 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Wysokie obroty - 4B10 . |
Autor |
Wiadomość |
lukasb4@vp.pl
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer X 4B10
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Mar 2017 Posty: 6 Skąd: Gorzów Wlkp
|
Wysłany: 31-03-2017, 08:53 Wysokie obroty - 4B10 .
|
|
|
Witam. Kupiłem pukniętego lancera, ponaprawiałem to co było widać, ale pojawiły się nowe problemy. To moje pierwsze mitsubishi, ale już czuję respekt do marki (pomijając wszędobylską nalotową korozję)
Moje pytania:
1.Przy odpalaniu, muszę potrzymać z 1-2sekundy ,zanim "zaskoczy" - czytałem ,że to pospolite, ale pali jak stary polonez a nie japończyk z 2008
2.Wskakuje na ok 2tys/obr i schodzi do niskich jałowych <700 (jakie są prawidłowe jałowe?)
3.Podczas kręcenia kierownica obroty rosną do prawie 2 tys. (jak dla mnie to nienormalne)
4.Po nagrzaniu słychać delikatne stukanie w okolicach lewej górnej strony silnika(patrząc na silnik od przodu) .Tutaj czytałem o jakimś zaworze, sterowania mivec'iem.
5.Słychać stukanie w układnie kierowniczym, sprawdziłem tylko końcówki, drążki sprawdze w nast tygodniu, ale gdyby to maglownica, to istnieje tam opcja kasowania luzu?
Miałem dziurę w kolektorze ssącym,ale to naprawiłem. Zastanawiam się czy nie ma gdzieś dodatkowych nieszczelności, bo obroty lubią rosnąć. To samo przy wciskaniu hamulca, ale mniej. |
|
|
|
 |
.swat.
Forumowicz

Auto: Lancer X
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Wrz 2011 Posty: 412 Skąd: 3City
|
Wysłany: 31-03-2017, 09:56
|
|
|
Napiszę jak było u mnie:
Ad.1 Proponuję przeczyścić przepustnicę. Na pewno pomoże, bo u mnie pomogło.
Ad.2 j.w. Po załączeniu silnika na początku obroty to ok. 1500, potem stopniowo w czasie jazdy zmniejsza się do ok.700. Czy pali jak Polonez? Nie skojarzyło mi się, a w robocie dużo jeździłem
Ad. 4- często włączona klimatyzacja stuka, ale to może być coś innego, np. pasek.
Ad. 5 stukanie- czy na postoju czy też w czasie jazdy, w czasie kręcenia kołem?
Stukanie (skrzypienie, chrobotanie) w lancerach czuje się też w kierownicy od zawieszenia, trzeba wtedy albo wypłukać woda na myjce przy amorkach albo na dłużej popsikać WD40. Ale potem i tak wraca. TTTM. |
|
|
|
 |
lukasb4@vp.pl
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer X 4B10
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Mar 2017 Posty: 6 Skąd: Gorzów Wlkp
|
Wysłany: 31-03-2017, 10:21
|
|
|
.swat. napisał/a: | Ad.1 Proponuję przeczyścić przepustnicę. Na pewno pomoże, bo u mnie pomogło. | - już czyściłem, ale może kanaliki jakieś przeoczyłem.
.swat. napisał/a: | Ad.2 j.w. Po załączeniu silnika na początku obroty to ok. 1500, potem stopniowo w czasie jazdy zmniejsza się do ok.700. | - mój stoi w ciepłym garażu, ale zawsze wskakuje na bardzo niskie obroty - przy czym nie telepie silnikiem. Jest Ok.
.swat. napisał/a: | Ad. 4- często włączona klimatyzacja stuka, ale to może być coś innego, np. pasek. | - klimę wyłączałem , też stuka. Pasek? to jest bardziej metaliczny dzwięk,
.swat. napisał/a: | Ad. 5 stukanie- czy na postoju czy też w czasie jazdy, w czasie kręcenia kołem? | - lekkie ruchy kierownicą ,słychać stuki, prawdopodobnie maglownica, albo drążek(to się wymieni), ale jeśli maglownica, to :
Czy kasować w niej luz . Znam przypadki (np.BMW e46) gdzie nie zaleca się) |
|
|
|
 |
.swat.
Forumowicz

Auto: Lancer X
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Wrz 2011 Posty: 412 Skąd: 3City
|
Wysłany: 31-03-2017, 13:43
|
|
|
lukasb4@vp.pl napisał/a: | klimę wyłączałem , też stuka. Pasek? to jest bardziej metaliczny dzwięk | Z bardziej prozaicznych przyczyn może być to brak kołków mocujących osłonę silnika. Potrafi wkurzyć.
Z poważniejszych może trzeba byłoby sprawdzić rozrząd, być może luzy zaworowe? Ile ma przebiegu?
lukasb4@vp.pl napisał/a: | już czyściłem, ale może kanaliki jakieś przeoczyłem. | A po przeczyszczeniu kasowałeś pamięć ? A silniczek krokowy sprawny? |
|
|
|
 |
lukasb4@vp.pl
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer X 4B10
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Mar 2017 Posty: 6 Skąd: Gorzów Wlkp
|
Wysłany: 31-03-2017, 15:54
|
|
|
Przebieg spory. 350. Rozrząd pracuje bardzo cicho,ale gdy się nagrzeje,coś zaczyna klepac. Osłony sprawdzałem. Słyszałem.o jakimś zaworku. Musze to sprawdzić. Nie sprawdzałem krokowego,bo jak? Nie jest zabudowany w przepustnicy? I jak resetowac? Oczywiście mogę poszukać, ale jak już tu piszemy... ps. Luzy żaworowe to ewidentnie z głowicy byliby słychać, a to jest obok. Obawiam się czy to nie z wariatora zmiennych faz. Tylko jeszcze nie rozbieralem nigdy miveca i nawet nie wiem jak to jest tam realizowane.
[ Dodano: 03-04-2017, 20:16 ]
Wszystkie objawy zniknęły. Rozwiązanie było przy zaworze podciśnienia w kolektorze ssącym. Rozcięty był jeden z przewodów.
Po jego podłączeniu, objawy rosnących obrotów przy kręceniu kierownicą i wciskaniu hamulca ustąpiły.
Klepania (delikatnego) też już nie słychać.
silnika krokowego nie wyczyściłem, tylko samą przepustnicę, ale jeśli ktoś może dopomóc, żebym wszystkiego nie pruł , to proszę o wskazówki |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 03-04-2017, 23:38
|
|
|
Cytat: | Kupiłem pukniętego lancera, ponaprawiałem to co było widać, | I czego się spodziewasz |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
lukasb4@vp.pl
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer X 4B10
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Mar 2017 Posty: 6 Skąd: Gorzów Wlkp
|
Wysłany: 04-04-2017, 04:45
|
|
|
tyku napisał/a: | Cytat: | Kupiłem pukniętego lancera, ponaprawiałem to co było widać, | I czego się spodziewasz |
Spodziewam się ,że po naprawie auto odzyska sprawność taką jaką ma większość lancerów , którymi jeżdżą drodzy forumowicze.
Twoje pytanie zaintrygowało mnie swoją "podprogową złośliwością" OCB? |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 04-04-2017, 11:16
|
|
|
lukasb4@vp.pl napisał/a: | Przebieg spory. 350. Rozrząd pracuje bardzo cicho, | Obowiązkowo powinieneś sprawdzić rozrząd przy takim przebiegu, nie wiedząc czy był wymieniany. Regulacja luzu zaworowego - wymiana szklanek. |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
lukasb4@vp.pl
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer X 4B10
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Mar 2017 Posty: 6 Skąd: Gorzów Wlkp
|
Wysłany: 19-04-2017, 11:47
|
|
|
Od razu zaznaczam ,że nie chodzi o głupie oszczędzanie na rozrządzie! auto na razie stoi, wyjeżdża jedynie z garażu, wiec i czas się znajdzie,
ALE...
Mam od wielu lat auto na łańcuchu, przejechałem nim 150tys. i utarło mi się, że skoro wszystko pracuje jak należy, to łańcucha ruszać,nie ma potrzeby.
Wiem ,że dzisiejsze łańcuchy to nie to samo co choćby w e46 (inna epoka silnikow) ,ale przecież zerwanie łańcucha chyba jest jakoś sygnalizowane wcześniej.(nierówna praca na jałłowych obr., złe spalanie, kopcenie)
Ja zawsze wsłuchiwałem się w swoje samochody i jakoś unikałem drogich napraw. Do tej pory prewencja w 100% skuteczna
Pytanie ,czy w wypadku 4B10, trzeba bezwzględnie pruć pokrywy i sprawdzać? Jest to silnik podwyzszonego ryzyka? |
|
|
|
 |
|
|