Podwójne halogeny w galancie |
Autor |
Wiadomość |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 31-07-2011, 13:11 Podwójne halogeny w galancie
|
|
|
Mam pytanie do właścicieli galantów.Od niedawna posiadam Galanta 2.5 Avanse i interesuje mnie kupno i założenie podwójnych halogenów takich jak w VR-4,doświetlających zakręty.
Czy instalacja do ich montażu jest taka sama jak przy pojedynczych halogenach i na jakiej zasadzie działa to doświetlanie?Czy w momencie skrętu kierownicy załącza się jakiś czujnik pozwalający uruchomić te światła?Czy przełącznik halogenów od zwykłej wersji(podwójny)trzeba zmienić na pojedynczy taki z Galanta VR-4 i czy kabelki do tego przełącznika są takie same? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 644 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24252 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 31-07-2011, 13:32
|
|
|
niestety nie ma doświetlania zakrętów w avance - musiałbyś kupić specjalny moduł, który to realizuje
normalnie włączane jest poprzez włączenie kierunkowskazu
a podwójne światła w zderzaku nie służą do doświetlania zakrętów - te bardzie na zewnątrz to tzw. dalekosiężne i włączają się razem z drogowymi |
|
|
|
 |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 31-07-2011, 13:48
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | niestety nie ma doświetlania zakrętów w avance - musiałbyś kupić specjalny moduł, który to realizuje
normalnie włączane jest poprzez włączenie kierunkowskazu
a podwójne światła w zderzaku nie służą do doświetlania zakrętów - te bardzie na zewnątrz to tzw. dalekosiężne i włączają się razem z drogowymi |
Czyli potrzebny jest moduł i instalacja do kierunków z VR-4?Widziałem na niemieckim Ebay zwykłe wersje Galanta z takimi halogenami czyli chyba można takie lampy założyć?Kable chyba też są wyprowadzone bo niedawno demontowałem zderzak i halogeny oprócz wtyczki do nich wiszą jeszcze 2 kable luzem.W obudowie jest zaślepka na 2 światło. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 644 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24252 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 31-07-2011, 14:33
|
|
|
kable powinny być, wystarczy podłączyć
niestety jeden taki zespół świateł to w PL ok. 800 zł - najczęściej sprzedawane są razem z całym zderzakiem... |
|
|
|
 |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 31-07-2011, 14:39
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | kable powinny być, wystarczy podłączyć
niestety jeden taki zespół świateł to w PL ok. 800 zł - najczęściej sprzedawane są razem z całym zderzakiem... |
Posiada ktoś z Mitsumaniaków taki zestaw,oprócz właścicieli VR-4?
Gdzie umieszcza się ten przekaźnik,moduł?W skrzynce z bezpiecznikami pod maską?
Kable z wtyczką są ale do podłączenia pojedynczych.Jak już wspominałem jakieś 2 wiszą luzem obok tych co mają wtyczkę do halogenu.W moim poprzednim Galu 2.0 1999rprzy podłączaniu instalacji do spryskiwania reflektorów też wisiały i w obydwóch był prąd.Przewody te są w takich wtyczkach jakie wchodzą do sygnału klaksonu przy zderzaku.Dlatego wnioskuję,że potrzeba jest też odpowiednia wtyczka. |
_________________
 |
|
|
|
 |
carbon11
Mitsumaniak

Auto: Avance 02 / IS250 /Acc Type S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 234 Skąd: Zduńska Wola
|
Wysłany: 31-07-2011, 19:28
|
|
|
Niestety do podłączenia podwójnego halogenu potrzebna Ci będzie dodatkowa wiązka z przekaźnikiem (przynajmniej w moim EA tak jest ). Przeciągnięta jest wzdłuż zderzaka w niej są wtyczki do halogenów i zwykły rozgałęźnik do lampy światła drogowego + nasadka do wspomnianego przekaźnika .
Prąd zwyczajnie jest wzięty z aku .
Nic skomplikowanego montaż banalnie prosty jak się wszystko ma
Wiązkę powinienem mieć
U mnie przekaźnik jest przykręcony obok aku wolny otwór fabrycznie nagwintowany |
|
|
|
 |
Jackall
Mitsumaniak

Auto: EA5W, Actros 1841
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 1244 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 31-07-2011, 20:10
|
|
|
Piotrkor1 wiesz oczywiście, że były dwa rodzaje podwójnych halogenów?
W "zwykłych" Avance były takie:
(tak na marginesie to tych występowały również dwie wersje: z czarnym plastikiem w okół halogenów i wersje z pomalowanym pod kolor nadwozia)
a w VR4 takie:
Różnica polegała na innej wielkości światłach i tym że w VR4 były za szybką tak jak w Avance po drugim lifcie tylko że tam były pojedyncze. |
_________________ Prawo jazdy to nie dowód osobisty - nie każdy musi je posiadać;)
Renault Megane RXT 1.6 '99 - jest Myszki
Mitsubishi Galant 2.5 '98 - jest
Suzuki Swift 1.3 GS mk3 '94 - był
Opel Omega A 2.0 GL '91 - był
Fiat 125p 1.5C ' 86 - był NAJLEPSIEJSZY
Nie ma ciemnej strony księżyca, w rzeczywistości jest cały ciemny
 |
|
|
|
 |
Derpin [Usunięty]
|
Wysłany: 01-08-2011, 02:15
|
|
|
Jackall, wszystko się zgadza tylko jeszcze w pierwszej wersji podwójnych halo bez szybki zewnętrzne soczewki odpowiadają tylko za dalekosiężne, a w wersji podwójnych halo za szybką, była opcja albo dalekosiężne albo doświetlanie zakrętów(zależnie od lustra jakie było w lampce) no i oczywiście zwykły halogen w wewnętrznych światełkach. Swinks_UK kiedyś na ten temat pisał.
Jackall napisał/a: | występowały również dwie wersje: z czarnym plastikiem w okół halogenów i wersje z pomalowanym pod kolor nadwozia) |
tego nie był bym taki pewien wydaje mi się, że auta z czarnymi plastikami to poprostu mod właściciela bądź kupno używek z galanta w czarnym kolorze, chociaż rzeczywiście też widziałem kilka sztuk właśnie z czarną obudową. |
|
|
|
 |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 01-08-2011, 13:10
|
|
|
carbon11 napisał/a: | Niestety do podłączenia podwójnego halogenu potrzebna Ci będzie dodatkowa wiązka z przekaźnikiem (przynajmniej w moim EA tak jest ). Przeciągnięta jest wzdłuż zderzaka w niej są wtyczki do halogenów i zwykły rozgałęźnik do lampy światła drogowego + nasadka do wspomnianego przekaźnika .
Prąd zwyczajnie jest wzięty z aku .
Nic skomplikowanego montaż banalnie prosty jak się wszystko ma
Wiązkę powinienem mieć
U mnie przekaźnik jest przykręcony obok aku wolny otwór fabrycznie nagwintowany |
Czy możesz dokładnie określić jak biegnie ta wiązka i gdzie znajduje się ten przekaźnik?
Odnośnie wiązki wiadomość na priv.
[ Dodano: 01-08-2011, 13:15 ]
Derpin napisał/a: | w wersji podwójnych halo za szybką, była opcja albo dalekosiężne albo doświetlanie zakrętów(zależnie od lustra jakie było w lampce) no i oczywiście zwykły halogen w wewnętrznych światełkach. Swinks_UK kiedyś na ten temat pisał. |
Dalekosiężne załączają się po włączeniu świateł na długie?
Doświetlanie zakrętów posiada inną wiązkę czy tylko przestawione lustra?
Możesz zlokalizować ten post? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Derpin [Usunięty]
|
Wysłany: 01-08-2011, 13:25
|
|
|
piotrkor1 napisał/a: | Możesz zlokalizować ten post? |
prościej będzie zapytać autora albo zawsze możesz przeszukać Jego posty |
|
|
|
 |
Jackall
Mitsumaniak

Auto: EA5W, Actros 1841
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 1244 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 01-08-2011, 19:30
|
|
|
Derpin napisał/a: | auta z czarnymi plastikami to poprostu mod właściciela bądź kupno używek z galanta w czarnym kolorze |
Mam zderzak Sveno u siebie i w nim są właśnie czarne plastiki ale raczej nie są przekładane z czarnego Gala bo po prostu są nie pomalowane |
_________________ Prawo jazdy to nie dowód osobisty - nie każdy musi je posiadać;)
Renault Megane RXT 1.6 '99 - jest Myszki
Mitsubishi Galant 2.5 '98 - jest
Suzuki Swift 1.3 GS mk3 '94 - był
Opel Omega A 2.0 GL '91 - był
Fiat 125p 1.5C ' 86 - był NAJLEPSIEJSZY
Nie ma ciemnej strony księżyca, w rzeczywistości jest cały ciemny
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 01-08-2011, 22:18
|
|
|
piotrkor1 napisał/a: |
Doświetlanie zakrętów posiada inną wiązkę czy tylko przestawione lustra?
|
Lustra przestawione i osobna wiązka (światła działają tylko w momencie włączenia kierunkowskazu).
A nie możesz po prostu zmostkować tych doświetlaczy z przeciwmgielnymi? IMO, tak opcja jest optymalna, masz i przeciwmgielne i doświetlanie pobocza razem. Bez kombinacji z wiązka.
To tyle apropos podwójnych z vr4. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 01-08-2011, 22:44
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | piotrkor1 napisał/a: |
Doświetlanie zakrętów posiada inną wiązkę czy tylko przestawione lustra?
|
Lustra przestawione i osobna wiązka (światła działają tylko w momencie włączenia kierunkowskazu).
A nie możesz po prostu zmostkować tych doświetlaczy z przeciwmgielnymi? IMO, tak opcja jest optymalna, masz i przeciwmgielne i doświetlanie pobocza razem. Bez kombinacji z wiązka.
To tyle apropos podwójnych z vr4. |
Dziękuję za rozwinięcie tematu.Znalazłem też Twój dawny post.Pozwolisz ze zacytuję:
[quote="swinks_UK"]Były dwa rodzaje podwójnych halogenów:
1. wersja idąca głównie w post-lift VR4 (od X 1999), czyli taka, w której jeden halogen był połączony z kierunkowskazem i zapalał się wtedy, gdy odpowiedni kierunkowskaz był włączony. Przy "samodzielnym" upgrade na te halogeny, najczęściej łączono na jednej wiązce oba halogeny, co dawało efekt taki, że świeciły oba na raz (przód i boki), dając niezły efekt, co też w niektórych krajach jest nielegalne (np. w UK), bo halogen ma świecić na wprost, albo tylko z kierunkiem.
2. wersja w Avance, gdzie jeden halogen był na wiązce ze światłami mijania, a drugi (zwany dalekosiężnym) na wiązce ze świateł drogowych (długich).
W obu przypadkach "klastry" (obudowa) halogenów są identyczne (w VR4 nie było halogenów w obudowach w kolorze nadwozia tak jak w części Avance z lat 1999 - 2001), tak jak i zderzak. Różnią się ułożeniem luster halogenów i wiązkami elektrycznymi.
[ Dodano: 01-08-2011, 22:56 ]
swinks_UK napisał/a: | A nie możesz po prostu zmostkować tych doświetlaczy z przeciwmgielnymi? IMO, tak opcja jest optymalna, masz i przeciwmgielne i doświetlanie pobocza razem. Bez kombinacji z wiązka.
|
Jednak fajnie by było jakby załączały się przy włączeniu kierunku.Może odpowiednia wiązka jednak jest w Galu po ostatnim lifcie? |
_________________
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 01-08-2011, 23:32
|
|
|
piotrkor1 napisał/a: | [Może odpowiednia wiązka jednak jest w Galu po ostatnim lifcie? |
Nie ma. To szło tylko na JDM. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 02-08-2011, 11:55
|
|
|
carbon11 napisał/a: |
Wiązkę powinienem mieć
U mnie przekaźnik jest przykręcony obok aku wolny otwór fabrycznie nagwintowany |
Podaj cenę za wiązkę?Jake oznaczenia ma ten przekaźnik? |
_________________
 |
|
|
|
 |
|