Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 2.0 DID] Działanie 4x4
Autor Wiadomość
toddy 
Forumowicz
Pakiet RALLITRONIC

Auto: Outlander II 2.0 DID Intense +
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2017
Posty: 54
Skąd: Uć, Aleks, Zgierz
Wysłany: 20-01-2017, 14:03   [II 2.0 DID] Działanie 4x4

Jakoś nie mogę zlokalizować tych informacji...

Jak jest zbudowany układ napędu to już znalazłem - napęd na przód + skrzynia rozdzielcza + mosty tył. I teraz moje pytania - mam nadzieję że podpowiecie co i jak:

1) Jak mam pokrętło na 2WD to jest jasne - 100% napędu idzie na przód
2) Jak mam pokrętło na 4WD to jak jest załączany naped? Wiem że przez sprzęgło ale w jakich proporcjach? Czy 100% napędu może iść np. na tylną oś?
3) Jak ma pokrętło na lock, to mam blokadę mechanizmu różnicowego i idzie 50/50, zgadza się?

Czy w moście jest jakaś blokada typu LDS ? Czy jest to standardowy napęd czyli tam gdzie najlżej tam idzie napęd i w praktyce to w małej kałuży mogę stanąć i bez pomocy nie wyjechać?
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 20-01-2017, 17:09   

1. tak
2. 100% nie, ale 90% może iść na tył, a standardowo ciągnie przód
3. Nie ma blokady, tylko więcej idzie na tył niż przy 4WD. Wyłącza się automatycznie chyba przy 40km/h. Nie sygnalizuje tego
4. Nie ma żadnej blokady i w kałuży nie staniesz, ale po przekątnej mogą kola się kręcić i nie ruszy.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Moody 
Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 404
Skąd: Wielkopolska, PNT
Wysłany: 20-01-2017, 20:28   

rezon napisał/a:
1. tak
2. 100% nie, ale 90% może iść na tył, a standardowo ciągnie przód
3. Nie ma blokady, tylko więcej idzie na tył niż przy 4WD. Wyłącza się automatycznie chyba przy 40km/h. Nie sygnalizuje tego
4. Nie ma żadnej blokady i w kałuży nie staniesz, ale po przekątnej mogą kola się kręcić i nie ruszy.

Ad. pkt 2. Hmm, wiesz co jak tak patrzę na ten napęd to nie wydaje się aby można było uzyskać rozdział przód/tył w proporcjach 10/90%. Raczej obstawiam, że od 100/0 do 50/50.
 
 
radek79 
Mitsumaniak

Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 7453
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 20-01-2017, 21:26   

tu masz opis dla citroena c crossera ale w ouku jest taki sam wybierz opcje jazda http://service.citroen.com/dtt/ddb/
 
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 20-01-2017, 22:13   

toddy napisał/a:
Jakoś nie mogę zlokalizować tych informacji...
By był krzychu to by Ci wyklarował co i jak. A tak..... trzeba poszukać po tematach, bo taka dyskusja już była i to niejedna :?

[ Dodano: 20-01-2017, 22:39 ]
krzychu napisał/a:
- 2WD szczątkowa ilość momentu trafia na tylne koła (ale nie można holować czy hamować auta na jednej osi)
- 4WD Napęd jest dołączany na zasadzie przewidywania możliwości utraty przyczepności przedniej osi (analizowane jest wciśnięcie gazu, prędkość, kąt skrętu kierownicą) oraz na zasadzie sprzężenia zwrotne (przód stracił przyczepność -> dołącza tył). Auto jest zestrojone bardzie neutralnie.
- LOCK wartość z 4WD jest mnożona przez około 1,5 (to nie jest stałe 50:50). Auto jest bardziej nadsterowne.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.