Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA5A 1.8] spalanie oleju GTi CAO
Autor Wiadomość
ŁukaszGTi
[Usunięty]

  Wysłany: 06-05-2007, 13:11   [CA5A 1.8] spalanie oleju GTi CAO

gdy kupilem swoje GTi to byly własciciel mowil mi ze jest zalany Mobil 10W40 i zaraz po kupnie zalalem wlasnie ten olej
mialem wtedy problemy z popychaczami i po jakim czasie moj mechanik zalal Elf 10W40STI myslac ze popychacze przestana grac - niestety dalej bylo to samo i po jakims czasie wsciekly na to :doubt: wymienilem te szklanki
zaowazylem ze moj silnik bierze ELFa a Mobil jakos nie bral :? trzeba czasem poprostu troche dolac a przez caly rok przejechalem ponad 12tyś w cyklu miejskim i w zimie dolalem 1l

przeciez Elf jest leprzy od Mobil S
dosc czesto wymieniam olej, gdy robil sie dosc ciemny
przy wymianie z Mobil na Elf dolewalem uszlachetniacz do oleju Motor-Life
jaki olej jest najlepszy :?: moze zalać nasepnym razem inny olej :|
jaki olej jest najleprzy do tego silnika - 4G93 DOHC





:rolleyes:

[ Dodano: 06-05-2007, 13:19 ]
praca silnika jest rowna
minimalnie! moze czasem slychac jakis odlos od zaworow
ma swoj przebieg 113 tyś - napewno falszywy, musle ze napewno 200tyś
Ostatnio zmieniony przez josie 10-05-2007, 17:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 06-05-2007, 17:44   

Ja wychodzę z założenia że pewne oleje są zalecane przez producenta silnika a inne nie są i zwykle te zalecane lepiej się spisują w danym silniku niż te o których producent silnika nic nie wspomina. I tak moja była Corsa chlała Mobil1 litrami a Castrola Magnateca o identycznych parametrach lepkościowych i klasie API w ogóle nie brała. Mój miś dokładnie odwrotnie - nie lubi Castrola (poprzedni właściciel zeznawał że brał i szklanki hałasowały) a lubi Mobil1 tak że z silnikami jak z ludźmi. Jedni lubią lody waniliowe a inni orzechowe ;)
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
lukasz85 
Mitsumaniak


Auto: Colt CAO 1.6 4G92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 35
Skąd: Poznań
Wysłany: 06-05-2007, 18:22   

Jak powszechnie wiadomo olej 10W40 jest olejem półsyntetycznym. Nigdy nie ma pewności
że były właściciel mówi prawdę odnośnie stosowanego oleju. Chcąc zatuszować niedomagania silnika mówi że jest wlany olej półsyntetyczny(inaczej jeśli poda że mineralny to nabywca pomyśli że przebieg jest większy bo kto leje minerał przy takim małym przebiegu ? , a w rzeczywistości jest wlany gęściejszy (czytaj o wyższej lepkości) np.15W40. Nie twierdzę, że w tym przypadku na pewno tak jest.
Co do wyższości oleju ELFa nad Mobilem to nie jest tak jak piszesz. W dzisiejszych czasach naprawdę większość olejów jest doskonałej jakości i przy doborze trzeba zwracać uwagę na ich parametry, a nie na nazwę. Dolewanie wszelkich uszlachetniaczy naprawdę nic nie daje, a może tylko zaszkodzić.Wg mnie wyrzucony pieniądz. Producenci olejów fabrycznie obdarowują olej bazowy różnymi dodatkami i to oni przez szereg badań najlepiej wiedzą jakie składniki zapewnią optymalne warunki pracy silnika zalanego tym olejem. W dobie szalonej konkurencji nie może być inaczej.
Lepiej zadbać żeby olej był wymieniany na czas łącznie z filtrem oleju oraz powietrza i to da więcej silnikowi aniżeli wszelkie olejowe uszlachetniaczie.
Wymiana na podstawie barwy to też chybiony pomysł. Liczy się przebieg i to żeby olej nie był stary. Chociaż jeśli jest to olej syntetyczny to czas użytkowania znowu nie ma tak wielkiego znaczenia.
Z Twojego opisu wynika że robisz więcej jak 10000 tys. kilometrów rocznie więc starczy jak wymienisz olej np. co 10 000 tys. lub raz na rok. Możesz próbować zalać olejem mineralnym, 15W40 często tak się robi przy dużych przebiegach ale jaki będzie efekt nie wiem. Musisz wiedzieć, że po dłuższym użytkowaniu oleju mineralnego przejście na syntetyk jest raczej nie wskazane.
Osobiście eksploatuje silnik 4G92 o przebiegu około 180000 na oleju Castrol Magnatec o parametrach API SL/CF 10W40 i nie mam z nim żadnych kłopotów.
Decyzję musisz podjąć sam. A może skoro na Mobilu było w miarę ok. to może wrócić do niego?
Pozdrawiam
 
 
 
pawcio777
[Usunięty]

Wysłany: 06-05-2007, 18:34   

Przyłączam sie do tego co napisał lukasz85 !
A tak przy okazji dodam iż użytkuje własnie wspomniane CA0 GTi 4G93, wlewam mu olej CASTROL GTX MAGNATEC 10W/40, i jest wszystko OK no moze troche oleju od wymiany do wymiany ubywa ale nie spada poniżej minimum na bagnecie a wymieniam olej co około 14 tys.km. O jakości tego oleju przekonałem sie na którymś z moich poprzednich samochodów i jestem z niego naprawde zadaowolony
 
 
ŁukaszGTi
[Usunięty]

Wysłany: 06-05-2007, 19:42   

dzieki Łukasz za wyczerpojaca odpowiedz
nie stety nie wiem jaki olej zaleca producent do mojego Colta :?
na temat tego uszlachetniacza zgadzam sie z toba Łukaszu ale to byl tylko eksperyment w zwiazku z tymi popychaczami, jestem bardziej za aby lac czysty olej
i mysle ze przy nastepnej wymianie wroce na Mobil S
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 06-05-2007, 20:12   

czy ja wiem czy Elf jest lepszy od Mobila? moim zdaniem jest odwrotnie (Elf to francja - czyli u mnie skreslony za samo pochodzenie :P )
a w temacie - Galant nie pali oleju (wlewam Mobil Super S), ale po chwilowej zmianie na Castrola (Magnatec - tez 10W 40) wzial go jakis literek na 10 tkm, po powrocie na Mobila branie znow ustalo - wiec nie kombinuje z olejami tylko leje Mobil
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 06-05-2007, 20:18   

No i Krzyzak dokładnie potwierdza to co napisałem wcześniej o Castrol'u I Magnatec'u - generalnie jak chla jednego to wymienić na konkurencyjny - to przeważnie pomaga.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
czarnuch23 
Mitsumaniak
Jaszczomp:>


Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 771
Skąd: WAWA
Wysłany: 06-05-2007, 20:26   

Moj colciak(160k) smiga na mobilu 1 0W40 i nie bierze oleju(przynajmniej nie tyle zeby bylo to odnotowywalne)
Punto(92k) tez jezdzi na mobilu 1 5W50 i pomimo ze byl przytarty silnik po wypadku z misa nie ma najmniejszych problemow, nie bierze oleju a i nie widac problemow z praca (co bylo niestety spodziewane bo mial przytarta dosc mocno 1 panew a pozostale 3 nosily slady pracy bez oleju i troszke pochodzil bez smarowania)
Samochody od zawsze mam na Mobilu 1 (uno przezylo 370k bezremontowo, polonez tylko 130k ale w 3 lata) tak wiec dla mnie KLASA sama w sobie.
_________________
http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23
 
 
 
ŁukaszGTi
[Usunięty]

Wysłany: 07-05-2007, 08:52   

tak ze juz postanowilem ,ze przy nastepnej wymianie wroce do MOBIL super S :wink:
(skoro pisza ze jest SUPER to musi tak byc :P )

wiem ze to juz napewno bylo pisane na forum ale ja chcem sie dokladnie spytac - co szkodzi temu aby czesciej wymieniac olej w silniku :?: np. co 5tyś km
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 07-05-2007, 09:40   

ŁukaszGTi napisał/a:
co szkodzi temu aby czesciej wymieniac olej w silniku :?: np. co 5tyś km

nic - mozesz nawet co 100 km wymieniac, tylko nie ma sensu i porfel boli
olej jest konstruowany na pewien przebieg (pisze w uproszczeniu) i mimo zlego wygladu (zczernienia) potrafi spokojnie te 7/10/15 tkm (zaleznie od klasy) spelniac swoja role znakomicie
im mocniej wyzylowany silnik (ze o turbo nie wspomne) tym czesciej sie olej wymienia - ot taka prosta zasada

i wazne by kupic oryginal Mobila a nie podrobe - bo przeciez wiadomo, ze sie zdarzaja...
 
 
maciej 63 
Forumowicz


Auto: COLT 1.6 cjo 98r bistro
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Paź 2006
Posty: 163
Skąd: sława
Wysłany: 07-05-2007, 10:05   

olej zaleca producent do mojego Colta :? producent może i jakiś olej zalecał ale to było w 94r kiedy był produkowany twóju colt a firmy olejowe nie śpią i ciągle pracują nad nowymi olejami
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.