Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9TD] Klima z klimatronikiem - JAK DZIAŁA ?
Autor Wiadomość
Werwolf 
Mitsumaniak

Auto: CARISMA 1.9TD '98 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 180
Skąd: Krosno
Wysłany: 15-07-2011, 20:01   [Cari 1.9TD] Klima z klimatronikiem - JAK DZIAŁA ?

Witam!

Mam już dość swojej Cari :evil:

Od jakiegoś czasu walczę z klimą.
Najpierw wymieniłem sprężarkę, potem chłodnicę klimy, dzisiaj wszystkie podstawki i przekaźniki od wentylatorów i sprzęgła klimy. I nic to nie dało.

Po wymianie sprzęgła i chłodnicy po kilku dniach okazało się że klima nie pracuje bo nie ma czynnika (z 700ml zostało raptem 155ml), co ciekawe nie było nigdzie widać wycieków, a na sprawdzeniu azotem wyszło, że układ jest szczelny.
Ciągle jakieś czary. Dzisiaj (dzień po nabiciu czynnika, i wymianie przekaźników) klima załaczała się i wyłączała (znaczy samo sprzęło bo wentylatory pracują ciągle) i po paru kilometrach jazdy sprężarka się wyłączyła i ma w d..pie się załączyć. Samochód postoi na parkingu i jutro znowu jakiś czas będzie pracować normalnie a potem się wyłączy i kicha.

Według schematu przekaźnik od elektrosprzęgła załacza ECU silnika, ale skąd to ECU bierze sygnał do załaczenia sprzęgła to pewnie tylko ono wie.

Ma ktoś z kolegów wiedzę na temat:

Jak działa klima z klimatronikiem w trybie normalnym (chodzi mi skąd bierze sygnały do załaczenia sprzęgła, które temperatury sa ważne, jak na zewnątrz jest powiedzmy -10CEL a ja sobie ustawię 20CEL to się załaczy czy nie, jak na zewnątrz jest owiedzmy 20CEL a na klimatorniku jest 17 to się ma załączyć czy nie). Już nie wiem czego się czepić, mam tylko nadzieję, że po dwuch dniach nadal jest czynnik w układzie bo jak nie to wezmę tą cholerę spalę chyba :evil:

POMOCY

Werwolf
 
 
 
fito123 
Forumowicz

Auto: Carisma 1 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Cze 2011
Posty: 77
Skąd: Dłutów
Wysłany: 15-07-2011, 20:39   

Zmień servis od klimy i wszystko będzie dobrze :D
Zwykłą klime naprawisz w pierwszym lepszym servisie ale klimatronik bywa bardziej kłopotliwy a to ze względu na to że jest w tym układzie zastosowanych więcej czujników ,przekaźników
niż w zwykłej klimie .
Co za tym idzie błąd odczytu z jednego czujnika potrafi dusić cały układ
Np. Walnięta fotokomórka na podszybiu {czujnik który odpowiada za uderzenie zimnego powietrza w sytuacji gdy np wyjedziesz z ciemnego tunelu na mocne słońce} w tej sytuacji klima potrafi dmuchać non stop lodowatym powietrzem :D
i dużo dużo innych czujników których sprawdzenie w dobrym servisie nie stanowi żadnego problemu bo to ich chleb powszedni :D
Dobra rada bądź obecny przy naprawie :D
Pozdrawiam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.