Przesunięty przez: roch_27 22-08-2007, 10:22 |
pierścienie centrujące |
Autor |
Wiadomość |
ubek
Mitsumaniak
Auto: Eclipse Cross PHEV 2021
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2007 Posty: 78 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: 16-03-2007, 08:13 pierścienie centrujące
|
|
|
Witam. Mam pytanko odnośnie pierścieni samocentrujących - czy takowe sa zakładane w fabrycznch felgach (alu 15 ")? Mam taką historię, ze jak kupiłem swojego rekina to okazalo się że jakis palant przykręcił koła za pomoca zwykłych nakrętek do felg stalowych (takich ze stożkiem). Oczywiście nakrętki wymieniłem, ale nie mam pewnosci co do owych pierścieni. Założyć czy nie? |
_________________ Tomek |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 16-03-2007, 08:58
|
|
|
A jakie to sa nakrętki specjalne.... czy ktos moze wująsnic mi roznice konkretna?
ja ma mnieorginalne alufelgi i w nich stoskowy otwór pod śrube.... wiec chyva nakrętki ze stoskami pasują. Co do pierścieni... moga być bo felgi mimo ze ori sa robione przez firme która moze miec taki annie iny proces wytwarzanie i potrzeba sa pierscieni centrujące.
POzdrawiam |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
ubek
Mitsumaniak
Auto: Eclipse Cross PHEV 2021
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2007 Posty: 78 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: 16-03-2007, 09:12
|
|
|
Miałeś stalowe felgi? Wydawało mi sie że podstawowe to były alu 15", a tam przychodzą takie nakrętki z dużą podkladką. Otwór na nakrętkę w feldze ma przekój walca. Masz może zanotowaną średnice piasty? |
_________________ Tomek |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 16-03-2007, 16:39
|
|
|
Felgi stalowe i aluminiowe posiadają ten sam rodzaj otworów montażowych. Na zewnętrznej stronie są pasowane na stożek sruby. |
_________________
 |
|
|
|
 |
ubek
Mitsumaniak
Auto: Eclipse Cross PHEV 2021
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2007 Posty: 78 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: 16-03-2007, 19:35
|
|
|
Serek napisał/a: | Felgi stalowe i aluminiowe posiadają ten sam rodzaj otworów montażowych. Na zewnętrznej stronie są pasowane na stożek sruby. |
Chyba nie Masz racji. W EA5 przy oryginalnych ALU 15" są takie z płaską podkładką, bez stożka -np takie (ori są deczko inne) http://moto.allegro.pl/it...mitsubishi.html |
_________________ Tomek |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 16-03-2007, 19:45
|
|
|
No proszę, faktycznie. Chyba nie mają już nad czym myśleć projektując nową wersję. Aby tylko utrudnić życie. Skoro jednak znalazłeś je na allegro, to nie pozostaje Ci nic innego jak je nabyć. Co do pierścieni dystansowych. Montowałem u siebie felgi przeznaczone do wersji EA. Ponieważ otwór centrujący jest identyczny nie potrzebuję pierścieni. Powierzchnia felgi od wewnętrznej strony przylega bardzo ładnie do piasty, kapturek ochronny śruby idealnie przylega do otworu. Pierścienie nie były potrzebne. |
_________________
 |
|
|
|
 |
ubek
Mitsumaniak
Auto: Eclipse Cross PHEV 2021
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2007 Posty: 78 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: 16-03-2007, 19:56
|
|
|
W zasadzie pytałem o pierścienie a nie o nakrtętki. Dzisiaj byłem przetoczyć tarcze, troche sie sfalowały. Znaczy to że coś jest nie tak. Zakupię te pierścienie i sie zobaczy. Wydaje mi się że to pomoże - jeżeli cztery nakrętki maja stożek to idealnie wycentrują oło. Jezeli są to walce to... nie jest to już takie oczywiste. W kazdym razie pewnie nie zaszkodzi. |
_________________ Tomek |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 17-03-2007, 00:57
|
|
|
Jeżeli otwór centralny felgi od wewnątrz nie opiera się dokładnie na tym kapturku, wówczas nie wycentrujesz felgi dokładnie. W zasadzie to nie odczujesz różnicy, jedynie twoje sruby będą krzyczały z bólu. Każde naprężenie lub uderzenie będzie się przenosić właśnie na nie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
ubek
Mitsumaniak
Auto: Eclipse Cross PHEV 2021
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2007 Posty: 78 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: 18-03-2007, 10:38
|
|
|
Jasne, kupię założe i sie zobaczy.
Pozdrawiam |
_________________ Tomek |
|
|
|
 |
syski [Usunięty]
|
Wysłany: 18-03-2007, 17:27
|
|
|
Tak jak wyżej koledzy pisali do nakrętek płaskich trzeba pierścienie centrujące u mnie oryginalnie były, teraz założyłem letnie koła ze stożkiem (na stożkowe śruby)i też dałem pierścienie centrujące bo nie same nakrętki centrują felgę.
Np. jak podejdzie coś w momencie zakładania między piastę a felgę to żeby nie wiem jakie stożkowe nakrętki były to i tak koło będzie zwichrowane |
|
|
|
 |
ubek
Mitsumaniak
Auto: Eclipse Cross PHEV 2021
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2007 Posty: 78 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: 19-03-2007, 10:55
|
|
|
Chmmm, zmierzyłem średnice piasty - mam 67,1 mm i taką samą średnicę mam na feldze - dokładność pimiaru ograniczona tym, ze otwór w feldze mierzyłem cyrklem. Co teraz? wychodzi,ze pierścienń nie wejdzie. |
_________________ Tomek |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 19-03-2007, 11:53
|
|
|
Wygląda na to, że masz felgi z otw. centralnym przeznaczonym do Mitsubishi Galanta. Pierścień jest zbędny w tym przypadku. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 19-03-2007, 13:45
|
|
|
Tak, 67.1 to rozmiar pierścienia do felg do galanta, pierścieni sa zbędne.
Pozdrawiam |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
ubek
Mitsumaniak
Auto: Eclipse Cross PHEV 2021
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2007 Posty: 78 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: 19-03-2007, 14:50
|
|
|
Ok, dzięki, o to chodziło. Teraz wiem, że nie musze owych pierścieni mieć. Przetaczałem teraz tarcze, "Ten który toczył" stwierdził ze mogło to (wykrzywienie) być skutkiem braku pierścieni. Pojeździmy, zobaczymy.
Tomek |
_________________ Tomek |
|
|
|
 |
Elmosquito
Forumowicz BORN TO RIDE
Auto: Mitsubishi Galant V6 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 42 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 23-06-2011, 13:18
|
|
|
ELO!
Mam pytanie co do pierścieni, z jakiego tworzywa są najlepsze?
Przeglądałem Allegro jest ich tam bardzo dużo i nie wiem jakie będą najlepsze. |
|
|
|
 |
|