Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Schemat elektryczny podnośników szyb przednich- pomóżcie
Autor Wiadomość
arekb 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2008
Posty: 63
Skąd: Łódź
  Wysłany: 21-07-2011, 21:31   Schemat elektryczny podnośników szyb przednich- pomóżcie

Witam,
Prosze o pomoc w rozszyfrowaniu przeznaczenia kabli we wtyczce przy silniczku oryginalnego mechanizmu podnoszenia szyb. Jest tam 5 kabelków:
*gruby czarny
*gruby czerwony z niebieskim paskiem

*cienki zielony z brązowym paskiem
*2 cienkie całe zielone

Wie może ktoś do czego one służą. Instalacja, którą w tej chwili mam rozciągniętą w aucie pochodzi od uniwersalnych podnośników szyb firmy Stig. Che ją wykorzystać, a nie chciałbym spalić silniczków, albo czegoś innego.

Zdaję sobie sprawę, że nie będę miał ,możliwości zamykania/otwierania szyby jednym naciśnięciem przycisku. Nie przeszkadza mi to wogóle. Chę podłączyć to tak, że trzymanie przycisku=zamykanie/otwieranie. Czyli dopóki trzymam, szyba się zamyka, a jak puszczę to przestaje się zamykać.
Zastanawiam się jeszcze czy w momencie gdy szyba się domknie, a ja jeszcze przez sekundę lub pół będę trzymał przycisk, to coś się stanie? Tzn gdy szyba napotka już opór, czy trzymanie jeszcze przez chwilę przycisku zaszkodzi całemu mechanizmowi? Bo nie wiem jak to jest fabrycznie rozwiązane- czy mechanizm sam przestaje ciągnąć, czy może jest jakiś przekaźnik za to odpowiedzialny.
Obecnie przy uniwersalnych podnośnikach nie mam tego problemu, bo nawet gdy przyciskam przycisk zamykania ( przy już zamkniętej szybie) nic się złego nie dzieje. Tak jakby coś odcinało dopływ prądu. Może ta instalacja ma jakiś przekażnik. Zakładałem ją 2 lata temu i już nie pamiętam dokładnie co tam było.

Proszę o pomoc, gdyż na dworze ciepełko, a ja mam ciągle problemy z otwieraniem szyb :(
 
 
Enforcer 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 150
Skąd: Wrocław
Wysłany: 28-07-2011, 22:01   

arekb, może i bym Ci pomógł, ale nie znając rocznika Cari raczej wróżymy z fusów...
 
 
arekb 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2008
Posty: 63
Skąd: Łódź
Wysłany: 02-08-2011, 16:55   

Oki,
Szybki już działają. Napiszę kilka słów jak to zrobiłem, bo może komuś się przyda kiedyś.Sama wymiana mechanizmów ( manualnego na elektryczny) przebiega bez problemów. Wystarczy odkręcić 7 śrubek i już. Elektryczny mechanizm przykręcony jest oryginalnie w innym miejscu na drzwiach- nie ma to najmniejszego znaczenia. trzeba przed odkręceniem starego jedynie wyjąć szybę( przykręcona 2 śrubkami- klucz gwiazdkowy).

Samo podłączenie kabli wykonałem następująco:

*gruby czerwony z niebieskim paskiem - podłączyłem do niego "plus" na stałe po włączeniu zapłonu

*gruby czarny- podłanczamy do niego masę- z instalacji bądż z karoserii ( ale nie z drzwi)

*2 cienkie całe zielone - tu się pomyliłem- jest tylko jeden cienki cały zielony- a służy on to automatycznego podnoszenia/opuszczania szyby do końca jednym naciśnięciem przycisku. Ja go nie podłączyłem, więc szyba u mnie się podnosi/opuszcze jedynie gdy trzymam przycisk

*2 cienki zielone z paskami to kable sterujące:
- cienki zielone z czarnym paskiem odpowiada za opuszczanie szyby
- cienki zielone z czerwonym paskiem odpowiada za podnoszenie szyby



Teraz ważne.

Grube przewody podłączyłem bezpośrednio do instalacji auta prąd 12V ( a raczej prawie 14 po odpaleniu silnika).
Cienkie przewody z paskami podłączyłem do napięcia 5V. Zastosowałem w tym celu stabilizator napięcia na 5V 2 lub 3A przykręcony do radiatora 3x4 cm a wszystko umieszczone w jakiejś obudowie, coby nie latało luzem. Czyli obwód z przyciskami jest zasilany napięciem 5V. ( przyciski do szyb kupione w sklepie elektronicznym za 11zł. Tylko ja znich wywaliłem diodę podświetlającą, bo na 5V i tak nie działała. Co prawda można było ją wymienić, ale mnie się już nie chciało). W mechanizmach są jednostki sterujące- "takie małe komputerki" dlatego 5V ,coby ich nie popalić.
I szybki śmigają.
 
 
JacekeR 
Mitsumaniak

Auto: Nissan Qashkqai J10 2.0PB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1426
Skąd: Stargard
Wysłany: 02-08-2011, 20:16   

Gratulacje.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.