 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[II 2.0 DID] Działanie 4x4 |
Autor |
Wiadomość |
toddy
Forumowicz Pakiet RALLITRONIC
Auto: Outlander II 2.0 DID Intense +
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sty 2017 Posty: 54 Skąd: Uć, Aleks, Zgierz
|
Wysłany: 20-01-2017, 14:03 [II 2.0 DID] Działanie 4x4
|
|
|
Jakoś nie mogę zlokalizować tych informacji...
Jak jest zbudowany układ napędu to już znalazłem - napęd na przód + skrzynia rozdzielcza + mosty tył. I teraz moje pytania - mam nadzieję że podpowiecie co i jak:
1) Jak mam pokrętło na 2WD to jest jasne - 100% napędu idzie na przód
2) Jak mam pokrętło na 4WD to jak jest załączany naped? Wiem że przez sprzęgło ale w jakich proporcjach? Czy 100% napędu może iść np. na tylną oś?
3) Jak ma pokrętło na lock, to mam blokadę mechanizmu różnicowego i idzie 50/50, zgadza się?
Czy w moście jest jakaś blokada typu LDS ? Czy jest to standardowy napęd czyli tam gdzie najlżej tam idzie napęd i w praktyce to w małej kałuży mogę stanąć i bez pomocy nie wyjechać? |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 20-01-2017, 17:09
|
|
|
1. tak
2. 100% nie, ale 90% może iść na tył, a standardowo ciągnie przód
3. Nie ma blokady, tylko więcej idzie na tył niż przy 4WD. Wyłącza się automatycznie chyba przy 40km/h. Nie sygnalizuje tego
4. Nie ma żadnej blokady i w kałuży nie staniesz, ale po przekątnej mogą kola się kręcić i nie ruszy. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
Moody
Forumowicz
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Kwi 2015 Posty: 404 Skąd: Wielkopolska, PNT
|
Wysłany: 20-01-2017, 20:28
|
|
|
rezon napisał/a: | 1. tak
2. 100% nie, ale 90% może iść na tył, a standardowo ciągnie przód
3. Nie ma blokady, tylko więcej idzie na tył niż przy 4WD. Wyłącza się automatycznie chyba przy 40km/h. Nie sygnalizuje tego
4. Nie ma żadnej blokady i w kałuży nie staniesz, ale po przekątnej mogą kola się kręcić i nie ruszy. |
Ad. pkt 2. Hmm, wiesz co jak tak patrzę na ten napęd to nie wydaje się aby można było uzyskać rozdział przód/tył w proporcjach 10/90%. Raczej obstawiam, że od 100/0 do 50/50. |
|
|
|
 |
radek79
Mitsumaniak
Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 7453 Skąd: CHEŁM
|
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 20-01-2017, 22:13
|
|
|
toddy napisał/a: | Jakoś nie mogę zlokalizować tych informacji... | By był krzychu to by Ci wyklarował co i jak. A tak..... trzeba poszukać po tematach, bo taka dyskusja już była i to niejedna
[ Dodano: 20-01-2017, 22:39 ]
krzychu napisał/a: | - 2WD szczątkowa ilość momentu trafia na tylne koła (ale nie można holować czy hamować auta na jednej osi)
- 4WD Napęd jest dołączany na zasadzie przewidywania możliwości utraty przyczepności przedniej osi (analizowane jest wciśnięcie gazu, prędkość, kąt skrętu kierownicą) oraz na zasadzie sprzężenia zwrotne (przód stracił przyczepność -> dołącza tył). Auto jest zestrojone bardzie neutralnie.
- LOCK wartość z 4WD jest mnożona przez około 1,5 (to nie jest stałe 50:50). Auto jest bardziej nadsterowne. |
|
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
|
|