Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] Centralny zamek - problem z zamykaniem
Autor Wiadomość
rademenez 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 (90KM) GLX + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 60
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 15-05-2011, 21:01   [Cari 1.6] Centralny zamek - problem z zamykaniem

Witam!!!
Przejrzałem podobne tematy na forum i jakoś nie udało mi sie znaleźć rozwiązania. Bezpiecznik sprawdzony, działa. Przekaźnika zamka nie obejrzałem. Nie mam centralki dla pilota. I teraz tak od strony kierowcy zamykając kluczykiem nie działa zamykanie wszystkich drzwi. Natomiast gdy otwieram kluczykiem to otwierają się wszystkie drzwi. Od środka auta gdy wcisnę bolec zamykający to wtedy zamykają się wszystkie drzwi (prawdopodobnie coś z cięgnami od zamka i od bolca). Zatem aktualnie z zewnątrz mam zamykanie od strony pasażera i od klapy bagażnika, ok dałoby się z tym jeszcze jakoś żyć, gdyby centralny działał normalnie. Ale po przekręceniu kluczyka w zamku (pasażer lub klapa bagażnika) żeby drzwi zamknąć, to na chwile są zamknięte po czym następuje nagłe otwarcie (bez ruchu kluczykiem w drugą stronę, kluczyk powraca do pozycji neutralnej). I teraz taka zabawa może trwać 20, nawet 50 zamknięć aż wreszcie zamek "zaskoczy" i zostanie w pozycji zamkniętej. Przy otwieraniu działa od razu. Podczas "zabawy" gdy przekręcę kluczyk w pozycję zamkniętą i go tak przytrzymam to zamek naprzemiennie zamyka i otwiera wszystkie drzwi do momentu aż nie wrócę kluczkiem do pozycji neutralnej. Dziwne jest to że czasem zadziała normalnie za drugim razem, a czasem trzeba z nim walczyć kilkadziesiąt razy. Czy ktoś się spotkał z podobnym problemem? Możliwe że gdzieś łapie jakieś zwarcie stąd też takie zamykanie i otwieranie za jednym zamachem. Z góry dzięki za jakiekolwiek podpowiedzi
pzdr
_________________
Ognista czerwień, o tak!

02357/KMM
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 15-05-2011, 21:18   

rademenez napisał/a:
Możliwe że gdzieś łapie jakieś zwarcie stąd też takie zamykanie i otwieranie za jednym zamachem
Tez bym coś takiego podejrzewał, walczyłem z podobnym przypadkiem w drugim aucie - winna była wiazka w drzwiach kierowcy
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
rademenez 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 (90KM) GLX + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 60
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 15-05-2011, 22:06   

robertdg napisał/a:
rademenez napisał/a:
Możliwe że gdzieś łapie jakieś zwarcie stąd też takie zamykanie i otwieranie za jednym zamachem
Tez bym coś takiego podejrzewał, walczyłem z podobnym przypadkiem w drugim aucie - winna była wiazka w drzwiach kierowcy



Z tymże tak, zdjąłem tapicerkę drzwi kierowcy, wykręciłem zamek z siłownikiem i przy odłączaniu wtyczki wchodzącej do siłownika wszystkie drzwi sie zatrzaskiwały i nie można ich było otworzyć z kluczyka. Czy to jest normalne zachowanie centralnego w tej sytuacji? Niby wtyczka odpięta a centralny wykrywa to jako stałe zamknięcie. Po ponownym wpięciu wtyczki do siłownika zamek zachowywał się normalnie, tzn normalnie adekwatnie do opisu który poczyniłem wcześniej...
_________________
Ognista czerwień, o tak!

02357/KMM
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 15-05-2011, 22:08   

Trzeba posprawdzać instalacje czy nie sa przelamane gdzieś kabelki, albo zwarcie na koste jakiejs, mi sie poprostu udalo znalezc przyczyne we wtyczce i nie sprawdzalem jak to dziala po wypieciu silownika
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
rademenez 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 (90KM) GLX + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 60
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 15-05-2011, 22:21   

robertdg napisał/a:
Trzeba posprawdzać instalacje czy nie sa przelamane gdzieś kabelki, albo zwarcie na koste jakiejs, mi sie poprostu udalo znalezc przyczyne we wtyczce i nie sprawdzalem jak to dziala po wypieciu silownika


Dobra zacznę od przekaźnika, a potem wtyczki w drzwiach pasazera i w tylnej klapie. jak nic to nie da to montuje jakiegos centralnego uniwersalnego z pilota, przynajniej nie zlame kluczyka, bo od tego przekrecania na sile to juz sie tak jakby troche nadwyrezyl.
_________________
Ognista czerwień, o tak!

02357/KMM
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 15-05-2011, 23:26   

Najprawdopodobniej masz problem w włączniku sterującym zamykaniem i otwieraniem z kluczyka w drzwiach kierowcy, dochodzą do niego 3 przewody, masa i dwa sterujące. Jest on zamontowany przy wkładce, styka on kabel masowy przy zamykaniu z kablem sterującym zamykaniem a przy otwieraniu z kablem sterującym odpowiadającym za otwieranie. Najprawdopodobniej zacinają ci się styki w trym włączniku w pozycji otwartej. Dla sprawdzenia odłącz od niego przewody i sprawdź zamykanie i otwieranie od pasażera i z bagażnika. Jeśli będzie ok to masz odpowiedź.
 
 
rademenez 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 (90KM) GLX + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 60
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 16-05-2011, 21:56   

hmmm ale zaraz jedyne kable ktore dochodza do elementow zamka w drzwiach to czteroprzewodowa wtyczka podpieta do silownika. jak juz pisalem jak odepne ta wtyczke to centralny sie zamyka i nie mozna go otworzyc ani od pasazera ani od bagaznika ( efekt jest taki ze przekrecam na otwarcie i na chwile sie otwiera i znow zamyka). gdy ponownie wepne wtyczke to centralny sie odblokowywuje. mozliwe ze problem jest w przekaznika ale zajrze do tego dopiero w czwartek najwczesniej. albo silownik ma za krotki impuls z masy? chociaz wtedy pewnie w ogole by sie nie zamykal.
_________________
Ognista czerwień, o tak!

02357/KMM
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 17-05-2011, 00:40   

Przepraszam, pomyliłem się, pisząc o tym przełączniku myślałem o Galancie gdzie często te przełączniki przycinają się. U ciebie ten przełącznik sterujący jest w siłowniku i raczej nie powinno być z nim żadnego problemu. A z tym odpięciem wtyczki to faktycznie dziwna sprawa, raczej po odpięciu nie powinno być żadnej reakcji. Wygląda że w drzwiach kierowcy jest zwarcie do masy przewodu sterującego otwieraniem a w drzwiach pasażera lub w klapie jest zwarcie do masy przewodu sterującego zamykaniem lub coś dzieje się ze sterownikiem zamka. Najlepiej było by wypiąć sterownik zamka i posprawdzać miernikiem czy jest zwarcie na przewodach sterujących i czy przełączniki sterujące właściwie działają. Jeśli będzie ok to wina sterownika.
Po naprawie proponuję podpiąć sterownik z pilotem dla wygody i żeby nie rozwalić klucza bo w mitsu często rozpada się uchwyt.
 
 
rademenez 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 (90KM) GLX + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 60
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 17-05-2011, 21:34   

plecho1 napisał/a:
Przepraszam, pomyliłem się, pisząc o tym przełączniku myślałem o Galancie gdzie często te przełączniki przycinają się. U ciebie ten przełącznik sterujący jest w siłowniku i raczej nie powinno być z nim żadnego problemu. A z tym odpięciem wtyczki to faktycznie dziwna sprawa, raczej po odpięciu nie powinno być żadnej reakcji. Wygląda że w drzwiach kierowcy jest zwarcie do masy przewodu sterującego otwieraniem a w drzwiach pasażera lub w klapie jest zwarcie do masy przewodu sterującego zamykaniem lub coś dzieje się ze sterownikiem zamka. Najlepiej było by wypiąć sterownik zamka i posprawdzać miernikiem czy jest zwarcie na przewodach sterujących i czy przełączniki sterujące właściwie działają. Jeśli będzie ok to wina sterownika.
Po naprawie proponuję podpiąć sterownik z pilotem dla wygody i żeby nie rozwalić klucza bo w mitsu często rozpada się uchwyt.


ten sterownik zamka to przekaźnik odpowiedzialny za centralny? bo w sumie iinego sterownika u siebie to raczej nie mam. z tymi zwarciami to zobaczymy, bo pewnie tak jest, bo problem sie nasila jak jest deszczowo. dzis dla odmiany wilgoci nie bylo w powietrzu i zamek centralny zachwowal sie normalnie (tzn od kierowcy dalej nie zamyka sie z kluczyka, ale przynajmniej nie wariuje z dzialaniem). a jak zlokalizowac kable sterujace? do wtyczki silownika w drzwiach kierowcy dochodza cztery przewody w nastepujacych kolorach: niebiesko-bialy, niebiesko-czarny, brazowo-zolty i czarny. w najblizszy dzien wolny zrzuce tapicerke z drzwi pasazera i zobacze co sie bedzie dziac jak odepne wtyczke od silownika z tej strony. taki sam test zrobie z klapa bagaznika. a na sam koniec pewnie zamowie na alledrogo sterownik bx40 albo bx50 i zaladuje do Cari pilota, bo masz racje, kluczyk juz prawie polamalem...
_________________
Ognista czerwień, o tak!

02357/KMM
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 17-05-2011, 23:42   

Jeśli chodzi o lokalizację sterownika-przekaźnika od centralki oraz o ewentualne dorobienie pilotów to wszystko jest w tym temacie:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=16485
Do kostki w drzwiach dochodzą 4 przewody, dwa zasilające siłownik i dwa sterujące. Może lepiej namierz dwa zasilają bo one są ok a te co zostaną będą sterujące. Weź miernik ustawiony na woltomierz lub jakąś żarówkę od samochodu, np. od pozycji i podłącz do niej jakieś 2 przewody. Jeden z tych przewodów podłącz do masy auta a drugim ze szpilką nakłuwaj kable idące do siłownika. Przy zamykaniu auta i przy dotknięciu do jednego żarówka powinna się zapalić a przy otwieraniu żarówka powinna się zapalić na drugim przewodzie. Dwa pozostałe powinny być sterujące.
Kolorów tych przewodów niestety nie znam, sterujące mogą być też cieńsze od zasilających siłownik ale czy tak jest na pewno w Carismie to nie wiem.
 
 
rademenez 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 (90KM) GLX + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 60
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 22-05-2011, 20:38   

Witam ponownie!!!

Temat o centralnym sterowanym z dorabianych pilotow plus sterownik uniewersalny juz przegladalem i nim sie bede posilkowal przy dorabianiu pilotow do swojego centralnego. A teraz historia z gatunku: "Poznaje swoje auto w miejscach gdzie do tej pory nie zagladalem", zatem tak zrzucilem dzis tapicerke z przednich drzwi pasazera, odkleilem troche folie antykurzowa z nadzieja ze znajde podobna konstrukcje silownika i wtyczke 4-ro przewodowa. A tutaj zonk. Wtyczki sa dwie, kazda po dwa przewody, heh, na szczescie kolory sie zgadzaja, zatem jedna wtyczka jest podpieta do silownika z kolorami przewodow niebiesko-biały oraz niebiesko-czarny (logicznym jest zatem ze sa to kable zasilajace, nimi musi byc podany impuls napieciowy (pradowy) by silownik sie przelaczal). Druga wtyczka z przewodami brazowo-zoltym i czarnym podpieta jest pod kabelek wychodzacy z wkladki w klamce gdzie wchodzi kluczyk (zatem to na pewno beda kable sterujace, czyli jeden dla sygnalu zamkniety a drugi otwarty. NIe zmienia to faktu ze pokrzyzowalo mi to troche koncepcje rozkminienia problemu wtyczki czteroprzewodowej. pozatym ciekawe czy to jest taka fabryczna konstrukcja czy ktos grzebal przy wkladce zamka od kierowny albo pasazera (dlaczego to jest rozne?). Pobawilem sie troche sonda z zarowka i wyszlo tak: kabel niebiesko-czarny to impuls do zamkniecia, niebiesko-bialy to impuls do otwarcia, brazowo-zolty to impuls sterujacy ze zamek powinien sie otworzyc i kabel czarny to impuls sterujacy do zamkniecia zamka.
Wracajac do drzwi kierowcy, wtyczka 4ro przewodowa po odpieciu nadal zamyka mi cale auto i nie mozna wtedy wymusic stalego go otwarcia (moze to kwestia jakiegos impulsu na kablach sterujacych - one sa sterowane masa czy jedynka logiczna????) Druga sprawa poprobowalem kilka pozycju z metalowym ciegnem od wkladki zamka w drzwiach kierowcy i wreszcie zaczal mi zamykac centralny od kierowcy z zewnatrz (sukces)!!!. PRoblem z zamykaniem i naglym otwieraniem od kilku dni zanikl, moze to kwestia pogody i wilgotnosci??? W sumie po deszczach to sie nasila, aaaaaaa i szukaj tutaj igly w stogu siana. Ehhhh, przy tych zabawach poprawilem sobie mocowanie glosnika przy okazji, ale centralnego do konca nie rozwiazalem :D .
Jeszcze pozostaje kwestia przekaznika, ale to moze zaczekam na jakis deszcz?
_________________
Ognista czerwień, o tak!

02357/KMM
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.