[EA2A/W 2.0] Znikający płyn chłodniczy |
Autor |
Wiadomość |
kurzaj
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant EA2A 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2014 Posty: 7 Skąd: Opole
|
Wysłany: 26-01-2014, 16:31 [EA2A/W 2.0] Znikający płyn chłodniczy
|
|
|
Witam,
Mam problem ze znikającym płynem chłodniczym. Na wstępie powiem, że był u mechanika, chodził godzinę, był oglądany pod kątem wycieków i był też wymieniany korek chłodnicy. Nie kopci, nie czuć żadnych dziwnych zapachów ze spalin, nie ma żadnego osadu pod korkiem oleju.
Problem jest o tyle dziwny, że potrafię przejeździć miesiąc i płyn w zbiorniczku nie obniży się nawet o 1cm, a w ciągu następnego tygodnia potrafi wysuszyć cały zbiorniczek + opróżnić w połowie chłodnicę.
Nie wiem czy to może mieć z tym coś wspólnego ale zauważyłem dwie rzeczy. Raz na jakiś czas przy odpalaniu zimnego silnika słychać z przodu przepływ jakiegoś płynu (uzupełnianie chłodnicy płynem ze zbiorniczka?) coś jak płynąca przez rury woda. Kałuży pod samochodem nie ma więc nie jest on wylewany na zewnątrz
Inna sprawa, że jak jest włączony ciepły nadmuch, to przez jakiś czas leci ciepłe powietrze a potem zaczyna lecieć zimne. Rozumiem, że może w ten sposób regulować temperaturę w aucie, ale zaczyna się robić po prostu zimno i trzeba zwiększyć ustawioną temperaturę. Problemu tego nie ma jak jest włączona klimatyzacja.
Pytanie brzmi: gdzie jest problem i czy te dwie sprawy mogą być ze sobą powiązane? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 26-01-2014, 16:39
|
|
|
Skoro płyn chłodniczy znika to musi gdzeiś się wydobywać, może być nieszczelna pompa wody, chłodnica, nagrzewnica, węze chłodnicze, jeżeli występuje LPG to na połaczeniach dodatkowej instalacji, jezeli to diesel to możliwe uszkodzenie głowicy (w benzynie rzadki przypadek ale mozliwy). Określ więcej rzeczy. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
kurzaj
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant EA2A 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2014 Posty: 7 Skąd: Opole
|
Wysłany: 26-01-2014, 16:52
|
|
|
Jest to benzyna, bez LPG. I tak jak napisałem, był oglądany pod kątem wycieków. Pytanie właśnie na co zwrócić jakąś szczególną uwagę albo gdzie mógłby być wyciek, który mógłby zostać niezauważony? No i dlaczego tak jest, że przez miesiąc jeżdżę i jest ok a nagle *pach* i nie ma? |
|
|
|
 |
goofy_LLE
Mitsumaniak mody to podstawa
Auto: Galant 2.5 V6 EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Gru 2013 Posty: 111 Skąd: Jaszczów
|
Wysłany: 26-01-2014, 17:08
|
|
|
Kwestia może być czy włączasz ogrzewanie czy nie. Może przez nagrzewnice leje się do wnętrza?? |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 26-01-2014, 17:08
|
|
|
Sprawdz nagrzewnicę wewnatrz auta czy nie jest czasem mokro |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 26-01-2014, 17:45
|
|
|
Aby wykluczyć głowicę czy uszczelkę pod głowicą warto zrobić test na zawartość CO2 w płynie. Można to zrobić domowym sposobem za pomocą testu akwarystycznego i korka z rurką od wina.
W miejsce korka w chłodnicy wciskamy korek z rurka od wina i nalewamy w nią płyn do sprawdzania zawartości CO2. Jeśli płyn odpowiednio zmieni kolor, to albo uszczelka albo głowica.
Oczywiście test wykonujemy na pracującym silniku. |
|
|
|
 |
Witek vel Mysza
Forumowicz Artysta rzeźbiarz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Wrz 2013 Posty: 587 Skąd: Płock
|
Wysłany: 26-01-2014, 19:55
|
|
|
A dużo tego płynu znika? Może jak przegonisz auto to dopiero? Może wskazywać to na problem z korkiem chłodnicy i wywali płyn przez wyrównawczy. Zanim zwalisz głowicę sprawdź co koledzy wyżej pisali. I napisz czy nie paruje od wewnątrz przednia szyba, bardziej niż zwykle i zastanów się czy nie wyczuwasz dziwnego, charakterystycznego dla płynu, posmaku w ustach wewnątrz auta po odpaleniu nawiewu. |
_________________ LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 |
|
|
|
 |
kurzaj
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant EA2A 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2014 Posty: 7 Skąd: Opole
|
Wysłany: 26-01-2014, 21:58
|
|
|
Dzięki wszystkim za wskazówki. Sprawdzę nagrzewnicę w któryś wieczór.
Co do testu z CO2 to brzmi ciekawie Poczytam o tym więcej.
Witek vel Mysza napisał/a: | A dużo tego płynu znika? Może jak przegonisz auto to dopiero? Może wskazywać to na problem z korkiem chłodnicy i wywali płyn przez wyrównawczy |
Ze 2l musiałem ostatnio dolać. Korek wymieniałem jakiś czas temu, bo to było moje pierwsze - i najtańsze w naprawie - podejrzenie.
Witek vel Mysza napisał/a: | I napisz czy nie paruje od wewnątrz przednia szyba, bardziej niż zwykle i zastanów się czy nie wyczuwasz dziwnego, charakterystycznego dla płynu, posmaku w ustach wewnątrz auta po odpaleniu nawiewu. |
Parowanie przedniej szyby zauważyłem w momencie jak jądą w aucie 4-5 osoby w czasie deszczowej pogody i jest włączony sam nawiew. Z klimatyzacją para znika. A co do posmaku w ustach/zapachu to jakoś nie skupiałem się na tym specjalnie, ale nie kojarzę, żeby cokolwiek było czuć. |
|
|
|
 |
Łysy88
Mitsumaniak Pasjonata

Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Kwi 2013 Posty: 592 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 27-01-2014, 02:32
|
|
|
U mnie też znika płyn. I tak sobie czytam i myśle, faktycznie u mnie parują szyby, czasem nawet bardzo i jest to upierdliwe. W taką pogodę jak teraz to muszę jeździć z klimatyzacją przez pierwsze 30-40 min jazdy, potem jest spokój. Ponadto zauważyłem że kiedy nagrzeje się auto i z nawiewów wieje przyjemne ciepłe powietrze to taki stan rzeczy jest tylko kiedy jadę. Jak się zatrzymam np na parkingu i czekam na kogoś to po chwili wieje chłód choć wskazówka temperatury nie opadła... |
|
|
|
 |
Witek vel Mysza
Forumowicz Artysta rzeźbiarz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Wrz 2013 Posty: 587 Skąd: Płock
|
Wysłany: 27-01-2014, 05:59
|
|
|
Łysy88, filtr kabinowy zmieniałeś? |
_________________ LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 |
|
|
|
 |
Łysy88
Mitsumaniak Pasjonata

Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Kwi 2013 Posty: 592 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 29-01-2014, 02:44
|
|
|
Nie mam filtru. Kiedyś go wyciągnąłem bo chciałem zobaczyć jak wygląda i wyglądał tragicznie, więc wyciąłem wkład i wkręciłem sam plastik żeby przeciągu w kabinie nie było. W tym tygodniu go kupię... |
|
|
|
 |
Witek vel Mysza
Forumowicz Artysta rzeźbiarz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Wrz 2013 Posty: 587 Skąd: Płock
|
Wysłany: 29-01-2014, 06:17
|
|
|
Skoro go nie ma, to montaż nie usunie problemu. Masz klimatronik? |
_________________ LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 29-01-2014, 09:43
|
|
|
Cytat: | Jak się zatrzymam np na parkingu i czekam na kogoś to po chwili wieje chłód choć wskazówka temperatury nie opadła... |
A silnik masz wyłączony??? To normalne, pompa nie daje cyrkulacji i zabierzesz ciepłe powietrze z nagrzewnicy, płyn miejscowo stygnie i nie dmucha ciepłym |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
m_riusz
Nowy Forumowicz

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 7 Skąd: Radom
|
Wysłany: 29-01-2014, 17:32
|
|
|
Obstawiał bym uszczelkę, lecz widziałem też silnik z uszkodzonym ( pękniętym ) blokiem w którym płyn znikał kiedy my się podobało. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Łysy88
Mitsumaniak Pasjonata

Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Kwi 2013 Posty: 592 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 29-01-2014, 18:01
|
|
|
Że na wyłączonym to wiem że stygnie oczywiście na włączonym. Już znalazłem wyciek, trójnik od instalacji gazowej puszcza. Po uzupełnieniu płynu jest super. |
|
|
|
 |
|