Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Z Powrotem w Maniakach Gal 2.0
Autor Wiadomość
AlexMorane 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0 Automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 59
Skąd: Gdynia
Wysłany: 25-01-2016, 23:01   Z Powrotem w Maniakach Gal 2.0

Witam a oto ma historia :

Galanta przylukałem u kumpla, i nie powiem bo od razu się mi spodobał. Sam wtedy miałem Renault Megane 98r A następnie Hondę Civic 92r i je straciłem :P Po roku bez auta stwierdziłem ni ch. Muszę mieć auto i szukałem, Głównie Opla Omegi, ale również Toyete Camry i oczywiście Galanta! No i natrafiłem na Gala 2.0 Gościu miał go raptem 6 dni... No ale wtedy tego nie zauważyłem, nawet nie zauważyłem tego że jest kto inny na umowie a kto inny na dowodzie :( Na szczęście ciągłość otrzymałem. Teraz pyt co w nim jest :) Oto plany na naprawę :

- Piasty tył, piasta przód (Zrobione)
- Wahacz prosty dół (Zrobione)
- Wyciek oleju (Zażygany że ała, na początku nie zauważyłem bo jest to z tyłu silnika) no i Masło pod korkiem oleju (Jak kupowałem było czysto) ("zrobione" Powód uszczelka pod pokrywą + rzadkie jeżdżenie)
- Telepie między 30/40 Km/h
- Wymiana oleju skrzyni, czasami między R a D leciutko szarpnie (Inny powód, cewka + przewody zapłonowe do wymiany i dla tego szarpie gdyż jest zbyt duże obciążenie)

Trochę tego jest ale myślę że będzie warto :)

A czemu powrót ? Jak go kupiłem miał już logo Maniaków, Może się o nim coś tutaj dowiem (Jak ktoś skojarzy auto proszę o kontakt :P )

A oto mój nieoszlifowany diament :)

Galant 2.0 97r Automat wyposażenie :

- Elektryczne szyby x4
- Przyciemniony tył
- Obniżone zawieszenie
- Tempomat
- Regulacja wys fotela i kierownicy
- Klimatronic
- ABS
- Wspomaganie
- Centralny zamek
- El Lusterka podgrzewane







Plany po naprawie :

- Podnieść komfort jazdy (Jest obniżony będzie trzeba go podnieść)
- Zamontować Central z Pilota
- Zadbać o karoserię, usunąć rdzawki i połatać zderzak
_________________
Galant 97r 2.0 Automat

"Korzystajcie z mej wiedzy gdyż wcześniej to ja uczyłem się od was"
Ostatnio zmieniony przez AlexMorane 05-08-2016, 00:40, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
marrok 
Mitsumaniak


Auto: Poszukiwane :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 290
Skąd: Biegun Północny
Wysłany: 26-01-2016, 09:28   

Witaj.
Chciałbym napisać gratuluje nabytku, ale zamiast tego dam ci radę, której sam nie dostałem:
Dokładnie obejrzyj u dobrego szpeca i wyceń koszt doprowadzenia auta do stanu jakiego chcesz...
Jeżeli godzisz się na pewne braki, nie domagania to może auto okaże się dobrym wyborem, natomiast jeżeli chcesz zrobić z niego perełkę, to może okazać się ze jest to po prostu nieopłacalne-wiem po sobie.
Galant jest bardzo fajnym autem, dobrze go wspominam pod tym kontem, ale jak przypomina mi się ile w niego włożyłem, to się załamuje...jest to drogie auto w utrzymaniu.

Raz jeszcze powtórzę, cisze się autem, ale zanim cokolwiek zaczniesz działać dokładnie poznaj stan auta i ile musisz w nie włożyć, pamiętając, że przy używce zrobisz teraz to co trzeba, a za chwile i tak coś znowu się popsuje.

Nie straszę, nie zniechęcam ale doradzam chłodne podejście (jeżeli to możliwe) :biggrin:
_________________
zawsze z podniesionym czołem...

Rodzina:
Mitsubishi Mirage 1,5 12V 88' - był
Mitsubishi Galant 2,0 16V 97' - był
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 26-01-2016, 12:21   

Podpisuję się pod tym co napisał marrok, rozważ na chłodno wszystkie wydatki i przede wszystkim obejrzyj go dobrze pod kątem korozji. Podłużnice, kielichy, podszybie (sprawdź czy pod nogami pasażera z przodu nie ma wilgoci), sprawdź wszystkie wahacze przednie i tylne.
To są tylko niektóre, typowe dla auta w tym wieku bolączki, a na pewno pojawią się też inne. Same łożyska kół (bez piast) to ok 300zł sztuka. A jak doliczysz koszty wymiany itd to już robi się sumka. W dodatku 2.0 z AT to bardzo słabe zestawienie.

Wymiana dynamiczna oleju w skrzyni to koszt koło 500zł...

Swojego galanta kupowałem gdy miał ok 10-11 lat. Ale teraz w życiu bym nie kupił auta, które ma 18 lat. Do swojego w ciągu tych ponad 7 lat dołożyłem sporo kasy i pracy i wiem co mam. Wszystko jest sprawne, sztywne itd. Ale jeśli ktoś dopuścił do tego, że 3 piasty hałasują, to aż strach pomyśleć ile jeszcze innych rzeczy ignorował.

Jeśli galant, to z końcówki produkcji 2002-2003. Droższy w zakupie, a na koniec i tak wyjdzie taniej.
 
 
AlexMorane 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0 Automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 59
Skąd: Gdynia
Wysłany: 26-01-2016, 12:41   

Owczar napisał/a:
Droższy w zakupie, a na koniec i tak wyjdzie taniej.


Z Tym się nie zgodzę, nie zawsze To co opisałem do zrobienia jest już wszystkim :) Galant jest już po podniesieniu i dokładnym obejrzeniu. Cała podłoga była dobrze zakonserwowana :) Rdzy w nim praktycznie nie uświadczę, jedynie "Wózek" prawy jest zardzewiały ale to już mam że tak powiem "Nagrane" Tak to wszystko zdrowe. Mechanik jak go oglądał i zapytał o cenę to aż z podziwu wyjść nie mógł. A co do 2 AT Mi nie przeszkadza lubię wygodnie jeździć a że silnik słabszy to dobrze bo mojej lubej aż tak nie denerwuję :P No i spalanie na autostradzie wyszło "AŻ" 8l GAZU! Wiec myślę że warto w to brnąć :) A co do piast, tylko przód hałasuje z tyłu jeszcze nie, ale mechanik powiedział mi że już warto się nad tym rozglądać.
_________________
Galant 97r 2.0 Automat

"Korzystajcie z mej wiedzy gdyż wcześniej to ja uczyłem się od was"
 
 
Fragu 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6077
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 26-01-2016, 12:45   

AlexMorane napisał/a:
Rdzy w nim praktycznie nie uświadczę


wg mnie zaklinasz trochę rzeczywistość, wrzuć fotki proszę :roll:
_________________
Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________

FIESTA ST150
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 26-01-2016, 12:47   

AlexMorane napisał/a:
Rdzy w nim praktycznie nie uświadczę


To wrzuć foto kielichów i nadkoli, bo ja galanta z tego roku bez rdzy nie widziałem :) Ba, miałem też 2001 roku jakieś 3 lata temu i tam rdza też go pałaszowała :D

AlexMorane napisał/a:
No i spalanie na autostradzie wyszło "AŻ" 8l GAZU! Wiec myślę że warto w to brnąć


W V6 przy normalnej, spokojnej jeździe można spalić 8l. Wyjedź nim do miasta- wtedy czuć największą różnicę.

Ja też lubię wygodę, ale jak już auto ma więcej palić to niech chociaż przyśpiesza ;)
 
 
AlexMorane 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0 Automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 59
Skąd: Gdynia
Wysłany: 28-01-2016, 23:41   

Na życzenie, i no faktycznie troszkę rdzy na prawym kielichu mam :P I Wsio :)

LP


PP


LT


PT


L Kielich


P Kielich


Jak już mówiłem rdzy dość mało (Progi też zdrowe) Ale jest problem z Silnikiem :( A dokładnie gdzieś dość mocno rzyga olejem :( I nie wiadomo gdzie (Przy montażu wahacza umyją mi porządnie silnik i sprawdzimy) I martwi mnie że to może być uszczelka :(
_________________
Galant 97r 2.0 Automat

"Korzystajcie z mej wiedzy gdyż wcześniej to ja uczyłem się od was"
 
 
marrok 
Mitsumaniak


Auto: Poszukiwane :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 290
Skąd: Biegun Północny
Wysłany: 29-01-2016, 08:52   

Jeżeli uszczelka pod głowicą, to auto musiało dobrze dostać.
Ta opcja jest raczej mało prawdopodobna.
Sprawdź w 1 kolejności uszczelkę pod pokrywą zaworów-jest aluminiowa i z czasem robią się w niej wżery, bez szczeliwa nie uszczelnisz, tym bardziej że trzeba się naszukać dobrej uszczelki z zamiennika.
2 - oring na wałku rozrządu- z zamiennika jest zazwyczaj za twardy i puszcza olej.
3 - opcja to łączenie silnika i skrzyni biegów...
Tak jak pisałem, auto ma swoje lata i prawo domagać się troski :biggrin:

Blacharsko karoseria nie jest źle, ale tu nigdy nie było tragedii (poza tylnymi nadkolami) Kielichy do poprawy, natomiast ciemną stroną mocy w tym modelu są tylne podłużnice, może i są zachlapane konserwacją, ale obejrzyj je dokładnie, sprawdź zakończenie progów w tylnych nadkolach-tam też lubią się robić dziury.

Korozja auta był głównym motywem sprzedaży z mojej strony.
Poza tym życzę by auto służyło ci dobrze i nie drenowało za mocno kiszenia :badgrin:

Nie odbieraj tez uwag dot. auta jako krytyki swojej osoby, po prostu część (myślę że większość) z użytkowników gala mocno przeinwestowała auta i bez ogródek nazywa rzeczy po imieniu 8)
_________________
zawsze z podniesionym czołem...

Rodzina:
Mitsubishi Mirage 1,5 12V 88' - był
Mitsubishi Galant 2,0 16V 97' - był
 
 
AlexMorane 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0 Automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 59
Skąd: Gdynia
Wysłany: 29-01-2016, 11:25   

marrok napisał/a:
Tak jak pisałem, auto ma swoje lata i prawo domagać się troski :biggrin:


Wiem, kupując auto 15-20 Letnie jest to pewne, i liczyłem się z tym że będę musiał włożyć. Ale wiem że warto i cieszę się że i tak mam mało do włożenia (Na razie)

Co do wycieku to wszystko będą mi szukać w warsztacie i się tym dobrze zajmą
:)

marrok napisał/a:
natomiast ciemną stroną mocy w tym modelu są tylne podłużnice, może i są zachlapane konserwacją, ale obejrzyj je dokładnie

Auto już było podwieszone i dokładnie sprawdzane, poza tym wyciekiem wiem już wszystko :) I podłużnice są całe :)

marrok napisał/a:
Nie odbieraj tez uwag dot. auta jako krytyki swojej osoby, po prostu część (myślę że większość) z użytkowników gala mocno przeinwestowała auta i bez ogródek nazywa rzeczy po imieniu 8)


Zdaje sobie sprawę, ale znam osobiście 1 szczęśliwego użytkownika Galanta, plus poznałem wygodę tego auta no i wygląd dzięki czemu wszystko to sprawia że WARTO! A poza tym powiedz mi czy istnieje 15+ Letnie auto które nie zostanie przeinwestowane ? Wiek robi swoje w każdej marce i każdym modelu, a nie każdego stać na nowe auto :P
_________________
Galant 97r 2.0 Automat

"Korzystajcie z mej wiedzy gdyż wcześniej to ja uczyłem się od was"
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21935
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 29-01-2016, 13:52   

Pokrywa zaworów w tym silniku jest blaszana.
 
 
AlexMorane 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0 Automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 59
Skąd: Gdynia
Wysłany: 29-01-2016, 22:58   

Ale czy to pokrywa ? Nie wiem całkiem możliwe, chociaż też osad mi się robi na korku od oleju (Co prawda mało jeżdżę i znajomy mi powiedział że od tego Bo jedynie 10 min do pracy i z powrotem) No i wydaje mi się że gdzieś z okolic rozrządu bo mam cały tył zarzygany i właśnie idzie aż do rozrządu :( Więc może kosztować :(
_________________
Galant 97r 2.0 Automat

"Korzystajcie z mej wiedzy gdyż wcześniej to ja uczyłem się od was"
 
 
marrok 
Mitsumaniak


Auto: Poszukiwane :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 290
Skąd: Biegun Północny
Wysłany: 30-01-2016, 09:35   

Hugo napisał/a:
Pokrywa zaworów w tym silniku jest blaszana.

rzeczywiście :oops: blaszana jest ta pokrywa, dzięki za sprostowanie
_________________
zawsze z podniesionym czołem...

Rodzina:
Mitsubishi Mirage 1,5 12V 88' - był
Mitsubishi Galant 2,0 16V 97' - był
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 31-01-2016, 14:12   

AlexMorane, nie chcę Cię martwić, ale tylne nadkola mają popuchnięte ranty, szczególnie lewe. Daję im pół roku, no maksymalnie rok i piękne kwiatki wyjdą na zewnątrz. Lewy kielich na już, ta rdza wyłazi od spodu, a i idę o zakład, że na tym samym kielichu od strony serwa masz już porządny wykwit, a od spodu będzie jeszcze gorzej.

Zadowolenia z wymarzonego auta :) przez to samo przechodziłem.
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
AlexMorane 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0 Automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 59
Skąd: Gdynia
Wysłany: 31-01-2016, 19:13   

Jakoś specjalnie się nie martwię bo jak już napisałem wyżej po sprawach mechanicznych powoli pobawię się w wygląd, Więc właśnie te pęcherzyki, rdzawki itd usunę zakonserwuję itd :)
_________________
Galant 97r 2.0 Automat

"Korzystajcie z mej wiedzy gdyż wcześniej to ja uczyłem się od was"
 
 
Galancior94 
Mitsumaniak


Auto: Golf VI Variant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Cze 2011
Posty: 1425
Skąd: Stargard
Wysłany: 31-01-2016, 19:25   

Chyba nie rozumiesz ze te pecherzyki i rdzawki moga sie okazac ladnymi dziurami ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.