Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Metaliczne stukanie podczas wyłączania silnika
Autor Wiadomość
mar1us 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 gdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Cze 2011
Posty: 31
Skąd: Strzelce
Wysłany: 24-07-2011, 14:18   Metaliczne stukanie podczas wyłączania silnika

Mianowicie, przy wyłączaniu silnika z spodu auta dochądzi dźiwny dźwięk takiego mocno metalicznego stukania, jak by obijanie się o siebie jakiś twardych metali, nie wiem jak to opisać dokładnie.

Dzieje się to tylko przez chwile jak się przekręci kluczyk i silnik schodzi z obrotów do zera.

Ma ktos jakiś pomysł?


Nagrałem filmik, ten dźwięk w 4 sek, czasem jest słabszy a czasem mocniejszy, teraz wyszedł tak pomiędzy:

http://patrz.pl/filmy/carisma-stukot
 
 
Bismarck 
Forumowicz

Auto: SdKfz 181
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 193
Skąd: Vorpommern-Stettin-Löcknitz
Wysłany: 24-07-2011, 19:37   

A:. jak dla mnie to sprawa wyglada tak:

Spalanie Detonacyjne - Samozapłon Mieszanki W Silniku z tad te stuki silnik wylanczasz lecz mieszanka paliwowo powietrzna zostaje zasana i sie zapala.Przyczyn moze byc wiele

1.stare swiece

2.zla liczba oktanowa paliwa

3.kat wyprzedzenia zaplonu

4.uklad recyrkulacji ERG

i jeszcze jest pare mozliwosci ale to.....

zastanow sie czy ta checa nie zaczela sie po ostatnim tankowaniu bo Ty bedziesz wiedzial pozniej ja bym stawial na swiece kiedy wymieniales a wogole warto by bylo sprawdzic je
 
 
mar1us 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 gdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Cze 2011
Posty: 31
Skąd: Strzelce
Wysłany: 24-07-2011, 23:18   

No ciekawe, niedawno go kupiłem i było tak od początku, wtedy uwagi nie zwróciłem na to ale pamiętam że już w domu jak dojechałem i na spokojnie sprawdzałem to było tak.

Może i świece, chciałem sprawdzić ostatnio ale żaden klucz mi nie spasował, trzeba sobie skombinować jakiś.

Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł? Może to być niebezpieczne dla silnika?
 
 
rysiul 
Mitsumaniak


Auto: wstyd powiedzieć
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 244
Skąd: Wrocław
Wysłany: 25-07-2011, 18:45   

Strzelam trochę w ciemno ale może któryś w wtryskiwaczy cieknie. Pytanie czy spalanie masz w normie? Warto się zastanowić nad sprawdzeniem składu spalin no i podpiąć się pod komputer.
 
 
 
mar1us 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 gdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Cze 2011
Posty: 31
Skąd: Strzelce
Wysłany: 25-07-2011, 19:25   

Spalanie w normie, według komputera, właśnie jestem w trakcie sprawdzania realnego spalania ale jak ostatnio mniej więcej liczyłem według przebiegu i nalanego paliwa to też normalnie wyszło.

Gdzie sprawdza się skład spalin? na diagnostyce mogą zrobić taki pomiar?
 
 
fito123 
Forumowicz

Auto: Carisma 1 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Cze 2011
Posty: 77
Skąd: Dłutów
Wysłany: 25-07-2011, 19:43   

Oczywiście że tak ale najlepiej podłączyć pod kompa i sprawdzić skład :D
 
 
kamir 
Mitsumaniak
TK


Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 727
Skąd: Kielce
Wysłany: 25-07-2011, 20:43   

moim zdaniem nie ma co zgadywać, podpiąć Cari do kompa i na pewno się znajdzie przyczyna.
Kabelek kupisz na około 50 PLN
klik
_________________

Pozdrawiam
Kamir

 
 
 
rysiul 
Mitsumaniak


Auto: wstyd powiedzieć
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 244
Skąd: Wrocław
Wysłany: 25-07-2011, 22:34   

Sprawdź czy dźwięk dochodzi z komory silnika czy innego miejsca. Jeśli to kwestia spalania stukowego to dźwięk będzie z komory silnika i powinno trząść silnikiem. Jest też możliwe że któryś z elementów wydechu po wprawieniu w wibracje wytwarza ten dźwięk.
 
 
 
mar1us 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 gdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Cze 2011
Posty: 31
Skąd: Strzelce
Wysłany: 25-07-2011, 23:23   

Z kabelkiem poczekam do wypłaty i kupie bo spłukałem się.

Dźwięk jest wyraźnie bardziej słyszany z dołu samochodu, tak też nagrywałem.

Nie zauważyłem żeby trzęsło, wygląda to po prostu tak, że po przekręceniu kluczyka coś postuka przy jakiejś wartości obrotów.
Bardziej się obawiałem jakiegoś luźnego elementu czy wyrobionego czegoś w silniku i to coś wchodzi w wibracje przy niskich obrotach.
 
 
fito123 
Forumowicz

Auto: Carisma 1 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Cze 2011
Posty: 77
Skąd: Dłutów
Wysłany: 25-07-2011, 23:35   

Kurcz pamiętam jak dzisiaj jeździłem mercedesem 190 silnik 2.0 benzyna i za każdym razem jak gasiłem silnik występował właśnie taki odgłos .
Jak gdyby po zgaszeniu jakieś metalowe kulki latały w cylindrach .
Co ciekawsze ten merc jeździ do dzisiaj :D
Pozdrawiam.
 
 
emfranc 
Forumowicz
dadrl.pl

Auto: Carisma GDI'99 EXE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sty 2008
Posty: 170
Skąd: Kietrz
Wysłany: 26-07-2011, 00:31   

Sprawdź mocowania wydechu na całej długości. Gumy mogły się ponaciągać i wydech wali o blachy chroniące warstwę antykorozyjną od temperatury.
_________________
http://dadrl.pl/
 
 
mar1us 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 gdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Cze 2011
Posty: 31
Skąd: Strzelce
Wysłany: 26-07-2011, 18:21   

Te kulki to dobre porównanie :)

Sprawdzę te mocowania, w sumie by mogło to być.
O ile dam rade sam, jak nie to gdzieś na kanał.
 
 
Brikston 
Forumowicz


Auto: Carisma 2001 1.8 GDI Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 271
Skąd: Krakow
Wysłany: 26-07-2011, 22:29   

moze tez poduszka silnika jest wywalona i przy gasnieciu, gdy silnik sie trzęsie daje taki odgłosy
_________________
Mitsubishi Carisma 2001 1.8 GDI Avance
 
 
 
mar1us 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 gdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Cze 2011
Posty: 31
Skąd: Strzelce
Wysłany: 27-07-2011, 21:20   

Zobaczyłem, sprawdziłem i okazała się taka głupia błacha rzecz, była tam taka metalowa opaska zaciskowa i ona miała ściskać tą osłonę termiczną zaraz za sondą.
I po prostu się zsunęła i wisiała luźno i tłukła się o wszystko w koło gdy silnik spadał do niskich obrotów i nim mocno trzęsło.

Załorzyłem ją na swoje miejsce, zabezpieczyłem żeby znowu nie spadła i jest cicho.

A wystarczyło zajrzeć i przyglądnąć się :D
 
 
kamir 
Mitsumaniak
TK


Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 727
Skąd: Kielce
Wysłany: 27-07-2011, 21:30   

mar1us, jak to się mówi ( pisze ) "diabeł tkwi w szczegółach" :D
_________________

Pozdrawiam
Kamir

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.