[MSS 1.3] Czy zakładać gaz? |
Autor |
Wiadomość |
smolec
Forumowicz
Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2010 Posty: 78 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: 17-05-2011, 06:38 [MSS 1.3] Czy zakładać gaz?
|
|
|
Witam, tak jak w temacie czy warto zakładać gaz do mojego miśka z silnikiem 1.3?
Jeśli tak to jaki najlepszy i jakie są koszta takiej instalacji.
Z tego co mi mówili koledzy to samochód z instalacją gazową jest słabszy jak jedzie na gazie w takim przypadku to silnik 1.3 nie jest za mały do takiej instalacji |
_________________  |
|
|
|
 |
Sylwia
Forumowicz
Auto: Chrysler 3,8 v6 LPG- PRINS
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 4 razy Dołączyła: 14 Gru 2006 Posty: 145 Skąd: tychy
|
Wysłany: 17-05-2011, 10:14
|
|
|
policz ile chcesz jeździć rocznie, przy 15-20 tyś na rok to jak najbardziej warto..
na wielu stronach znajdziesz kalkulatoru kiedy nastąpi dokładnie zwrot instalacji
oczywiście nie oszcz edzaj na instalacji, |
_________________ Sylwia |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 17-05-2011, 10:39
|
|
|
Sylwia, jak dla mnie to przy 15 tyś i silniku 1,3 to raczej nie warto. Jakby to był smok chlający 15-20 litrów to owszem, ale przy spalaniu 7 litrów to trzeba robić większe przebiegi. A serwisowanie instalacji też kosztuje. Już nie mówiąc o tym że znając życie to na dzień dobry rozleci się pewnie sonda lambda, bo już swoje lata ma.
smolec napisał/a: | Z tego co mi mówili koledzy to samochód z instalacją gazową jest słabszy jak jedzie na gazie w takim przypadku to silnik 1.3 nie jest za mały do takiej instalacji | Zależy do czego go używasz. Jak małe miejskie toczydło da sobie radę. Kumpel miał w Corolli 1,3 lub 1,4 i mimo dużo większej masy i raptem 90 kilku koni jakoś to sobie radziło. Nawet do Austrii tym jeździł |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
Sylwia
Forumowicz
Auto: Chrysler 3,8 v6 LPG- PRINS
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 4 razy Dołączyła: 14 Gru 2006 Posty: 145 Skąd: tychy
|
Wysłany: 17-05-2011, 10:52
|
|
|
trzeba przeliczyć, kiedy by się zwróciła- dobrze jeśli do roku, jeśli powyżej to trzeba się głębiej zastanowić czy warto w to wchodzić.
no chyba że ktoś wie że będzie jeździł dłużej autem, albo potem odda go komuś z rodziny.
ogólnie trzeba doliczyć- droższy przegląd, nieco częściej świece, filtry gazu co ok 30tyś.
liczyć i decydować./
pozdrawiam |
_________________ Sylwia |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 17-05-2011, 14:33
|
|
|
Przy przebiegach 15-17tyś. DID kontra LPG zwrot instalacji przy mojej jeździe wg. kalkulatora następuje po 11 miesiącach przy założeniu że instalacja kosztuje 3tyś. a do SS jest tańsza wiec :
SIĘ OPŁACA jeżeli będziesz miał ten samochód dłużej niż 1 rok. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
smolec
Forumowicz
Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2010 Posty: 78 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: 17-05-2011, 14:58
|
|
|
Autem jeździmy ok 300km tygodniowo, koszt takiej jazdy to 100zł tygodniowo razy cztery tygodnie wychodzi mniej więcej 400zł, nie wiem czy to jest dużo czy mało ale mi rujnuje portfel (-: |
_________________  |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 17-05-2011, 15:07
|
|
|
Jeżeli ci nie przeszkadza LPG : RÓB GAZ.
Koszt instalki ok. 2tyś. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 17-05-2011, 15:25
|
|
|
Na gazie miesięcznie powinno wyjść 100-150zł taniej.
Przegląd raz na rok około 60zł drożej, przegląd instalacji co 15tys km czyli w twoim przypadku raz na rok około 50zł. Ja w swoim poprzednim aucie z instalacją 2g BRC części eksploatacyjne wysokiego napięcia wymieniałem co 50tys km w tym świece dedykowane do silnika firmy NGK a nie jakieś specjalne do gazu i nigdy nie miałem żadnych problemów a teraz teść dalej ujeżdża Mazdę z powodzeniem.
Zakładaj gaz tylko u dobrego gazownika aby nie było problemów przez niewłaściwie dobraną czy zamontowaną instalację, tu nie ma co oszczędzać by później mieć spokojne życie.
A jeśli chodzi o osiągi to na sprawdzonym gazie nie widziałem różnic. |
|
|
|
 |
xjacobs
mod MSS
Auto: MSS 1.6 2004 / 406 coupe 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Maj 2008 Posty: 762 Skąd: Giżycko/Warszawa
|
Wysłany: 17-05-2011, 15:33
|
|
|
cns, nie gadaj bzdur, teraz benzyna ma tak horrendalne ceny, że gaz zwraca sie momentalnie, jest ponad 2x tanszy
policzylem, ze mi instalka za 2100-2200 w 323f 1.5 zwróci się NA PEWNO po 8-9 tys - jesli nic by sie nie zepsuło nawet wczesniej
musisz zadać sobie jeszcze pytanie czy jezdzisz odcinki po 5 km czy po 10, bo pamietaj ze silnik ktory nie osiagnal odpowiedniej temperatury chwilę pracuje na benzynie.. u mnie tego problemu np. by nie było bo albo jeżdżę po mieście kolo 10 km, albo traski po ok. 220-260 km |
_________________
 |
|
|
|
 |
smolec
Forumowicz
Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2010 Posty: 78 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: 17-05-2011, 19:17
|
|
|
Codziennie rano jeździmy ok 12km w jedną strone żeby zawieść dzieci do szkoły, jeździlibyśmy więcej ale koszt paliwa jest teraz tak duży, że musimy ograniczać dłuższe trasy z powodu finansowych
[ Dodano: 17-05-2011, 19:41 ]
Właśnie rozmawiałem z gościem co instaluje gaz już od 17lat i powiedział, że najlepszym rozwiązaniem jest instalacja brc ...coś tam 24 koszt 2700zł. Co myślicie o takiej instalacji? Dobra czy jednak coś innego |
_________________  |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 18-05-2011, 08:35
|
|
|
xjacobs napisał/a: | cns, nie gadaj bzdur, teraz benzyna ma tak horrendalne ceny, że gaz zwraca sie momentalnie, jest ponad 2x tanszy | No ciekawe skąd to wyliczyłeś. Zakładając że plecho1 ma rację to instalka będzie się zwracała jakieś 2 lata. Oczywiście w międzyczasie doprowadzi do szybszego zużycia tłumików i sondy, bo taką mamy jakość gazu w Polsce.
Jestem zwolennikiem gazu i sam go planuję w następnym aucie, ale gaz nie wszędzie ma sens. smolec napisał/a: | Codziennie rano jeździmy ok 12km w jedną strone żeby zawieść dzieci do szkoły, | Gaz bez sensu, bo w zimie i tak będziesz jeździł wyłącznie na benzynie. Nie zdąży się przełączyć.
smolec napisał/a: | najlepszym rozwiązaniem jest instalacja brc ...coś tam 24 koszt 2700zł. | Instalacja to nie tylko komputer, ale powiedzmy że podstawa jest dobra. Tyle że moim zdaniem po tym co przeczytałem to gaz w twoim aucie absolutnie nie ma sensu. |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 18-05-2011, 09:13
|
|
|
Moim zdaniem 2700 to za dużo jak za instalację do 1.3.
MSS nie jest żadnym wymagającym autem.
Instalacja do Avensisa na japońskich wtryskach czyli dodatkowo kupowanych do oryginalnej instalacji, to koszt 2700zł.
Co do przełączania na gaz, panowie benzyniak osiąga temperaturę 35-45st. po 1 km i już się przełączy na gaz, ponadto 1.3 grzeje sie bardzo szybko, to nie DID.
Podtrzymuję, amortyzacja po ok. 11miesiącach , potem tylko zarabiasz. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 18-05-2011, 09:24
|
|
|
Student napisał/a: | Co do przełączania na gaz, panowie benzyniak osiąga temperaturę 35-45st. po 1 km i już się przełączy na gaz, | Jak stoisz w korku to tak Znasz Warszawę to sobie wyobraź że żadna z 3 instalacji montowanych w znanych i polecanych warsztatach (w tym na Burakowskiej) nie przełączała się z benzyny na gaz na odcinku ul. Trakt Lubelski / Lucerny do siedziby STOENu przy Tamce gdy były mrozy. To jest kilkanaście kilometrów. Oczywiście można ustawić aby przełączała się wcześniej tylko to jest zawsze coś kosztem czegoś innego. Obstawiam że łączne koszty (tzn. instalka, przeglądowe i badań technicznych) zwrócą się dopiero po 2 latach o ile wcześniej nie dojdą wydatki związane z układem wydechowym.
Kolega ma już argumenty ZA i PRZECIW i sobie zdecyduje czy się to opłaca. |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 18-05-2011, 10:06
|
|
|
Moim zdaniem opisałeś chyba źle ustawione instalki.
Newet DID po przejechaniu 10km jest nagrzany.
Ale ok. kolega wybiera , zobaczymy co napisze. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
drtymf
Mitsumaniak

Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 21 Wrz 2009 Posty: 819 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 18-05-2011, 10:39
|
|
|
Student napisał/a: | Moim zdaniem opisałeś chyba źle ustawione instalki.
Newet DID po przejechaniu 10km jest nagrzany.
Ale ok. kolega wybiera , zobaczymy co napisze. |
Spróbuj go nagrzac na spokojnej trasie bez trzymania na mocnych obrotach (wiadomo o turbo trzeba dbać) w zimę przy -20 stopniach na 10 km.
Jak jadę do pracy 17km z czego koło 6 po mieście to wskazówka sięgnie 1/4 skali jak dobrze pójdzie w tych warunkach:) |
_________________ Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 |
|
|
|
 |
|