Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9TD] Wtrysk sterujący - podobno padł ?
Autor Wiadomość
mskiba03 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 62
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-01-2013, 12:16   [Cari 1.9TD] Wtrysk sterujący - podobno padł ?

Witam, mam do Was pytanko, oddałem do warsztatu moją Cari, bo w płynie chłodniczym miałem olej i dodatkowo elektrozawór kąta wtrysku był mokry od paliwa.
Zostało wymienione:
- elektrozawór kąta wtrysku
- uszczelka pod głowicą
- rozrząd
- układ chodzenia cały wypłukany
- uszczelniona chłodniczka oleju bo też kapał olej

ale do rzeczy, po wymianie gdy jechałem autem, słyszałem jakieś dziwne metaliczne odgłosy, do tego twarda praca silnika, oddałem auto, Pan "fahofiec" sprawdził i powiedział, że to coś z pompą wtryskową. 3 tygodnie auto stoi bo koleś nie mógł się doczekać, na drugiego "fahofca" który zdiagnozuje pompę. W końcu dziś po milionach telefonów, zadzwoniłem i dowiedziałem się, że akurat był u kogoś kto się zajmuje układami paliwowymi i diagnozują wtrysk sterujący. Powiedział, że oddzwoni. No i oddzwonił i powiedział, że wtrysk sterujący jest kaput. I teraz pytanie, jaka jest szansa że to był przypadek i stało się to właśnie podczas innych prac?
Bo nie wiem co zrobić, on mówi że nowy wtrysk kosztuje ok 700zł. Nie wiem czy kupować używkę, bo jak dalej będzie to samo to ja będę w plecy a on mi powie, że przywiozłem zły wtrysk. Pomóżcie mi proszę ;)
 
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 23-01-2013, 15:07   

Jestem ciekawy czy go po prostu podłączyli. Objawy które opisałeś w zupełności pasują do wtrysku sterującego. Może jest gdzieś przerwa na przewodzie zasilającym albo jak napisałem wcześniej nie jest wcale podłączony. Napisz tylko czy w momencie wyjazdu to słyszałeś czy stało się to podczas jazdy. A po drugie, w tym przypadku powinna się świecić kontrolka CE.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
mskiba03 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 62
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-01-2013, 22:01   

Kontrolka kompa świeci, czujnik podłączony. Wyjeżdżając z warsztatu słyszałem to bardzo, bardzo delikatnie, wiec wróciłem od razu, koleś stwierdził że nic nie słychać i powiedział żeby jeździć, a jak się nasili to przyjechać. Następnego dnia się mocno nasiliło więc odstawiłem auto, i tak już stoi 4 tygodnie :/ Dziś miał zamówić wtrysk, ale w żadnym inter carsie nie mieli, więc czekam.

Swoją drogą jetem ciekawy czy robiąc głowice jak go wykręcili, to im nie upadł albo coś, bo nie chce mi się wierzyć w taki zbieg okoliczności :/
 
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 23-01-2013, 22:21   

Podejrzewam że jak odkręcali to przecięli przewód elektryczny od czujnika do wtrysku i stąd przyczyna. JA bym jeszcze sprawdził czy to połączenie jest dobre ( czy wtyczka jest czysta) i sprawdź stan tego przewodu. Jeśli się okaże że jest przecięty to będziesz mógł dochodzić tego aby naprawili ci auto na własny koszt. Należy im tylko wtedy dowieść że usterka ta powstała z ich przyczyny. Bo tak samoistnie po remoncie głowicy stać się nie mogło. Ja też zdejmowałem i sam robiłem głowicę i u mnie nic takiego nie miało miejsca po złożeniu.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
mskiba03 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 62
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-01-2013, 22:51   

Mam jeszcze pytanko, bo czytam troche w necie o objawach i pojawiają sie takie frazyL

zawór timing control, turbo booster i zawór lda, czy któryś z nich to elektrozawór kąta wtrysku? I gdzie się one znajdują, może ma ktoś fotkę.

I czy elektro zawór kąta wtrysku po wymianie trzeba jakoś regulować, czy to operacja typu plug and play?

Czytam też, że przy wymianie rozrządu trzeba ustawić początek wtrysku na czujniku zegarowym. Czy jest możliwe, że nie został on ustawiony i stąd takie objawy?
 
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 23-01-2013, 23:30   

Z tego co pamiętam to bodajże zawór timing control jest od odpowiedzialny za wyprzedzenie kąta wtrysku.
Ja przed zdjęciem paska rozrządu zaznaczyłem na obudowie, pasku i kole zębatym pompy i wałka rozrządu znaki i później na nie złożyłem i wszystko jest w porządku.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
mskiba03 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 62
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-02-2013, 22:58   

Dobra, wtrysk w końcu wymieniony, teraz wszystko śmiga ok. Z jednym wyjątkiem, uświadomione mi zostało, że ssanie nie działa, i teraz pytanie jakie mogą być tego powody?
Dodam, że wężyk podciśnienia co wchodzi w zawór EGR, kiedyś odłączyłem i zaślepiłem. Taka kiedyś dostałem podpowiedz, żeby auto nie kopciło ;) I faktycznie przestał kopcic, ale podobno przez to nie ma ssania? Czy jest taka możliwosc?

[ Dodano: 02-02-2013, 11:24 ]
Jak oddawałem auto pokazywało mi takie błędy:
Cytat:

12 - dźwignia przestawiacza potencjometru
28 - lampka wskaźnika usterek
44 - przekaźnik świec żarowych
51 - zawór elektromagnetyczny (korekcji wtrysku)


w aucie bylo wymienione to co napisalem wyzej:

Cytat:

zawór elektromagnetyczny (korekcji wtrysku)
uszczelka pod głowicą
kompletny rozrząd



po odbiorze, coś mi nie pasowało w pracy silnika, na next dzień zaczęło chodzić jeszcze gorzej, więc sprawdziłem błędy:
i oto się pojawiły

Cytat:

11 - czujnik temp. płynu chłodzącego
12 - dźwignia przestawiacza potencjometru
14 - czujnik temp. powietrza zasysanego
17 - czujnik ruchu iglicy
18 - czujnik prędkości jazdy
21 - zawór elektromagnetyczny (korekcji wtrysku)
26 - elektrozawór podwyższenia biegu jałowego
28 - lampka wskaźnika usterek
38 - czujnik prędkości jazdy
44 - przekaźnik świec żarowych
51 - zawór elektromagnetyczny (korekcji wtrysku)


Auto wróciło do warsztatu i został wymieniony wtryskiwacz sterujący, i teraz wszystko jest ok. Chcę tylko jeszcze poprawić sytuację z tym "ssaniem", bo linka cały czas jest luźna. Jak włączę klimę, linka również jest luźna.

Dodam, że kontrolka silnika się nie pali, więc te błędy to raczej tylko w pamięci są, nie mniej jednak skąd one się wzięły?



Ma ktoś jakieś sugestie?
 
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 02-02-2013, 11:52   

za linke odpowiada uzadzonko na grodzi które zalacza podciśnienie dojedziesz do niego po węzyku
 
 
 
mskiba03 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 62
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-02-2013, 15:53   

jak to urządzonko się nazywa i jak je sprawdzic? Jakie powionno isc na nie napiecie?

[ Dodano: 29-07-2013, 16:41 ]
Dobra minęło prawie pół roku i sytuacja następująca. Jak odpalę po niedługim postoju, auto kopci na biało, płyn chłodniczy jest wydmuchiwany przez zbiorniczek wyrównawczy. Oddałem do sprawdzenia do warsztatu, żeby zobaczyli co się dzieje, czy to nie wada uszczelki która założyli. Dzis dzwoni mechanik i mowi mi, ze głowica zdjęta, uszczelka w porządku, że to prawdopodobnie mikropeknieca glowicy :/ I sugeruje mi zeby oddac glowice na sprawdzenie szczelnosci, a jesli okaze sie szczelna, to ze to moze byc blok silnika i tam jakies pekniecia.

Nie chce sie ani wqurzac, ani nakrecac, ale caly czas chodzi mi poglowie jedna mysl, ze to jednak cos z uszczelka, ale zeby koles nie ponosil kosztow to chce mnie wkrecic w kolejne awarie.

Dajcie mi prosze jakies rady co mam zrobic, bo glowica 800zł, uszczelka wymiana i znowu bede musial zostawic 1500 albo i lepiej w warsztacie :/
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.