Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Ubywający płyn chłodniczy
Autor Wiadomość
nowymistrz 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 GLX 90KM 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lip 2018
Posty: 57
Skąd: Wrocław
Wysłany: 16-04-2020, 22:58   Ubywający płyn chłodniczy

Witam. Jakieś pół roku temu wymieniałem termostat ponieważ silnik się nie dogrzewał. Dolałem wtedy płynu chłodniczego do okolo połowy zbiorniczka wyrównawczego. Tak pomiędzy minimalnym a maksymalnym poziomem. Było wszystko dobrze.
Jakieś dwa, trzy tygodnie temu nastały u mnie cieplejsze dni i zauważyłem że jak stoję dłużej w miejscu wskazówka temperatury rośnie. Pomyślałem że cieplejsze dni i za mało płynu. Byłem zaskoczony, że płynu ledwo co na dnie. No to dolałem, tym razem do maksymalnego poziomu. W szoku byłem gdy trzy dni temu znów ledwo co na dnie było płynu. Ponownie dolałem na maxa i tu szok po dwóch dniach znów nie ma nic. Najbardziej się zdziwiłem kiedy pół zbiornika uciekło przez noc kiedy samochód nie był używany.

Oleju nie przybywa, jest cały czas takiego samego koloru.
Pod korkiem od oleju czysto.
Pod korkiem chłodnicy również czysto.
Brak białego dymu.
Pod samochodem czysto.

Ktoś ma jakiś pomysł skąd może uciekać?
 
 
pitt63 
Forumowicz
pitt63

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 24 Lut 2020
Posty: 511
Skąd: Gliwice
Wysłany: 17-04-2020, 18:10   

Skoro nie ma wycieków to jedynym wytłumaczeniem jest to, że masz pękniętą UPG lub/i samą głowicę. Płyn dostaje się do cylindra i tam ulega wyparowaniu. Nie widać białego dymu, bo go jest znikoma ilość. Wolne obroty są stabilne? To tak z grubej rury. Aby Ciebie pocieszyć, to spróbuj jeszcze zrobić test na zawartość spalin w płynie chłodniczym i będziesz miał jasność. Z życia jednak wiem, że te testy są mało wiarygodne.
_________________
piotr57
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 17-04-2020, 18:54   

W benzynie jeszcze tego testu nie robiłem ale u dwóch znajomych w dieslu zadziałał bardzo szybko. Jeszcze jest możliwość że masz pękniętą nagrzewnicę i płyn odparowuje w kabinie ale wtedy wewnątrz było by czuć specyficzny zapach.
 
 
henio1112 
Forumowicz

Auto: Space Star 1.8 MPI 2004r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2018
Posty: 49
Skąd: Nidzica
Wysłany: 17-04-2020, 20:49   

kieds w foce mialem podobnie, dolałem dla eksprerymentu preparat do uszczelniania chłodnic i problem znikł, moze spróbuj ? grosze kosztuje a moze pomoc
 
 
nowymistrz 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 GLX 90KM 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lip 2018
Posty: 57
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17-04-2020, 23:17   

Wydaje mi się, że jak płyn zniknął przez noc i gdyby to była UPG to byłby ślad w oleju lub w zbiorniku wyrównawczym od chłodnicy. Chyba że się mylę.

Ale tu mam jeszcze taką ciekawą rzecz. Wczoraj wlałem na maxa wodę demineralizowaną i nie jeździłem już. Dziś przed pierwszym odpaleniem zaglądam i ubyło tak ze dwa centymetry (ciężko powiedzieć ile to ml). Nic nie ruszałem i pojechałem załatwić sprawy. Jak wróciłem zajrzałem do zbiorniczka i jakby ta woda wróciła bo znów jest na maxa. Oleju nie ubyło, a woda czysta.
 
 
pitt63 
Forumowicz
pitt63

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 24 Lut 2020
Posty: 511
Skąd: Gliwice
Wysłany: 18-04-2020, 07:51   

W układzie wytwarza się podciśnienie lub ciśnienie i dlatego jest falowanie stanu płynu. Podtrzymuję wcześniejszą moją opinię. Spróbuj na ciepłym ostrożnie popuścić korek wlewu płynu. Jeśli usłyszysz syk powietrza i stan płynu się zmieni to nie kombinuj tylko głowica do zdjęcia.
_________________
piotr57
 
 
Janq 
Forumowicz


Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 384
Skąd: LU/DW
Wysłany: 19-04-2020, 23:46   

Ja bym wszedł pod samochód i pooglądał silnik od spodu. Czy nie ma gdzieś wykrystalizowanego płynu. Płyn chłodniczy jak złapie delikatny wyciek, to z racji swojej temperatury zaraz odparuje. Po wyłączeniu silnika i stygnięciu płyn jest zasysany ze zbiorniczka do układu - i może zassać nawet całą zawartość zbiorniczka.
Jak nie ma bąbelków powietrza w zbiorniczku wyrównawczym i nie ma z rana zasłony dymnej, to ja bym głowice nie ruszał.
_________________
プリメーラ P11GT

_
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 20-04-2020, 07:37   

Popieram Janq, na wszelki wypadek zrób taki test https://youtu.be/CruyEk3Co2I on na prawdę dobrze działa.
 
 
czarter 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2019
Posty: 84
Skąd: Katowice
Wysłany: 21-04-2020, 13:50   

Ja kiedyś w benzynowym seicento zrobiłem ten test na CO2 w płynie chłodniczym i zadziałał prawidłowo.
Ja bym sprawdził czy płyn wycieka na całkowicie zimnym silniku, np. po 2-3 dniach stania, wtedy będzie łatwiej namierzyć wyciek, bo nie będzie tak łatwo odparowywał. Oczywiście wyciek może się uaktywniać dopiero na uruchomionym silniku, bo w układzie chłodniczym panuje ciśnienie, więc będzie większy nacisk płynu na rozszczelnienie. Ale to raczej przy mikroskopijnych wyciekach ;)
Możesz też mieć uszkodzony korek chłodnicy w taki sposób, że nie odprowadza on prawidłowo nadwyżki ciśnienia. Ciśnienie podczas pracy silnika dochodzi do takiego poziomu, że rozszczelnienie się uaktywnia. Zresztą, jednym z objawów uszkodzonego korka jest własnie przegrzewanie się silnika, o którym wspominasz.
Możesz tez mieć zapchany powrót płynu do zbiorniczka, czego takim samym efektem będzie nadmierne grzanie się silnika podwyższanie ciśnienia i rozszczelnianie układu.

Możesz mieć wiele z tych problemów na raz. Sprawdź, czy założyłeś prawidłowy termostat, zgodny z zaleceniem producenta. Powinieneś tez sprawdzić czujnik temperatury, czy działa prawidłowo i czy można mu zaufać. Sprawdź też czy prawidłowo załącza się wentylator.

Możliwe tez przegrzewanie się samochodu na postoju nie ma żadnego związku z wyciekającym płynem i to tylko przypadek.
 
 
nowymistrz 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 GLX 90KM 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lip 2018
Posty: 57
Skąd: Wrocław
Wysłany: 25-04-2020, 07:32   

pitt63 napisał/a:
Nie usłyszałem ani syku, ani nie zaobserwowałem zmiany poziomy cieczy.
Janq napisał/a:
Nie zauważyłem żadnych zmian pod samochodem, żadnych śladów po płynie.

Lecz od 17 kwietnia, odkąd jeżdżę na wodzie demineralizowanej, płyn nagle przestał ubywać. Nawet troszeczkę. I to mnie zastanawia czy korek wlewu miałem na przykład nie dokręcony, czy różna gęstość płynu spowodowała że teraz nie ubywa.
 
 
woyt1 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2.2 DI-D 2014
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2021
Posty: 10
Skąd: Tczew
Wysłany: 13-03-2022, 17:27   

pitt63 napisał/a:
Skoro nie ma wycieków to jedynym wytłumaczeniem jest to, że masz pękniętą UPG lub/i samą głowicę. Płyn dostaje się do cylindra i tam ulega wyparowaniu. Nie widać białego dymu, bo go jest znikoma ilość. Wolne obroty są stabilne? To tak z grubej rury. Aby Ciebie pocieszyć, to spróbuj jeszcze zrobić test na zawartość spalin w płynie chłodniczym i będziesz miał jasność. Z życia jednak wiem, że te testy są mało wiarygodne.

Witam.
Niestety u mnie też zaczęło ubywać płynu.
Interesuje mnie ta niestabilność wolnych obrotów. U mnie występuje niestety.
Czy to pęknìęta głowica? Oleju nie przybywa.
Poza tym gdy uruchamiam silnik czuję w aucie zapach jakby spalin.
Z góry dziękuję za podpowiedź.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.