Nie dymił, a teraz dymi... |
Autor |
Wiadomość |
Pe.te [Usunięty]
|
Wysłany: 19-06-2011, 23:16 Nie dymił, a teraz dymi...
|
|
|
Nie dymił, a teraz dymi...
Przy mocniejszym przyśpieszaniu puszcza brzydkiego czarnego >bąka<... Stacja paliw i paliwo cały czas to samo, filtr powietrza nowy...
Przepływomierz? EGR? Something else?
Mieliście podobne objawy? |
|
|
|
 |
Gunner
Mitsumaniak

Auto: Outlander II DID173 BHP URSUS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Sie 2007 Posty: 315 Skąd: 3city
|
Wysłany: 20-06-2011, 02:06
|
|
|
Kazdy diesel praktycznie przy gwaltownym przyspieszeniu zadymi,tylko kwestia jakiego duzego baka pusci? Najlepiej na poczatek zmierz na jakies stacji poziom zadymienia.To bedzie wlasciwy punkt odniesienia
Waznym jest aby na postoju nie dymil.
Pe.te napisał/a: | Stacja paliw i paliwo cały czas to samo, filtr powietrza nowy... |
Paliwo gorszej jakosci tez moze miec wplyw,ciagla jazda po miescie powoduje osadzanie sie sadzy w ukladzie wydechowym,wyskocz gdzies po za miasto potrzymaj go na 4-5 powyzej 3.5 tys rpm,otrzep go.Sprubuj przyspieszyc kilka razy z butem w podlodze.Tak konkretnie.
Po ty zabiegu poobserwuj,jesli dalej dymi ,w sesie dymi nawet przy delikatnym przyspieszaniu ,to przy zalozeniu ze masz nowy filtr powietrza i sklad mieszanki ok (przeplywomierz) nalezaloby oblukac wtryski.Bo czesta przyczyna dymienia sa wlasnie lejace pompowtryski. |
_________________ TURBOKLEKOT 173BHP 350NM -1640KG
MAZDA MX-5 1.8NBFL GT 220 KM /240NM-1100KG 15L na bucie i 6 sec
黒トカゲ Bez dachu nad glowa
 |
|
|
|
 |
bonito
Forumowicz
Auto: był Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Paź 2008 Posty: 556 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 20-06-2011, 15:18
|
|
|
Mówiąc szczerze też zauważyłem ostatnio, że mój Outek potrafi mocno zadymić przy porządnym "wdepnięciu" (wcześniej nie). Po przeszukaniu sieci za tym tematem, stwierdziłem, że na razie nie będę się przejmował. Przyczyną są prawdopodobnie nieco zużyte wtryskiwacze, co przy większym przebiegu (u mnie 150 tys) spokojnie może mieć miejsce. Poza tym taka jest natura silników z zapłonem samoczynnym bez DPFa - po prostu nieco dymią...
bonito |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 20-06-2011, 15:24
|
|
|
bonito napisał/a: | mój Outek potrafi mocno zadymić przy porządnym "wdepnięciu" (wcześniej nie) | U mnie jest tak samo, tyle że przy 106kkm i wgranej mapie. Szczególnie na zimnym silniku lubi zrobić małą zadymę. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
Pe.te [Usunięty]
|
Wysłany: 20-06-2011, 15:51
|
|
|
bonito napisał/a: | Poza tym taka jest natura silników z zapłonem samoczynnym bez DPFa - po prostu nieco dymią... |
Ale ja akurat mam DPF... dlatego jest to dla mnie tym bardziej zastanawiające...
Poza tym przebieg niezbyt duży, bo 60.000 km... Praktycznie od zawsze tylko BP Ultimate (przez jakiś czas Vpower), więc wtryski powinny - teoretycznie - jeszcze trochę pożyć...
Jednak zastanawiam się nad EGR albo przepływką. Bo oprócz dymienia mam nieodparte wrażenie, że moc jakoś spadła...
P.S.
Przy normalnym, łagodnym przyśpieszaniu nie dymi w ogóle. Tym bardziej na postoju nie dymi. |
|
|
|
 |
bonito
Forumowicz
Auto: był Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Paź 2008 Posty: 556 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 20-06-2011, 15:55
|
|
|
To co ma Outlander 2.0 DID nie jest żadnym DPFem - to po prostu prymitywny filtr otwarty, który praktycznie nie pełni żadnej roli (pewnie dodali go, żeby wyglądało bardziej "ekologicznie" na prospektach). Normalny DPF działa w oparciu o technologię wypalania zgromadzonych osadów, często z użyciem dodatku katalizującego (mocznik lub inny) - jak np. w silniku 2.2.
A co do żywotności pompowtrysków - proponuję lekturę jakiegoś forum Volkswagena czy Skody - pompowtryski (szczególnie Siemensa) padają jak muchy... Na szczęście łatwo taką awarię zauważyć: zapala się kontrolka i auto staje.
bonito |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 20-06-2011, 17:08
|
|
|
Pe.te napisał/a: | Jednak zastanawiam się nad EGR albo przepływką. Bo oprócz dymienia mam nieodparte wrażenie, że moc jakoś spadła... | U mnie jak przeplywomierz padl przy 96 kkm to comp przeszedl w tryb awaryjny i moc spadla do zera. Tak wiec sadze ze to chyba cos innego u ciebie. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
venglin [Usunięty]
|
Wysłany: 21-06-2011, 23:50
|
|
|
Gunner napisał/a: | Kazdy diesel praktycznie przy gwaltownym przyspieszeniu zadymi,tylko kwestia jakiego duzego baka pusci? |
Mam wrażenie, że TDI-PD dymią trochę bardziej niż CR. Mam w firmię 1.6 HDI i 1.5 dCi, obydwa bez DPF/FAP, nie dymią nawet przy mocniejszym depnięciu. W moim Outku (2.2) DPF działa na tyle skutecznie, że po 30 kkm nie widać ani grama sadzy na rurze wydechowej. |
|
|
|
 |
etom [Usunięty]
|
Wysłany: 08-09-2011, 16:22 Re: Nie dymił, a teraz dymi...
|
|
|
[quote="Pe.te"]Nie dymił, a teraz dymi...
Przy mocniejszym przyśpieszaniu puszcza brzydkiego czarnego >bąka<...
Mój 2,0 RECHOTEK ... zawsze DYMIŁ!! NA DODATEK DO PIERWSZEGO PRZEGLĄDU ŁYKNĄŁ 3L OLEJU... TERAZ PO 45Tys. JEST O WIELE LEPIEJ !! ale tendencje do dymienia przy depnięciu MA !! widzę w lusterku !!! a szczególnie wieczorem w światłach wyprzedzanych !! trudno taka jego uroda !!! |
|
|
|
 |
|