Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
podwyższone obroty
Autor Wiadomość
alfredo 
Mitsumaniak

Auto: ASX benzyna
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 67
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 29-04-2011, 09:44   podwyższone obroty

Czesc.

Czy też tak macie (w benzynie), że podczas zmiany biegów, w momencie puszczania pedału gazu i wciskaniu sprzęgła, silnik dostaje wyższych obrotów?

Myślałem, że to efekt przesiadki z innego auta, ale okazuje się że inni prowadzący mój samochód mają tak samo. Najbardziej widoczne jest to pryz jeździe "eco" (zgodnie z sugestiami kompa). Efekt taki jakby się zbyt późno odjęło nogę z gazu przy naciskaniu sprzęgła.

Zmieniając biegi przy wyższych obrotach >2,5k efektu zbytnio nie słychać, ale nie o to chodzi.

Pozdrawiam.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 29-04-2011, 10:26   

Elektroniczna przepustnica ma lekką zwłokę (te na linkę działały od razu, ale brutalniej). Jeśli efekt przeszkadza po prostu puszczać wcześniej gaz, przed sprzęgłem.
 
 
alfredo 
Mitsumaniak

Auto: ASX benzyna
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 67
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-04-2011, 10:47   

dla jasności,
poprzednie auto tez miało elektroniczna przepustnice i nie było opisywanego efektu
 
 
Buli2 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 1.6 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Mar 2011
Posty: 14
Skąd: Pruszków
Wysłany: 29-04-2011, 11:03   

Też tak mam. w serwisie powiedzieli to, co napisał Krzychu. Teraz już się przyzwyczaiłem i najpierw noga z gazu, później sprzęgło i zmiana biegu.
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-04-2011, 20:32   

alfredo, na Twój problem jest reprograming ECU w ASO. Zgłoś to i po 10 minutach będzie po krzyku.
_________________

 
 
alfredo 
Mitsumaniak

Auto: ASX benzyna
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 67
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-05-2011, 11:56   

Tomku, a ten reprograming to jakas akcja jest?
Czy to robia za free?
To juz na stale bedzie, czy zanik napiecia znow przywroci domyslne ustawienia?
 
 
sh 
Forumowicz

Auto: ----
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 55
Skąd: Łódź
Wysłany: 13-05-2011, 19:05   

Reprogramming jest na stale i za darmo (kampania serwisowa). Ma pomoc wlasnie na gazowanie przy zmianie biegu oraz na gazowanie przy zimnym silniku - normalne (po przeprogramowaniu) obroty przy zimnym silniku i biegu jalowym to ok 1.3k, spadaja do 0.7k jak sie silnik nagrzeje. Jak masz wiecej, lub wrecz Ci skacza oborty na biegu jalowym (mi skakaly 1.5 - 1.8k) to powinienes sie zglosic.

Reprogramming nie pomoze calkowicie na gazowanie przy zmianie biegu, ale znacznie zmniejszy - do tego stopnia ze stanie sie to praktycznie niezauwazalne.
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 14-05-2011, 15:26   

sh napisał/a:
Reprogramming nie pomoze calkowicie na gazowanie przy zmianie biegu, ale znacznie zmniejszy - do tego stopnia ze stanie sie to praktycznie niezauwazalne.
Tzw między gaz przy zmianie biegów, raczej powinien pomagać, zwłaszcza przy wyższych predkościach obrotowych. Nie ma wówczas takiego szarpniecia na skrzyni biegów przy zmianie na wyższy bieg. Trzeba przywyknąć.
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
sh 
Forumowicz

Auto: ----
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 55
Skąd: Łódź
Wysłany: 15-05-2011, 13:08   

Trik napisał/a:
Tzw między gaz przy zmianie biegów, raczej powinien pomagać, zwłaszcza przy wyższych predkościach obrotowych. Nie ma wówczas takiego szarpniecia na skrzyni biegów przy zmianie na wyższy bieg. Trzeba przywyknąć.


Mozliwe ze masz racje, z drugiej strony mnie zawsze uczyli aby nie gazowac auta podczas zmiany biegu bo skraca to zywotnosc sprzegla. Ale jak juz kiedys tu pisalem, mechanik ze mnie zaden :)
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 15-05-2011, 22:57   

sh napisał/a:
mnie zawsze uczyli aby nie gazowac auta podczas zmiany biegu

Tylko że gazowanie to IMHO np podniesienie obrotów o 2-3 tysięce. W tym wypadku podniesienie o np 200 czy 300 obr. tylko powinno pomóc, aby nie zerwać trybów w skrzyni przy "ostrzejszej" zabawie i jednocześnie nie nadwyręży sprzęgła.
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
alfredo 
Mitsumaniak

Auto: ASX benzyna
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 67
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-05-2011, 23:16   

U mnie obroty na jalowym (zimny) sa wlasnie na stalych 1,3 krpm, wiec wiec nie jest tak zle (poza tym, ze chwilowe spalanie w tym momencie wskazuje max czyli 20). Na zwiekszajace sie obroty przy zmianie biegow, dziala oczywiscie metoda "Krzycha", ale jak znajde czas to chyba wpadne do serwisu - juz dzwonilem. Twierdza, ze nie jest to akcja serwisowa, ale wykonuja wedle zyczenia. Oczywiscie, jakby pojechac troche mniej bereciarsko, to Trik ma racje - ale ze ja mam stare przywyczajenia (starego bereta? ;) , wiec sprobuje z tym powalczyc w serwisie.
Mimo wszystko, dzieki za wyjaśnienie.

Pozdrawiam.
 
 
sh 
Forumowicz

Auto: ----
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 55
Skąd: Łódź
Wysłany: 17-05-2011, 23:42   

Az 1.3k na jalowym jest ok - to automatyczne ssanie ktore niestety wlacza sie przy kazdej temperaturze.

A co do spalania przy biegu jalowym - to naturalne ze masz max. Stoisz w miejscu a zuzycie paliwa rosnie - srednie spalanie rowniez wzrasta, a spalanie chwilowe mierzone w przeliczeniu na kilometr dazy do nieskonczonosci :) W autach VAG chwilowe spalanie przy postoju jest pokazywane na godzine a nie na kilometr co ma wiecej sensu.
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 18-05-2011, 16:46   

alfredo napisał/a:
ale ze ja mam stare przywyczajenia (starego bereta? , wiec sprobuje z tym powalczyc w serwisie.
Nie zapominaj, że "stare berety" uczyły się na autach z troche innej epoki technologicznej (moje pierwsze auto to Syrenka 105L 8) ), czysto mechanicznej, nie naszpikowanej elektroniką. Poza tym po kilku miesiącach przywykniesz tak jak min użytkownicy Lancera i wszystko stanie sie prostrze (jak cięcie katany :wink: )
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
alfredo 
Mitsumaniak

Auto: ASX benzyna
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 67
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-06-2011, 12:23   

Potwierdzam.
Serwis wgrał nowy soft (update?). Podwyższanie obrotów zniknęło.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.