 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: Owczar 10-07-2011, 15:58 |
sprowadzenie galanta z angli na części |
Autor |
Wiadomość |
adamusSSS
Nowy Forumowicz adamus
Auto: colt cao 1.6 97r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 11 Skąd: skierniewice
|
Wysłany: 09-07-2011, 10:47 sprowadzenie galanta z angli na części
|
|
|
Witam.Zastanawiam się nad sprowadzeniem galanta z Angili na części.Wiem że można tam kupić samochód za grosze.Chciałbym tam kupić auto i wrócić nim na kołach do Polski.Orientuje się ktoś ile taka operacja by kosztowała?Czy może lepiej kombinować z lawetą ale wtedy byłyby większe koszty? |
|
|
|
 |
fergul11
Mitsumaniak

Auto: EA2A-'98 2.0pb
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 09 Wrz 2009 Posty: 2372 Skąd: Co.Clare
|
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: 10-07-2011, 22:46
|
|
|
opcja, którą zaprezentował fergul11 jest wogóle nie opłacalna
generalnie ściągniecie Gala z anglii sie nie oplaci, w ten sposob
opcje sa dwie:
1. znalezc i kupic anglika tutaj w dobrej cenie
2. znalezc anglika tam, najlepiej zeby ci go ktos naraił - jakis znajomy i znalezc kierowce ciezarowki, ktory wozi jakis towar tam, a wraca na pusto, i ci wezmie auto na pake (oczywiscie nie za darmo, ale wyjdzie mnie niz bilet, paliwo, prom itp) |
_________________ 02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )
Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)
|
|
|
|
 |
fergul11
Mitsumaniak

Auto: EA2A-'98 2.0pb
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 09 Wrz 2009 Posty: 2372 Skąd: Co.Clare
|
Wysłany: 11-07-2011, 01:01
|
|
|
Poczułem się wywołany do tablicy
tomek84 napisał/a: | opcja, którą zaprezentował fergul11 jest wogóle nie opłacalna |
tomku84 opierałem sie jedynie na tym sformułowaniu adamusSSS napisał/a: | Chciałbym tam kupić auto i wrócić nim na kołach do Polski |
Ja nie upieram się że opcja którą przedstawiłem jest optymalna
po to podałem linki do stron , aby kolega adamusSSS skalkulował sobie odpowiedni wariant .Mamy zbyt mało danych w jego poście i zapytaniu aby doradzić najodpowiedniejszy sposób postępowania , do tego w każdym zdaniu odnoszą się moje znaki zapytania .
Możliwe że kolega wogóle nie widział jak się do tego zabrać i dzięki naszym podpowiedziom wyrobi sobie pogląd nt. importu aut z UK, zniechęci się lub jeszcze bardziej zapali do pomysłu . |
_________________ Mam oko na Ciebie
 |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: 11-07-2011, 08:16
|
|
|
fergul11, sorry, nie traktuj tego personalnie
troche zle sie wyrazilem, nie doczytałem
powinienem napisac:
"opcja, ktora wymyslił adamusSSS, a skalkulował fergul11, jest nieopłacalna"
co nie zmienia faktu, że jest nieopłacalna - przynajmniej wtedy, kiedy jedynym celem wycieczki jest to auto
jeśli mamy do zalatwienia inne sprawy, to co innego
jest też opcja znalezienia transportu zbiorowego - biorą około 1200-1500 zł do auta
jakbyś trafił Avance za 400-500 funtów to się opłaci |
_________________ 02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )
Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)
|
|
|
|
 |
Cichanos [Usunięty]
|
Wysłany: 11-07-2011, 11:39
|
|
|
Muszę Was rozczarować. Nikt z Wysp Brytyjskich nie będzie wracał do PL ciężarówką czy lawetą na pusto. Zdarzają się dość często przypadki że a GB wraca się na pusto do Beneluksu. I tam zabiera się ładunek.
Powrót minimum 1200km na pusto jest nie opłacalny.
Co najwyżej możesz szukać przestrzeni ładunkowej na doładunek. Ale wtedy musiałbyś się zalogować na giełdzie transportowej i dać jakąś konkretny pieniądz do zaoferowania, typu 800zł wzwyż. Do tego załatwić w GB i PL sprzęt do za i rozładunku tego auta ze standardowej przyczepy/naczepy.
Czasy kiedy kierowcy ciężarowek robili fuszki na trasach bezpowrotnie się skończył w momencie gdy do firm wszedł monitoring pojazdów, czyli w naszych warunkach w XXI wieku. |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
Cichanos [Usunięty]
|
Wysłany: 11-07-2011, 18:50
|
|
|
Może i są takie firmy ale ja takich nie znam.
Podam na przykładzie zestawu 33 epal, 24 tony ładowności o 85m3 przestrzeni.
Stawka z zachodniej Polski do południowej Anglii to minimum 3.4zł netto za kilometr. Z tego musisz opłacić koszt prowadzenia działalności, kierowce, paliwo, myta i co najważniejsze prom. Z takiego kursu wychodzi przeciętnemu przedsiębiorcy około 0,40gr do 1,2 (jak dobrze kombinuje i ma zniżki na prom) zysku (wachniecia moga być większe z uwagi na norme emisji spalin jaką dysponuje pojazd).
I teraz się pytam. Jeżeli koszt pustego KM liczy się między 0,85gr/km do 1zł/km gdzie tu masz zarobek dla firmy ? Oczywiście zakładając Twoją wersje że ktoś wraca tą samą drogą na pusto
Jest wiele firm w PL które eksportują przede wszystkim meble do GB. Do tego chemie gospodarczą i różnego rodzaju przetworzone tworzywa sztuczne. Ale powrót do PL z tego państwa zawsze był problemem. Nawet teraz gdy granice są otwarte. Dlatego we wcześniejszym poście napisałem nt. Beneluksu. Wiele firm nie mogąc znaleść ładunku powrotnego (biorę pod uwagę firmy które nie robią przerzutów) jedzie na pusto do tego regionu i dopiero tam pobiera ładunek. Wtedy kółko trwa około 5 dni i z niego jest zysk. Inaczej świadczył byś usługe transportową tylko dla swojej przyjemności. A bardzo możlwie że musiał jeszcze dopłacić.
Żeby było jasne. Mam firme handlu zagranicznego. I wiem coś o transporcie |
|
|
|
 |
|
|