[2.8 TD] Rozpadnięte koło pasowe na wale silnika |
Autor |
Wiadomość |
mashine
Nowy Forumowicz marcin
Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Maj 2011 Posty: 7 Skąd: Ireland
|
Wysłany: 15-05-2011, 19:47 [2.8 TD] Rozpadnięte koło pasowe na wale silnika
|
|
|
Witam.
Mam problem z kołem pasowym. Zewnętrzna część koła wysunęła się blokując wiatrak. Środkowa pozostała na wale. Z czego są wykonane te elementy? mozna naprawić to w jakiś sposób np. zespawać ?
Czy tez konieczna jest całkowita wymiana ?
Bardzo bym prosił o szybka odpowiedz. Mam tylko dwa dni na naprawe auta.. |
Ostatnio zmieniony przez mashine 15-05-2011, 22:46, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 15-05-2011, 20:13
|
|
|
wymiana, nie opłaca się a naprawiać bo to ryzykowne. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
mashine
Nowy Forumowicz marcin
Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Maj 2011 Posty: 7 Skąd: Ireland
|
Wysłany: 15-05-2011, 21:19
|
|
|
Wiesz może jakich narzędzi potrzebuje do odkręcenia tego koła i w jaki sposób wymienic to koło. Czy musze sciągać wiatrak i chłodnice? istnieje mozliwosc wymiany bez zbednych demontaży? niestety nie posiadam wszystkich kluczy i bardzo bym prosil o odp. ponieważ rano musze zakupić niezbędne narzędzia - klucze |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 15-05-2011, 23:18
|
|
|
mashine napisał/a: | Wiesz może jakich narzędzi potrzebuje do odkręcenia tego koła i w jaki sposób wymienic to koło. Czy musze sciągać wiatrak i chłodnice? istnieje mozliwosc wymiany bez zbednych demontaży? niestety nie posiadam wszystkich kluczy i bardzo bym prosil o odp. ponieważ rano musze zakupić niezbędne narzędzia - klucze |
Musisz zdjąć wiatrak i osłonę wiatraka. Musisz kluczem 24 odkręcić koło i je ściągnąć, pewnie trzeba będzie użyć ściągacza. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
mashine
Nowy Forumowicz marcin
Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Maj 2011 Posty: 7 Skąd: Ireland
|
Wysłany: 16-05-2011, 15:06
|
|
|
zbyszekm2 napisał/a: | mashine napisał/a: | Wiesz może jakich narzędzi potrzebuje do odkręcenia tego koła i w jaki sposób wymienic to koło. Czy musze sciągać wiatrak i chłodnice? istnieje mozliwosc wymiany bez zbednych demontaży? niestety nie posiadam wszystkich kluczy i bardzo bym prosil o odp. ponieważ rano musze zakupić niezbędne narzędzia - klucze |
Musisz zdjąć wiatrak i osłonę wiatraka. Musisz kluczem 24 odkręcić koło i je ściągnąć, pewnie trzeba będzie użyć ściągacza. |
Nie moge odkręcić śruby!! znasz jakiś dobry sposób? jaki to jest gwint, lewy czy prawy ? Jak ciągne za śrube to kręci całym wałem |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 16-05-2011, 16:36
|
|
|
odkręć blaszkę między silnikiem a skrzynia na dole. Zablokuj śrubokrętem na wieńcu i odkręcaj w lewo. Zrób sobie przedłużkę na sztywnym kluczu, i uderzaj mocno młotkiem w lewo. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
|