| regulacja zaworów - wypadanie zapłonu | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | elvis512   Forumowicz
 
  
 Auto: EA5A, EA2A, E33A
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 08 Lip 2010
 Posty: 113
 Skąd: łódzkie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-03-2015, 21:32   regulacja zaworów - wypadanie zapłonu |   
 |  
               | 
 |  
               | witam, 
 gdzie w łódzkim (najlepiej w okolicach Aleksandrowa, Łodzi) można zrobić regulację zaworów w Galancie 2.5V6 ?
 
 Mam błąd wypadania zapłonu na 4 cylindrze (auto delikatnie drży na jałowym biegu - nie zawsze, oraz przy delikatnym przyspieszaniu - tęz nie zawsze). Wymieniłem świece, kable, kopułkę, palec i nic to nie pomogło. Rozrząd też niedawno robiony. Może wytarczy wyregulować luz na zaworach? A może macie inne sugestie?
 
 Pozdrowienia
 |  
				| _________________ Hasta la victoria siempre !
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | milo   Mitsumaniak
 
  
 Auto: galant 2.0 td 2001r
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 27 Lut 2011
 Posty: 3452
 Skąd: BP
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-03-2015, 15:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | W Galancie 2,5 v6 nie reguluje się zaworów są hydrauliczne |  
				| _________________ Jest ryzyko jest zabawa
 三菱ギャラン
 
 Yamaha FZ 750
 Lancer 1,8 d
 Galant 1,8 td
 Galant 2,0 td
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | elvis512   Forumowicz
 
  
 Auto: EA5A, EA2A, E33A
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 08 Lip 2010
 Posty: 113
 Skąd: łódzkie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-03-2015, 16:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ok, 
 to może macie sugestie co sprawdzić
 
 rozrząd, kable, świece, kopułka, palec wymienione.
 
 Może jest ktoś w stanie pomóc z okolicy?
 
 Objawy jakie mam dla przypomnienia.
 Podłączyłem do kompa u znajomego i wygryło dwa błędy:
 P0135 - sonda - wymieniłem na nową.
 P0300 - wypada zapłon na 4 cylindrze
 
 Po wymianie sondy wykasowaliśmy błędy poprzez program - nie robiłem resetu ECU poprzez odłączenie akumulatora.
 
 na jałowym delikatnie od czasu do czasu bujnie oraz przy przyspieszaniu czuć delikatne wibracje w przedziale 2-3k obr.
 
 Auto nie ma LPG dla pewności.
 
 Pozdrowienia
 Mariusz
 |  
				| _________________ Hasta la victoria siempre !
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bizi78   Mitsumaniak
 Reklamożerca.
 
  
 Auto: MSS 1.3 family 01r.
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 01 Sty 2010
 Posty: 21075
 Skąd: Częstochowa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-03-2015, 22:40 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | elvis512 napisał/a: |  	  | P0300 - wypada zapłon na 4 cylindrze 
 | 
 Może warto sprawdzić wtryskiwacz
  . |  
				| _________________ Gość zobacz moją   zieloną żabę
  . 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | elvis512   Forumowicz
 
  
 Auto: EA5A, EA2A, E33A
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 08 Lip 2010
 Posty: 113
 Skąd: łódzkie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-03-2015, 15:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ktoś poleci jakieś miejsce, albo sam podjąłby się takiego sprawdzenia? |  
				| _________________ Hasta la victoria siempre !
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | madluke   Mitsumaniak
 
 Auto: Galant 2,5 V6 Nardi Torino
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 23 Kwi 2014
 Posty: 108
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-03-2015, 11:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | To ja teraz też mam taki sam problem, tylko już nie wypada zapłon. U mnie winne były uszczelki (jedna świeca pływała w oleju) i dodatkowo (nie wiem czemu) na każdej jednej świecy miałem przebicia (a zrobiły tylko 3k km). 
 Za tydzień wstawiam auto do mechanika i będziemy szukać. Zaczniemy od rozrządu (czy na pewno dobrze ustawiony). Najgorsze, że nie ma już żadnego błędu, bo nie wiadomo gdzie szukać. Czy wiecie, czy da się jakoś sprawdzić wtryskiwacze?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | elvis512   Forumowicz
 
  
 Auto: EA5A, EA2A, E33A
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 08 Lip 2010
 Posty: 113
 Skąd: łódzkie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-04-2015, 20:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | nie wiem czemu, ale zauważyłem prawidłowość, że jeśli jest pogoda jak dziś - dużo pada itp auto chodzi lepiej.. może w takim układzie to cewka zapłonowa? Co oo tym myślicie. Gdzie ew. można takową nabyć w dobrej cenie? |  
				| _________________ Hasta la victoria siempre !
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | madluke   Mitsumaniak
 
 Auto: Galant 2,5 V6 Nardi Torino
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 23 Kwi 2014
 Posty: 108
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-04-2015, 20:08 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tak jak zagłębiłem się w ten temat i patrzę w konstrukcję zapłonu, to jednak cewka wydaje się najmniej podejrzana (ale nie wykluczona z podejrzeń). Bo jeżeli byłby problem z cewką, to zapłon powinien wypadać też na innych cylindrach. Cewkę z kopułką łączy jeden styk, który przekazuje prąd na rozdzielacz. 
 Ja wyeliminowałem już świece, kable, rozdzielacz, kopułkę, cewkę. Podejrzany w pierwszej kolejności jest wtryskiwacz. Wymieniam w piątek, a we wtorek będę już wiedział, czy to on, czy coś innego.
 
 Edit: Ale gdybyś szukał cewki, to te numerki mogą się przydać: H3T04172, FB0136, 70E5011-OYO
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | elvis512   Forumowicz
 
  
 Auto: EA5A, EA2A, E33A
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 08 Lip 2010
 Posty: 113
 Skąd: łódzkie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-04-2015, 21:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | jaki mniej więcej koszt wymiany wtryskiwacza usłyszałeś? 
 Faktycznie cewka rodziłaby problem na wszystkich.. Kopułkę i palec też wymieniłem, ale może tam jest coś nadal.. bo skoro śiweca ok, przewody nowe to może z kopułki źle iskra "wychodzi"..
 
 kurcze temat na prawdę dziwny..
 
 Czekam na wieści od Ciebie
   |  
				| _________________ Hasta la victoria siempre !
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | madluke   Mitsumaniak
 
 Auto: Galant 2,5 V6 Nardi Torino
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 23 Kwi 2014
 Posty: 108
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-04-2015, 22:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | Robię to u zaufanego i znajomego mechanika spod Warszaw, a rozliczam się za godzinę. 2h na taką operację trzeba liczyć + wtryskiwacze. Zrobiłem tak, że kupiłem cztery na listwie z carismy (wyszło 10 zł za wtryskiwacz razem z wysyłką), oddaję je do czyszczenia i sprawdzenia za 50 zł za sztukę, następnie u mechanika demontujemy te na cylindrach 1, 3, 5 i 2, jeżeli te cztery co mam będą sprawne. Potem te z 3 i 5 dam na czyszczenie i jak będzie ok, to wymienię 4 i 6 już samodzielnie. Jak to rozwiąże problem, to zostaną mi 3 raczej sprawne, które będę mógł odstąpić do takiej akcji.   
 Jak coś, to mam mój stary aparat z raczej sprawną kopułką, bo nowa nic nie zmieniła, poza tym, że jest już poza podejrzeniem. Jakbyś chciał zrobić Warszawa Run, to możemy podmienić.
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | elvis512   Forumowicz
 
  
 Auto: EA5A, EA2A, E33A
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 08 Lip 2010
 Posty: 113
 Skąd: łódzkie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-04-2015, 09:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | A ew. byłbyś w stanie takie coś wymienić (cewka) ? sam wtrysk łatwo się wymienia? 
 Jeśli byłbyś w stanie pomóc - byłbym mega wdzięczny
   |  
				| _________________ Hasta la victoria siempre !
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | madluke   Mitsumaniak
 
 Auto: Galant 2,5 V6 Nardi Torino
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 23 Kwi 2014
 Posty: 108
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-04-2015, 09:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | Cewki samodzielnie nie wyciągałem, ale możemy zdemontować Twój aparat zapłonowy, założyć palec i kopułkę na mój, zamontować u Ciebie i sprawdzić, czy coś się zmieni. 
 [ Dodano: 17-04-2015, 01:11 ]
 150 km przejechane i jak na razie bez problemu.
  Pomogło czyszczenie przepustnicy i całego jej osprzętu. Jak na razie nie ma wypadających zapłonów.   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | 3Diamenty4Koła   Nowy Forumowicz
 
 Auto: galant avance 2.5v6 tiptronic
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 26 Sty 2019
 Posty: 21
 Skąd: parczew
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-01-2019, 18:13 |   
 |  
               | 
 |  
               | witam wszystkich forumowiczów jestem tu nowy potrzebuje pomocy duzo czytałem o tym watku ale potrzebuje swiezego podejscia do sprawy . a wiec posiadam galanta 2002r 2,5v6 tiptronic wypada mi zapłon na 3 cylindrze wymienione zostało : kopułka palec swiece nawet przełożyłem cały aparat zapłonowy z drugiego mojego galanta i nic dalej wypada czasami świeci sie czek i na biegu jałowym drzy silnik mierzyłem kompresje na kazdym cylindrze było dobrze ok 13 barów założyłem tez drugi wtrysk na tym nieszczesnym cilindrze i nic nadal to samo skończyły mi sie pomysły kazy terop sporo mnie kosztował a efektów BRAK !!!!! prosze o pomoc znalazłem wymarzony egzemplasz wydałem wszystkie pieniadze a auto nie chodzi jak na galanta przystało . |  
				| _________________ 3Diamenty4Koła
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bizi78   Mitsumaniak
 Reklamożerca.
 
  
 Auto: MSS 1.3 family 01r.
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 01 Sty 2010
 Posty: 21075
 Skąd: Częstochowa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-01-2019, 18:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | To zostały jeszcze przewody, czy pomoże to na 100% nie wiem  . |  
				| _________________ Gość zobacz moją   zieloną żabę
  . 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | 3Diamenty4Koła   Nowy Forumowicz
 
 Auto: galant avance 2.5v6 tiptronic
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 26 Sty 2019
 Posty: 21
 Skąd: parczew
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-01-2019, 20:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | zapomniałem dodac ze je tez wymieniłem na nowe ngk |  
				| _________________ 3Diamenty4Koła
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |