 2937
 Skąd: warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-08-2009, 14:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | Kibloo, wiem  Tylko kontynuowałem myśl   Co do przekładania to przełożyłem już zapach, radio i chyba wezmę sobie termometr :>
 |  
				| _________________ Zawsze mogę się mylić
   
 "Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
 J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
 by Krzyżak
 
 -Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
 -Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC  Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
 (Obecny)
 
 -Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki
  ) - Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  |