 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.9TD] Klima z klimatronikiem - JAK DZIAŁA ? |
Autor |
Wiadomość |
Werwolf
Mitsumaniak
Auto: CARISMA 1.9TD '98 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 180 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 15-07-2011, 20:01 [Cari 1.9TD] Klima z klimatronikiem - JAK DZIAŁA ?
|
|
|
Witam!
Mam już dość swojej Cari
Od jakiegoś czasu walczę z klimą.
Najpierw wymieniłem sprężarkę, potem chłodnicę klimy, dzisiaj wszystkie podstawki i przekaźniki od wentylatorów i sprzęgła klimy. I nic to nie dało.
Po wymianie sprzęgła i chłodnicy po kilku dniach okazało się że klima nie pracuje bo nie ma czynnika (z 700ml zostało raptem 155ml), co ciekawe nie było nigdzie widać wycieków, a na sprawdzeniu azotem wyszło, że układ jest szczelny.
Ciągle jakieś czary. Dzisiaj (dzień po nabiciu czynnika, i wymianie przekaźników) klima załaczała się i wyłączała (znaczy samo sprzęło bo wentylatory pracują ciągle) i po paru kilometrach jazdy sprężarka się wyłączyła i ma w d..pie się załączyć. Samochód postoi na parkingu i jutro znowu jakiś czas będzie pracować normalnie a potem się wyłączy i kicha.
Według schematu przekaźnik od elektrosprzęgła załacza ECU silnika, ale skąd to ECU bierze sygnał do załaczenia sprzęgła to pewnie tylko ono wie.
Ma ktoś z kolegów wiedzę na temat:
Jak działa klima z klimatronikiem w trybie normalnym (chodzi mi skąd bierze sygnały do załaczenia sprzęgła, które temperatury sa ważne, jak na zewnątrz jest powiedzmy -10CEL a ja sobie ustawię 20CEL to się załaczy czy nie, jak na zewnątrz jest owiedzmy 20CEL a na klimatorniku jest 17 to się ma załączyć czy nie). Już nie wiem czego się czepić, mam tylko nadzieję, że po dwuch dniach nadal jest czynnik w układzie bo jak nie to wezmę tą cholerę spalę chyba
POMOCY
Werwolf |
|
|
|
 |
fito123
Forumowicz
Auto: Carisma 1 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Cze 2011 Posty: 77 Skąd: Dłutów
|
Wysłany: 15-07-2011, 20:39
|
|
|
Zmień servis od klimy i wszystko będzie dobrze
Zwykłą klime naprawisz w pierwszym lepszym servisie ale klimatronik bywa bardziej kłopotliwy a to ze względu na to że jest w tym układzie zastosowanych więcej czujników ,przekaźników
niż w zwykłej klimie .
Co za tym idzie błąd odczytu z jednego czujnika potrafi dusić cały układ
Np. Walnięta fotokomórka na podszybiu {czujnik który odpowiada za uderzenie zimnego powietrza w sytuacji gdy np wyjedziesz z ciemnego tunelu na mocne słońce} w tej sytuacji klima potrafi dmuchać non stop lodowatym powietrzem
i dużo dużo innych czujników których sprawdzenie w dobrym servisie nie stanowi żadnego problemu bo to ich chleb powszedni
Dobra rada bądź obecny przy naprawie
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
|
|