Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Carisma] FAQ Manual climatronik swap part 1
Autor Wiadomość
ahalek23 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V 4G92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 58
Skąd: Rymanów
Wysłany: 17-06-2012, 14:27   [Carisma] FAQ Manual climatronik swap part 1

Powitać kolegów jeśli kogoś to interesuje to proszę koszt całkowity z czynnikiem 600zł(praca własna nie liczę)

Montujemy klimatyzację (klimatronic ) do auta bez klimatyzacji w tym przypadku Mitsubishi Carisma 1.6 1997 rok .Jako dawca części posłuży Carisma 1.8 4G93 po dachowaniu z rocznika 1996

Jak to działa w aucie poniżej nazewnictwo zarys ogólny

A teraz fotka gratów na montaż pochodzenie Carisma 1.8 SOHC 4G93 rok 1996 tzw climatronic wymontowany przeze mnie z auta po dachowaniu za kwotę 450 zł(w zestawie nie ma nagrzewnicy)

Troszke wiele kabli ale po odchudzeniu zostaje znacznie mniej (zdjęcie wcześniej przedstawia całą wiązkę wyjętą z pod kokpitu wewnątrz auta)

Teraz widok tego co było zbędne obudowa akurat znalazła się tu przypadkowo :

W części dalszej czas na mycie :


Po tych czynnościach czas na pierwsze odpalenie na ,,sucho”


Jak na razie wszystko idzie fajnie pierwszy dzień roboty za mną Dobranoc jest godz. 22.26
Jutro dalszy ciąg :
Mamy kolejny deszczowy dzionek zaczynamy montaż :

Pierwszym etapem jest wymontowanie z auta kokpitu w czasie demontażu należy pamiętać o rozpięciu wtyczki poduszki powietrznej strona pasażera żółty kabel ,czerwona wtyczka (uprzednio zwolnić zabezpieczenie )

Kolejny etap :wymontować Środkową część nawiewów następnie wentylator z obudową .Jako ostatnią wymontowujemy nagrzewnicę z obudową(UWAGA uprzednio rozłączyć przewody gumowe układu chłodzenia w komorze silnika na ścianie grodziowej liczba sztuk 2)

Uwaga może zajść potrzeba przerobienia nowej obudowy ze względu na rozmiar montowanej nagrzewnicy różnią się miedzy sobą szerokością w modelu z 1997 jest ona szersza niż w modelu z 1996.Na zdjęciu widać coś jakby nadlewka plastiku w dolnej części otworu nagrzewnicy który należy wyciąć następnie wygładzić

Na dnie również należy wyciąć trochę plastiku ponieważ nagrzewnica po osadzeniu będzie wystawać nieznacznie ponad obudowę co uniemożliwia jej przykręcenie do obudowy

Na zdjęciu powyżej zaznaczone miejsca mocowania wkrętami przewodów nagrzewnicy do obudowy

Tak ma to wyglądać po montażu oczywiście przed zamontowaniem do pojazdu czyścimy obudowę na zewnątrz i wewnątrz

Tutaj zaznaczone miejsca gdzie zamontowane są siłowniki : 1-siłownik steruje miejscem nawiewu na nogi ,szybę lub kratki 2-steruje klapą regulując temperaturą . Uwaga w pojazdach bez klimatyzacji powyższa obudowa nie posiada punktów mocowania silniczka do obudowy (patrz 1na zdjęciu powyżej)

Na tym zdjęciu zaznaczone punkty mocowania owego siłownika (mechanizm przełączania nawiewu kratki ,szyba, nogi .W odniesieniu do wnętrza pojazdu miejsce to znajduje się po stronie kierowcy widoczne po zdjęciu osłony ze schowkiem pod kierownicą w okolicy złączawtyku OBD

Uwaga w czasie montarzu proszę pamiętać o śrubach mocujących kokpit (znajdują się w punktach oznaczonych na zdjęciu są to śruby M6 2sztuki )

Zdjecie powyżej przedstawia miejsce montażu photo sensora( czujnika nasłonecznienia)

Część elektryczna co ,gdzie i jak .

Tutaj na zdjęciu sterownik klimatronika z tyłu posiada dwie wtyczki koloru czarnego wieksza i mniejsza. W wiązkach znajdują się dwa podstawowe kable wpierw skupimy się na grubym kablu koloru czarnego .Jest to kabel masowy (-) tzw stała masa który należy pogłączyć do stałej masy w tym wypadku nadwozia miejsce połączenia foto niżej

Pozycja 1 , 2 to fabryczne punkty masowe tam wpinamy nasz gruby czarny kabel(porządnie )
Kolejnym kablem jest gruby koloru niebieskiego na kolejnym zdjęciu miejsce docelowe gdzie podłączymy ten kabel jest to kabel plusowy +12V należy w punkcie 2 wypiąć wtyczkę zasilania wentylatora i tam właśnie dolutować się w ten kabel.Należy porządnie zaizolować miejsce łączenia tych kabli (+12V)

Teraz skupimy się na zasilaniu panelu klimatronika .Panel posiada 3 zasilania (+12V)pierwszym jest stałe zasilanie które odpowiada za podtrzymanie pamięci w momencie gdy autko nie jest użytkowane.Kolor kabla czerwony z czarnym paskiem (cieńszy niż poprzednie)na foto poniżej miejsce docelowe gdzie będziemy podpinać ten kabelek(skrzynka bezpieczników koloru czarnego strona kierowcy 2

W punkcie 2 mamy skrzynkę bezpieczników czarna od tyłu do niej jest wpięta wtyczka koloru białego z czarną zaślepką (patrz foto poniżej ) UWAGA są dwie takie wtyczki nas interesuje ta wskazana na kolejnym zdjęciu


Na kolejny zdjęciu pin do którego należy podłączyć nasz kabelek

Kolejne zasilanie +12V tzw plus po stacyjce Babel koloru niebiesko czerwony tej samej grubości co poprzedni


Miejscem docelowym jest skrzynka przekaźników strona kierowcy (patrz foto powyżej)Na kolejnym zdjęciu widok od tyłu oraz miejsce podpięcia kabla (niebiesko czerwony)


(na zdjęciu widok od tyłu oraz zaznaczone odpowiednie piny)
Teraz zajmiemy się 3 zasilaniem kabel koloru czarno żółty ( patrz foto powyżej ) analogicznie idzie on do sterownika klimatronika.

Kolejny kabelek to tzw ściemnianie się panelu klimatronica po włączeniu świateł kabel koloru zielono biały takiej samej grubości jak poprzednie .Pozycja początkowa sterownik panel klimatronika poz 1 miejsce docelowe wtyk na boku skrzynki bezpieczników (czarna skrzynka bezpieczników )strona kierowcy .Na kolejnym zdjęciu lokalizacja wtyku oraz odpowiedni pin we wtyczce


Podczas wpinania tego pinu sprawdzic analogiczny pin w drugiej wtyczce
Kolejny kabel koloru czarno żółty (Uwaga ważne są dwa takie kable różnica miedzy nimi jest taka że nasz kabel jest koloru czarny z żółtym paskiem po długości kabla widoczne są szare kropki w odległości od siebie około 3cm) jest to kabel idący do presostatu (czujnika cisnienia)który wkręcony jest w osuszacz w komoże silnika strona pasażera obok skraplacza

Lokalizacja początkowa kabla Panel sterowania klimatronikiem poz 1 –miejsce docelowe wtyczka koloru szarego z różową zatyczką umiejscowiona za skrzynką bezpieczników (słabo widoczna schowana między kablami)


Teraz zajmiemy się kolejnymi dwoma kablami są to kable koloru brązowy i niebiesko biały .Kable te odpowiedzialne są za informowanie sterownika o temp. zewnętrznej jaka panuje na zewnątrz auta .Foto poniżej przedstawia wtyczkę białą z zieloną zaślepką zlokalizowana jest w okolicy skrzynki bezpieczników strona kierowcy (czarna skrzynka bezpieczników )z tyłu za nią należy dobrze poszukać foto poniżej to nasza wtyczka


W komorze silnika dokładamy wiązkę oryginalną z wersji z klimatyzacją


Foto 1 –wtyczka wentylatora skraplacza 2-presostat 3-czujnik temp. zewnętrznej 4-wtyk sprężarka 5-wtyczka główna komora silnika strona pasażera nisko pomiędzy lampą a skraplaczem zaślepiona 6-wtyczka do istniejącej instalacji poniżej silnika wycieraczek na ścianie grodziowej

Tutaj zajmiemy się sprężarką klimatyzacji co warto sprawdzić przed montażem

No tutaj mamy pacjenta pozornie wszystko OK. ale jednak jak się okazało nie było tak ładnie jak by się zdawało .Lista usterek krótka więc szybko dało się opanować temat .
1.Zawór bezpieczeństwa klimatyzacji-uszkodzone uszczelnienie (oring)
2.Łożysko wolnego koła (mocno zużyte co skutkowało bardzo głośną pracą w czasie gdy klimatyzacja była włączona

Regeneracja zaworu bezpieczeństwa sprężarki:


Na zdjęciu powyżej miejsce gdzie znajduje się zawór bezpieczeństwa ma on za zadanie chronić sprężarkę przed nadmiernym ciśnieniem w czasie pracy.


UWAGA !!!: zdemontowanie zaworu skutkuje rozszczelnieniem układu co oznacza że czynnik pójdzie w powietrze .Naprawy dokonujemy po uprzednim odessaniu czynnika lub w przypadku gdy brak czynnika w układzie !!!!
W czasie pracy nie ma potrzeby demontować dekla można to przeprowadzić bezpośrednio na sprężarce. W miejscu zaznaczonym na foto znajduje się zabezpieczenie zegera ,sprawa prosta szczypce i demontujemy.Po zdjęciu zabezpieczenia wyciągamy podkładkę z małym otworem .Kolejna czynność to zdemontowanie zaworu w zależności od stanu sprężarki łatwiej lub trudniej .Dla ułatwienia zapuścić WD40 lub inny , po czym całość wyciągamy ku górze i oto mamy nasz zaworek

Zaworek ma kształt baryłki i jest aluminiowy ,wewnątrz znajduje się sprężyna która dociska zaworek do gniazda .Na obwodzie znajduje jest oring uszczelniający u mnie był pęknięty co skutkowało ubywaniem czynnika chłodniczego z układu Poniżej przekrój zaworka

Po zmianie oringu składamy i montujemy warto oring nasmarować wazeliną

Zmiana łożyska wolnego koła
Wykręcić śruby M5 znajdujące się na obudowie zdjąć koło

nakrętka M8 wykręcić potem zastąpić nową z teflonem lub na klej

Zdemontować zabezpieczenie zegera a następnie ściągamy odbudowe koła Foto poniżej:


Z obudowy demontujemy łożysko

Strzałka wskazuje kierunek w którą stronę wyprasowujemy łożysko

Wymiary łożyska zewnątrz 66, wewnątrz 40 ,szerokość 24
cena 55zł(w sklepie motoryzacyjnym około 75 zł)

Ponownie zmontować
Warto zmienic pasek i rolkę napinacza Uwaga rolka napinacza markowa to koszt około 160 zł ma średnicę 90mm ale można znaleźć na szrocie rolki średnicy 70 mm z wymiennym łożyskiem cena 10-20 zł ja akurat trafiłem metalową z Fiesty 1997





Pozdrowienia dla Maniaków ahalek23 (Rafał) 22.06.2012
Ostatnio zmieniony przez glina 17-03-2014, 10:10, w całości zmieniany 13 razy  
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 18-06-2012, 13:32   

ahalek23, wyślij do mnie na e-mail, to zamieszczę na serwerze. (e-mail wysyłam ci na PW)
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
Damiii1991 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 1
Skąd: WPU
Wysłany: 17-08-2013, 17:52   

Witam

Jestem w trakcie montażu klimy u siebie w samochodzie i mam problem z połączeniem kabli bo trochę ich za dużo porozłączałem i nie działa jeden silniczek od sterowania nawiewam. Prosił bym autora tematu o jakiś schemat instalacji lub może o jakieś wskazówki.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.