Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] Ciśnienie oleju ...
Autor Wiadomość
Bartek5 
Forumowicz


Auto: Z Pajero na LADA 4x4 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 86
Skąd: Kalwaria Zeb.
  Wysłany: 09-05-2010, 11:01   [3.2 DID] Ciśnienie oleju ...

Witam wszystkich MitsuManiakiów :biggrin:

Tydzień temu nabyłem Pajerko z 2005r z przebiegiem ok. 80tkm w automacie.
Przed wymianą filtrów/olejów przetestowałem go w terenie :) I wszystko było super
dopóki nie wjechałem po raz 4 górkę.... zaświeciła mi się kontrolka ciśnienia oleju (czerwona) gdy auto było nachylone. Gdy zjechałem kontrolka "żarzyła się" a jak delikatnie dodałem gazu to już było wszystko ok. Po przeglądzie i wymianie oleju na Valvoline Synpower MST 5w-30 (wlałem 9 L). zauważyłem, że po dłuższej jeździe gdy zatrzymam się np. na skrzyżowaniu kontrolka ciśnienia oleju zaczyna się żarzyć jak przełączę bieg na N lub bardzo delikatnie dodam gazu od razu kontrolka gaśnie.

No i pytanie czemu tak się dzieje :?: i czy mogę tak jeździć :?:

Pozdrawiam
 
 
tomekhydra 
Forumowicz

Auto: PAJERO III 3,2 did long 2005
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 81
Skąd: kuj-pom
Wysłany: 09-05-2010, 11:28   !

Witam,sprawdż standartowo;czynie ma wycieków,poziom na bagnecie itd.O ile dobrze pamiętam w 3,2 did wchodzi 9,6 l oleju,nie patrz na bagnet zbyt ufnie -niekture miały za długi ,była akcja serwisowa.Wydaje mi sie że powinneś dolać 0,5 l oleju i powinno być ok. pzdr tomek
 
 
squad 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 5
Skąd: skąd
Wysłany: 09-05-2010, 11:43   

Miałem to samo!
Po przejechaniu paru kilometrów olej się rozgrzewa, robi się rzadszy i podcieka przez czujnik ciśnienia oleju.
Wymieniłem czujnik i wszystko jest OK!
_________________
kuba
 
 
Bartek5 
Forumowicz


Auto: Z Pajero na LADA 4x4 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 86
Skąd: Kalwaria Zeb.
Wysłany: 09-05-2010, 11:50   

Zero wycieków, nic się nie poci nawet, stan oleju się utrzymuje, olej klarowny. A w sprawie bagnetu już dzwoniłem do ASO i jest do wymiany. Do sprawdzenia jest jeszcze chłodnica EGR, podobno występowały dwa rodzaje w tym modelu.

[ Dodano: 09-05-2010, 13:22 ]
Im rzadszy olej tym niższe ciśnienie. Tak właśnie przypuszczam że jest coś z czujnikiem ciś. oleju. A gdzie on jest wkręcony do silnika?

A wracając do bagnetów czy mógłby ktoś zmierzyć długości dobrego bagnetu (podobno jest on z zieloną kropką)

Wymiary złego bagnetu to:

A = 70,7cm
B = 66,9 cm (do znacznika max. poziomu)

zdjęcie:
Ostatnio zmieniony przez Bartek5 10-05-2010, 22:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 09-05-2010, 13:30   

jaki miałeś przed wymiana olej?
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Bartek5 
Forumowicz


Auto: Z Pajero na LADA 4x4 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 86
Skąd: Kalwaria Zeb.
Wysłany: 09-05-2010, 14:02   

podobnież 10w-40
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 09-05-2010, 17:08   

Bartek5 napisał/a:
podobnież 10w-40

Nie można przechodzić z 10W/40 na 5W/40. Nie wiesz ile tak naprawdę ma przejechane auto. Zmień na 10 W/40. Prawdopodobnie pomoże.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 09-05-2010, 17:30   

Ja w cari mam 165tys i przeszedłem właśnie na 5w40 i nic złego się nie dzieje a jeszcze przy przebiegu jaki ma autor posta...
A co do ciśnienia to najlepiej sprawdzić manometrem bo jeśli naprawdę kontrolka świeci się z powodu niskiego ciśnienia a nie np. uszkodzonego czujnika to szkoda silnika.
 
 
squad 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 5
Skąd: skąd
Wysłany: 09-05-2010, 17:38   

Bartek5 napisał/a:
Zero wycieków, nic się nie poci nawet, stan oleju się utrzymuje, olej klarowny.


U mnie tez nie bylo widocznych wyciekow, czy ubytkow. A jednak wymiana czujnika zalatwila sprawe.

Bartek5 napisał/a:
Im rzadszy olej tym niższe ciśnienie. Tak właśnie przypuszczam że jest coś z czujnikiem ciś. oleju. A gdzie on jest wkręcony do silnika?


Nie wiem gdzie on dokladnie jest bo wymienial mi go mechanik. Podobno jest bardzo kiepskie dojscie. Warto sprobowac bo koszt samego czujnika to 20-30zl.
_________________
kuba
 
 
Bartek5 
Forumowicz


Auto: Z Pajero na LADA 4x4 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 86
Skąd: Kalwaria Zeb.
Wysłany: 09-05-2010, 22:56   

W golfie 1.6TD 90r mam przejechane ok pół miliona kilometrów i przeszedłem z 15w40 na 10w40 i przejechałem już 20tkm i nic się nie stało , a każdy mi mówił że wypłukam silnik itp, itd... Przecież przy temperaturze roboczej silnika te oleje wykazują podobną lepkość / gęstość.

wracając do Pajero , wymiana oleju nic tu nie pomoże , bo na starym tak samo mi się działo z tą różnicą ze troszkę mocniej musiałem poszaleć żeby tak żarzyła się.
Dziś cały dzień jeździłem spokojnie i kontrolka nawet nie mrugnęła.

PS.
Auto ma naprawdę taki przebieg, oglądały go różne osoby (mechanicy, handlarze aut, itp) każdy mówił że te Pajero ma rzeczywiście tyle przejechane. Oczywiście przebieg udokumentowany nie tylko książką serwisową ale również posiada certyfikat belgijski firmy CAR-PASS. Jako ciekawostkę dodam, że auto posiada najprawdopodobniej oryginalne wszystkie opony od nowości, łącznie z zapasówką. Są to Duelery z końca 2004r.

Dlatego zalałem mu taki olej. Jest on zgodny ze specyfikacją zawartej w instrukcji obsługi. Więc nie widzę powodu żeby olej ponownie wymieniać.

Pozdrawiam
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 09-05-2010, 22:59   

No to musisz podłączyć manometr i zobaczyć jakie masz ciśnienie.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Bartek5 
Forumowicz


Auto: Z Pajero na LADA 4x4 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 86
Skąd: Kalwaria Zeb.
Wysłany: 10-05-2010, 22:45   

Panie Zbyszku a dałby Pan rade zamieścić wymiary dobrego bagnetu do silnika i posłużyć się moim zdjęciem do opisu? Wymiar B jest odcinkiem miedzy początkiem bagnetu a poziomem max.
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 10-05-2010, 22:47   

Bartek5 napisał/a:
Panie Zbyszku a dałby Pan rade zamieścić wymiary dobrego bagnetu do silnika i posłużyć się moim zdjęciem do opisu? Wymiar B jest odcinkiem miedzy początkiem bagnetu a poziomem max.

Jutro podam wymiar.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Bartek5 
Forumowicz


Auto: Z Pajero na LADA 4x4 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 86
Skąd: Kalwaria Zeb.
Wysłany: 23-06-2010, 13:24   

No to jak z tym wymiarem ? :biggrin:
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 14-08-2011, 11:32   

Prośba , mógłby ktoś posiadający prawidłowy bagnet oleju, zmierzyć i podać odległość B ze zdjęcia powyżej. Wymieniałem dwa dni temu olej i ( do tej pory tego nie analizowałem) wlano mi 8,5 litra oleju .( dwie bańki po 5 litrów , pozostało w jednej 1,5 l) Poziom był ponad stan max. Po ściągnięciu ok 0,3 litra mam poziom max. Czyli w silniku jest ok 8,2 litra oleju.
Zmierzyłem bagnet i wymiar B jest taki jak na zdjęciu czyli ok 67 cm.
Pojemnośc całkowita z ksiązki obsługi wynosi 9,8 litra ( miska , filtr ,chłodnica) . Czy wlewać pozostałe 1,5 litra ? Mając wymiar prawidłowy na bagnecie mógłbym to szybko zweryfikować.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.