Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Nie dymił, a teraz dymi...
Autor Wiadomość
Pe.te
[Usunięty]

Wysłany: 19-06-2011, 23:16   Nie dymił, a teraz dymi...

Nie dymił, a teraz dymi...
Przy mocniejszym przyśpieszaniu puszcza brzydkiego czarnego >bąka<... Stacja paliw i paliwo cały czas to samo, filtr powietrza nowy...

Przepływomierz? EGR? Something else?
Mieliście podobne objawy?
 
 
Gunner 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II DID173 BHP URSUS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 315
Skąd: 3city
Wysłany: 20-06-2011, 02:06   

Kazdy diesel praktycznie przy gwaltownym przyspieszeniu zadymi,tylko kwestia jakiego duzego baka pusci? Najlepiej na poczatek zmierz na jakies stacji poziom zadymienia.To bedzie wlasciwy punkt odniesienia

Waznym jest aby na postoju nie dymil.

Pe.te napisał/a:
Stacja paliw i paliwo cały czas to samo, filtr powietrza nowy...


Paliwo gorszej jakosci tez moze miec wplyw,ciagla jazda po miescie powoduje osadzanie sie sadzy w ukladzie wydechowym,wyskocz gdzies po za miasto potrzymaj go na 4-5 powyzej 3.5 tys rpm,otrzep go.Sprubuj przyspieszyc kilka razy z butem w podlodze.Tak konkretnie. :wink:
Po ty zabiegu poobserwuj,jesli dalej dymi ,w sesie dymi nawet przy delikatnym przyspieszaniu ,to przy zalozeniu ze masz nowy filtr powietrza i sklad mieszanki ok (przeplywomierz) nalezaloby oblukac wtryski.Bo czesta przyczyna dymienia sa wlasnie lejace pompowtryski.
_________________
TURBOKLEKOT 173BHP 350NM -1640KG
MAZDA MX-5 1.8NBFL GT 220 KM /240NM-1100KG 15L na bucie i 6 sec
黒トカゲ Bez dachu nad glowa
 
 
 
bonito 
Forumowicz

Auto: był Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 556
Skąd: Gdynia
Wysłany: 20-06-2011, 15:18   

Mówiąc szczerze też zauważyłem ostatnio, że mój Outek potrafi mocno zadymić przy porządnym "wdepnięciu" (wcześniej nie). Po przeszukaniu sieci za tym tematem, stwierdziłem, że na razie nie będę się przejmował. Przyczyną są prawdopodobnie nieco zużyte wtryskiwacze, co przy większym przebiegu (u mnie 150 tys) spokojnie może mieć miejsce. Poza tym taka jest natura silników z zapłonem samoczynnym bez DPFa - po prostu nieco dymią... :?
bonito
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 20-06-2011, 15:24   

bonito napisał/a:
mój Outek potrafi mocno zadymić przy porządnym "wdepnięciu" (wcześniej nie)
U mnie jest tak samo, tyle że przy 106kkm i wgranej mapie. Szczególnie na zimnym silniku lubi zrobić małą zadymę.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Pe.te
[Usunięty]

Wysłany: 20-06-2011, 15:51   

bonito napisał/a:
Poza tym taka jest natura silników z zapłonem samoczynnym bez DPFa - po prostu nieco dymią... :?

Ale ja akurat mam DPF... dlatego jest to dla mnie tym bardziej zastanawiające...
Poza tym przebieg niezbyt duży, bo 60.000 km... Praktycznie od zawsze tylko BP Ultimate (przez jakiś czas Vpower), więc wtryski powinny - teoretycznie - jeszcze trochę pożyć...

Jednak zastanawiam się nad EGR albo przepływką. Bo oprócz dymienia mam nieodparte wrażenie, że moc jakoś spadła...


P.S.
Przy normalnym, łagodnym przyśpieszaniu nie dymi w ogóle. Tym bardziej na postoju nie dymi.
 
 
bonito 
Forumowicz

Auto: był Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 556
Skąd: Gdynia
Wysłany: 20-06-2011, 15:55   

To co ma Outlander 2.0 DID nie jest żadnym DPFem - to po prostu prymitywny filtr otwarty, który praktycznie nie pełni żadnej roli (pewnie dodali go, żeby wyglądało bardziej "ekologicznie" na prospektach). Normalny DPF działa w oparciu o technologię wypalania zgromadzonych osadów, często z użyciem dodatku katalizującego (mocznik lub inny) - jak np. w silniku 2.2.
A co do żywotności pompowtrysków - proponuję lekturę jakiegoś forum Volkswagena czy Skody - pompowtryski (szczególnie Siemensa) padają jak muchy... :) Na szczęście łatwo taką awarię zauważyć: zapala się kontrolka i auto staje.
bonito
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 20-06-2011, 17:08   

Pe.te napisał/a:
Jednak zastanawiam się nad EGR albo przepływką. Bo oprócz dymienia mam nieodparte wrażenie, że moc jakoś spadła...
U mnie jak przeplywomierz padl przy 96 kkm to comp przeszedl w tryb awaryjny i moc spadla do zera. Tak wiec sadze ze to chyba cos innego u ciebie.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
venglin
[Usunięty]

Wysłany: 21-06-2011, 23:50   

Gunner napisał/a:
Kazdy diesel praktycznie przy gwaltownym przyspieszeniu zadymi,tylko kwestia jakiego duzego baka pusci?


Mam wrażenie, że TDI-PD dymią trochę bardziej niż CR. Mam w firmię 1.6 HDI i 1.5 dCi, obydwa bez DPF/FAP, nie dymią nawet przy mocniejszym depnięciu. W moim Outku (2.2) DPF działa na tyle skutecznie, że po 30 kkm nie widać ani grama sadzy na rurze wydechowej.
 
 
etom
[Usunięty]

Wysłany: 08-09-2011, 16:22   Re: Nie dymił, a teraz dymi...

[quote="Pe.te"]Nie dymił, a teraz dymi...
Przy mocniejszym przyśpieszaniu puszcza brzydkiego czarnego >bąka<...


Mój 2,0 RECHOTEK ... zawsze DYMIŁ!! NA DODATEK DO PIERWSZEGO PRZEGLĄDU ŁYKNĄŁ 3L OLEJU... TERAZ PO 45Tys. JEST O WIELE LEPIEJ !! ale tendencje do dymienia przy depnięciu MA !! widzę w lusterku !!! a szczególnie wieczorem w światłach wyprzedzanych !! :roll: trudno taka jego uroda !!!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.