Pocenie się osłony przegubu wewnętrznego |
Autor |
Wiadomość |
Olivia
Forumowicz Pod nickiem
Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy Dołączyła: 28 Mar 2009 Posty: 1297 Skąd: Cisów
|
Wysłany: 31-10-2010, 22:23 Pocenie się osłony przegubu wewnętrznego
|
|
|
Cześć
Mam mały wilgotny problem z osłoną przegubu wewnętrznego po stronie lewej. Sprawa jest taka iż spod tej gumy wypływa olej. Mój facet chciał nawet raz to wymienić. Ale z racji tego że Carismy to składaki a zakupy robił w sklepie dla aut japońskich kupił osłone ale nie do tej skrzyni biegów. Podobnież w naszej jest skrzynia biegów od Laguny.
Pomimo wystosowania próśb do mojej drugiej połówki stwierdził że : "to niczemu nie grozi i nie chce mu się tego robić".
Jednak ostatnio przejeżdżałam obok sklepu z częściami motoryzacyjnymi i postanowiłam sama się spytać o tą gume. Sprzedawca stwierdził że przesiąkanie tej osłony spowodowanie jest defektem uszczelniacza skrzyni biegów.
Dlatego zadaje pytanie. Czym jest spowodowane pocenie się osłony przegubu wewnętrznego ?
Dzięki |
_________________ Niebiańska robota |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 31-10-2010, 22:33
|
|
|
Olivia napisał/a: | Sprawa jest taka iż spod tej gumy wypływa olej | uszczelniacz łozyska półosi się wyeksploatował.
Olivia napisał/a: | "to niczemu nie grozi i nie chce mu się tego robić". | grozi obniżeniem poziomu oleju w skrzyni
Olivia napisał/a: | Sprzedawca stwierdził że przesiąkanie tej osłony spowodowanie jest defektem uszczelniacza skrzyni biegów. | j.w.
Dobra/jakości oryginału osłona z łożyskiem to koszt około 60zł, jej wymiana drugie tyle w warsztacie.
P.S. musi to robić ktoś kto ma pojecie, bo jak źle zabierze się za nakładanie nowego łożyska, to ono ponownie będzie sie pocic po przejechaniu kilkudziesieciu km.
Skrzynia jest od Renault, niekoniecznie od Laguny, takie same skrzynie były w wielu innych modelach.
Podejrzewam, że chodzi o ta osłone:
 |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Olivia
Forumowicz Pod nickiem
Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy Dołączyła: 28 Mar 2009 Posty: 1297 Skąd: Cisów
|
Wysłany: 01-11-2010, 22:15
|
|
|
Dzięki za odpowiedź.
Dokładnie o tą osłone chodzi. Mój chłopak kupił podobną w sklepie z częściami do aut japońskich. Ale niestety nie pasowała. Ponieważ tą co on przywiózł była "nieruchoma" natomiast w Cariśmie ta osłona się rusza z półosią .... czy jakoś tak.
Mam pytanie kolejne. Czy w związku z notorycznym ubywaniem oleju ze skrzyni można wiązać ten problem z wysprzęgleniem biegu (najczęściej jedynki, dwójki) oraz gdy auto włącza się po dłuższym postoju czasami są problemy z wrzuceniem jedynki (silny opór) ?
A może to wina kończącego się srzęgła, docisku, wysprzęglika etc. ?
Pa |
_________________ Niebiańska robota |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 01-11-2010, 22:41
|
|
|
Olivia, możliwe, trzeba wpierw usunąc wyciek i zalać odpowiedni olej, wtedy myśleć co dalej. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 05-11-2010, 12:05
|
|
|
Jeżeli to osłona nad rurą wydechową, to nie jest to raczej wyciek ze skrzyni tylko wytapia się smar z przegubu wewnętrznego. Miałem taką awarię spowodowaną niefachową wymianą tzw:"plecionki" (czyli elastycznego łącznika wydechu). Panowie "fachowcy" przy wymianie przepalili palnikiem osłonę przegubu i zdemontowali osłonę wydechu, nie zakładając jej ponownie. Spowodowało to wytapianie smaru i spływanie ww. na rozgrzaną rurę. Dostrzegłem to po jakimś czasie (smród palonego smaru i pochlapana gródź pod maską), więc musiałem osłonę przegubu wymienić na swój koszt, a osłonę wydechu dorobić sam. Trzeba sprawdzić czy u ciebie to na pewno olej skrzyniowy (ma taki charakterystyczny drażniący zapach). Jeżeli to nie olej skrzyniowy trzeba wymienić tulejki w dźwigniach przełączających biegi. Mam ten sam problem i dzisiaj to będę naprawiał, podobno to 10 minut pracy. Kupiłem tulejki z brązu (zamiast teflonowych) od kolegi czarek1005. Koszt z przesyłką 95PLN. Podobno będzie je miał dostępne do końca roku, bo zmienia pracę, wyglądają tak:
edit: Jeżeli to olej skrzyniowy trzeba szybko naprawić wyciek, ponieważ skrzynie Renault są bardzo wrażliwe i bez oleju mogą się rozsypać. Co do wrzucania biegów u mnie problemem jest wsteczny i czasem jedynka. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
Olivia
Forumowicz Pod nickiem
Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy Dołączyła: 28 Mar 2009 Posty: 1297 Skąd: Cisów
|
Wysłany: 05-11-2010, 15:30
|
|
|
Plecionka była wymieniana ponieważ zakręcając o 180 stopni w osiedlową uliczkę najechałam na krawężnik prawym tylnim kołem a zjeżdżając, rura wydechowa uderzyła o krawężnik. Według mnie przyspieszyło to wymiane tego złącza elastycznego. Ale to było w 2008 roku lub nawet wcześniej.
Lewa osłona wewnętrzna przegubu patrząc od dołu jest przed rurą wydechową i to o dobre kilka centymetrów ... 8, może 10 cm. Jak mój boj bedzie miał czas to podjedzie na kanał i wtedy zrobię zdjęcia i zwącham ten element
Dokładnie. Te tulejki wybieraka skrzyni biegów też wymienialiśmy. Mój chłopak zrobił je sam z tyrnamidu - takiego tworzywa sztucznego. A do środka dał teflon. Wymiana poszła mu bardzo sprawnie. Gorzej jest z regulacją samego drążka zmiany biegów. Robił to sam i poszło mu to co najwyżej na "4" - sam tak przyznał. Wcześniej były problemy z włączeniem piątego biegu. Trzeba było wykonać taki specyficzny ruch aby przez pomyłke nie włożyć trójki. Wiem że wymieniał te dolne tulejki - te które są na zewnątrz samochodu. Są jeszcze te .... wewnątrz auta od strony drążka zmiany biegów. Myślę że gdyby się je wymieniło + pożadnie wyregulowało, skrzynia chodziłaby jak nówka.
Ta plama/wyciek na tej oslonie jest już gdzieś od roku. W ogóle chce namówić narzeczonego aby uzupełnił olej w skrzyni lub najlepiej gdyby go wymienił. Wiecie może jaki olej i ile go potrzeba ?
Wiem że się orientował w cenie. To podobnież do skrzyni biegów litr oleju kosztuje 30 zł. |
_________________ Niebiańska robota |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 05-11-2010, 18:10
|
|
|
wichura1 napisał/a: | Jeżeli to osłona nad rurą wydechową, | opisałem względnie określenia koleżanki Olivia napisał/a: | Mam mały wilgotny problem z osłoną przegubu wewnętrznego po stronie lewej. | dla jasności, w nomenklaturze, strona lewa = strony kierowcy, czyli rozchodzi się o półoś krótką
Olej przekładniowy:
ELF TRANSELF TRX 75W80
Pojemność skrzyni biegów, w litrach: 3,4
Cena ~18zł za 1/2 litra |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 08-11-2010, 08:51
|
|
|
Inna sprawa, że przegub lewy jest smarowany olejem, a prawy smarem (jak się uszkodziła lewa osłona, to olej wycieka). Dlatego pisałem, żeby sprawdzić co wycieka (olej skrzyniowy łatwo rozpoznać po zapachu). Na Francuzach można polegać, jak coś prostego można skomplikować, to skomplikują. Ciekaw jestem co kierowało Mitsubishi i VOLVO przy zawieraniu kontraktu na zakup skrzyni biegów Renault? Czy to nie czasem transakcja wiązana turbodiesel+skrzynia? Bo przecież mogli ładować skrzynię od CK0 albo zrobić negatyw skrzyni od CB0. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 08-11-2010, 11:27
|
|
|
wichura1 napisał/a: | zrobić negatyw skrzyni od CB0 |
by było 5 biegów wstecz i 1 do przodu |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 08-11-2010, 11:55
|
|
|
Negatyw nie obraca obrazu o 180 stopni, tylko robi lustrzane odbicie. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
Ostatnio zmieniony przez wichura1 10-11-2010, 13:33, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 08-11-2010, 14:29
|
|
|
trzeba ze środka skrzyni wyrzucić wałek pośredni i będzie OK |
|
|
|
 |
Olivia
Forumowicz Pod nickiem
Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy Dołączyła: 28 Mar 2009 Posty: 1297 Skąd: Cisów
|
Wysłany: 08-11-2010, 21:57
|
|
|
Czym jak nie pieniędzmi miały się kierować oba koncerny.
wichura1 piszesz o osłonie wewnętrznej czy tej zewnętrznej, tzw. manszecie ? |
_________________ Niebiańska robota |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
kobelko
Forumowicz
Auto: carisma 1.8 16 V rok 1996
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 76 Skąd: powiat miechowski
|
Wysłany: 06-06-2011, 18:59
|
|
|
Moze mi ktos napisac kolejnosc czynnosci przy wymianie osłony gumowej od strony skrzyni załaczonej na zdjeciu? |
|
|
|
 |
hitman
Forumowicz
Auto: Carisma 1,6 16V
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Sty 2008 Posty: 104 Skąd: Radom
|
Wysłany: 06-06-2011, 22:50
|
|
|
Podczepię się do tematu gdyż u mnie chodzi chyba o tą samą osłone przegubu tylko u mnie cieknie z niej i to konkretnie znaczy w garażu nie mam plam na podłożu ale jak zajrze pod samochód to duża częśc silnika skrzyni jest zalana olejem ze skrzyni tak mi się wydaje że to ten olej, mam zdjęcia jednak słabej jakości, i wiem że to osłona właśnie z jakimś łożyskiem i ma jedną opaskę. Jestem w trakcie kupowania tej osłony i kolega ma mi ją wymienić i proszę o jakieś wasze sugestie jak to zrobić poprawnie, co prawda kolega mechanik ale japońców mało robi.
http://imageshack.us/phot...dsc00269nt.jpg/
http://imageshack.us/phot.../dsc00270c.jpg/ |
|
|
|
 |
|