Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Problem z elektryka?
Autor Wiadomość
chesy 
Mitsumaniak

Auto: CARISMA '98 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Paź 2010
Posty: 77
Skąd: Elbląg
Wysłany: 27-05-2012, 18:34   [Cari 1.8 GDI] Problem z elektryka?

Witam. Mój problem zaczął się od tego, że radio zaczęło samo się wyłączać, zobaczyłem, że podczas gaśnięcia radia obroty spadają na ułamek sekundy do zera (samochód nie gaśnie). Ostatnio zaczął mi ciągle padać akumulator bez powodu, przemieniłem na nowy, ale już widzę, że ledwo odpala, pewnie już jutro nie odpalę. Do tej pory np. przy otwieraniu szyb i innych elektrycznych rzeczy na sekundę przygasały światła.
Przy odpalaniu piszczy mi pasek nawet w gorące dni, aha jeszcze jedno kapie mi z przewodu z klimy to przez to może piszczeć?
 
 
cwaniak 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 780
Skąd: Białystok
Wysłany: 27-05-2012, 19:35   

Sprawdź alternator prawdopodobnie masz za słabe ładowanie
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 DI-D 115KM

Mitsubishi CARISMA 02r 1.9 DI-D


Mitsubishi CARISMA 01 1.6 16V sprzedana dla trol81
 
 
mefju 
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2010
Posty: 114
Skąd: PL
Wysłany: 28-05-2012, 18:14   

Mam podobnie, ale nie wymieniałem akumulatora i raczej stawiam, że to jego wina, ale zapytam tak przy okazji o ten alternator - co ile się go wymienia? Poprzedni właściciel wymieniał przy przebiegu 150tys, teraz mam 184tys, mogę się obawiać, że i on jest do wymiany?
 
 
cwaniak 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 780
Skąd: Białystok
Wysłany: 28-05-2012, 18:34   

Rok temu w lutym kupiłem Cari i po kilku dniach padł mi alternator. Koszt regeneracji 220zł W lutym tego roku również padł mi alternator (po przejechaniu 18-tys km)fatum jakieś czy co. Kupcie miernik taki najtańszy za 15-25zł i sprawdź czy natężenie prądu jest w granicach 14.5v
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 DI-D 115KM

Mitsubishi CARISMA 02r 1.9 DI-D


Mitsubishi CARISMA 01 1.6 16V sprzedana dla trol81
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 28-05-2012, 18:40   

radeksz82, nie chciałbym cię poprawiać ale w voltach to mierzymy napięcie a natężenie w amperach. Ale wiadomo o co chodzi.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
cwaniak 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 780
Skąd: Białystok
Wysłany: 28-05-2012, 18:46   

Cytat:
radeksz82, nie chciałbym cię poprawiać ale w voltach to mierzymy napięcie a natężenie w amperach. Ale wiadomo o co chodzi.

:oops: Jak wiadomo o co chodzi, to niech tak już zostanie :mrgreen:
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 DI-D 115KM

Mitsubishi CARISMA 02r 1.9 DI-D


Mitsubishi CARISMA 01 1.6 16V sprzedana dla trol81
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 28-05-2012, 18:47   

I tego się trzymajmy :wink:
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
remi 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 810
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 28-05-2012, 23:27   

jeśli chodzi o regenerację alternatora to nie zapominajcie o tym, że w nim jest kilka rzeczy które mogą paść. Jeśli radeksz82, miałeś regenerowany rok temu i już zdechł to stawiam na lipną regenerację, koleś prawdopodobnie wymienił tylko to co widział, że się zepsuło a reszty nawet nie dotknął.
chesy, jeśli się okaże, że to alternator to przy regeneracji dowiedz się dokładnie co ci i za jaką kasę zmienią, bo czasem lepiej dopłacić i mieć wymienione wszystko co zazwyczaj pada (oby tylko naprawdę wymienili a nie tylko wzięli kasę).
 
 
chesy 
Mitsumaniak

Auto: CARISMA '98 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Paź 2010
Posty: 77
Skąd: Elbląg
Wysłany: 29-05-2012, 06:23   

wczoraj sprawdzałem i na akumulatorze mam 12 V, słychać jeszcze jakby było gdzieś spięcie ale nie potrafię dokładnie zlokalizować gdzie.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 29-05-2012, 08:42   

Sprawdź ładowanie na samym alternatorze, jeśli będzie ok, to może nie łączy któryś gruby kabel idący do akumulatora. W takich przypadkach często nie łączy któraś główna masa, należy rozkręcić i przeczyścić wszystkie połączenia tych grubych przewodów biegnących od akumulatora do silnika, alternatora i karoserii czyli masy auta.
Napisz jeszcze co się dzieje z kontrolką ładowania, czy działa poprawnie.
Podobnie było u mojego teścia, też wymienił aku na nowy i dalej podobne problemy. Po sprawdzeniu okazało się, że nie łączyła główna masa przykręcona do silnika.
 
 
cwaniak 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 780
Skąd: Białystok
Wysłany: 30-05-2012, 16:04   

plecho1 napisał/a:
Sprawdź ładowanie na samym alternatorze, jeśli będzie ok, to może nie łączy któryś gruby kabel idący do akumulatora. W takich przypadkach często nie łączy któraś główna masa, należy rozkręcić i przeczyścić wszystkie połączenia tych grubych przewodów biegnących od akumulatora do silnika, alternatora i karoserii czyli masy auta.
Napisz jeszcze co się dzieje z kontrolką ładowania, czy działa poprawnie.
Podobnie było u mojego teścia, też wymienił aku na nowy i dalej podobne problemy. Po sprawdzeniu okazało się, że nie łączyła główna masa przykręcona do silnika.


Na 100% jest to wina alternatora, gdyby to była wina słabej masy to by na nowym akumulatorze nie odpalił. Bo jeżeli jest słaba masa to również i rozrusznik będzie nam się mulił, a kolega chesy nic nie wspomniał o tym jak wstawił nowy aku

remi napisał/a:
jeśli chodzi o regenerację alternatora to nie zapominajcie o tym, że w nim jest kilka rzeczy które mogą paść. Jeśli radeksz82, miałeś regenerowany rok temu i już zdechł to stawiam na lipną regenerację, koleś prawdopodobnie wymienił tylko to co widział, że się zepsuło a reszty nawet nie dotknął.


Gwarancja była na 12-miesiecy tylko przez przypadek się gdzieś zawieruszyła, także niema co go winić również jest to moja wina
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 DI-D 115KM

Mitsubishi CARISMA 02r 1.9 DI-D


Mitsubishi CARISMA 01 1.6 16V sprzedana dla trol81
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 30-05-2012, 17:48   

radeksz82 napisał/a:

Na 100% jest to wina alternatora, gdyby to była wina słabej masy to by na nowym akumulatorze nie odpalił. Bo jeżeli jest słaba masa to również i rozrusznik będzie nam się mulił, a kolega chesy nic nie wspomniał o tym jak wstawił nowy aku

Przy takich objawach u mojego teścia w Maździe 626 nic się nie muliło przy odpalaniu, kiedy akumulator był naładowany, to auto odpalało normalnie. Kiedy silnik pracował, też nic się nie działo jedynie ładowanie było na poziomie 13V przez co akumulator nie był właściwe doładowywany, do tego auto przeważnie jeździło na krótkich odcinkach. Średnio raz w tygodniu akumulator trzeba było doładowywać. Na początku zmierzyłem ładowanie i na alternatorze było 14,4V a na aku 13V. Aby sprawdzić który kabel nie łączy zrobiłem dwa dodatkowe pomiary czyli + na aku i - na silniku i drugi pomiar minus na aku i + na wyjściu z alternatora. Przy pierwszym było 14,4V a przy drugim znów 13V. Jak pisałem już wcześniej, nie łączyła masa na silniku, po wyczyszczeniu połączenia z silnikiem nie było spadku napięcia na akumulatorze.
Nie neguję, że to wina alternatora, ale to też warto sprawdzić żeby przypadkiem nie narobić sobie niepotrzebnych kosztów.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.