 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
WD-40 w dolot powietrza |
Autor |
Wiadomość |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 05-08-2011, 09:25
|
|
|
Na YT jest kilka takich filmików, jeżeli chcesz to komuś zaprezentować Na temat historii nic nie pomogę bo nie kojarze czegoś takiego |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Derpin [Usunięty]
|
|
|
|
 |
Jogurt
Mitsumaniak

Auto: CA4A & EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2006 Posty: 2554 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 05-08-2011, 21:54
|
|
|
znam przypadek gdzie filtr powietrza zamoczony w benzynie został zamontowany. nawet na 5 biegu nie szło tego zdusić taki power. silnik lekko w tyłek dostał po tej akcji bo zaczął kopcić, spadła kompresja itd niedługo potem umarł |
_________________ CA0
Galant II |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
|
|
|
 |
Forest [Usunięty]
|
Wysłany: 10-08-2011, 10:12
|
|
|
Sytuacja z Życia:
Skoda Octawia 1.9 TDi - Klienta.
Jadę na najazd (ok 1km) i jest cacy. Wjeżdżam na plac znajomego, ok. Zamykam bramę, auto pracuje normalnie....
Wsiadam,
wpinam jedynkę,
puszczam sprzęgło,
delikatnie dotykam gazu..... i się zaczęło...
Auto wyrwało jak głupie i było nie do opanowania. wciskam sprzęgło, a obroty rosną...
no to kluczyk ze stacyjki...
a tu dalej rosną.....
na szybkiego wbiłem 3 i strzał ze sprzęgła na hamulcu.....zgasła...
Co się okazało. Potrafi tak się dziać, jak pada turbina.
Auto bierze olej do turbiny i pcha do komory spalania.
Będzie tak chodzić, doputy (i tu są dwie opcje):
1 - wypali cały olej z silnika i się zatrze/wykorbi
2 - puszczą korby i je wystawi z boku....
Oby dwa warianty trochę bolesne.
I bez użycia WD-40 |
|
|
|
 |
Fragu
Mitsumaniak Łukasz

Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 6077 Skąd: okolice Bydgoszczy
|
Wysłany: 10-08-2011, 10:59
|
|
|
Forest, no ale to już chyba to turbo musi być nieźle spaprane |
_________________ Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________
FIESTA ST150 |
|
|
|
 |
Forest [Usunięty]
|
Wysłany: 10-08-2011, 23:00
|
|
|
Nie mam pojęcia, bo nie znam się aż tak na tym temacie.
Mimo wszystko wspomnienia są.....i jak pomyśle że to klienta auto i że mógłbym mu za darmo silnik wymienić to mnie trzęsie. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 10-08-2011, 23:44
|
|
|
Forest napisał/a: | i jak pomyśle że to klienta auto i że mógłbym mu za darmo silnik wymienić to mnie trzęsie. | a jak pomyśleć, że klient doskonale zdawał sobie z tego sprawe i w wiadomym celu oddał auto na warsztat to dobiero człeka zaczyna trząść - tej opcji nie można wykluczyć
Fragu puszcza uszczelniacz olejowy i sypie olejem w dolot, dla diesla to gratka jak zassie to automatycznie wchodzac na obroty podaje sobie wieksza dawke oleju takie perpetum deconstruction
Tak samo można załatwić nowa turbine, kilkukrotnie słyszałem o takich przypadkach, że komuś silnik zaczął wciągać olej, zdusili gada, diagnoza do wymiany turbo, "wymieniacz" zbagatelizował sprawe i nie oczyścił układu InterCooler, odpala auto i powtórka z rozrywki |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Fragu
Mitsumaniak Łukasz

Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 6077 Skąd: okolice Bydgoszczy
|
Wysłany: 11-08-2011, 07:18
|
|
|
robertdg, czyli dobrym sposobem jest zapobiegawczo przejrzeć dolot w poszukiwaniu oleju ?
..Inna sprawa, że najpierw musi na bagnecie przecież ubywać oleju. |
_________________ Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________
FIESTA ST150 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 11-08-2011, 07:59
|
|
|
Fragu napisał/a: | czyli dobrym sposobem jest zapobiegawczo przejrzeć dolot w poszukiwaniu oleju ? | Raczej chłodnice Intercoolera, (w przewodach intercoolera zwłaszcza w starsych autach znaczy takich co maja troche przebiegu, zbiera sie mgla olejkowa gdyz odma przewanie jest tuż przed zimna strona turbo), jeżeli zbiera się w niej olej, to może ktoś pomylił korki wlewowe
Fragu napisał/a: | Inna sprawa, że najpierw musi na bagnecie przecież ubywać oleju. |
Nie musi, a nawet jezeli ubywa, to wcale nie jest powiedziane ze przez turbo (uszczelniacze, etc)
Może być jeszcze taki scenariusz, że jedziesz a za toba nagle siwy dym, silnik normalnie pracuje ale w czym problemn
Otóż problem w tym, że należy zgasić silnik co by sie nie okazalo ze pracuje bez oleju, zajrzec na bagnet i stwierdzic poziom oleju, jezeli poniżej stanu, znaczy ze urwalo wirnik kompresji i olej leci do ukladu wydechowego. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Forest [Usunięty]
|
Wysłany: 11-08-2011, 18:09
|
|
|
robertdg napisał/a: | a jak pomyśleć, że klient doskonale zdawał sobie z tego sprawe i w wiadomym celu oddał auto na warsztat to dobiero człeka zaczyna trząść - tej opcji nie można wykluczyć |
Przyznał się jak mu auto oddawałem że mu 2l oleju na 1000km bierze...
robertdg napisał/a: | Fragu puszcza uszczelniacz olejowy i sypie olejem w dolot, dla diesla to gratka jak zassie to automatycznie wchodzac na obroty podaje sobie wieksza dawke oleju takie perpetum deconstruction |
Otóż to... Nic dodać nic ująć.
robertdg napisał/a: | Może być jeszcze taki scenariusz, że jedziesz a za toba nagle siwy dym, silnik normalnie pracuje ale w czym problemn
Otóż problem w tym, że należy zgasić silnik co by sie nie okazalo ze pracuje bez oleju, zajrzec na bagnet i stwierdzic poziom oleju, jezeli poniżej stanu, znaczy ze urwalo wirnik kompresji i olej leci do ukladu wydechowego. |
I tak tez siezdarza... |
|
|
|
 |
kafar_1989
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Eclipse 1G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 178 Skąd: Wojcieszyn/Lublin
|
Wysłany: 11-08-2011, 23:07
|
|
|
ja mialem przypadek w pracy 2 razy ford dostal samozaplonu td oczywiscie udalo sie go zdusic za 3 razem klijent go odpala i mowi nam ze to w nim normalne i on juz sie przyzwyczail i nauczyl z tym jezdzic jak sie potem okazalo nie do konca bo przekladalem w nim silnik samozaplon i na olejku tak sie pieknie rozbrykal ze rozwalilo blok i glowice |
_________________ DSM 1G GSX
4G63T 6bolt |
|
|
|
 |
kuzi [Usunięty]
|
Wysłany: 11-08-2011, 23:22
|
|
|
Mi na trasie mój Passat B3 stwierdził, że pobawi się w samozapłon. Oczywiście winna była turbina. Zdążyłem zamówić turbo i umówić wymianę... Do serwisu jednak już nie dojechałem o własnych siłach. Trzeba było wymieniać cały silnik z turbo. |
|
|
|
 |
|
|