[Cari 1.8 GDI] Dziwny problem z silnikiem |
Autor |
Wiadomość |
marcinosmkp
Nowy Forumowicz
Auto: carisma1.8gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 7 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 25-05-2011, 10:04 [Cari 1.8 GDI] Dziwny problem z silnikiem
|
|
|
Witam.Mam problem z obrotami silnika na biegu jalowym.Moze opowiem jak sprawa wygladala przed awaria(paliwo zawsze 98).Problem pojawil sie po wymianie katalizatora i wydechu srodkowego.Dodam ze ok2dni przed szczeleniem wydechu znacznie spadly obroty(200-300).Myslalem ze to wina cat+wydech srodkowy.Okazalo sie ze jednak ze nie.Po wymianie obroty utrzymaly sie na poziomie 200-300 natomiast po 10-15s wzrastaja do 400.Po wlaczeniu klimy wzrosly do ok 500.Moje pytanie czy uszkodzony moze byc silnik krokowy lub lambda? |
|
|
|
 |
Darko
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 01r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2011 Posty: 44 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 25-05-2011, 13:29
|
|
|
Pewnie przy wymianie wydechu mechanik odpiął akumulator, bo trzeba było zespawać wydech.
Więc po prostu, silnik musi się teraz od nowa nauczyć obrotów. Na forum jest opisane jak to zrobić |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 25-05-2011, 16:05
|
|
|
marcinosmkp napisał/a: | .Po wymianie obroty utrzymaly sie na poziomie 200-300 |
Przy takich obrotach buda strasznie się trzęsie, noi wiesz również o tym, że ta cieńka kreseczka nad 0 w obrotościomierzu to jest wartość 500obrotów? |
|
|
|
 |
viking1
Nowy Forumowicz
Auto: V40 1.8GDI B4184SJ
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2011 Posty: 8 Skąd: SPS
|
Wysłany: 25-05-2011, 16:37
|
|
|
marcinosmkp napisał/a: | paliwo zawsze 98 | a po co taka rozrzutność? producent zaleca 91oktan, więc już 95 to dość, lepiej inwestować w takie mniej zasiarczone
A co do obrotów to zgadzam się z przedmówcami, trzeba go nauczyć, ja mam 800-850 i jest ok |
|
|
|
 |
marcinosmkp
Nowy Forumowicz
Auto: carisma1.8gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 7 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 26-05-2011, 09:27
|
|
|
Aku nie byl odpinany bo sam wymienialem wszystko.Wczoraj jak wracalem z pracy to obroty podskoczyly.Zobaczymy jak dzisiaj bedzie. Nie wiem czemu tak sie stalo.Jednak chcialbym by byly jeszcze ciut wieksze(o 100obrotow). Jest jakas opcja by zwiekszyc samemu czy do serwisu jechac przeprogramowac kompa?Poczekam z 2 dni moze jeszcze podskocza wiecej.Dzieki za pomoc |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 26-05-2011, 11:07
|
|
|
marcinosmkp napisał/a: | Aku nie byl odpinany bo sam wymienialem wszystko. |
Spawałeś wydech na aucie przy podpiętym akumulatorze? znajomemu takie spawanie wydechu na aucie spaliło ECU. |
|
|
|
 |
marcinosmkp
Nowy Forumowicz
Auto: carisma1.8gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 7 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 27-05-2011, 09:28
|
|
|
Wszystko bylo nowe wiec zero spawania.Obroty powoli wracaja do normy.Poczekamy zobaczymy.Jak objawy beda wracac to odepne auk. |
|
|
|
 |
|