Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A/W 2.0] Skrzynia/sprzęgło, wysoki przód, tarcza zegarów
Autor Wiadomość
bangshit 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 ben
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 5
Skąd: Rawicz
Wysłany: 29-09-2013, 15:49   [EA2A/W 2.0] Skrzynia/sprzęgło, wysoki przód, tarcza zegarów

Witam wszystkich ; )

Kupiłem kilka dni temu Galanta 2.0 ben + LPG rocznik 2000

VIN

JMBSNEA2AXZ001764

Kupując go, wiedziałem, że jest uszkodzony mechanicznie, dokładniej to "charczenie" w skrzyni.

Problem namber 1

Jadąc przy biegach 1; 2; 3 samochód chodzi jak jakieś audi w quattro, przy biegach 4; 5 odgłos cichnie, ale nie do końca. Im większe obroty tym głośniej chodzi, oczywiście na biegu.
Jak jest na luzie co jakiś czas słychać takie chrabotanie, po wciśnięciu sprzęgła odgłos ustaje do końca.
Poprzedni właściciel twierdzi, że był u dwóch mechaników i obydwaj stwierdzili łożysko oporowe. Sam jestem mechanikiem i cięzko jest mi stwierdzić co to może byc? Myśle, że
któreś z łożysk w skrzyni, okaże sie dopiero po rozebraniu. Pisze tutaj, bo może ktoś z Was miał taki problem.

Sprzęgło też już jest na wykończeniu, trzeba do końca dusić pedał, aby bieg lekko wszedł.
Wsumie jestem pewien na 90% ale wole się upewnić, czy te sprzęgła nadają sie do Niego?

http://allegro.pl/547-spr...3559784362.html
http://allegro.pl/sprzegl...3584407164.html

Problem namber 2

Wysokość przodu samochodu. Różnica między tyłem a przodem jest przerażająca. Zamiast być tzn. tył lekko uniesiony, a przód zaglebiony jest odwrotnie. Wszystko widać na zdjęciach. Co zrobić? Niewiem czy ktoś, kto wymieniał przednie sprężyny sie nie pomylił. Jak byście znali rozmiary spręzyn przód/tył to proszę o ich podanie. Zastanawiałem sie czy czasem nie założyli przodu na tył czy coś w tym stylu. Ale wątpię, aby te sprężyny pasowały tu i tu.





Oraz prawy przód jest uniesiony wyżej od lewego przodu. Taka mała ciekawostka... Sprężyny całe.

No i ostatnie pytanie dotyczące tarcz zegarów. Kupował ktoś, coś takiego?

http://allegro.pl/moman-i...3529861797.html

Ładnie wygląda, dodatkowo trzeba dokupić inwerter. Dość kosztowny dodatek do samochodu, ale pytanie czy warto ?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 29-09-2013, 17:15   

Skrzynie masz zapewne do remontu, jezeli cichnie po wciśnięciu sprzęgła to napewno nie jest to łozysko oporowe - w tym wypadku efekt byłby odwrotny
Na przód załóż spręzyny obniżające, wtedy uzyskasz efekt "klina"
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 30-09-2013, 09:29   

Uprzedzając pytanie, remont skrzyni ze sprzęgłem wyniesie Cię około 2k.
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 30-09-2013, 10:24   

Owczar napisał/a:
remont skrzyni ze sprzęgłem wyniesie Cię około 2k.
najpierw musisz znaleźć fachmana od skrzyń, który podejmie się wymiany łożysk w niej. ja miałem podobny problem i od kilku "specjalistów od skrzyń" usłyszałem, że manualnych skrzyń się nie naprawia tylko wymienia. :)
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 30-09-2013, 10:35   

Standardowa śpiewka. Wynika pewnie z tego, że w większości wypadków w skrzyni padają nie tylko łożyska jak w przypadku galanta. Tak czy inaczej jest z tym problem. Dobrze jeśli ten mechanik już wcześniej robił skrzynię z galanta.
 
 
Remington 
Mitsumaniak


Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 144
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 30-09-2013, 17:36   

A ja bym spróował od najprostszej rzeczy, czyli wymiany oleju w skrzyni. Miałem podobny problem. Po puszczeniu sprzęgła chrobotało cicho ( ale jednak ) a po wciśnięciu cisza. Po zalaniu bardziej gęstego oleju cisza :D tylko przy okazjii, miałem wymieniane sprzęgło kompletne ( tarcza, docisk, łożysko ) , ale dopiero olej dał efekt
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 30-09-2013, 17:54   

Jedni wolą pudrować pryszcza, a inni leczyć...
 
 
bangshit 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 ben
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 5
Skąd: Rawicz
Wysłany: 30-09-2013, 23:14   

Dzięki za wypowiedzi. Tak więc, sprzęgło napewno wymienie. Co do skrzyni, pierwszym krokiem będzie wymiana oleju, jeżeli w starym pojawią się jakieś opiłki, będe miał pewność, że skrzynia jest do rozebrania. Swojej robocizny nie liczę, więc myśle ze w 1k się zmieszcze, w zależności co będzie dolegać skrzyni. Mechanikiem jestem, młodym, ale jestem, nie boje się rozbioru skrzyni na czynniki pierwsze, jeżeli sie robi coś w pełnym skupieniu i uważa się, co się robi, to wszystko jest do rozebrania i złożenia tak jak było wcześniej. :wink:

Jeszcze tylko pytanie do tego sprzęgła, te linki co podałem, gdzie są sprzęgła do Gala, pasują do mojego modelu ? Po nr VIN ponoć sie zgadza....

http://allegro.pl/547-spr...3559784362.html
http://allegro.pl/sprzegl...3584407164.html
Ostatnio zmieniony przez bangshit 01-10-2013, 21:02, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 30-09-2013, 23:22   

bangshit napisał/a:
jeżeli sie robi coś w pełnym skupieniu i uważa się, co się robi, to wszystko jest do rozebrania i złożenia tak jak było wcześniej. :wink:
eeee a tam przypadkiem nie ma kasowania luzu wzdłużnego, o którym trzeba mieć trochę pojęcia, a nie tylko skupienia?
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
arturj123 
Forumowicz


Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 1299
Skąd: Toruń
Wysłany: 01-10-2013, 00:16   

Odnośnie wysokiego przodu, obstawiam, że ktoś wymienił komplet sprężyny + amortyzatory przód z tyłu pewnie nic nie robił, stąd taki wygląd. Zazwyczaj nowe sprężyny odbiegają od rozmiaru oryginalnych, lub są innych parametrów dlatego często da się zauważyć wyżej auto z wymienionej strony.
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 01-10-2013, 09:47   

bangshit napisał/a:
Co do skrzyni, pierwszym krokiem będzie wymiana oleju, jeżeli w starym pojawią się jakieś opiłki,


A nie szkoda Ci 100zł na olej, który będziesz musiał potem wylać do kanału? Skrzynia jest do remontu i choćbyś się starał to tego pryszcza nie przypudrujesz. To standard w tym aucie.

arturj123 napisał/a:
Odnośnie wysokiego przodu, obstawiam, że ktoś wymienił komplet sprężyny + amortyzatory przód z tyłu pewnie nic nie robił, stąd taki wygląd.


Galant tak ma, nie trzeba niestandardowych sprężyn.
 
 
bangshit 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 ben
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 5
Skąd: Rawicz
Wysłany: 01-10-2013, 20:59   

sveno napisał/a:
bangshit napisał/a:
jeżeli sie robi coś w pełnym skupieniu i uważa się, co się robi, to wszystko jest do rozebrania i złożenia tak jak było wcześniej. :wink:
eeee a tam przypadkiem nie ma kasowania luzu wzdłużnego, o którym trzeba mieć trochę pojęcia, a nie tylko skupienia?


tak, dobrze o tym wiem. Trochę przestudiowałem skrzynie galanta i myślę, że dam rade. ; )

Co do zawiechy, to narazie dam sobie spokój. Priorytetem jest skrzynia.

Cytat:
A nie szkoda Ci 100zł na olej, który będziesz musiał potem wylać do kanału? Skrzynia jest do remontu i choćbyś się starał to tego pryszcza nie przypudrujesz. To standard w tym aucie.


Niewiem. Wszystko wyjdzie w czasie, jeszcze się grubo nad tym zastanowie, zanim podejme odpowiednie kroki :)

[ Dodano: 03-10-2013, 20:02 ]
Odpowie mi ktoś jeszcze tylko na pytanie dotyczące sprzęgła ?

Kod:
http://allegro.pl/547-sprzeglo-exedy-mitsubishi-eclipse-galant-2-0-i3559784362.html


Kod:
http://allegro.pl/sprzeglo-valeo-mitsubishi-galant-2-0-2-5-ea-026-i3584407164.html


Ww sprzęgła będą pasować ?

[ Dodano: 20-10-2013, 13:48 ]
Dobra. Skrzynia wyciągnięta, rozebrana. Wymienione łożyska na wałku sprzęgłowym. Częsci zamówione u Marka Malika, łozyska firmy PFI polecone przez Niego. Oczywiście odrazu wymieniłem kompeltne sprzęgło na exedy. Po złożeniu nastała cisza ; )
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.