wyciek oleju z automatu |
Autor |
Wiadomość |
adt81
Mitsumaniak

Auto: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Gru 2010 Posty: 845 Skąd: Łańcut/Kosina
|
Wysłany: 17-05-2011, 21:53 wyciek oleju z automatu
|
|
|
Od pewnego czasu borykam się z ciągłymi plamkami oleju pod autem jak postoi przez noc. Najpierw wymieniłem uszczelki pod pokrywami zaworów, następnie uszczelniłem zaślepkę wałka rozrządu od strony skrzyni bo tam też się coś pociło. Ciągle coś kapie i w końcu padło na uszczelkę miski olejowej skrzyni. Dzisiaj się zabrałem za wymianę, kupiłem uszczelkę jak się okazało niby do mojego modelu skrzyni (F4A42 chyba ) ale na górze od strony bagnetu jeden otwór jest przesunięty - kapkę inny kształt uszczelki ale jakoś sobie z tym poradziłem. Zlałem olej chociaż za chiny nie mogłem obczaić gdzie jest korek spustowy więc jakoś przez miskę zlałem blisko 5l ale kolor oleju nie jest zachęcający - jest prawie brązowy ale z zapachu wygląda że był czerwony . Trzeba będzie wkrótce wymienić. Ale do rzeczy - złożyłem miskę z uszczelką i dodatkowo silikonem czerwonym, wlałem stary olej pojeździłem troszkę i jest niby ok ale jutro rano aż strach zajrzeć pod auto .
Zdziwiła mnie tylko jedna rzecz - jak tak leżałem pod samochodem to zaraz za miejscem gdzie skrzynia łączy się z miską (na dole) zauważyłem dwie malutkie (1-2mm) dziurki o nieregularnym kształcie z których po przesunięciu palcem leci olej ? Wygląda to jakby w tym miejscu obudowa skrzyni była cieniutka i wyskoczyły takie dziurki - nie wiem jak to inaczej opisać - skrzynia ma próchnicę ? |
_________________ Jest: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Był: Jaguar S-Type R 4.2 V8 SC
Był: Jaguar S-Type 3.0V6 2001r
Był: Mitsubishi Galant 2.5V6 1998r |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 18-05-2011, 06:52
|
|
|
zrób zdjęcia, bo nie wiadomo ocb
normalnie pokrywa skrzyni (elektrozaworów) jest od przodu auta i nie ma tam uszczelki - składa się na silikon odporny na olej i wysokie temperatury
może masz na myśli dziurki do komory z kołem zamachowym? - tam może być wyciek na uszczelniaczu wału i uszczelniaczu skrzyni (poznać można po kolorze oleju - no chyba, że się wymiesza )
jest też możliwe, że miska przerdzewiała - ostatnio miałem "na tapecie" 2.4GDI, gdzie przerdzewiała miska olejowa silnika |
|
|
|
 |
adt81
Mitsumaniak

Auto: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Gru 2010 Posty: 845 Skąd: Łańcut/Kosina
|
Wysłany: 18-05-2011, 07:38
|
|
|
No właśnie ciężko to wytłumaczyć - poniżej rysunek poglądowy. Uszczelki nie ma chociaż można kupić za kilka zł ale jak już pisałem lekko się różni albo coś zmieszali w sklepie lub ja nie wiem jaką mam skrzynię . To nie korozja.
 |
_________________ Jest: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Był: Jaguar S-Type R 4.2 V8 SC
Był: Jaguar S-Type 3.0V6 2001r
Był: Mitsubishi Galant 2.5V6 1998r |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 19-05-2011, 21:30
|
|
|
A ja jeśli mogę to troche z innej beczki ma pytanie do Was: co widać po zdjęciu miski olejowej skrzyni? Można tam coś przeczyścić, te elektrozawory widać tak? Za co one są odpowiedzialne? Podobno może się nich coś osadzić i są problemy. Moja skrzynia czasami gwałtownie "zrywa" po ostrym dodaniu gazu. Ja puszczę gaz i się toczę i dodam gwałtowniej gazu to momentalnie przekazuje napęd (czasami się to dzieje) aż czuć jak napęd uderzy w koła dosłownie. Ktoś mi kiedyś mówił, że powodem może być syf na elektrozaworach. Ktoś się wypowie? |
|
|
|
 |
adt81
Mitsumaniak

Auto: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Gru 2010 Posty: 845 Skąd: Łańcut/Kosina
|
Wysłany: 20-05-2011, 07:17
|
|
|
Szkoda, że nie zrobiłem zdjęcia jak ściągałem ostatnio ale widać mnóstwo pewnie drogich elementów i wolałem nic tam nie grzebać - sporo kabelków, wtyczek i wszystko ładnie zalane olejem ale nie wyglądało na to żeby to trzeba było czyścić. Zresztą pomiędzy miską a chłodnicą jest mało miejsca i bałem się tam mocniej oddychać żeby jakiś paproch nie wpadł . Po zlaniu oleju i ściągnięciu miski było w niej czyściutko ani grama jakiegoś osadu czy innych śmieci ale olej już mam koloru brązowego więc pewnie wkrótce zrobię wymianę.
A wygląda to mniej więcej tak:
 |
_________________ Jest: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Był: Jaguar S-Type R 4.2 V8 SC
Był: Jaguar S-Type 3.0V6 2001r
Był: Mitsubishi Galant 2.5V6 1998r |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 20-05-2011, 07:29
|
|
|
dokładnie - złota płytka z mnóstwem kabelków i wtyczek
niczego tam nie wyczyścisz |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 21-05-2011, 11:02
|
|
|
No to fajnie, jedno grzebanie mniej. A orientujesz się Krzyzak co można jeszcze naprawiać w takiej skrzyni, bo widzę, że u mnie miska olejowa i skrzynia w połowie były odkręcane i są złożone na czerwony silikon. Co mogło się stać, że rozbierali taką skrzynię? |
|
|
|
 |
Juiceman
Mitsumaniak Murgrabia Juice

Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy Dołączył: 07 Maj 2006 Posty: 8679 Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
|
Wysłany: 21-05-2011, 16:26
|
|
|
Może był wyciek i zlikwidowali go ;>? |
_________________ Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)
***********************************
Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 21-05-2011, 16:55
|
|
|
Hugo napisał/a: | Co mogło się stać, że rozbierali taką skrzynię? |
pojęcia nie mam |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 22-05-2011, 11:22
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | pojęcia nie mam | Luzzz. Juiceman napisał/a: | Może był wyciek i zlikwidowali go ;>? | Pewnie tak. Ale zadałem bezsensowne pytanie... |
|
|
|
 |
adt81
Mitsumaniak

Auto: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Gru 2010 Posty: 845 Skąd: Łańcut/Kosina
|
Wysłany: 31-05-2011, 13:57
|
|
|
OK a wracając do tematu - gdzie dokładnie (która śruba) jest korek spustowy oleju bo nie mam pojęcia która to śruba ? Przy okazji zmiany uszczelki olej poleciał przez miskę ale jak już będę zmieniał olej w skrzyni to takie rozwiązanie odpada . W poradniku Bartka niestety zdjęcia się już nie wyświetlają. |
_________________ Jest: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Był: Jaguar S-Type R 4.2 V8 SC
Był: Jaguar S-Type 3.0V6 2001r
Był: Mitsubishi Galant 2.5V6 1998r |
|
|
|
 |
|