Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wysokie obroty - 4B10 .
Autor Wiadomość
lukasb4@vp.pl 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer X 4B10
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Mar 2017
Posty: 6
Skąd: Gorzów Wlkp
Wysłany: 31-03-2017, 08:53   Wysokie obroty - 4B10 .

Witam. Kupiłem pukniętego lancera, ponaprawiałem to co było widać, ale pojawiły się nowe problemy. To moje pierwsze mitsubishi, ale już czuję respekt do marki (pomijając wszędobylską nalotową korozję)
Moje pytania:
1.Przy odpalaniu, muszę potrzymać z 1-2sekundy ,zanim "zaskoczy" - czytałem ,że to pospolite, ale pali jak stary polonez a nie japończyk z 2008

2.Wskakuje na ok 2tys/obr i schodzi do niskich jałowych <700 (jakie są prawidłowe jałowe?)

3.Podczas kręcenia kierownica obroty rosną do prawie 2 tys. (jak dla mnie to nienormalne)

4.Po nagrzaniu słychać delikatne stukanie w okolicach lewej górnej strony silnika(patrząc na silnik od przodu) .Tutaj czytałem o jakimś zaworze, sterowania mivec'iem.

5.Słychać stukanie w układnie kierowniczym, sprawdziłem tylko końcówki, drążki sprawdze w nast tygodniu, ale gdyby to maglownica, to istnieje tam opcja kasowania luzu?

Miałem dziurę w kolektorze ssącym,ale to naprawiłem. Zastanawiam się czy nie ma gdzieś dodatkowych nieszczelności, bo obroty lubią rosnąć. To samo przy wciskaniu hamulca, ale mniej.
 
 
.swat. 
Forumowicz


Auto: Lancer X
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Wrz 2011
Posty: 412
Skąd: 3City
Wysłany: 31-03-2017, 09:56   

Napiszę jak było u mnie:

Ad.1 Proponuję przeczyścić przepustnicę. Na pewno pomoże, bo u mnie pomogło.
Ad.2 j.w. Po załączeniu silnika na początku obroty to ok. 1500, potem stopniowo w czasie jazdy zmniejsza się do ok.700. Czy pali jak Polonez? Nie skojarzyło mi się, a w robocie dużo jeździłem :lol:

Ad. 4- często włączona klimatyzacja stuka, ale to może być coś innego, np. pasek.
Ad. 5 stukanie- czy na postoju czy też w czasie jazdy, w czasie kręcenia kołem?

Stukanie (skrzypienie, chrobotanie) w lancerach czuje się też w kierownicy od zawieszenia, trzeba wtedy albo wypłukać woda na myjce przy amorkach albo na dłużej popsikać WD40. Ale potem i tak wraca. :mrgreen: TTTM.
 
 
lukasb4@vp.pl 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer X 4B10
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Mar 2017
Posty: 6
Skąd: Gorzów Wlkp
Wysłany: 31-03-2017, 10:21   

.swat. napisał/a:
Ad.1 Proponuję przeczyścić przepustnicę. Na pewno pomoże, bo u mnie pomogło.
- już czyściłem, ale może kanaliki jakieś przeoczyłem.

.swat. napisał/a:
Ad.2 j.w. Po załączeniu silnika na początku obroty to ok. 1500, potem stopniowo w czasie jazdy zmniejsza się do ok.700.
- mój stoi w ciepłym garażu, ale zawsze wskakuje na bardzo niskie obroty - przy czym nie telepie silnikiem. Jest Ok.

.swat. napisał/a:
Ad. 4- często włączona klimatyzacja stuka, ale to może być coś innego, np. pasek.
- klimę wyłączałem , też stuka. Pasek? to jest bardziej metaliczny dzwięk,

.swat. napisał/a:
Ad. 5 stukanie- czy na postoju czy też w czasie jazdy, w czasie kręcenia kołem?
- lekkie ruchy kierownicą ,słychać stuki, prawdopodobnie maglownica, albo drążek(to się wymieni), ale jeśli maglownica, to :

Czy kasować w niej luz . Znam przypadki (np.BMW e46) gdzie nie zaleca się)
 
 
.swat. 
Forumowicz


Auto: Lancer X
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Wrz 2011
Posty: 412
Skąd: 3City
Wysłany: 31-03-2017, 13:43   

lukasb4@vp.pl napisał/a:
klimę wyłączałem , też stuka. Pasek? to jest bardziej metaliczny dzwięk
Z bardziej prozaicznych przyczyn może być to brak kołków mocujących osłonę silnika. Potrafi wkurzyć.

Z poważniejszych może trzeba byłoby sprawdzić rozrząd, być może luzy zaworowe? Ile ma przebiegu?

lukasb4@vp.pl napisał/a:
już czyściłem, ale może kanaliki jakieś przeoczyłem.
A po przeczyszczeniu kasowałeś pamięć ? A silniczek krokowy sprawny? :mrgreen:
 
 
lukasb4@vp.pl 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer X 4B10
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Mar 2017
Posty: 6
Skąd: Gorzów Wlkp
Wysłany: 31-03-2017, 15:54   

Przebieg spory. 350. Rozrząd pracuje bardzo cicho,ale gdy się nagrzeje,coś zaczyna klepac. Osłony sprawdzałem. Słyszałem.o jakimś zaworku. Musze to sprawdzić. Nie sprawdzałem krokowego,bo jak? Nie jest zabudowany w przepustnicy? I jak resetowac? Oczywiście mogę poszukać, ale jak już tu piszemy... :P ps. Luzy żaworowe to ewidentnie z głowicy byliby słychać, a to jest obok. Obawiam się czy to nie z wariatora zmiennych faz. Tylko jeszcze nie rozbieralem nigdy miveca i nawet nie wiem jak to jest tam realizowane.

[ Dodano: 03-04-2017, 20:16 ]
Wszystkie objawy zniknęły. Rozwiązanie było przy zaworze podciśnienia w kolektorze ssącym. Rozcięty był jeden z przewodów.
Po jego podłączeniu, objawy rosnących obrotów przy kręceniu kierownicą i wciskaniu hamulca ustąpiły.
Klepania (delikatnego) też już nie słychać.

silnika krokowego nie wyczyściłem, tylko samą przepustnicę, ale jeśli ktoś może dopomóc, żebym wszystkiego nie pruł , to proszę o wskazówki :lol:
 
 
tyku 
Mitsumaniak


Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 3004
Skąd: INTERNET
Wysłany: 03-04-2017, 23:38   

Cytat:
Kupiłem pukniętego lancera, ponaprawiałem to co było widać,
I czego się spodziewasz :?:
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 
 
lukasb4@vp.pl 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer X 4B10
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Mar 2017
Posty: 6
Skąd: Gorzów Wlkp
  Wysłany: 04-04-2017, 04:45   

tyku napisał/a:
Cytat:
Kupiłem pukniętego lancera, ponaprawiałem to co było widać,
I czego się spodziewasz :?:


Spodziewam się ,że po naprawie auto odzyska sprawność taką jaką ma większość lancerów , którymi jeżdżą drodzy forumowicze.

Twoje pytanie zaintrygowało mnie swoją "podprogową złośliwością" :rolleyes: OCB?
 
 
tyku 
Mitsumaniak


Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 3004
Skąd: INTERNET
Wysłany: 04-04-2017, 11:16   

lukasb4@vp.pl napisał/a:
Przebieg spory. 350. Rozrząd pracuje bardzo cicho,
Obowiązkowo powinieneś sprawdzić rozrząd przy takim przebiegu, nie wiedząc czy był wymieniany. Regulacja luzu zaworowego - wymiana szklanek. :roll:
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 
 
lukasb4@vp.pl 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer X 4B10
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Mar 2017
Posty: 6
Skąd: Gorzów Wlkp
Wysłany: 19-04-2017, 11:47   

Od razu zaznaczam ,że nie chodzi o głupie oszczędzanie na rozrządzie! auto na razie stoi, wyjeżdża jedynie z garażu, wiec i czas się znajdzie,

ALE... :mrgreen:


Mam od wielu lat auto na łańcuchu, przejechałem nim 150tys. i utarło mi się, że skoro wszystko pracuje jak należy, to łańcucha ruszać,nie ma potrzeby.

Wiem ,że dzisiejsze łańcuchy to nie to samo co choćby w e46 (inna epoka silnikow) ,ale przecież zerwanie łańcucha chyba jest jakoś sygnalizowane wcześniej.(nierówna praca na jałłowych obr., złe spalanie, kopcenie)

Ja zawsze wsłuchiwałem się w swoje samochody i jakoś unikałem drogich napraw. Do tej pory prewencja w 100% skuteczna 8)

Pytanie ,czy w wypadku 4B10, trzeba bezwzględnie pruć pokrywy i sprawdzać? Jest to silnik podwyzszonego ryzyka?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.