 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Schemat elektryczny podnośników szyb przednich- pomóżcie |
Autor |
Wiadomość |
arekb
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2008 Posty: 63 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21-07-2011, 21:31 Schemat elektryczny podnośników szyb przednich- pomóżcie
|
|
|
Witam,
Prosze o pomoc w rozszyfrowaniu przeznaczenia kabli we wtyczce przy silniczku oryginalnego mechanizmu podnoszenia szyb. Jest tam 5 kabelków:
*gruby czarny
*gruby czerwony z niebieskim paskiem
*cienki zielony z brązowym paskiem
*2 cienkie całe zielone
Wie może ktoś do czego one służą. Instalacja, którą w tej chwili mam rozciągniętą w aucie pochodzi od uniwersalnych podnośników szyb firmy Stig. Che ją wykorzystać, a nie chciałbym spalić silniczków, albo czegoś innego.
Zdaję sobie sprawę, że nie będę miał ,możliwości zamykania/otwierania szyby jednym naciśnięciem przycisku. Nie przeszkadza mi to wogóle. Chę podłączyć to tak, że trzymanie przycisku=zamykanie/otwieranie. Czyli dopóki trzymam, szyba się zamyka, a jak puszczę to przestaje się zamykać.
Zastanawiam się jeszcze czy w momencie gdy szyba się domknie, a ja jeszcze przez sekundę lub pół będę trzymał przycisk, to coś się stanie? Tzn gdy szyba napotka już opór, czy trzymanie jeszcze przez chwilę przycisku zaszkodzi całemu mechanizmowi? Bo nie wiem jak to jest fabrycznie rozwiązane- czy mechanizm sam przestaje ciągnąć, czy może jest jakiś przekaźnik za to odpowiedzialny.
Obecnie przy uniwersalnych podnośnikach nie mam tego problemu, bo nawet gdy przyciskam przycisk zamykania ( przy już zamkniętej szybie) nic się złego nie dzieje. Tak jakby coś odcinało dopływ prądu. Może ta instalacja ma jakiś przekażnik. Zakładałem ją 2 lata temu i już nie pamiętam dokładnie co tam było.
Proszę o pomoc, gdyż na dworze ciepełko, a ja mam ciągle problemy z otwieraniem szyb |
|
|
|
 |
Enforcer
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Lut 2010 Posty: 150 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 28-07-2011, 22:01
|
|
|
arekb, może i bym Ci pomógł, ale nie znając rocznika Cari raczej wróżymy z fusów... |
|
|
|
 |
arekb
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2008 Posty: 63 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 02-08-2011, 16:55
|
|
|
Oki,
Szybki już działają. Napiszę kilka słów jak to zrobiłem, bo może komuś się przyda kiedyś.Sama wymiana mechanizmów ( manualnego na elektryczny) przebiega bez problemów. Wystarczy odkręcić 7 śrubek i już. Elektryczny mechanizm przykręcony jest oryginalnie w innym miejscu na drzwiach- nie ma to najmniejszego znaczenia. trzeba przed odkręceniem starego jedynie wyjąć szybę( przykręcona 2 śrubkami- klucz gwiazdkowy).
Samo podłączenie kabli wykonałem następująco:
*gruby czerwony z niebieskim paskiem - podłączyłem do niego "plus" na stałe po włączeniu zapłonu
*gruby czarny- podłanczamy do niego masę- z instalacji bądż z karoserii ( ale nie z drzwi)
*2 cienkie całe zielone - tu się pomyliłem- jest tylko jeden cienki cały zielony- a służy on to automatycznego podnoszenia/opuszczania szyby do końca jednym naciśnięciem przycisku. Ja go nie podłączyłem, więc szyba u mnie się podnosi/opuszcze jedynie gdy trzymam przycisk
*2 cienki zielone z paskami to kable sterujące:
- cienki zielone z czarnym paskiem odpowiada za opuszczanie szyby
- cienki zielone z czerwonym paskiem odpowiada za podnoszenie szyby
Teraz ważne.
Grube przewody podłączyłem bezpośrednio do instalacji auta prąd 12V ( a raczej prawie 14 po odpaleniu silnika).
Cienkie przewody z paskami podłączyłem do napięcia 5V. Zastosowałem w tym celu stabilizator napięcia na 5V 2 lub 3A przykręcony do radiatora 3x4 cm a wszystko umieszczone w jakiejś obudowie, coby nie latało luzem. Czyli obwód z przyciskami jest zasilany napięciem 5V. ( przyciski do szyb kupione w sklepie elektronicznym za 11zł. Tylko ja znich wywaliłem diodę podświetlającą, bo na 5V i tak nie działała. Co prawda można było ją wymienić, ale mnie się już nie chciało). W mechanizmach są jednostki sterujące- "takie małe komputerki" dlatego 5V ,coby ich nie popalić.
I szybki śmigają. |
|
|
|
 |
JacekeR
Mitsumaniak
Auto: Nissan Qashkqai J10 2.0PB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Cze 2011 Posty: 1426 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 02-08-2011, 20:16
|
|
|
Gratulacje. |
|
|
|
 |
|
|