Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] Problem z przepustnica i nie tylko
Autor Wiadomość
pajczer 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 16V GL
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 48
Skąd: Kutno, Łódź
Wysłany: 07-04-2011, 20:59   [Cari 1.6] Problem z przepustnica i nie tylko

Witam,

Od jakiegoś czasu pojawiała mi się kontrolka CE z początku w sytuacji gdy dojeżdżałem do skrzyżowania i opadały mi obroty przy wrzuceniu na luz a później zaczęła się pojawiać w trakcie jazdy spadały obroty i kiedy gasła czuć było szarpnięcie.. następnie znowu się pojawiała..

Ostatnio miałem taką sytuację, że nawet przy odpalaniu auta zapalała się kontrolka obroty gwałtownie spadły i Cari gasła..

Właśnie wymrugałem błędy i z tego co widzę jest to błąd 14 : przepustnica

Trochę czytałem o czyszczeniu i regulacji ale chyba zdecyduję się podjechać do mechanika. Chciałem Was zapytać ile taki zabieg może mnie kosztować i jaka jest szansa że tylko czyszczenie pomoże..

Mam jeszcze jeden kod błędu, mianowicie 23 : czujnik ustawienia wału korbowego ale tu już nie wiem zupełnie jak to ugryźć..

Proszę o podpowiedź

Pozdrawiam
 
 
 
Cornholio 
Forumowicz

Auto: Mitsu Carisma 1.6 100ps 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 121
Skąd: Kraków
Wysłany: 09-04-2011, 11:55   

To zależy jakie czyszczenie. Jesli mechanik popryska przepustnicę środkiem w sprayu to koszt max 40zł, choć to można zrobić samemu z tego co pamiętam środek Wurth do gaźników. Jednak najlepiej ściągnąć przepustnicę i wyczyścić ją spirytusem, gdzieś na forum jest instrukcja mechanik trochę już za to może skasować.
Z tego co pamietam błąd 14 i 23 mogą być spowodowane złą pracą sondy lambda... Poczytaj o tym
 
 
pajczer 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 16V GL
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 48
Skąd: Kutno, Łódź
Wysłany: 10-04-2011, 18:50   

No i mechanik wyczyścił.. wiem tylko tyle i że było "Kupę syfu"

Niestety problem nie minął.. Odpala i po chwili gaśnie i praktycznie świeci się cały czas Check

Cornholio, podpowiedz coś więcej gdzie szukać powiązania tych błędów z sondą..
 
 
 
Xiah 
Forumowicz

Auto: Carisma 97r 1.6 GL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 231
Skąd: Płock
Wysłany: 10-04-2011, 19:08   

a może to krokowiec pada??
 
 
pajczer 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 16V GL
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 48
Skąd: Kutno, Łódź
Wysłany: 10-04-2011, 20:35   

Nie wiem czy to gaśnięcie nie pasuje bardziej do błędu 23 i czujnika wałka.. Miał ktoś z tym coś do czynienia?
 
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 10-04-2011, 20:43   

23 czujnik połozenia wałak rozrządu lub górny położenia tłoku
14 sensor położenia przepustnicy TPS do sprawdzenia i ustawienia
 
 
 
Cornholio 
Forumowicz

Auto: Mitsu Carisma 1.6 100ps 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 121
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-04-2011, 23:02   

Jak już pisałem te błędy czujnik przepustnicy i położenia wału bardzo często sygnalizowały strzeloną sondę lambda. Podjedź gdzieś do mechanika i daj to 20zł na badanie spalin, tam od razu wyjdzie Ci test lambdy. Ja bym obstawiał uszkodzoną lambdę. Jak jest ze u Ciebię ze spalaniem?

[ Dodano: 10-04-2011, 23:17 ]
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=54309 tu masz podobny temat, tam jest odnośnik. Moim zdaniem i tak jest to lambda...
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 10-04-2011, 23:29   

Cornholio napisał/a:
położenia wału

Zadnego wału tylko wałka rozrządu to sa inne czujniki

Cornholio napisał/a:
Podjedź gdzieś do mechanika i daj to 20zł na badanie spalin, tam od razu wyjdzie Ci test lambdy.

To ciekawy sposób pomiaru sondy lambda. A co jak sonda będzie ok a będzie lał wtrysk lub sensor położenia przepustnicy będzie dawał złe odczyty i ecu będzie ustawiał zła dawkę paliwa.
pomiar sondy można zrobic miernikiem
http://www.youtube.com/watch?v=_a4j3GACf1E
 
 
 
sniegu 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 90 KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 02 Sie 2008
Posty: 755
Skąd: Wieluń
Wysłany: 10-04-2011, 23:47   

Wkleje się tu. To poszedł czujnik wałka rozrządu drodzy koledzy, a nie lambda u mnie było podobnie tylko nie zapalał się chek odrazu tylko dopiero jak się silnik nagrzał szarpał i gasł dopiero jak ostygł to mogłem jechać dalej. Nigdzie tego nie mogłem zdiagnozować u Siebie w mieście ponieważ błąd 23 odpowiada za 2 czujniki czujnik położenia wału korbowego i czujnik położenia wałka rozrządu. Objawy takie jak u mnie tylko bardziej zaawansowane. Przepustnica odpowiada za wolne obroty i dlatego gasł na tzw "luzie" a walnięty czujnik wałka spowoduje że ni z tego niz z owego samochodem szarpnie i zgaśnie jak czujnik jest na wykończeniu to nawet dalej nie pojedziesz ani nie odpalisz ja na 100% daję bramkę 23 i czujnik wałka rozrządu jak chcesz się upewnić to jedź gdzieś na diagnostykę ale wyjdzie Ci błąd czujnika położenia wałka rozrzadu a na marginesie jak będziesz długo kręcił to potem aku Ci padnie i następny wydatek będzie wiem co mówię. 150 zł wymiana 3 minuty przy pomocy klucza nr 10 odłaczenie klem celem skasowania błędów i po problemie.
 
 
pajczer 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 16V GL
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 48
Skąd: Kutno, Łódź
Wysłany: 11-04-2011, 19:20   

Dzisiaj odkręciłem czujnik wałka rozrządu i przeczyściłem styki złącza zmywaczem korozji konektorowej. Jak wyjąłem czujnik część schowaną miał całą w oleju, czy to normalne?

Przez moment było ok, obroty sobie nawet ładnie na luzie spadły do 500 i chodził cicho ale jak się przejechałem trochę szybciej to wszystko od nowa. W czasie jazdy kontrolka się pali co prawda nie szarpie ale za to jak odpalam to po chwili gaśnie.. chyba że go przygazuję i od razu ruszę.

Byłem też dzisiaj w stacji diagnostycznej na przeglądzie bo akurat mi się kończy i podłączył mi facet kontrole spalin to twierdzi że jest za dużo cząstek nie przepalonych także sonda swoją drogą też coś szwankuje..
 
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 11-04-2011, 19:38   

pajczer napisał/a:
za dużo cząstek nie przepalonych także sonda swoją drogą też coś szwankuje

To nie świadczy o awarii sondy lambda. Nie tak się sprawdza.
Jak katalizator będziesz miał walnięty i na tescie spalin ci wyjdzie że za dużo to wymiana sondy naprawi katalizator.
 
 
 
sniegu 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 90 KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 02 Sie 2008
Posty: 755
Skąd: Wieluń
Wysłany: 11-04-2011, 21:00   

to że czujnik jest utytłany w oleju to norma, ale wszelkie oznaki pokazują, że czujnik do wymiany wymień i wtedy sobie sprawdź spaliny najpierw czujnik i jak reką odjął.
 
 
Cornholio 
Forumowicz

Auto: Mitsu Carisma 1.6 100ps 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 121
Skąd: Kraków
Wysłany: 12-04-2011, 10:53   

Zanim zaczniesz iść w koszty to niech Ci ktoś dokłądnie sprawdzi lambdę miernikiem...

TYPOWE OBJAWY USZKODZONEJ SONDY LAMBDA :

- zwiększone zużycie paliwa
- samoistne osady na rurze wydechowej
- czarny dym wydzielający się z rury wydechowej
- nierównomierna praca silnika
- zwiększona ilość co i hc w spalinach podczas sprawdzania spalin na analizatorze spalin.

Trudno określić gdzie jest błąd, ale jak wiadomo często bywa tak, ze jeden błąd jest przyczyna wyświetlania innych błędów co wcale nie oznacza ze one sa. Wydaje mi się, że tak właśnie jest w tym przypadku... Powodzenia.
Napisz jak już dojdziesz do tego co było przyczyną...
 
 
pajczer 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 16V GL
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 48
Skąd: Kutno, Łódź
Wysłany: 14-04-2011, 18:46   

Witajcie, właśnie wróciłem ze sklepu motoryzacyjnego gdzie zamówiłem czujnik położenia wałka. Zapłaciłem za niego 77,12 zł brutto. Cena mnie intrygowała ale zaryzykowałem.. niestety tyle ile kosztował tak działał. Wyglądał identycznie jak oryginał jednak miał wyczuwalnie słabszy magnes.. Podłączyłem i auto nie chciało odpalić a jak już odpaliło to chodziło bardzo nierówno i głośno po chwili gasło.

Czujnik od razu zareklamowałem i chyba muszę poszukać jakiegoś w normalnej cenie.

Za to człowiek ze sklepu był na tyle miły, że podłączył do mojego auta komputer ( Magneti Marelli ASIAN GOLD ) i potwierdził błąd 23. Lecz jednak poza wyświetlaniem jego i skasowanie nic więcej się nie dowiedziałem.

W Japaneze mają ale 250 zł. Najchętniej to bym jakiegoś Łodzianina poprosił i podjechał do niego przełożyć sprawny i wtedy było by wszystko jasne.

Dla zainteresowanych video jak się zachowuje moje auto przy odpalaniu
Kod:
http://www.youtube.com/watch?v=QmIPZw0Bmzc
 
 
 
kuzi
[Usunięty]

Wysłany: 14-04-2011, 19:15   

pajczer napisał/a:
Nie wiem czy to gaśnięcie nie pasuje bardziej do błędu 23 i czujnika wałka.. Miał ktoś z tym coś do czynienia?


W Carismie 1.6 numer błędu 23 oznacza czujnik położenia wałka rozrządu.

Pajczer - w 99% przypadków problemem są ZIMNE LUTY w czujniku. Wystarczy go otworzyć i przelutować. Będzie działał następne 10 lat. ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.