 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
4D68 roznice |
Autor |
Wiadomość |
kungfumiszcz
Mitsumaniak

Auto: Galant 2000 ST.W GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Kwi 2008 Posty: 120 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 20-04-2011, 21:24 4D68 roznice
|
|
|
Jaka jest roznica miedzy silnikiem 4D68 MD320603 a 4D68 MD327246?
Tabliczka znamionowa w komorze silnika mojego Galanta wskazuje na MD327246, ale sporo nietypowych czesci kupionych w ASO wskazuje w/g katalogu Mitsubishu na silnik MD320603. Tak tez mi podpowiadaja w ASO.
Poszukuje silnika do Galanta, wiekszosc z oferowanych w ogloszeniach to MD320603
zas ten, ktorego szukam - MD327246 wyglada tak:
Na pierwszy rzut oka roznia sie pokrywa zaworow, wezyk odpowietrzajacy do przodu, badz z boku, poza tym osoba nie znajaca sie na mechnice - ja, nie zauwaza roznicy w budowie. Blok silnika niemal identyczny, ulozenie podzespolow takze. Nie mam klimatyzacji, wiec ten element mnie nie interere.
Prosze o pomoc. Pol roku szukam silnika, niedlugo Galant zakwitnie w ogrodzie. Pomijam silniki 4D68 montowane w Protonie, Hyundaiu, 4D68 z Colta, czy Lancera bez turbo, ba - nawet oznaczone 4D68T, te juz calkiem wygladaja inaczej.
Prosze tez domoroslych znawcow o powstrzymanie sie od wszelkiej demagogii i postow, ktore nic nie wnosza. Chce szybko i sprawnie wymienic silnik, nie zas czytac do wakacji o wyzszosci wezyka z przodu nad wezykiem z boku, oraz innymi temu podobnymi historiami.
BTW, moze ktos z forumowiczow posiada MD327246 na sprzedaz w rozsadnej cenie chetnie rozpatrze wszelkie propozycje. |
_________________ do or do not, there's no try |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 20-04-2011, 21:40
|
|
|
Nie wiem ile jesteś w stanie wydać na silnik, ale wiem, że jeden z użytkowników forum padaczka ściągał silnik z Japonii.
Na marginesie, co z Twoim nie tak?
Silnik ze zdjęcia pierwszego jest z poprzedniej generacji galanta...
Cyt. z FAQ Owczara "Jednostka napędowa ma początek swojej historii na początku lat 90tych. Na początku była montowana w Galantach poprzedniej generacji, a także Space Wagonach. Są jednak dość istotne różnice między jednostkami z początku produkcji, a tymi które znalazły się w Galancie EA.
Poprzednia generacja silnika 4D68 jest jakby lustrzanym odbiciem tego, który był produkowany od 97 roku. Skrzynia, rozrząd itd. Znajdują się po przeciwnych stronach. Przekładnia różni się diametralnie i ma mechanizm różnicowy z drugiej strony.
Zarówno poprzednik, jak i Galant EA był oferowany tylko z manualną skrzynią biegów.
Różni się też pod względem pompy wtryskowej. Po 97 roku Mitsubishi zmodyfikowało układ paliwowy aby obniżyć emisję spalin. ECU ma od tamtej pory większy wpływ na działanie mechanicznej pompy wtryskowej. Może korygować kąt wtrysku i dawkę na podstawie czujników takich jak: czujnik położenia wału (nie ma czujnika położenia wałka), temperatury powietrza, temperatury silnika, temperatury paliwa, odczytów EGR itp. Niewątpliwą zaletą mechanicznej pompy jest to, że nawet w przypadku awarii czujnika położenia wału silnik pracuje w trybie awaryjnym. Jest słabszy, nie ma takiej kultury pracy, ale jedzie. Tak samo jest z większością czujników. Można je odpiąć, a silnik pracuje, tylko ECU zgłasza błąd." |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
kungfumiszcz
Mitsumaniak

Auto: Galant 2000 ST.W GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Kwi 2008 Posty: 120 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 20-04-2011, 22:07
|
|
|
W trasie padla turbina i wyciagnela olej z silnika, docelowo zatarty na amen, turbina do calkowitej regeneracji - pekniety wal. bez generalnego remontu sie nie obejdzie. problem z pompa juz przerabialem, dlatego wolalbym kupic kompletny silnik.
Mam "okazje" kupic 2 silniki MD327246 za 4000-5000PLN /szt.. Strasznie drogo w porownaniu do MD320603 za ok. 2000PLN.
W ASO zaproponowano mi oczywsicie indywidualne zamowienie z montazowni Mitsubishi, na oko jakies 40.000PLN + dodatkowe koszta. |
_________________ do or do not, there's no try |
Ostatnio zmieniony przez kungfumiszcz 20-04-2011, 22:14, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 20-04-2011, 22:12
|
|
|
kungfumiszcz napisał/a: | Mam "okazje" kupic 2 silniki MD327246 za 4000-5000PLN /szt.. Strasznie drogo w porownaniu do MD320603 za ok. 2000PLN. | Ten silnik, który masz jest ciężko dostępny. User, o którym wspomniałem wyżej ściągnął silnik ze Space Wagona, na miejscu wyszedł go ok. 6000 zł. Dodatkowo jako ciekawostkę podam, iż ma moc coś ponad 100 KM, może ok. 110...
Silniki z poprzedniej generacji jest tańszy, bo go po prostu więcej jest na rynku.... |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
kungfumiszcz
Mitsumaniak

Auto: Galant 2000 ST.W GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Kwi 2008 Posty: 120 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 20-04-2011, 22:17
|
|
|
wiem, ze trudno kupic ten silnik. pol roku szukam. szkoda mi tylko samochodu, ktorego naprawde mi brakuje.
moc jest kwestia wtorna, nie ganiam galem dresow w vw golf. do tego mam seicento zony. |
_________________ do or do not, there's no try |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 20-04-2011, 22:19
|
|
|
A ile myślisz wydać na silnik? Może się gdzieś całe auto rozbite trafi to lepiej wziąć |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
kungfumiszcz
Mitsumaniak

Auto: Galant 2000 ST.W GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Kwi 2008 Posty: 120 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 20-04-2011, 22:21
|
|
|
rozbitych tez szukam, liczylem, ze za 2-3k kupie, ale coraz bardziej sie zbliza 4-5. calego gala mozna wyrwac w dobrym stanie za 7, tylko na co mi drugi galant? |
_________________ do or do not, there's no try |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 20-04-2011, 22:24
|
|
|
Czasami całość da radę kupić taniej.
Tu jest jeden silnik, wprawdzie za 4 tys., pewnie widziałeś: http://moto.allegro.pl/si...1562127347.html |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
kungfumiszcz
Mitsumaniak

Auto: Galant 2000 ST.W GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Kwi 2008 Posty: 120 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 20-04-2011, 22:50
|
|
|
wisi od dawna |
_________________ do or do not, there's no try |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 20-04-2011, 22:57
|
|
|
Napewno w któryms z nowszych 4D68 była całkowicie inna pompa wody - trudno dostępna, zatem i mocowanie w bloku musi być inne, ale to chyba po 2000roku |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
kungfumiszcz
Mitsumaniak

Auto: Galant 2000 ST.W GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Kwi 2008 Posty: 120 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 20-04-2011, 23:26
|
|
|
z pompa wody tez juz walczylem, mam funkel nowke nie smigana, do niej mniejsza rolke, nie pasujaca do 4D68 w mojej konfiguracji
za chwile sie okaze, ze przerobilem juz kazdy temat z tym silnikiem i poza zepchnieciem go ze skaly nic mi nie pozostalo. |
_________________ do or do not, there's no try |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 21-04-2011, 00:34
|
|
|
kungfumiszcz, ten pierwszy to jest:
andrew84 napisał/a: | Poprzednia generacja silnika 4D68 jest jakby lustrzanym odbiciem tego, który był produkowany od 97 roku. |
Zerknij: http://allegro.pl/mitsubi...1568870470.html
Można poznać po tej pokrywie właśnie. Nie ma szans go dopasować.
Zamiast szukać diesla, kup anglika 2,5V6. Za 4k wyrwiesz coś pukniętego. Najlepiej szukaj między pierwszym, a drugim liftem. Przełożysz silnik, skrzynie, elektryke, hamulce, a reszte puścisz na części i niewiele dołożysz, tylko tyle co do LPG. Mój kondycyjnie jest ok, ale to spalanie w stosunku do mocy i ceny ON sprawiają, że jeśli będę tylko miał czas to przesiadam się na PB |
|
|
|
 |
kungfumiszcz
Mitsumaniak

Auto: Galant 2000 ST.W GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Kwi 2008 Posty: 120 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 22-04-2011, 11:39
|
|
|
szukam w uk od jakiegos czasu, niedlugo sie okaze. 5k za silnik, a za te sama kase mam caly samochod.
wracajac do silnika, w moim "vacuumpompa" jest przy glowicy, tak to nazwali panowie, ktorzy maja taki silnik w ofercie. dlatego MD320603 odpada. |
_________________ do or do not, there's no try |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 22-04-2011, 11:48
|
|
|
2 różne silniki
Ten pierwszy nie posiada elektryki silnika ma mechaniczną pompe wtryskową sterowaną podciśnieniowo nie posiada przez to też przepustnicy w odróżnieniu do tego silnika poniżej, różnic jest masa nie baw się w ogóle w ten silnik powyżej jeżeli masz galanta EA mocowanie łapy od strony rozrządu nie podejdzie a nie dam Ci gwarancji że mocowanie z EA podejdzie pod ten starszy silnik z tego powodu że starszy jest zamontowany z drugiej strony komory silnika w galancie E57A i E77A
Może być też taka prosta sprawa że silnik ten starszy po prostu nie wejdzie pod maskę EA gdyż pompa wtryskowa jest całkiem spora oryginalnie jest za silnikiem a po obróceniu silnika do EA była by z przodu gdzie maska już co raz niżej opada
Tak więc wakupompa to najmniejszy z problemów który by Cie czekał |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
kungfumiszcz
Mitsumaniak

Auto: Galant 2000 ST.W GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Kwi 2008 Posty: 120 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 22-04-2011, 13:42
|
|
|
dzieki za pomoc i nakreslenie roznic. |
_________________ do or do not, there's no try |
|
|
|
 |
|
|