Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Dziwny odgłos z przedniego zawieszenia lub mostu.?
Autor Wiadomość
piotrasek1 
Forumowicz

Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 72
Skąd: Płock
Wysłany: 15-06-2011, 08:04   Dziwny odgłos z przedniego zawieszenia lub mostu.?

Mrugające kontrolki ciąg dalszy po sprawdzeniu po odpięciu wężyków podciśnienia i wszystkich styków i złożeniu z powrotem jest tak kiedy zapinam przód wszystko działa w porządku kontrolki zapalają się tak jak powinny nic nie mruga napędy ciągną po rozłączeniu napędy się prawidłowo rozłączając ale pozostają mrugające kontrolki napędów co to może być i gdzie szukać jeszcze przyczyny???
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 15-06-2011, 08:24   Re: Dziwny odgłos z przedniego zawieszenia lub mostu.?

piotrasek1 napisał/a:
Mrugające kontrolki ciąg dalszy po sprawdzeniu po odpięciu wężyków podciśnienia i wszystkich styków i złożeniu z powrotem jest tak kiedy zapinam przód wszystko działa w porządku kontrolki zapalają się tak jak powinny nic nie mruga napędy ciągną po rozłączeniu napędy się prawidłowo rozłączając ale pozostają mrugające kontrolki napędów co to może być i gdzie szukać jeszcze przyczyny???

Przednie koła migają?
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
piotrasek1 
Forumowicz

Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 72
Skąd: Płock
Wysłany: 15-06-2011, 08:32   Re: Dziwny odgłos z przedniego zawieszenia lub mostu.?

zbyszekm2 napisał/a:
piotrasek1 napisał/a:
Mrugające kontrolki ciąg dalszy po sprawdzeniu po odpięciu wężyków podciśnienia i wszystkich styków i złożeniu z powrotem jest tak kiedy zapinam przód wszystko działa w porządku kontrolki zapalają się tak jak powinny nic nie mruga napędy ciągną po rozłączeniu napędy się prawidłowo rozłączając ale pozostają mrugające kontrolki napędów co to może być i gdzie szukać jeszcze przyczyny???

Przednie koła migają?


Tak właśnie przednie koła migają.
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 15-06-2011, 09:40   

piotrasek1 napisał/a:
Tak właśnie przednie koła migają.
A ten czujnik na przednim moście też sprawdzałeś? To wygląda na zwarte kabelki do niego. Jeśli tam jest na 100% ok, to sprawdź czy fizycznie odłącza przód: zapal silnik, reduktor ustaw na 2H, głowa pod auto i spróbuj obrócić przednim wałem, jak sie obraca bez problemu to jest ok, a jak nie możesz nim obrócić to przód jest wtedy cały czas zapięty - trzeba szukać przyczyny od nowa (jak wyżej i poprzednio) :p
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 15-06-2011, 09:50   

piotrasek1 napisał/a:
ak właśnie przednie koła migają.
po przejechaniem samochodem do tyłu 1-2m też migają ??


http://mudmania4x4.com.pl/
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
piotrasek1 
Forumowicz

Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 72
Skąd: Płock
Wysłany: 15-06-2011, 11:50   

Po przejechaniu do tyłu paru metrów też migają.


Dobrze sprawdzę jeszcze czujnik na moście i spróbuje pokręcić przednim wałem a dajmy na to gdyby się nie udało przekręcić wałem czyli by był ciągle zapięty przód co można zrobić i gdzie szukać przyczyny?
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 15-06-2011, 20:51   

piotrasek1 napisał/a:
Dobrze sprawdzę jeszcze czujnik na moście i spróbuje pokręcić przednim wałem a dajmy na to gdyby się nie udało przekręcić wałem czyli by był ciągle zapięty przód co można zrobić i gdzie szukać przyczyny?
Najpierw sprawdź ten wał, jak obrócisz to mechanicznie wszystko jest ok - problem elektryczny (to ogranicza poszukiwanie). Wtedy dopiero bierz się za czujnik na moście, możesz go śmiało wykręcić i wyciągnąć razem z wiązką, ułatwi to sprawdzanie.
 
 
piotrasek1 
Forumowicz

Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 72
Skąd: Płock
Wysłany: 16-06-2011, 10:00   

Więc tak na zapalonym silniku w pozycji 2H wczołgałem się pod auto i próbowałem przekręcić przednim wałem niestety nie udało się przekręcić jak zaparłem mocniej auto można było delikatnie bujnąć do tyłu, więc pomyślałem tak że nie wypięty przód, wsiadłem do auta wjechałem na miałki piasek i gwałtownie ruszyłem i tu zaskoczenie tył ciągnie przód nie czyli wypięty, ponownie wczołgałem się pod auto i wał nie rusza co teraz?
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 16-06-2011, 21:24   

piotrasek1 napisał/a:
tył ciągnie przód nie czyli wypięty, ponownie wczołgałem się pod auto i wał nie rusza co teraz?
Jak dobrze zrozumiałem to przedniego wału nie dało się wtedy obrócić. Czyli przód jest cały czas zapięty.
Szczerze mówiąc z tą widocznością czy ciągnie sam tył czy też przód to różnie bywa, bo zależy od stanu wiska centralnego.
A więc nie odłącza Ci przodu, w takim razie czujnik na przednim moście zostaw bo działa dobrze. Za to nie działa prawidłowo podciśnienie załączające/wyłączające przód.
Do sprawdzenia:
1) wężyk podciśnienia podłączony na przednim moście, na membranie od strony siłownika (od strony jego osłony gumowej) - nieszczelność, zatkany, źle podłączony (na nadkolu powinien wchodzić od góry do zaworka, tego bliżej silnika)
2) nieszczelna membrana siłownika na przednim moście - podłączyć wężyk i zassać powietrze (z oby dwóch stron), powinno być słychać nieszczelność
3) brak napięcia na zaworkach (na nadkolu) - na 2H powinno być 12V, na 4H 0V, albo uszkodzone same zaworki
4) problem z czujnikami na reduktorze, głównie czujnik 2WD/4WD, zerknij tu (ostatni post): http://forum.mitsumaniaki...=59853&start=15
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 16-06-2011, 22:38   

Nie wiem czy sprawdzanie czy da się obrócić wał to dobry pomysł i coś pomoże stwierdzić. W Superselekcie wał przedni kręci się cały czas, nawet przy 2H więc raczej na stałe jest dopięty a przód dopina się przez dopięcie jednej z półosi siłownikiem na moście. Więc skoro nie da się obrócić wałem to jeszcze chyba nic nie znaczy.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 16-06-2011, 22:53   

Heilsberg napisał/a:
Nie wiem czy sprawdzanie czy da się obrócić wał to dobry pomysł i coś pomoże stwierdzić. W Superselekcie wał przedni kręci się cały czas, nawet przy 2H więc raczej na stałe jest dopięty a przód dopina się przez dopięcie jednej z półosi siłownikiem na moście. Więc skoro nie da się obrócić wałem to jeszcze chyba nic nie znaczy.
To proponuję sprawdzić w swoim :p
A bierzesz pod uwagę mechanizm różnicowy na przednim moście?
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 17-06-2011, 01:04   

Ale wał jest na stałe dopięty w skrzyni redukcyjnej więc niekoniecznie da się obrócić. Co zresztą u kolegi występuje. Wału nie obróci a przodu nie ma. Inaczej jest w Easyselekt bo tam wał jest dopinany w reduktorze.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 17-06-2011, 10:56   

Heilsberg napisał/a:
Ale wał jest na stałe dopięty w skrzyni redukcyjnej
...gdzie jest kolejny mechanizm różnicowy, więc na ustawieniu 2H z powodzeniem można obracać przednim wałem swobodnie, tylko silnik musi pracować, żeby działało podciśnienie na przednim moście.
Jak nie wierzysz to po prostu sprawdź u siebie. :p
 
 
piotrasek1 
Forumowicz

Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 72
Skąd: Płock
Wysłany: 17-06-2011, 12:16   

Dzięki koledzy za sugestię będę szukał czyli jeśli dobrze zrozumiałem w dużym stopniu winne może być podciśnienie całej sytuacji, a taka sugestia mi się nasunęła wczoraj przytrafiło mi się wydobywć z porządnej wtopy Pajero III włączając napęd na poleżenie 4LLC, ale bez R/D Lock prędkość była zredukowana i ciągnęły dwa prawe koła tak powinno być?
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 17-06-2011, 20:54   

piotrasek1 napisał/a:
ciągnęły dwa prawe koła tak powinno być?
Oczywiście. Ciągną te koła, które są mniej obciążone na osi :biggrin:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.