 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[EA2A/W 2.0] Skrzynia/sprzęgło, wysoki przód, tarcza zegarów |
Autor |
Wiadomość |
bangshit
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0 ben
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 5 Skąd: Rawicz
|
Wysłany: 29-09-2013, 15:49 [EA2A/W 2.0] Skrzynia/sprzęgło, wysoki przód, tarcza zegarów
|
|
|
Witam wszystkich ; )
Kupiłem kilka dni temu Galanta 2.0 ben + LPG rocznik 2000
VIN
JMBSNEA2AXZ001764
Kupując go, wiedziałem, że jest uszkodzony mechanicznie, dokładniej to "charczenie" w skrzyni.
Problem namber 1
Jadąc przy biegach 1; 2; 3 samochód chodzi jak jakieś audi w quattro, przy biegach 4; 5 odgłos cichnie, ale nie do końca. Im większe obroty tym głośniej chodzi, oczywiście na biegu.
Jak jest na luzie co jakiś czas słychać takie chrabotanie, po wciśnięciu sprzęgła odgłos ustaje do końca.
Poprzedni właściciel twierdzi, że był u dwóch mechaników i obydwaj stwierdzili łożysko oporowe. Sam jestem mechanikiem i cięzko jest mi stwierdzić co to może byc? Myśle, że
któreś z łożysk w skrzyni, okaże sie dopiero po rozebraniu. Pisze tutaj, bo może ktoś z Was miał taki problem.
Sprzęgło też już jest na wykończeniu, trzeba do końca dusić pedał, aby bieg lekko wszedł.
Wsumie jestem pewien na 90% ale wole się upewnić, czy te sprzęgła nadają sie do Niego?
http://allegro.pl/547-spr...3559784362.html
http://allegro.pl/sprzegl...3584407164.html
Problem namber 2
Wysokość przodu samochodu. Różnica między tyłem a przodem jest przerażająca. Zamiast być tzn. tył lekko uniesiony, a przód zaglebiony jest odwrotnie. Wszystko widać na zdjęciach. Co zrobić? Niewiem czy ktoś, kto wymieniał przednie sprężyny sie nie pomylił. Jak byście znali rozmiary spręzyn przód/tył to proszę o ich podanie. Zastanawiałem sie czy czasem nie założyli przodu na tył czy coś w tym stylu. Ale wątpię, aby te sprężyny pasowały tu i tu.
Oraz prawy przód jest uniesiony wyżej od lewego przodu. Taka mała ciekawostka... Sprężyny całe.
No i ostatnie pytanie dotyczące tarcz zegarów. Kupował ktoś, coś takiego?
http://allegro.pl/moman-i...3529861797.html
Ładnie wygląda, dodatkowo trzeba dokupić inwerter. Dość kosztowny dodatek do samochodu, ale pytanie czy warto ? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 29-09-2013, 17:15
|
|
|
Skrzynie masz zapewne do remontu, jezeli cichnie po wciśnięciu sprzęgła to napewno nie jest to łozysko oporowe - w tym wypadku efekt byłby odwrotny
Na przód załóż spręzyny obniżające, wtedy uzyskasz efekt "klina" |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 30-09-2013, 09:29
|
|
|
Uprzedzając pytanie, remont skrzyni ze sprzęgłem wyniesie Cię około 2k. |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 30-09-2013, 10:24
|
|
|
Owczar napisał/a: | remont skrzyni ze sprzęgłem wyniesie Cię około 2k. | najpierw musisz znaleźć fachmana od skrzyń, który podejmie się wymiany łożysk w niej. ja miałem podobny problem i od kilku "specjalistów od skrzyń" usłyszałem, że manualnych skrzyń się nie naprawia tylko wymienia. |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 30-09-2013, 10:35
|
|
|
Standardowa śpiewka. Wynika pewnie z tego, że w większości wypadków w skrzyni padają nie tylko łożyska jak w przypadku galanta. Tak czy inaczej jest z tym problem. Dobrze jeśli ten mechanik już wcześniej robił skrzynię z galanta. |
|
|
|
 |
Remington
Mitsumaniak

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Kwi 2013 Posty: 144 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: 30-09-2013, 17:36
|
|
|
A ja bym spróował od najprostszej rzeczy, czyli wymiany oleju w skrzyni. Miałem podobny problem. Po puszczeniu sprzęgła chrobotało cicho ( ale jednak ) a po wciśnięciu cisza. Po zalaniu bardziej gęstego oleju cisza tylko przy okazjii, miałem wymieniane sprzęgło kompletne ( tarcza, docisk, łożysko ) , ale dopiero olej dał efekt |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 30-09-2013, 17:54
|
|
|
Jedni wolą pudrować pryszcza, a inni leczyć... |
|
|
|
 |
bangshit
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0 ben
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 5 Skąd: Rawicz
|
Wysłany: 30-09-2013, 23:14
|
|
|
Dzięki za wypowiedzi. Tak więc, sprzęgło napewno wymienie. Co do skrzyni, pierwszym krokiem będzie wymiana oleju, jeżeli w starym pojawią się jakieś opiłki, będe miał pewność, że skrzynia jest do rozebrania. Swojej robocizny nie liczę, więc myśle ze w 1k się zmieszcze, w zależności co będzie dolegać skrzyni. Mechanikiem jestem, młodym, ale jestem, nie boje się rozbioru skrzyni na czynniki pierwsze, jeżeli sie robi coś w pełnym skupieniu i uważa się, co się robi, to wszystko jest do rozebrania i złożenia tak jak było wcześniej.
Jeszcze tylko pytanie do tego sprzęgła, te linki co podałem, gdzie są sprzęgła do Gala, pasują do mojego modelu ? Po nr VIN ponoć sie zgadza....
http://allegro.pl/547-spr...3559784362.html
http://allegro.pl/sprzegl...3584407164.html |
Ostatnio zmieniony przez bangshit 01-10-2013, 21:02, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 30-09-2013, 23:22
|
|
|
bangshit napisał/a: | jeżeli sie robi coś w pełnym skupieniu i uważa się, co się robi, to wszystko jest do rozebrania i złożenia tak jak było wcześniej. | eeee a tam przypadkiem nie ma kasowania luzu wzdłużnego, o którym trzeba mieć trochę pojęcia, a nie tylko skupienia? |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
arturj123
Forumowicz

Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1299 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 01-10-2013, 00:16
|
|
|
Odnośnie wysokiego przodu, obstawiam, że ktoś wymienił komplet sprężyny + amortyzatory przód z tyłu pewnie nic nie robił, stąd taki wygląd. Zazwyczaj nowe sprężyny odbiegają od rozmiaru oryginalnych, lub są innych parametrów dlatego często da się zauważyć wyżej auto z wymienionej strony. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 01-10-2013, 09:47
|
|
|
bangshit napisał/a: | Co do skrzyni, pierwszym krokiem będzie wymiana oleju, jeżeli w starym pojawią się jakieś opiłki, |
A nie szkoda Ci 100zł na olej, który będziesz musiał potem wylać do kanału? Skrzynia jest do remontu i choćbyś się starał to tego pryszcza nie przypudrujesz. To standard w tym aucie.
arturj123 napisał/a: | Odnośnie wysokiego przodu, obstawiam, że ktoś wymienił komplet sprężyny + amortyzatory przód z tyłu pewnie nic nie robił, stąd taki wygląd. |
Galant tak ma, nie trzeba niestandardowych sprężyn. |
|
|
|
 |
bangshit
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0 ben
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 5 Skąd: Rawicz
|
Wysłany: 01-10-2013, 20:59
|
|
|
sveno napisał/a: | bangshit napisał/a: | jeżeli sie robi coś w pełnym skupieniu i uważa się, co się robi, to wszystko jest do rozebrania i złożenia tak jak było wcześniej. | eeee a tam przypadkiem nie ma kasowania luzu wzdłużnego, o którym trzeba mieć trochę pojęcia, a nie tylko skupienia? |
tak, dobrze o tym wiem. Trochę przestudiowałem skrzynie galanta i myślę, że dam rade. ; )
Co do zawiechy, to narazie dam sobie spokój. Priorytetem jest skrzynia.
Cytat: | A nie szkoda Ci 100zł na olej, który będziesz musiał potem wylać do kanału? Skrzynia jest do remontu i choćbyś się starał to tego pryszcza nie przypudrujesz. To standard w tym aucie. |
Niewiem. Wszystko wyjdzie w czasie, jeszcze się grubo nad tym zastanowie, zanim podejme odpowiednie kroki
[ Dodano: 03-10-2013, 20:02 ]
Odpowie mi ktoś jeszcze tylko na pytanie dotyczące sprzęgła ?
Kod: | http://allegro.pl/547-sprzeglo-exedy-mitsubishi-eclipse-galant-2-0-i3559784362.html |
Kod: | http://allegro.pl/sprzeglo-valeo-mitsubishi-galant-2-0-2-5-ea-026-i3584407164.html |
Ww sprzęgła będą pasować ?
[ Dodano: 20-10-2013, 13:48 ]
Dobra. Skrzynia wyciągnięta, rozebrana. Wymienione łożyska na wałku sprzęgłowym. Częsci zamówione u Marka Malika, łozyska firmy PFI polecone przez Niego. Oczywiście odrazu wymieniłem kompeltne sprzęgło na exedy. Po złożeniu nastała cisza ; ) |
|
|
|
 |
|
|