Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Poszarpywanie w trakcie przyspieszania
Autor Wiadomość
fiszrek 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma
Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 19
Skąd: Wołomin
Wysłany: 30-06-2011, 22:41   Poszarpywanie w trakcie przyspieszania

Od dłuższego czasu borykam się z denerwującym problemem. Otóż w trakcie przyspieszania co jakiś czas silnik przydławia się (mocne szarpnięcia), natomiast wciskając pedał gwałtownie czuć kilkakrotne poszarpywania (delikatne poszarpywania). Dodam że tak samo zachowuje się na gazie jak i na benzynie. Poniżej podam co sprawdziłem i co wymieniłem:
- wymienione świece, przewody zapłonowe, kopułka rozdzielacza i palec rozdzielacza.
- przeczyszczona przepustnica,
- przeczyszczony i sprawdzony zawór EGR,
- sprawdzony komputer, żadnych błędów,
- wyregulowane luzy zaworowe,
Nie mam zielonego pojęcia w czym tkwi ten problem co można jeszcze sprawdzić, myślałem o czujniku położenia wału ale nie wiem jak go zlokalizować, sprawdzić i czy w ogóle by były takie objawy przy jego uszkodzeniu. Zastanawiałem się też nad tym czy nie łapie lewego powietrza ale nie wiem jak to można zlokalizować. Za wszelkie sugestie usunięcia tej usterki będę wdzięczny.
 
 
rzoberto 
Mitsumaniak
Robert


Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 286
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 30-06-2011, 22:44   

Mam podobnie, ale ja jeżdżę tylko na benzynie. Ostatnio przy sprawdzaniu ładowania wyszły wahania, tzn. różnice w prądzie na akumulator. I tak się zastanawiam czy to może regulator napięcia, czy może coś z alternatorem.
_________________

 
 
fiszrek 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma
Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 19
Skąd: Wołomin
Wysłany: 30-06-2011, 22:51   

To raczej nie to bo jeśli by nie ładował to i tak prąd pobierany jest z akumulatora, i do obsługi zapłonu nie potrzeba dużego natężenia prądu (mniej niż żarówka świateł mijania) wiec to odpada.
 
 
rzoberto 
Mitsumaniak
Robert


Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 286
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 30-06-2011, 23:12   

to czemu są wahania w napięciu ładowania.
Aaaa zapomniałem jeszcze dodać, że cały czas obroty falują od 500, 600 do 1000
_________________

 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 30-06-2011, 23:25   

fiszrek, dobrze jak byś dodał jaki masz silnik, bo zgaduję, że 1.6, jak chcesz sprawdzić układ dolotowy to jakiś samostart psikać w okolicach dolotu, jak wzrosną obroty to jest nie szczelność.
 
 
 
fiszrek 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma
Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 19
Skąd: Wołomin
Wysłany: 30-06-2011, 23:37   

Silnik 1.8 SOHC 116KM 4G93. Rozumiem ze taki samostart do disla, pryskać w okolicy przepustnicy, i kolektora dolotowego tylko na wolnych obrotach to robić (800 obr/min) czy wyższych? rzoberto wolne obroty mi nie falują utrzymują sie na 800.
 
 
Xiah 
Forumowicz

Auto: Carisma 97r 1.6 GL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 231
Skąd: Płock
Wysłany: 01-07-2011, 13:41   

sprawdz może czujnik położenia wału
 
 
fiszrek 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma
Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 19
Skąd: Wołomin
Wysłany: 01-07-2011, 17:45   

A jak go sprawdzic i gdzie go szukac? Czy to ten przy pasku rozrzadu? Czy nie bylo by widoczne jego uszkodzenie w bledach komputera? Czy mozna to miernikiem sprawdzić a jesli tak to gdzie można znalesć kostke łączeniowa od tego czujnika? Jutro postaram sie tą szczelnosć sprawdzic.

[ Dodano: 02-07-2011, 21:31 ]
Sprawdziłem dziś szczelność wcześniej podanym sposobem ale jest to niezbyt skuteczne, po tym jak nic nie wykryłem, zrobiłem kontrolowaną nieszczelność i ten sposób nie działa, nie zwiększa się prędkość obrotowa, chyba że przyłoży się tam i psiknie bezpośredni sporą ilość ale i tak wzrost prędkości jest nieduży.
Spróbowałem jeszcze przygięcia elektrod w świecach z 1 mm na 0.8 mm ale dalej poszarpuje ale jakby łagodniej.
Poczytałem trochę na temat czujnika położenia wału i jak by był uszkodzony to takich objawów by nie dawał tzn. auto by nie chciało odpalić albo odpalało i gasło po rozgrzaniu.
Dodam jeszcze że kiedyś samochód lepiej palił tzn. odpalał na benzynie i po 2 sek. sam przełącza się na gaz to palił a teraz gaśnie i musi się rozgrzać żeby zaczął normalnie palić.
Podejżewam że jest to coś z układem zapłonowym, jest to zapłon z rozdzielaczem czyli jest tam jeden tranzystor i jedna cewka którą nie wiem jak można sprawdzić.

[ Dodano: 10-07-2011, 23:11 ]
Dziś się dowiedziałem, że może to być spowodowane nieszczelnością układu wydechowego, tego odcinka miedzy kolektorem wydechowym a katalizatorem. Jest tam takie elastyczne łączenie w postaci harmonijki z oplotem a jakiś czas temu widziałem że ten oplot był w kiepskim stanie, wiec postaram się to sprawdzić. Co wy o tym sądzicie, czy może to być to??
 
 
rodman26 
Forumowicz


Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 80
Skąd: Ustroń
Wysłany: 28-07-2011, 14:44   

Dołącze sie do tematu ponieważ mam tak samo z autem,chce wyprzedzić kogoś lub dodać gwałtownie gazu i zaczyna szarpać co jest poprzedzone zapalającą sie kontrolką engine.Byłem u elektryka i twierdzi że to typowy objaw wadliwej sondy lambdy.Na jutro jestem umówiony na podpięcie sie pod kompa,jak coś sie dowiem to dam znać.Może go w końcu wylecze
_________________
Siła tkwi w detalach
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 28-07-2011, 15:31   

mrugać.. mrugać... mrugać spinaczem! no chyba, że wersja po 2000r.
 
 
 
Enforcer 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 150
Skąd: Wrocław
Wysłany: 28-07-2011, 18:33   

fiszrek, a wszystkie wężyki i opaski na nich sprawdzone? Może dostaje lewe powietrze.
 
 
kozuch2 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 Gdi LS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 142
Skąd: Kostrzyn nad Odrą
Wysłany: 28-07-2011, 22:26   

u mnie było to samo, w trakcie przyspieszania, zamulał a nagle bum i szarpnięcie, działo sie tak bardzo czesto, myslałem głowiłem się i zrobiłem nastepujące czary mary , wymieniłem akumulator, już był leciwy oraz wyciągnełem swiece i wyczyściłem je rozpuszczalnikiem z nagaru, pozniej nauka obrotów, szarpanie ustąpiło całkowicie, a obroty jak falowały tak falują :) nie mam już siły do GDI :) :):) mam nadzieję, ze szarpanie nie wróci
 
 
 
rodman26 
Forumowicz


Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 80
Skąd: Ustroń
Wysłany: 29-07-2011, 23:11   

A więc,po wizycie rano u elektryka wyskoczył błąd (cisnienie paliwa) i sprawdził też sonde,na sondzie wyszło że nie żyje! ok!Elektryk poradził wymiane filtra paliwa i wyczyszczenie pompy paliwa z glonów!a kwestia sondy powinna sie zmienić(zrozumiałem że ożyje)Zrobiłem to zaraz po wyjechaniu od niego.Uchachany zadowolony odpalam miśka,pali od razu i jade :evil: .Masakra jeszcze gorzej,szarpie,muli i gaśnie.Pojechałem jeszcze raz do innego elektryka który znowu podpiął miśka i zdiagnozował błąd (typu problem z paliwem-awaria)dodam że jak do niego dojechałem o siłach to powrót już był na holu(poprostu auto nie chciało odpalić jak już u niego byłem)zaholowałem autko do domu,sprawdzilem pompe paliwa i paliwo podaje po czy chwile później misiek zaś odpala.Podejrzewam że sonda lambda robi takie jaja ale wole sie skonsultować z kimś zanim bede ładował kase w to auto.Jak ktoś ma jakieś koncepcje to prosze pisać
_________________
Siła tkwi w detalach
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 29-07-2011, 23:15   

jedna pompa może i podaje paliwo, druga też może podawać paliwo, ale np zamiast 50bar nabija ciśnienie 40bar.

dobrze jak byś podłączył pod evoscana i pomiary robić przy jeździe
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 29-07-2011, 23:23   

Najlepiej zrobić jak napisał Saqu, wielu mechaników magików nie ma pojęcia o GDI. Najlepiej zaopatrzyć się w sprzęt opisany w tym temacie, koszt kabla około 50zł z przesyłką na Alledrogo + soft:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
i samemu zacząć zabawę w diagnostę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.