Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Tuning a prawo...
Autor Wiadomość
kuzi
[Usunięty]

Wysłany: 19-07-2011, 15:09   Tuning a prawo...

1. Prawo a chlapacze

Kiedy powinniśmy mieć zamontowane chlapacze?

Podstawa prawna:
Dz.U.1996.155.772: Warunki techniczne i badania pojazdów.

Rozdział 2: Pojazdy samochodowe i przyczepy przeznaczone do łączenia z tymi pojazdami

§ 10. 1. Pojazd samochodowy powinien być wyposażony:
[...]
10) w fartuchy odpowiednio przedłużające tylne błotniki od tyłu albo umieszczone dalej od kół niż błotniki, jeżeli przy masie własnej pojazdu błotnik lub inny znajdujący się w płaszczyźnie symetrii opony za tylnym kołem element nadwozia lub podwozia, osłaniający tylne koło (koła), położony jest wyżej nad jezdnią niż [...] odległość tego elementu od pionowej płaszczyzny przechodzącej przez oś tylnego koła; odległość dolnej krawędzi fartucha od jezdni nie powinna przekraczać tych wielkości; szerokość fartucha nie powinna być mniejsza niż szerokość opony; sztywność fartuchów powinna zapewniać ograniczenie do minimum ochlapywania pojazdów jadących z tyłu; fartuchów nie wymaga się w pojazdach o konstrukcji uniemożliwiającej ich umieszczenie. [...]


2. Prawo a lampy tylne

Bardzo wielu zwolenników tuningu optycznego przyciemnia tylne lampy lub stosuje specjalne kolorowe klosze. Jaki jest stosunek prawa do tego typu przeróbek?

Podstawa prawna:
Dz.U.1996.155.772: Warunki techniczne i badania pojazdów.

Rozdział 2: Pojazdy samochodowe i przyczepy przeznaczone do łączenia z tymi pojazdami

§ 11. 1. Pojazd powinien być wyposażony w następujące światła zewnętrzne:
8) odblaskowe tylne inne niż trójkątne - pojazd samochodowy,
<załącznik nr 2 do ustawy dalej reguluje iż: 2 barwy czerwonej, nie dalej niż 400 mm od bocznego obrysu pojazdu; wzajemna odległość nie może być mniejsza niż 600 mm, na wysokości od 250mm, powinny być widoczne w nocy przy dobrej przejrzystości powietrza z odległości co najmniej 150 m, jeżeli są oświetlone światłem drogowym innego pojazdu>
1) kształt inny niż trójkąt;
2) powierzchnia świetlna może mieć wspólne części z powierzchnią świetlną innego światła tylnego

Tak więc możemy stosować kolorowe lampy tylne, oczywiście dające odpowiednie światło w odpowiednich kolorach, ale wtedy musimy mieć zamontowane także czerwone światła odblaskowe o kształcie innym niż trójkąt.


3. Prawo a poszerzone koła

Prawo Polskie definiuje szerokość kół, jakie możemy zamontować w aucie:

Podstawa prawna:
Dz.U.1996.155.772: Warunki techniczne i badania pojazdów.

Rozdział 2: Pojazdy samochodowe i przyczepy przeznaczone do łączenia z tymi pojazdami

§ 10. 1. Pojazd samochodowy powinien być wyposażony:
[...]
9) w błotniki lub inne elementy nadwozia lub podwozia, o szerokości nie mniejszej niż szerokość opony, (...);
ponadto błotniki samochodów osobowych i motocykli, przy masie własnej pojazdu, powinny odpowiadać następującym warunkom:
a) kąt opasania koła przez błotnik powinien być taki, aby obejmował co najmniej z przodu 30° i z tyłu 50° od pionowej płaszczyzny przechodzącej przez oś koła,
b) odległość między zewnętrzną krawędzią błotnika a osią koła w wymaganym kącie opasania nie może być większa niż dwukrotna wartość statycznego promienia opony,
c) najniższy punkt przecięcia tylnej krawędzi błotnika lub innego elementu pełniącego jego funkcję w płaszczyźnie symetrii opony nie może znajdować się wyżej niż 150 mm ponad poziomą płaszczyzną przechodzącą przez oś koła;

Artykuł ten oznacza przede wszystkim, iż koła nie powinny wystawać poza obrys błotnika.


4. Prawo a przyciemniane szyby (download 15KB - jest to oficjalne pismo MTiGM dot. przyciemniania szyb)

Rzeczpospolita Polska
MINISTERSTWO TRANSPORTU
I GOSPODARKI MORSKIEJ
Departament Transportu Samochodowego
TS-3b-441-13/98


Odpowiadając na ponowne wystąpienie z dnia 9.07.1998 r. dotyczące stosowania folii na szybach samochodowych. Ministerstwo Transportu i Gospodarki Morskiej informuje, że po zasięgnięciu opinii jednostek badawczych tj. Instytutu Transportu Samochodowego i Instytutu Szkła i Ceramiki Oddział w Krakowie, zweryfikowało interpretacje w tym zakresie. W związku z powyższym MTiGM przedstawia następująca opinie:

Zgodnie z art. 66 ust. 1 pkt. 5 ustawy z dnia 20.06.1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. Nr 98, poz. 602 z pozn. zm.)

pojazd uczestniczący w ruchu ma być tak zbudowany, wyposażony i utrzymany, aby korzystanie z niego zapewniało między innymi dostateczne pole widzenia kierowcy.

Mając na uwadze:

rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 1.02.1993 r. w sprawie warunków technicznych i badań pojazdów (Dz. U. z 1996 r. Nr 155, poz. 772) oraz przepisy Regulaminu Nr 46 Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ stanowiące wymagania w zakresie widzenia kierowcy, które określają dwie strefy wymaganego pola widzenia kierowcy: do przodu od miejsca kierowcy w promieniu 180 stopni, do tylu w lusterka wsteczne i wymogi wyposażenia pojazdu w lusterko wsteczne po prawej stronie pojazdu, o ile lusterko wewnętrzne nie zapewnia dostatecznej widoczności do tyłu

przepisy Regulaminu Nr 43 EKG ONZ dopuszczające w pojeździe oszklenia o przepuszczalności światła poniżej 70% dla szyb innych niż przednie i nie posiadających wpływu na pole widzenia kierowcy,

Ministerstwo Transportu i Gospodarki Morskiej wyraża opinie, że nie ma podstaw prawnych zakazujących umieszczania w/w folii na szybach nie posiadających wpływu na omówione powyżej wymagane pole widzenia kierowcy.

Do wiadomości:
1. Komenda Główna Policji
2. Urzędy Wojewódzkie (wszystkie)

DYREKTOR
Departamentu Transportu Samochodowego

ZEZWOLENIE WYDANO DLA AUTA:
Marki .................................
Nr rejestracyjny .................................


5. Prawo a światła przeciwmgielne

Ostatnimi czasy pojawiła się moda na jazdę z włączonymi światłami przeciwmgłowymi przednimi, wtedy gdy przejrzystość powietrza jest idealna. Co na ten temat mówi polskie prawo?

Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r.: Prawo o ruchu drogowym

Rozdział 3: Ruch pojazdów
Oddział 8: Ostrzeganie oraz jazda w warunkach zmniejszonej przejrzystości powietrza

Art. 30.

Kierujący pojazdem jest obowiązany zachować szczególną ostrożność w czasie jazdy w warunkach zmniejszonej przejrzystości powietrza, spowodowanej mgłą, opadami atmosferycznymi lub innymi przyczynami, a ponadto:

kierujący pojazdem silnikowym jest obowiązany:

włączyć światła mijania lub przeciwmgłowe przednie albo oba te światła jednocześnie,

poza obszarem zabudowanym podczas mgły dawać krótkotrwałe sygnały dźwiękowe w czasie wyprzedzania lub omijania;

kierujący innym pojazdem niż pojazd, o którym mowa w pkt 1, jest obowiązany:

włączyć światła, w które pojazd jest wyposażony,

korzystać z pobocza drogi, a jeżeli nie jest to możliwe, jechać jak najbliżej krawędzi jezdni i nie wyprzedzać innego pojazdu.

Obowiązek używania świateł, o którym mowa w ust. 1, dotyczy kierującego pojazdem także podczas zatrzymania wynikającego z warunków lub przepisów ruchu drogowego.

Kierujący pojazdem może używać tylnych świateł przeciwmgłowych, jeżeli zmniejszona przejrzystość powietrza ogranicza widoczność na odległość mniejszą niż 50 m. W razie poprawy widoczności kierujący pojazdem jest obowiązany niezwłocznie wyłączyć te światła.

Rozdział 5: Porządek i bezpieczeństwo ruchu na drogach
Oddział 3: używanie świateł zewnętrznych

Art. 51.

Kierujący pojazdem jest obowiązany używać świateł mijania podczas jazdy w warunkach normalnej przejrzystości powietrza:

w czasie od zmierzchu do świtu,

w okresie od 1 października do ostatniego dnia lutego - przez całą dobę,

w tunelu.

W czasie od świtu do zmierzchu w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, zamiast świateł mijania, kierujący pojazdem może używać świateł do jazdy dziennej.

W czasie od zmierzchu do świtu, na nie oświetlonych drogach, zamiast świateł mijania lub łącznie z nimi, kierujący pojazdem może używać świateł drogowych, o ile nie oślepi innych kierujących albo pieszych poruszających się w kolumnie. Kierujący pojazdem, używając świateł drogowych, jest obowiązany przełączyć je na światła mijania w razie zbliżania się:

pojazdu nadjeżdżającego z przeciwka, przy czym jeżeli jeden z kierujących wyłączył światła drogowe - drugi jest obowiązany uczynić to samo,

do pojazdu poprzedzającego, jeżeli kierujący może być oślepiony,

pojazdu szynowego lub komunikacji wodnej, jeżeli poruszają się w takiej odległości, że istnieje możliwość oślepienia kierujących tymi pojazdami.

Kierujący motocyklem, motorowerem lub pojazdem szynowym jest obowiązany używać podczas jazdy świateł mijania, z zastrzeżeniem ust. 3.

Na drodze krętej, oznaczonej odpowiednimi znakami drogowymi, kierujący pojazdem może używać przednich świateł przeciwmgłowych od zmierzchu do świtu, również w warunkach normalnej przejrzystości powietrza.

Przepisów ust. 1-4 nie stosuje się do kierujących pojazdami, które nie są wyposażone w światła mijania, drogowe lub światła do jazdy dziennej. W przypadkach określonych w ust. 1 pkt. 1 i 3 zamiast tych świateł należy używać świateł stanowiących obowiązkowe wyposażenie pojazdów.

Przepisy ust. 1-5 stosuje się odpowiednio podczas zatrzymania pojazdu, wynikającego z warunków lub przepisów ruchu drogowego. Jeżeli zatrzymanie trwa ponad 1 minutę, dopuszcza się wyłączenie świateł zewnętrznych pojazdu, o ile na tym samym pasie ruchu, przed tym pojazdem i za nim, stoją inne pojazdy.


6. Prawo a układ wydechowy

Wymiana układu wydechowego na sportowy może przynieść wymierne korzyści, jeśli chodzi o wzrost mocy samochodu. Prawo Polskie ogranicza jednak poziom hałasu auta:

Podstawa prawna:
Dz.U.1996.155.772: Warunki techniczne i badania pojazdów.

Rozdział 2: Pojazdy samochodowe i przyczepy przeznaczone do łączenia z tymi pojazdami

§ 9. 1. Pojazd powinien być tak zbudowany i utrzymany, aby:
1) poziom hałasu zewnętrznego mierzony podczas postoju pojazdu z odległości 0,5 m nie przekraczał w odniesieniu do:
a) pojazdów , które były poddane badaniom homologacyjnym - wartości ustalonej w trakcie badań homologacyjnych o 5 dB (A),
b) pozostałych pojazdów - wartości podanych w poniższej tabeli w dB:
Pojazd
Rodzaj silnika

Motocykle z silnikiem o pojemności skokowej:
94 dB - nie przekraczającej 125 cm3
96 dB - większej niż 125 cm3


Samochody osobowe
93 dB - benzyna
96 dB - diesel


§ 10. 1. Pojazd samochodowy powinien być wyposażony:
[...]
14) w tłumik wydechu - w odniesieniu do pojazdów napędzanych silnikiem spalinowym;
wylot rury wydechowej nie może być skierowany w prawą stronę.
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8679
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 20-07-2011, 00:09   

Co do przyciemnienia. Jeśli auto z fabryki przyszło z przyciemnionymi szybami (przednie boczne), ktore przepuszczaja mniej niz 70% swiatla - to jest to legalne.
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
kuzi
[Usunięty]

Wysłany: 20-07-2011, 00:32   

Juiceman, oglądając Uwaga Pirat! na TVN Turbo zwątpiłem w ten przepis. Jak dobrze pamiętam kiedyś kobieta w nowym Mercedesie z przyciemnionymi przednimi bocznymi dostała mandat (czy odebrano jej dowód - już nie pamiętam) właśnie za szyby...
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 20-07-2011, 01:19   

A Ty myślisz, że one tak fabrycznie :roll:
Zadzwoń do salonu Mercedesa i zapytaj się kto im przyciemnia szyby… Przestaniesz wątpić :mrgreen:
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 20-07-2011, 08:41   

kuzi napisał/a:
§ 9. 1. Pojazd powinien być tak zbudowany i utrzymany, aby:
1) poziom hałasu zewnętrznego mierzony podczas postoju pojazdu z odległości 0,5 m nie przekraczał w odniesieniu do:
...
Samochody osobowe
93 dB - benzyna
96 dB - diesel
:D widziałem kiedyś jak palicman mierzył gościowi głośnośc wydechu - tak miał tam jakieś dziwadło za zderzakiem, made by chinese :P no ale do sedna sprawy, miało być 1/2metra a mikrofon to niemalż w rurze wydechowej siedział, a dokładniej to było jakieś 10-20cm, oczywiście kierowca nic nie widział, bo siedział w aucie i gazował "na komende" :?
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Fragu 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6077
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 20-07-2011, 14:24   

robertdg, w Uwaga Pirat kilka razy widziałem jak tak mierzyli, na 100% nie trzymał tego ustrojstwa 0,5 metra od wydechu. Szczerze mówiąc jak widzę co oni wyprawiają z tymi pomiarami to mnie krew zalewa. Z 3 pomiarów wszystkie wychodzą baaaardzo blisko normy, jeden nawet poniżej - dowód zabrany :roll: Wg mnie bzdura....
_________________
Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________

FIESTA ST150
 
 
 
Luk 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 1733
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-07-2011, 16:52   

Jest jeszcze kwestia obrotów, przy których dokonywany jest pomiar. Gdzieś usłyszałem, że jest to połowa obrotów odpowiadających mocy maksymalnej (przynajmniej dla motocykli). Czyli jeżeli max mocy wypada przy 6000 obr. to pomiar powinien być przy 3000. Tylko skąd Policja ma wiedzieć przy jakich obrotach jest moc maksymalna???

BTW, chyba Honda w niektórych motocyklach stosuje fabrycznie taki wybieg, że po przekroczeniu tej połowy obrotów otwiera się w tłumiku klapka :) Wszystko zgodnie z prawem :)

Ale to wszystko jest mooocno naciągane... Podobnie jak w "uwaga pirat" zabrali gościowi dowód za przyciemniane szyby "na oko". Ja wiem, że faktycznie miał trochę ciemne, ale albo działamy zgodnie z prawem i robimy pomiar, albo do widzenia... W tym programie roi się od sytuacji, w których ja bym kategorycznie odmówił przyjęcia mandatu...
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 20-07-2011, 16:59   

Fragu, ano zdarza się, niedouczenie i temu podobne sprawy sa nagminne, ale tez często ludzie męczą się od nawału obowiązków, też kilkukroitnie byłem kontrolowany przez policmanów i szczerze przyznam ktoś co nie jest obeznany w róźnych kruczkach może się dac złapać, mam jednegio znajomego, który zawsze denerwował mnie tym jak wyjeżdżał z przepisami drogowymi etc., z biegiem czasu to doceniłem, policmajstry tez ludzie, nie wszystko muisza wiedzieć a błedy popełnia każdy, płaci ten kto sie nie zna.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 20-07-2011, 20:33   

Fragu napisał/a:
robertdg, w Uwaga Pirat kilka razy widziałem jak tak mierzyli, na 100% nie trzymał tego ustrojstwa 0,5 metra od wydechu. Szczerze mówiąc jak widzę co oni wyprawiają z tymi pomiarami to mnie krew zalewa. Z 3 pomiarów wszystkie wychodzą baaaardzo blisko normy, jeden nawet poniżej - dowód zabrany :roll: Wg mnie bzdura....


No ale to też ludzie. Oglądam dość często, widziałem też te pomiary, też czytałem o tej połowie mocy itd itp... Ale przeważnie zawsze było powyżej 100dB... Zresztą najciekawsze według mnie jest to że takie urządzenie kosztuje na pewno nie mało, a nie ma takiej prostej funkcji (albo nie umieją włączyć) żeby zapamiętać max głośność - gość blokuje pomiar palcem :rolleyes:

A co do przyciemnianie to nie powiesz mi że tego nie widać. Jak masz nowe auto to w 99% wszystkie szyby są przyciemnione max jak się da. Jaka by ta folia nie była i tak nie spełni normy... Więc z tym na oko niby tak, ale w 99% mają rację.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 20-07-2011, 21:56   

krzychu napisał/a:
Zresztą najciekawsze według mnie jest to że takie urządzenie kosztuje na pewno nie mało, a nie ma takiej prostej funkcji (albo nie umieją włączyć) żeby zapamiętać max głośność - gość blokuje pomiar palcem :rolleyes:
Jest ta funkcja, a że nacisku guzik, to jest tzw "początek pomiaru" na końcu którego jest wyświetlany "peak level"
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 20-07-2011, 22:00   

robertdg napisał/a:
Jest ta funkcja, a że nacisku guzik, to jest tzw "początek pomiaru" na końcu którego jest wyświetlany "peak level"


No na TVN Turbo to jakoś inaczej wyglądało:
- daj pan gaz
- 103, 98, 105, 103, przyciska 98,5
- daj jeszcze raz gaz
- 103, 105, 104, przycisk 103,4
- o widzi Pan za dużo...

Sytuacje widziałem ze 2 razy na TVN Turbo.
 
 
Marianekk 
Forumowicz


Auto: Mazda 3 BM 2.2 diesel.
Kraj/Country: Belgium
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 175
Skąd: Belgia/Szczecin
Wysłany: 21-07-2011, 06:45   

Co do przyciemnianych szyb to wiem ze w Belgii ,Holandii,Francji i Niemczech (tu nie wiem na 100%) przyciemnianie szyb z przodu jest zabronione.
Moga być przyciemnione tylko z tylu od pasażerów.
Pozdrawiam
Marian
_________________
Życie jest jak gówno na kole...raz na górze, raz na dole...
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 21-07-2011, 09:17   

Marianekk napisał/a:
Co do przyciemnianych szyb to wiem ze w Belgii ,Holandii,Francji i Niemczech (tu nie wiem na 100%) przyciemnianie szyb z przodu jest zabronione.
Moga być przyciemnione tylko z tylu od pasażerów.
Pozdrawiam
Marian


co prawda temat był zdaje sie o PL
ale jak już zaczęliśmy przechwałki, co kto wie na temat innych krajów
to w USA kiedys zlapala mnie policja za przyciemnione szyby, mustang kuzyna
dowodu nie zabrali, bo rzecz jasna cos takiego nie funkcjonuje
wezwali od razu wlasciciela do sądu, z prośbą o dostarczenie zdjęć, jako dowód, że usunął folie
reakcja byla taka: nie po to przyciemnialem szyby, zeby teraz zdzierac
zjeździliśmy troche parkingów w poszukiwaniu podobnego auta, aż w końcu znaleźliśmy
do sądu poszło zdjęcie mustanga V6 z czarnym dachem, a "nasz" byl V8 z beżowym
ale głupie amerykańce łykneli


achhh, żeby w polsce sie tak dało
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 21-07-2011, 09:30   

tomek84 napisał/a:
do sądu poszło zdjęcie mustanga V6 z czarnym dachem, a "nasz" byl V8 z beżowym
ale głupie amerykańce łykneli
Ciekawe z jakiego paragrafu te "głupie amerykańce" sądzili by was jakby się połapali ? Jednak polskie kombinowanie jest wszędzie :(
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 21-07-2011, 09:37   

cns80 napisał/a:
tomek84 napisał/a:
do sądu poszło zdjęcie mustanga V6 z czarnym dachem, a "nasz" byl V8 z beżowym
ale głupie amerykańce łykneli
Ciekawe z jakiego paragrafu te "głupie amerykańce" sądzili by was jakby się połapali ? Jednak polskie kombinowanie jest wszędzie :(


mój kuzyn nie jest polakiem, a to był jego pomysł
także twoja teoria jest raczej kiepska

[ Dodano: 21-07-2011, 09:38 ]
a i jeszcze co do paragrafu to nie wiem - mnie z żadnego

równie dobrze można by ściągnąć folie, zrobić zdjęcie i założyć, to byłoby ok??
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.